علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

اسرار لاغری با دمنوش تخصصی و روش‌های مبارزه با کم کاری تیروئید

اسرار لاغری با دمنوش تخصصی و روش‌های مبارزه با کم کاری تیروئید

وء مزاج به دو نوع تقسیم می‌شود. در نوع اول عامل خلطی وجود ندارد و عواملی مانند  کم کاری تیروئید، علل شغلی (مثلاً در ماهیگیران که سوء مزاج سرد و تر پیدا می‌کنند یا کارگران کوره یا نانوایان که مستعد سوء مزاج گرم و خشک هستند) و علل روانی (خشم زیاد، استرس‌های شغلی، رنج، افسردگی، اضطراب و…) سبب بروز سوء مزاج‌اند و در نوع دوم سبب سوء مزاج، اخلاط هستند.سوء مزاج از محیط به انسان انتقال پیدا می کند در واقع تاثیرات محیطی بر مزاج واقعی انسان را سوءمزاج ساذج می نامند.سوء مزاج می تواند ناشی از تاثیر رنگ ها بر روان باشد که درهنگام مسافرت در کمترین زمان ممکن افراد ازیک مکان با یک اقلیم مشخص به یک مکان دیگر با اقلیم متفاوت مسافرت می کنند که  با توجه به اینکه هر اقلیمی تناسب غذایی خاص خود را می طلبد.

به نقل از متخصص لاغری در کتاب خلاصه الحکمه نوشته عقیلی خراسانی که یکی از کتاب های معتبر طب سنتی ایرانیان است که توضیحاتی درباره سوء مزاج داده شده است.مثلا در جنوب ایران که  دارای آب وهوای گرم و مرطوب است، حرارت از عمق بدن به سطح بدن کشیده می شود تا خود را با شرایط محیطی وفق دهد در صورتی که دیگر استان با توجه به سرد و خشک و یا سرد و تر بودن اقلیم خود که ناشی از برف و باران در فصل زمستان است در قیاس باجنوب این اقلیم ها 180 درجه فرق می کنند.درهر استان  با توجه به اقلیم و نوع آب و هوا  غذا ها هم از دیر باز با توجه به رهنمود های طب سنتی که ریشه در فرهنگ ایرانیان دارد طبخ شده است غافل از اینکه امروزه هیچ توجه ای به مزاج مکان  در این گئنه جابجایی ها( مهاجرت های استانی) نمی شود . مانند اقلیم کشورهندوستان که مردم در غذاهای روزانه  خود برای تامین حرارت مورد نیاز  بدن از انواع و اقسام ادویه ها استفاده می کنند.( فلفل، زدرچوبه و انواع غذاهای تند و تیز) و گرنه بی توجهی به سبک زندگی و خوارک استان مقصد برای مهاجرت سبب پیدایش بیماری های گوارشی و معده می شود.با توجه به اینکه پایه تمام بیماری در دستگاه گوارش است  در نتیجه سوء مزاج بر دستگاه گوارش باعث به وجود آمدن سوء مزاج در کل بدن می شود، از دیدگاه طب سنتی این نوع سوء مزاج یا بهم خوردن اخلاط معده می نامند و راهکار طب سنتی در این گونه موارد خوردن است زیرا سکنجین باعث تعادل در مزاج می شود و هر گونه سوء مزاج احتمالی را از بین می برد. تاثیر رنگ ها را در مهاجرت های استانی را از دیگر عوامل بهم خوردگی اخلاط یا همان سوء مزاج میتوان نام برد.اکثر افرادی که به جنوب مهاجرت یا مسافرت می کنند مستقیما با استفاده از شناورهای بک و تند رو  به سمت شهرستان قشم روانه می شوند و از طرفی رنگ آبی دریا  رابا یک گستردگی بسیار وسیع داریم با توجه به اینکه رنگ آبی دارای کوتاهترین طول موج در بین رنگ ها و از نظر حرارت از همه رنگ ها سردتر است و این رنگ در کوتاهترین زمان ممکن در بدن افراد سرد مزاج تاثیر گذاشته و باعث تشدید خلط و بلغم  در بدن افراد می شود .هجوم اخلاط ، بلغم ، خلط و صفرا در کنار یکدیگر سبب بهم خوردن اخلاط می شود که اکثر مردم آن را می خوانند که این مشکل با استفاده از یک عینک که بتواند رنگآبی را خنثی کند به سادگی قابل حل است، همانطور که می دانید رنگ ها با گذر از سلو لهای مخروطی شبکیه چشم انسان قادر به تخلیه چشم هستند و پس از تخلیه رودکسن چشم ماده جدیدی به نام رنین جایگزین آن می شودکه سبب سرگیجه های دریایی در افراد می شودو علت آن چیزی نیست جزء گذر طول موج بسیار بزرگی از رنگ سرد که منجربه تخلیه رودکسین چشم می شود.در ضمن هنگام ورود به شهر جدید از سیر و پباز آن شهر باید تهیه و خورد تا به بیماری مبتلا نشد.در بعضی نسخه ها تهیه خاک رس آن شهر و مخلوط کردن با آب و نوشیدن صاف شده ان توصیه شده است

​چگونه سکته نکنیم؟

JO

امروز راز مهمی را که حاصل تحقیق چندساله ام است به شما خواهم گفت:

می‌دانید بیشترین تعداد سکته، مربوط به اول صبح است!

چرا؟ این همان رازی است که به مردم گفته نشده وقتی فردی شام پرچربی بخورد

حدود 8 ساعت بعد (یعنی نزدیک اذان صبح) شیرابه غذا از معده وارد روده‌ها شده و چربی زیادی جذب خون می‌شود. به این ترتیب ویسکوزیته (چسبندگی) و غلظت خون بالا می‌رود.

اول صبح سردترین موقع روز است

بدن در خواب بوده و ضربان قلب و فشار خون در پایین‌ترین حدّ خود است

پاها که دورترین نقطه به قلب هستند، با قلب در یک سطح افقی قرار دارند

پاها که سردترین نقطه بدن هستند، اغلب از پتو بیرون بوده و سردتر می‌شوند

به همه این‌ها، افزایش چربی و غلظت خون را هم بیفزایید تا پازل لخته شدن خون در انتهای پاها تکمیل گردد. چنین فردی، وقتی صبح برای نماز یا دستشویی بیدار می‌شود، چندتا پله را بالا می‌رود یا برای خرید نان تا سرکوچه می‌رود؛

بدنش گرم شده و ضربان قلب بالا می‌رود، فشار خون بیشتر شده و لخته از پاها کنده شده و وارد جریان خون می‌گردد. وقتی فرد حرکت می‌کند یا سر به سجده می‌گذارد، لخته وارد مغزش شده و رگی را مسدود می‌کند بدنبال آن فرد سکته مغزی می‌کند! بعد میگویند خوش بحالش! موقع نمازمرد! خدایش بیامرزد!

اگر هم زنده بماند، بخشی از بدنش از کار می‌افتد. بستگی دارد کدام رگ و چقدر آسیب دیده باشد.

اگر لخته وارد کبد شود، کبد می تواند خود را بازیابی کند!

اگر لخته وارد کلیه شود، کلیه بعدی هنوز کار میکند و شما به زودی متوجه اختلال کلیه نمیشوید

اگر لخته در  پاها بماند، واریس ایجاد میکند

اگر لخته وارد قلب یا  مغز شود، سکته خواهید کرد .  پیشگیری:

1)  امام صادق(ع) می‌فرمایند:

چون انسان به چهل سالگي رسيد، نبايد شب‌ها غذاي چرب بخورد که تا صبح سکته او را تهديد مي‌کند. (کافي:ج6ص335) 2)  اگر هم میهمانی بودید، کم بخورید!

3)  حتماً بعد غذا، کمی سرکه یا آبلیموی طبیعی بخورید

4)  قبل خواب چند لیوان آب بخورید (که سیراب شوید به‌حدی که برای دستشویی رفتن بیدار شوید) تا خون‌تان غلیظ نشود. چون غذاهای چرب، آب بدن را می‌کشند! 5) درفصل سرما پاهای خود را با پوشیدن جوراب گرم نگهدارید.  کرسی بسیار مفید بوده و یکی از دلایل طول عمر و سکته نکردن قدیمی ها است. درمان:

– درمان سکته بسیار مشکل است و اغلب اگر فوت نکنند، فلج خواهند شد که عمدتاً غیرقابل برگشت است. زیرا ضایعه مغز و اعصاب قابل ترمیم نیست! – در کشورهای غربی آمپولی از ترکیبات بزاق زالو که سریعاً لخته‌ها را حل و برطرف می‌کند، در 3 ساعت اول به بیمار تزریق می‌شود. – اگرچه این آمپول در کشور ما یافت نمی‌شود، اما بهتر از آن،  زالودرمانی در ساعات اول سکته است.

اسرار لاغری با دمنوش تخصصی و روش‌های مبارزه با کم کاری تیروئید

اگر چند عدد زالو در شقیقه و پشت گوش انداخته شود، نیم ساعت بعد بیمار سرپا شده و بهبود می‌یابد. معجزه ای که بارها امتحان شده و جواب گرفته‌ایم.  چه کسانی در خطرند؟

– کسانی که چربی شان بالا است

– یا غلظت خون دارند

– یا نمک زیاد مصرف میکنند

– کسانی که گرفتگی عروق دارند

– یا فشار خونشان بالاست

– کسانی که پاهای سردی دارند

– یا سابقه سکته در خانواده دارند

– کسانی که سن بالایی دارند. البته امروزه سن سکته به ده سالگی هم رسیده! پس قبل از اینکه سکته کنید

1) پیشگیرانه  زالودرمانی کنید تا گرفتگی های احتمالی در قلب یا مغزتان رفع شود

2) بعد هر وعده غذا، کمی سرکه طبیعی در یک لیوان آب بنوشید

3) در خوراک خود، بخصوص وعده  شام دقت کنید. این نکته مهم را به همه کسانی که دوستشان دارید و سلامتی شان برایتان مهم است اطلاع دهید.

برای خرید دمنوش لاغری با ما تماس بگیرید

 

فاطمه کیمیا

در ابتدا با نوشتن مجموعه 3 نمایشنامه برای کودکان با نام غول سیاه کوچولو کار محتوا را شروع کردم و آن را به چاپ رساندم.سپس دوره های محتوا ، سئوی محتوایی را آموزش دیدم. الان در حدود یکسال است که در به اندام دکتر کرمانی مشغول به کار نوشتن و ترجمه‌ی مقالات هستم.
دکمه بازگشت به بالا