عمومی

اشتباهات رایج در مورد باتری موبایل

[vc_row][vc_column][vc_column_text]باتری های تعبیه شده برای گوشی های موبایل دارای عمر مفید محدود  می باشند و به مرور زمان از نظر کیفیت و ظرفیت دچار افت می شوند، اما برخی مشکلات وجود دارد که در کاهش عمر مفید این قطعه سخت افزاری بسیار تاثیر گذار بوده و موجب می شود که باتری موبایل سریعتر از زمان ممکن دچار خرابی شود.

در ادامه این مقاله به بررسی اشتباهات رایج در مورد باتری موبایل می پردازیم که اغلب این اشتباهات براساس آنچه که مرکز فونی شاپ در این باره اعلام کرده است توسط اکثریت کاربران انجام و نادیده گرفته می شود بدون آن که بدانند به صورت ناخواسته در حال خرابی باتری موبایلشان هستند، لذا برای آشنایی با این اشتباهات و کسب اطلاعات مفید در این زمینه با ما همراه باشید

  • جدا کردن گوشی از شارژر بعد از شارژ کامل 100درصد

برخی از کاربران بعد از این که باتری گوشی شان کاملا پر می شود آن را از شارژر جدا نکرده و تصور می کنند که این امر می تواند برای باتری مفید بوده و از این طریق می توانند شارژ باتری را برای مدت زمان بیشتری نگهداری کنند، اما این کار کاملا اشتباه بوده و می تواند موجب ایجاد آسیب جدی برای باتری شود و همچنین در کاهش طول عمر مفید باتری تاثیرگذار خواهد بود.

  • جدا نکردن قاب گوشی در زمان اتصال به شارژر

برخی از قاب های گوشی از مواد بی کیفیت ساخته می شوند و زمانی که گوشی را به شارژر متصل می کنید وجود این قاب ها موجب گرم شدن بدنه گوشی و وارد آمدن فشار به باتری می شود لذا توصیه می کنیم قبل از اتصال گوشی به شارژر،  قاب گوشی را از آن جدا کنید.

  • اتصال گوشی به شارژر در ظرفیت 45 درصد

هرگز اجازه ندهید شارژ باتری به صورت کامل تخلیه شود، فونی شاپ به مشتریان خود توصیه می کند برای افزایش عمر مفید باتری زمانی را که ظرفیت باتری برابر 45 درصد بود آن را به شارژر متصل کرده و منتظر بمانند تا شارژ آن به صورت کامل پر شود.

  • شارژ کردن گوشی با شارژرهای مختلف

یکی دیگر از اشتباهات رایج اغلب کاربران گوشی های هوشمند استفاده از شارژرهای متفرقه برای شارژدهی باتری گوشیشان است، در صورتی که این امر می تواند منجر به صدمه دیدن باتری موبایل و کاهش عمر مفید آن شود، زیرا که شرکت های تولید کننده برای هر گوشی شارژر مخصوص با میزان ولتاژ تعیین شده برای آن،کارتن گوشی به مشتری عرضه می کنند و لازم است که بدانید تمامی شارژرها دارای یک ولتاژ یکسان نمی باشند.

  • مکان قرارگیری گوشی برای فرایند شارژدهی نباید گرم باشد

به دمای مکانی که گوشی خود را به شارژر متصل می کیند توجه داشته باشید، دمای آن مکان نباید به حدی گرم باشد که منجر به داغ شدن باتری شود، این امر می تواند در کاهش عمر مفید باتری تا حد بسیار زیادی تاثیر گذار بوده و از سوی دیگر حتی خطر منفجر شدن را نیز به همراه دارد.

البته همانگونه که شارژ گوشی در دمای گرم ممنوع می باشد لازم است که بدانید فرایند شارژ نباید در محیطی با دمای سرد نیز انجام شود زیرا کاهش دمای محیط نیز به همان میزان افزایش دما موجب آسیب دیدگی باتری می شود.

  • استفاده از تلفن همراه در زمان شارژدهی

استفاده از تلفن همراه در زمانی که به شارژر متصل است به هیچ عنوان توصیه نمی شود، انجام این کار به خصوص برای اجرای برخی برنامه های سنگین مانند بازی و یا وب گردی و… می تواند اثرات منفی بر روی باتری بر جای بگذارد. این کار موجب داغ شدن باتری و کاهش عمر مفید آن و حتی در مواردی نیز به انفجار منجر شده است.

  • استفاده از پاوربانک را بسیار محدود کنید

یکی از روش های شارژ گوشی استفاده از پاور بانک است که اغلب کاربران به شدت از ان استفاده می کنند، این دستگاه های برای زمان هایی که به پریز برق دسترسی ندارید و یا در مسافرت هستید می تواند گزینه مناسبی باشد و استفاده مداوم و همیشگی از آن موجب گرم شدن باتری و در نهایت وارد آمدن آسیب جدی به آن می شود.

  • از اتصال گوشی شب تا صبح به شارژر خودداری کنید

همانگونه که پیشتر نیز گفتیم زمانی که شارژ باتری کامل (صدرصد) شد بایستی فورا آن را از شارژ جدا کنید لذا اتصال شبانه گوشی به شارژر تا صبح از این نظر توصیه نمی شود چون ممکن است زمانی که شارژ باتری کامل شد شما در خواب بوده و نتوانید اتصال ان را از شارژر قطع کنید و این امر ممکن است چند ساعت به طول بیانجامد از این رو باتری در معرض آسیب دیدگی جدی قرار می گیرد.

 

مراکز اصلی و معتبر باتری موبایل در زیر آورده شده است که میتوانید به آن مراجعه کنید:

https://fonishop.com

https://batterys.org/

 

 

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دکمه بازگشت به بالا