عمومیمدیریت کسب و کار

موارد استفاده باتری های 12 ولت شارژی در یو پی اس های

باتری یو پی اس چیست و چگونه کار می‌کند؟

این باتری‌ها به طور معمول با دستگاه‌های الکتریکی مانند کامپیوترها، سرورها، یا تجهیزات پزشکی ارتباط دارند و در صورت از دست دادن برق، انرژی لازم را فراهم می‌کنند تا تجهیزات به طور ناگهانی قطع نشوند و از آسیب دستگاه‌ها جلوگیری به عمل می‌آيد. کارشناسان فنی دقیقا اطلاع دارند که ساختار یک دستگاه یو پی اس از چه بخش هایی تشکیل شده است. در این مقاله به بررسی نقش انواع ups  به عنوان یک قسمت مهم از این دستگاه خواهیم پرداخت. باتری UPS یا “باتری پشتیبانی ناپذیر”، یک وسیله مهم در حفاظت از تجهیزات الکتریکی در برابر قطعی برق است .

موارد استفاده باتری های 12 ولت شارژی در یو پی اس های

باتری‌های یو پی اس زمانی که برق در دسترس است در حال شارژ شدن هستند و در هنگام قطعی برق باتری‌ها به مدار آمده و کار پشتیبانی برق را انجام می‌دهند و برق را به دستگاه‌ها و تجهیزات متصل به آن منتقل می‌کند. باتری UPS برای چه کاری طراحی شده؟ باتری UPS برای چه کاری طراحی شده؟ طراحی باتری یو پی اس بدین صورت است که یک فاصله بین منبع تغذیه اصلی و برق پشتیبان می باشد. مشکل اصلی اینجاست که حتی با وجود باتری پشتیبان یا ژنراتور قوی این امکان وجود دارد که چند دقیقه طول بکشد تا سیستم شما به نبود برق پاسخ داده و شروع به جذب برق از منبع جایگزین کند.

دلایل استفاده و نیاز به یو پی اس

  1. تغذیه تجهیزات الکترونیکی در صورت قطع برق
  2. محافظت از تجهیزات در مقابل افزایش یا کاهش های ناگهانی ولتاژ
  3. محافظت در مقابل نویز
  4. محافظت در مقابل بی ثباتی در فرکانس برق شهر
  5. از آسیب رسیدن به سخت افزار ناشی از جریان اضافه برق و افزایش ولتاژ جلوگیری می کند.
  6. اکثر مدل های یو پی اس نیز به طور مداوم برق ورودی را تنظیم می کنند.
  7. یو پی اس کمک می کند تا از دست رفتن داده ها و آسیب به دستگاه های الکترونیکی ممانعت به عمل آید .
  8. بدون دستگاه UPS، داده‌های ذخیره شده در دستگاه‌هایی که در معرض خاموش شدن ناگهانی هستند ممکن است خراب یا به طور کامل از بین بروند.
  9. در دسترس بودن شبکه ها و سایر برنامه ها را تضمین می کند و در عین حال از خرابی جلوگیری می کند.

باتری یو پی اس از جنس لیتیوم به نسبت دارای وزن پایینی هستند و از این رو در خواست آن در بازار روز به روز در حال افزایش است. علت محبوبیت باتری های لیتیوم یونی بازدهی مناسب و طول عمر بالای آن است در ادامه مزایا و معایب باتری‌های لیتیوم یونی را می‌توانید مشاهده کنید. در حال حاضر باتری‌های متفاوتی با تکنولوژی های مختلف در بازار به مشتریان عرضه می شود . باتری های سیلد لید اسید در مجموع ارزانتر از سایر تکنولوژی ها می باشند. قبل از انتخاب باتری برای یو پی اس  باید توجه داشته داشته باشیم که در صنایع، مراکزپزشکی و درمانی ، سیستم‌های حفاظتی، دستگاه‌های ارتباطی و شبکه‌های کامپیوتری، نیاز به تأمین برق پایدار و بدون وقفه که از طریق دستگاه  یو پی اس مطمئن تامین شود، وجود دارد.

همانگونه که در مقاله های قبلی نوشتیم، برق شهری معمولا دارای قطعی ، نوسانات ولتاژ، کاهش  ولتاژ و یا اتصال کوتاه می باشد .  بنابراین تاکید می کنیم انتخاب  باتری یو پی اس زمانی تعیین کننده است که در کنار آن یو پی اس با کیفیتی نیز خریداری گردد. شرکت هژیر صنعت به عنوان یک شرکت دانش بنیان با 30 سال سابقه تولید، بهترین دستگاه یو پی اس و استابلایزر را در اختیار مشتریان قرار می دهد. به این منظور پیشنهاد می کنیم، ابتدا از مشاوره  رایگان کارشناسان فنی شرکت هژیر صنعت استفاده کنید و در صورت نیاز این امکان نیز وجود دارد که مدیران محترم با هماهنگی قبلی از خط تولید این شرکت در شهرک صنعتی عباس آباد نیز دیدن فرمایید.

بهترین برندهای مطرح باتری یو پی اس

افزایش روز افزون مصرف برق  در ایران همچنین احتمال قطعی آن در شهرها و روستاها باعث گردیده که بکارگیری دستگاه  یو پی اس و در کنار آن باتری یوپی اس افزایش قابل توجهی پیدا کند . در صورتیکه  شما هم نیازمند استفاده از باتری یو پی اس می باشید و مایلید که باتری برند و با کیفیتی را در ایران تهیه کنید لازم است ابتدا برندهای با کیفیت باتری تولید ایران را بشناسید . از میان تمامی باتری های ساخت داخل، شرکت هژیر صنعت موفق گردیده طی سال های اخیر دو نوع  باتری یو پی اس با کیفیت فوق العاده را که پشتوانه یو پی اس های برند هژیر صنعت می باشند را به بازار عرضه کند. دو باتری یاد شده عبارتند از هر دو برند از پرفروش‌ترین باتری‌های یو پی اس در ایران  هستند.

چگونگی نصب و نگهداری باتری یو پی اس

باتری یو پی اس همانگونه که قبلا توضیح دادیم  دارای ولتاژ ۱۲ولت بوده  می باشد و اغلب از تکنولوژی سیلد لید اسید یا باتری خشک استفاده می کنند . راهنمای انتخاب باطری یو پی اس باید به مشتریان کمک کند تا با توجه به نیازهای خود، بهترین باطری را برای دستگاه خود انتخاب کنند . همانگونه که می دانید اگرباتری های نو در صورتی که با باتری یوپی اس نیمه کارکرده در یک مدار قرار گیرند، طول عمر باتری های سریعا و بشدت کاهش خواهد یافت و معمولا باعث لغو گارانتی باتری های نو   توسط شرکت فروشنده می شود . نحوه درست نگهداری باتری یو پی اس عدم اتصال کوتاه بین پلاریته های مثبت و منفی باتری می باشد که در صورت اتصال جریان شدیدی بین پلاریته های باتری یو پی اس جریان پیدا می کند و عملا باتری یوپی اس از بین خواهد رفت.

مشکلات رایج باتری یو پی اس

یکی از مشکلات در باتری یو پی اس نگهداری مدت زمان طولانی آن در انبار و قبل از نصب می باشد که منجر به کاهش عمر باتری نو خواهد شد. علاوه بر این اضافه کردن چند باتری یو پی اس نو به سایر باتری های نیمه فرسوده در یک مدار یک یو پی اس باعث کاهش سریع طول عمر باتری های نو خواهد شد. شرایط محیطی نگهداری از باتری یو پی اس نیز بسیار حائز اهمیت می باشد که در این مقاله به تفصیل در مورد آن توضیح داده ایم. برای این میزان از توان محاسبه شده، از باتری‌ یو پی اس 12 ولت استفاده می‌شود. عددی که حاصل می شود 250 خواهد بود. که در حقیقت توان مورد نیاز برای باتری یو پی اس، 250 آمپر ساعت خواهد بود. بنابراین می‌توانید باتری یو پی اس که متناسب برای سیستم های الکترونیکی شما می باشد را خریداری کنید.

رایج‌ترین علائم خرابی باتری یو پی اس

  • اگر باتری هنگام شارژ بصورت کامل و  صحیح  شارژ نشود، این احتمال وجود دارد که در فرایند شارژ در باتری یو پی اس مشکلاتی پدید آمده و احتمال خرابی باتری وجود دارد
  • مشاهده علائم هشداردهنده غیر معمول از طریق  نمایشگر یو پی اس
  • زمان پشتیبانی باتری یو پی اس کاهش قابل ملاحظه ای پیدا می کند .
  • چراغ تعویض باطری روشن می ماند.
  • عدم کارکرد دستگاه یو پی اس در زمان قطع برق شهری

چه عواملی عمر باتری یو پی اس را طولانی‌تر می‌کند برای طولانی کردن عمر باتری را تا حداکثر زمانی که ممکن است، لازم است چند مورد را در نظر بگیریم : دمای محیط  تاثیر مهمی بر طول عمر باتری  دارد. بنابراین، هنگام نصب و دستگاه و یاکابینت باتری ها حتما به دمای محیط فضای مورد نظردر طول روز و در فصول مختلف توجه بفرمایید . مراقبت و تعمیر منظم و پیشگیرانه باتری یو پی اس توسط کارشناس، بهترین راه حل برای افزایش طول عمر باتری و بازدهی حداکثری آن است . به این ترتیب  بهره بردار بیشترین بازدهی از باتری و کمترین میزان هزینه را برای تعمیر و یا تعویض باتری به عمل خواهد آورد . اکثر باتری های یو پی اس بنحوی طراحی شده اند که عملکرد شارژ و دشارژ  بصورت اتوماتیک انجام می شود.

تفاوت باتری یو پی اس و باتری ماشین

صفحات سربی در باتری خودرویی بیشتر از باتری یو پی اس  است و فواصل این صفحات نیز به یکدیگر نزدیکتر می باشند. باتری‌ یو پی اس از صفحات ضخیم‌تر و با سطح مقطع کوچک‌تر تشکیل شده اند. تعداد صفحات سربی در باتری یو پی اس کمتراز باتری خودرویی هستند و این صفحات از هم فاصله  بیشتری دارند. استارت خودرو حدود 200 تا 300 آمپر جریان لحظه‌ای از باتری خودرو را  به خود اختصاص می دهد. در یو پی اس جریان اولیه چندانی نیاز نیست، بلکه بصورت تخمینی حدود ده آمپر  کافی می باشد، برای همین صفحات باتری یو پی اس ضخیم‌تر  هستند و سطح مقطع کوچک‌تری دارند و برای مدت طولانی‌ می‌توانند جریان را ذخیره  کنن . باتری‌ یو پی اس برای دشارژهای عمیق ساخته شده‌اند و در تمام مدت زمان قطع برق، به عنوان پشتیبان، انرژی الکتریکی تجهیزات الکترونیکی را تامین می‌کند.

اثرات زیست محیطی باتری یو پی اس

باتری یو پی اس دارای مواد سنگین و سمی برای محیط زیست می باشد. این مواد خسارت های مهمی را به تعادل زیست محیطی در طبیعت و به طبع آن به سلامت و زندگی انسان و سایر موجودات وارد می کند . البته تکنولوژی روز امکان بازیافت باتری یو پی اس فرسوده را فراهم کرده است . اکثر کشورهای اروپایی تولید باتری یو پی اس را در خاک کشورشان ممنوع کرده اند و بازیافت آن را نیز تحت تدابیر شدید نظارت و کنترل های زیست محیطی انجام می دهند. هزینه بازیافت فلز سرب از هزینه تولید سرب باتری یو پی اس از معادن کمتر است و یکی از بخش های پر سود در حال حاضر، بازیافت سرب باتری یو پی اس و باتری خودرو می باشد. البته در ایران بنظر می رسد هنوز چک های کنترل بازیافت باتری یو پی اس آن چنانکه در کشورهای اروپایی اجرا می شود، چندان رعایت نمی شود.

هم اکنون ازمایشگاه های متعددی در سراسر جهان روی تکنولوژی های جدید برای تغییر ساختار باتری و توسعه آن کار می کنند. در تحقیقات فعلی تمرکز بر استفاده از مواد و ماتریال های جدید در ساخت باتری می باشد . هدف از تحقیقاتی که صورت می گیرد در سه محور  شارژ سریع، افزایش ذخیره سازی و تغییر فرایند تولید می باشد . دانشمند در حال توسعه مواد جدیدی است تا باتری های فردا را قوی تر و سریع تر و ارزان تر کنند. برای باتری های توسعه یافته  آینده قابلیت شارژ و انتقال انرژی بسیار مهم است: از یک سو، جریان  الکتریکی، و از سوی دیگر، به اصطلاح سیستم های ذخیره سازی ثابت، که برق را از منابع انرژی ذخیره  کنند.

باتری یو پی اس در اینده  حتما  جمع و جورتر و سبک تر از باتری های کنونی و در عین حال دارای ظرفیت بالاتری خواهند بود . باتری یو پی اس در آینده در سریع ترین زمان ممکن شارژ خواهد شد و فضای کمتری را اشغال خواهد کرد.همچنین کاهش قیمت تمام شده آن نیز برای رقابت های بازار اهمیت بسزایی دارد. یکی از بزرگترین محرک های افزایش هزینه  باتری یو پی اس های در باتری های نسبتا جدید باتری  لیتیو می باشد، باتری‌های لیتیوم یونی نیز حاوی کبالت و نیکل هستند که برای تولید کاتد مورد نیاز هستند. تحقیق برای ساخت ماتریال بهتر برای کاتد، محققان را به یکی از رایج ترین عناصر در پوسته زمین هدایت کرد: این فلز آهن می باشد .

دکمه بازگشت به بالا