روش صحیح استفاده از کرم‌های دور چشم

از چه سنی باید استفاده از کرم دور چشم را شروع کرد؟

فراموش نکنید حتی اگر جوان هستید، نباید از استفاده کرم دور چشم غافل شوید! برخلاف آنچه اکثر مردم فکر می‌کنند سن استفاده از کرم دور چشم مختص دوران پیری نیست و بهترین سن استفاده از کرم دور چشم قبل از 30 سالگی است. محصولات و کرم‌های دور چشم بر اساس سن یا خاصیت درمانی تقسیم می‌شوند. ما در مقاله بهترین کرم دور چشم بالای 40 سال کرم‌های دور چشم مرغوبی را معرفی کرده‌ایم تا بتوانید انتخابی مطمئن داشته باشید.

بهترین زمان استفاده از کرم دورچشم

کرم دور چشم را بسته به ترجیح می‌توان در ساعات مختلف روز استفاده کرد. با این حال، برای زمان‌های مختلف به کرم دور چشم متفاوتی نیاز خواهید داشت.

صبح: از یک فرمول سبک همراه با SPF استفاده کنید. زیرا این لایه سبک قرار است در زیر لایه آرایشی شما قرار بگیرد.

عصر و شب: بهتر است برای هنگامی که کرم دور چشم را در شب استفاده می‌کنید یک کرم غنی با ترکیبات آبرسان و بدون SPF انتخاب کنید.

زمان ایده‌آل مصرف کرم دور چشم به ترجیح و هدف شما بستگی دارد. اما صرف‌نظر از زمان مصرف، باید هر 12 ساعت یک بار از کرم دور چشم استفاده کنید.

کرم دور چشم اصل را بسته به نیاز و ترجیح می‌توان در ساعات متفاوتی از روز استفاده کرد. با این حال، برای استفاده در زمان‌های مختلف به کرم متفاوتی نیاز خواهید داشت.

استفاده از کرم در زمان صبح

در این زمان باید از یک فرمول سبک همراه به همراه SPF استفاده کنید. زیرا این لایه سبک در طول روز قرار است در زیر لایه آرایشی شما قرار گیرد.

استفاده از کرم در عصر و شب

بهتر است برای زمانی که کرم‌های دور چشم را در شب استفاده می‌کنید یک کرم غنی با فرمولاسیون آبرسان و بدون SPF انتخاب نمایید.

زمان ایده‌آل جهت مصرف کرم‌های دور چشم به ترجیح، نیاز و هدف شما بستگی دارد. اما با صرف نظر از زمان مصرف، باید هر ۱۲ ساعت یک بار از این کرم استفاده کنید.

طرز استفاده کرم دور چشم

برای استفاده کرم دور چشم می‌توانید طبق آموزش نحوه استفاده از آن که  به صورت مرحله به مرحله در زیر آمده عمل کنید:

  1. برای این کار از انگشت حلقه خود استفاده نمایید. این ضعیف‌ترین انگشت شما می‌باشد، بنابراین به طور طبیعی فشار ملایمی خواهد داشت.
  2. میزانی در حدود یک نخود از کرم ناحیه دور چشم را بردارید.
  3. کرم را با توجه نمودن به بروشور محصول به نواحی مورد نظر بزنید.
  4. حال به آرامی به نواحی ظریف زیر چشمان خود ضربه زده تا کرم پخش شود، از داخلی‌ترین گوشه چشم شروع نموده و به سمت بیرون حرکت کنید. اما به یاد داشته باشید از زدن کرم به نواحی بسیار نزدیک به مژه پایینی خودداری کنید.
  5. چیزی حدود دو دقیقه صبر نموده تا کرم کاملا جذب شود.
  6. در ادامه باقی محصول‌های روتین پوست خود را استفاده کنید

روش صحیح مصرف کرم دور چشم

کرم دور چشم را باید به اندازه یک عدس ریز بر روی انگشت انگشتری (انگشت حلقه) بزنید و به آرامی بر روی استخوان زیر چشم بصورت نقطه‌ای قرار دهید. سپس با ضربه‌های آرام انگشت آن را پخش کنید. به هیچ وجه کرم دور چشم را بر روی پوست نکشید. فقط با حرکات ضربه‌ای آن را پخش کنید. بالای پلک نیاز به کرم دور چشم ندارد. بنابراین کرم دور چشم را به زیر و کناره‌های چشم بزنید.

دفعات مصرف کرم دور چشم در شبانه روز چقدر است؟

کرم دور چشم می‌بایست دو بار در طول شبانه روز استفاده شود. یک بار صبح و یک بار شب قبل ازخواب. فرصت خواب شب برای استفاده از این کرم را از دست ندهید. کرم دور چشم در طول شب بر روی پوست اثر می‌کند و به آرامی جذب می‌شود. کرم را بر روی پوست تمیز استفاده کنید. اگر آرایش چشم دارید، قبل از استفاده از کرم دور چشم، آن را خوب پاک کنید

انواع کرم دور چشم

اگر برای خرید کرم دور چشم به داروخانه‌ها و یا مراکر آرایشی مراجعه کنید، با انواع کرم دور چشم از برندهای مختلف مواجه خواهید شد که شاید انتخاب از بین آنها برایتان دشوار باشد. کرم دور چشم را باید بر حسب سن و نوع پوستتان انتخاب کنید. در اینجا با انواع کرم دور چشم آشنا می‌شوید تا بر حسب مشکل پوست دور چشمتان، بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

• کرم دور چشم برای افراد 20 تا 30 سال

افرادی که زیر 30 سال سن دارند، باید از کرم‌های دور چشم سبک و آبرسان استفاده کنند. آبرسانی بیشترین چیزی است که پوست افراد 20 تا 30 ساله به آن نیاز دارد.

• کرم دور چشم افراد بالای 30 سال

افراد بالای 30 سال باید از کرم دور چشم قوی‌تری استفاده کنند. کرم دور چشم این گروه از افراد می‌بایست دارای مواد اکتیو ضدچروک باشد. مواد اکتیو ضدچروک، چروک‌های اطراف چشم را کم عمق‌تر می‌کند و از ایجاد چروک‌های جدید جلوگیری می‌کند.

مزایای استفاده از کرم دور چشم

تامین رطوبت یکی از مزایای استفاده از کرم دور چشم است. همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم خشکی پوست دور چشم باعث ایجاد چین و چروک در این نواحی می‌شود پس مرطوب نگه داشتن آن بسیار ضروری است. مرطوب نگه داشتن این ناحیه از پوست شما را شاداب تر و سالم تر نشان می‌دهد.

کرم‌های دور چشم حاوی ترکیبات تخصصی و سبک متناسب با پوست اطراف چشم هستند که می‌توانند تیرگی و پف دور چشم را کاهش دهند. این محصولات فاقد بو و مواد حساسیت زا هستند.

متاسفانه سن پیری پوست این روزها کاهش یافته است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون عینک آفتابی و عادات غلطی مثل مالیدن چشم از عوامل آن هستند. استفاده از کرم‍‌های دور چشم در زمان مناسب می‌تواند تا حدود زیادی این چین و چروک‌ها را کاهش دهد و پیری پوست را تعویق بیاندازد.

همانطور که گفته شد پوست این ناحیه نازک تر و حساس تر از بقیه نواحی پوست است و به مراقبت بیشتری احتیاج دارد پس بهتر است از محصولات تخصصی متناسب با این ناحیه استفاده شود که باعث تغذیه پوست شده و بافت پوست را ترمیم کرده و از آسیب های آن به مرور زمان جلوگیری می‌کند. انتخاب این کرم‌ها با توجه به نوع پوست باعث جلوگیری از خشکی، التهاب و چربی بیش از اندازه پوست دور چشم می‌شود.

زمان استفاده از کرم دور چشم

متخصصان معتقدند هیچوقت برای شروع استفاده از محصولات مراقبتی دور چشم زود نیست. این گونه نیست هر وقت با مشکلاتی چون پف و تیرگی و خشکی دور چشم مواجه شدید، از کرم‌های ضد چروک دور چشم و یا کرم‌های حاوی هیالورونیک اسید که خاصیت روشن کنندگی و ضد التهابی دارند استفاده کنید، بلکه شما  معمولا از سن بیست تا بیست و پنج سالگی لازم است

خروج از نسخه موبایل