تاثیر تغذیه صحیح در درمان کک و مک صورت با استفاده از طب سنتی

محتوای مقاله (با استفاده از این لیست به موضوع مورد نظر دسترسی سریعتر دارید)

بروز کک و مک به دو شکل کلی می باشد :

الف : کک و مک مادرزادی

ب : کک و مک ایجاد شده بعد از سنین کودکی به  بالا

درمان کک و مک چیست :

کرم لاکچری کوین: مورد الف :  برای از بین بردن کک و مک مادرزادی درمان گیاهی خاصی وجود ندارد.بلکه نتیجه های بهتر برای درمان این نوع کک و مک استفاده از لیزر می باشد.

مورد ب : در نوع کک و مک ایجاد شده بعد از سنین کودکی به  بالا  چون یک عامل شناخته شده باعث ایجاد آنها شده درمان های گیاهی خاص بسیار موفق واقع شده و به سادگی آنها را رفع می نماید.

عامل شناخته شده برای ایجاد کک و مک چیست ؟

مهمترین عاملی که باعث ایجاد کک و مک می شود کارکرد نامنظم کبد می باشد.

علت کارکرد نامنظم کبد چیست ؟

کرم لاکچری کوین فرانسوی برای تیرگی کارکرد نامنظم کبد که عامل اصلی ایجاد کک و مک می باشد بر اثر وارد شدن مواد زائد به خون و کبد بروز می کند.

 مواد زائد چطور وارد خون و کبد می شوند ؟

۱-      مصرف روغن های نباتی صنعتی جامد و مایع

۲-      رژیم غذایی غیر ارگانیک ( غیر طبیعی )

۳-      مصرف بیش از اندازه برخی داروهای شیمیایی

۴-      استنشاق هوای آلوده

آیا کک و مک درمان موثری دارد ؟

کرم دکتر بیز: برای درمان کک و مک در ابتدا باید عوامل ایجادی آن برطرف شود ،بنابراین باید روغن های صنعتی جامد و مایع از رژیم غذایی حذف شود و جایگزین آن از روغن های ارگانیک کنجد یا زیتون استفاده شود.بعد از ایجاد تغییرات در رژیم غذایی استفاده از داروهای پاکسازی خون و کبد مراحل درمان را به اتمام می رساند.

 داروی گیاهی موفقی برای درمان کک و مک وجود دارد ؟

افشره مخلوط شلیور حاوی عصاره گیاهانی می باشد که در نتیجه ترکیب آنها محصول بدست آمده عمل پاکسازی خون و کبد را با مقدار مشخص و در زمان معینی انجام می دهد.بنابراین تمام مشکلات پوستی-کبدی مخصوصا کک و مک و لک های صورت که مربوط به اختلالات کبدی باشند توسط این محصول به راحتی و با موفقیت کامل در محدود زمانی مشخصی به نسبت شرایط جسمی افراد برطرف می شوند.

اما با این وجود استفاده از این محصول و نتیجه گیری موفق آن اکیدا مستلزم رعایت پرهیزهای غذایی اشاره شده می باشد.

با این حال، تدبیرها و ترفندهای خاصی وجود دارد که با استفاده از آنها میتوان از شدت این بیماری کاست.

۱۵ روش زیر جزو همان تدبیرها و ترفندهاست :

۱٫روزی یک بار صورت خود را با شیر ترشیده بشویید و اجازه بدهید که، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوستتان باقی بماند. اسیدلاکتیک موجود در شیر ترشیده، می‌تواند باعث کمرنگ شدن لکه‌های کک‌ومک و نرم شدن پوست صورت شود. اگر پوستتان خشک است، شیر را با یک دستمال مرطوب از روی صورتتان پاک کنید و اگر پوست چربی دارید، پس از شست‌وشوی آن با آب ولرم، کمی صورت خود را با آبلیموی ترش و تازه ماساژ دهید و با آب ولرم، آن را دوباره بشویید.

۲٫استفاده از ماسک میوه‌های فصل مانند ماسک زردآلو یا توت‌فرنگی تازه، برای از بین بردن موقت کک‌ومک، بسیار موثر است.

۳٫کمی برنج را خیس کنید. پس از یک هفته این برنج نرم را آسیاب و با آب هندوانه مخلوط کنید. ماسک به‌دست‌آمده را یک روز در میان و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوستتان بگذارید و آن را با آب ولرم بشویید. این کار می‌تواند لکه‌های کک‌ومک را به‌صورت موقت، کمرنگ کند.

۴٫پیاز قرمز را حلقه‌حلقه کنید و روی پوست صورتتان بگذارید. این کار را روزی ۲ بار انجام دهید تا رنگ کک‌ومک‌تان کمرنگ شود.

۵٫عسل را گرم و با کمی آرد گندم، مخلوط کنید. این ترکیب را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوستتان بگذارید و سپس آن را با آب گرم بشویید و بلافاصله کمی هم آب خنک به صورتتان بپاشید. اگر این کار را به مدت یک هفته تا ۱۰ روز انجام بدهید، می‌توانید بدون نگرانی از نمایان شدن لکه‌های کک‌ومک صورتتان، به میهمانی بروید.

۶٫آب جعفری را بگیرید و آن را با آبلیموی تازه، مخلوط کنید. شما می‌توانید روزی ۲ بار محل کک‌ومک‌هایتان را با این ترکیب، بشویید.

۷٫پیش از خواب، کمی روغن کرچک روی پوست صورتتان بمالید. ترکیب‌های موجود در روغن کرچک می‌توانند باعث کمرنگ شدن لکه‌های کک‌ومک بشوند.

۸٫اگر روزی ۲ تا ۳ مرتبه ماست ترش روی صورتتان بمالید، کک‌ومک‌هایتان کمرنگ می‌شوند.

۹٫تربچه و شکر را با هم مخلوط کنید و ترکیب به‌دست آمده را ۳۰ دقیقه روی پوستتان قرار دهید. اگر هر روز و به مدت ۳ هفته این کار را انجام بدهید، ‌تا ۲ ماه از شر لکه‌های پررنگ کک‌ومک خلاص خواهید شد.

۱۰٫یک قاشق غذاخوری زردچوبه را با یک قاشق سوپ‌خوری ماست ترش مخلوط کنید و آن را به‌مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوستتان بگذارید. با این کار، هم کک‌ومک‌هایتان را کمرنگ می‌کنید و پوست صورتتان را روشن‌تر و شفاف‌تر.

۱۱٫هر روز به‌خصوص در روزهای گرم که امکان تشدید کک‌ومک وجود دارد، گوجه‌فرنگی بخورید. ترکیب‌های موجود در گوجه‌فرنگی می‌تواند از بروز یا تشدید کک‌ومک، پیشگیری کند.

۱۲٫روزی ۲ تا ۳ مرتبه، صورتتان را با آب انبه ماساژ دهید و سپس آن را آب خنک بشویید.

۱۳٫هر شب، پیش از خواب، صورتتان را باآب هویج ماساژ دهید و بگذارید آب هویج تا صبح روی پوستتان باقی بماند. بلافاصله بعد از بیدار شدن هم پوستتان را با آب ولرم بشویید تا تاثیر آب هویج را روی کک‌ومک‌هایتان ببینید.

۱۴٫خوردن خوراکی‌ها یا موادغذایی حاوی ویتامین C و E می‌تواند در کاهش ایجاد و تشدید کک‌ومک بسیار موثر باشد.

۱۵٫اگر روزی یک مرتبه صورت خود را با آب و سرکه بشویید، می‌توانید به کمرنگ شدن لکه‌های کک‌‌ومک‌تان به مرور زمان، امیدوار باشید.

برای مشاوره آنلاین با پزشکان مجموعه پارسی طب در خصوص این بیماری به مراجعه فرمایید

خروج از نسخه موبایل