برای داشتن خانه هوشمند چقدر باید هزینه کنیم؟

 داشتن خانه یا ویلای هوشمند می تواند آسایش و راحتی شما را افزایش دهد. در این نوع خانه ها اینترنت و دسترسی از راه دور حرف اول را می زند. به عنوان مثال می توانید با صدور دستوراتی از دستیار مجازی خود بخواهید دمای سیستم گرمایشی شما را تغییر دهد. انواع مختلفی از پروتکل ها و سیستم ها وجود دارند که می توانند یک ویلا را هوشمند کنند. هر کدام از این پروتکل ها دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی هستند. هر برند و سیستمی قیمت متفاوتی دارد. البته هر چه امکانات و سیستم‌ها پیچیده‌تر باشند، هزینه‌های هوشمند بالاتر می‌رود. حال اگر قصد دارید این کار را در ویلا یا منزل خود انجام دهید، بهتر است در این زمینه به اندازه کافی تحقیق کنید.

هزینه هوشمند سازی خانه چقدر است؟

همانطور که در بالا ذکر شد، هزینه دقیق به پروتکل های موجود و نوع سیستم بستگی دارد. نکته مهم این است که با انتخاب تیمی از کارشناسان ماهر می توان هزینه های هوشمند سازی ویلا را تا حد زیادی کاهش داد. البته انتخاب نوع سیستم برای هر محیط و فضایی تنها کار متخصص است. شاید فضای شما نیازی به گرانی زیاد نداشته باشد و به ساده ترین روش بتوان آن را هوشمند کرد. البته باید علاوه بر کاهش هزینه، کیفیت سیستم و ابزار را نیز در نظر گرفت. سیستم هایی که در طول زمان شکست می خورند می توانند منجر به هزینه های اضافی شوند.

عوامل تعیین کننده قیمت هوشمند سازی خانه چیست؟

سه عامل اساسی و مهم در تعیین قیمت  هوشمندسازی خانه  نقش دارند. اولین و مهمترین چیز محیط و اندازه فضا است. ساختمان‌های هوشمند در محیط‌های کوچک‌تر هزینه کمتری خواهند داشت، اما اگر فضای بزرگ‌تری را برای انجام کار انتخاب کنید، ممکن است مجبور شوید هزینه بیشتری بپردازید. دومین مورد مهم نوع هوش است. به عنوان مثال، اگر فقط می خواهید چراغ ها و لامپ های ویلای خود را هوشمند کنید، هزینه نسبتا کمی خواهید پرداخت. اگر قصد دارید تمام سیستم های گرمایشی، صوتی، حفاظتی و حتی لوازم خانگی منزل خود را هوشمند کنید، باید هزینه بیشتری بپردازید.

سومین مورد برای تعیین قیمت هوشمندسازی خانه، انتخاب نوع سیستم و ابزار است. اکثر برندهای خوب دنیا ارزان نیستند. البته، فراموش نکنید که انتخاب یک برند با کیفیت پایین بعداً برای شما هزینه اضافی خواهد داشت. با ذکر همه موارد، باید این را نیز بدانید که تعیین دقیق هزینه فقط یک کار متخصص است. یک کارشناس هوشمند با بررسی محیط و نوع فضا می تواند قیمت مورد نظر را تعیین کند.

نکات تاثیرگذار در هزینه هوشمند سازی خانه

هوشمندسازی ساختمان یک کار حرفه ای و مهندسی است، نمی توان گفت که فقط یک سوال کلی می تواند پاسخگوی هزینه هوشمندسازی ساختمان باشد، اما عوامل زیادی در قیمت نهایی تاثیرگذار هستند، برای هوشمندسازی ساختمان یا خانه باید به آن توجه کنیم. به مسائل مختلف و از بین تمام موضوعات زیر که برای شما آورده ایم انتخاب کنید. البته قیمت هوشمند سازی خانه بر اساس معیارهای شما (که در ادامه به آن پرداخته می شود) و تخصص و حرفه ای بودن تیم ارائه دهنده خدمات متفاوت خواهد بود.

      اندازه و ابعاد  ساختمان

متراژ ساختمان یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت یک خانه هوشمند است. اما مشکل تنها مساحت خانه نیست، بلکه تجهیزات خانه اعم از در و پنجره است که طبیعتاً با افزایش متراژ بیشتر از آن ها استفاده خواهد شد.

یک خانه 300 متری نسبت به یک خانه 80 متری در، پنجره، دوربین های مدار بسته، دزدگیر و … بیشتر است، بنابراین طبیعتا به تجهیزات بیشتری نیاز دارد.

   تجهیزات هوشمند سازی

یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین موارد در مورد نهایی کردن هزینه هوشمندسازی خانه، بحث تجهیزات مورد استفاده در فرآیند هوشمندسازی است. قبل از اینکه در مورد اهمیت برند سازنده دستگاه صحبت کنیم، ابتدا باید نوع کلی دستگاه را درک کنیم. دستگاه های هوشمند خانگی از نظر فنی به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

بي سيم

سیم دار

ترکیبی از هر دو

سیستم های بی سیم و سیمی دقیقاً یک کار را انجام می دهند و تنها در یک  ویژگی متفاوت دارند و آن  هزینه است و در این زمینه سیستم های سیم دار به علت هزینه اولیه گران تر  هستند.

اما به طور کلی، استفاده از سیستم های بی سیم رایج تر است، زیرا در این صورت، اگر بخواهید توسعه ای را در سیستم خانه هوشمند انجام دهید، بسیار ساده تر خواهد بود، فقط ماژول جدید را به سیستم مرکزی متصل کنید، اما اضافه کردن یک سیستم سیمی سیم کشی ماژول های مختلف می تواند کار را دشوارتر کند. از طرفی امروزه با توجه به توسعه روزافزون ارتباطات بی سیم، در نهایت تمایل مردم استفاده از سیستم های بی سیم بدون توجه به هزینه های هوشمندسازی ساختمان است.

 هوشمند سازی، اگر یکی دو دهه پیش کسی این عبارت ها را بیان میکرد، کمتر کسی میتوانست منظور گوینده را درک کند. اما در طی چند سال گذشته با پیشرفت تکنولوژی این عبارت ها جای خود را در ذهن همگان باز کرده اند. امروزه داشتن ساختمان هوشمند که حرف ما را بفهمد و مطابق دستور ما کارها را در چند ثانیه انجام دهد، آرزوی هر کسی هست اما مسئله اینجاست قیمت هوشمند سازی چقدر است؟

یکی از فاکتورهای مهم درباره هر تکنولوژی جدید بحث قیمت و هزینه تمام شده آن است. نسل جدید که با تکنولوژی های نوین آشنایی دارد علاقه زیادی به هوشمند سازی ساختمان خود دارد. علت عمده ای که بیشتر خانواده ها حاضر به هوشمند سازی خانه خود نیستند گران بودن این تکنولوژی بوده است. اما با گذشت زمان و بومی شدن این تکنولوزی به اندازه چشمگیری کاهش پیدا کرده است بطوریکه همه اقشار جامعه میتوانند از این تکنولوژی بهره ببرند.

چگونه خانه خود را هوشمند کنیم؟

اگر شما تصمیم جدی گرفته اید که خانه خود را هوشمند کنید و یا خانه ای هوشمند بسازید، باید در مورد شرکت های تولید کننده تجهیزات خانه هوشمند اطلاعات جمع آوری کنید. قطعا حالا که چنین تصمیمی گرفته اید سوالات زیادی در ذهن شما وجود دارد، از جمله:

برای پاسخ به این سوالها ابتدا با باید بدانیم چه فاکتورهایی در تعیین هزینه هوشمند سازی ساختمان موثر هستند.

فاکتورهای موثر در تعیین هزینه هوشمند سازی ساختمان

قبل از محاسبه هزینه هوشمندسازی یک ساختمان بهتر است نگاهی به تعریف ساختمان هوشمند بیندازیم. برای انجام این کار چند فاکتور مهم وجود دارد که در راس آن خواسته های مالک یا سازنده است. زیرا هوشمند سازی جنبه های بسیار وسیعی دارد و شرکت های فعال در این زمینه متنوعی دارند. هر چه خواسته های مالک وسیع تر و سطح هوشمند سازی بالاتر باشد. هزینه که برای انجام اینکار لازم است بیشتر میشود.

به طور مثال شخصی فقط میخواهد سیستم روشنایی خود را هوشمند کند، باالطبع هزینه اینکار بسیار پایین است. در حالی که اگر بخواهد سیستم تهویه و همچنین سیستم کنترل دوربین های نظارتی هم داشته باشد، هزینه زیادی باید پرداخت کند. مورد بعدی در محاسبه هزینه هوشمند سازی متراژ ساختمان است و تعداد اتاق های موجود در ساختمان میباشد.

برای مثال تجهیزات لازم برای هوشمند سازی یک واحد مسکونی دوخوابه صد متری به شرح زیر است:

تجهیزات هوشمند سازی ساختمان در حد ساده

تجهیزات هوشمند سازی ساختمان در حد معمولی

تجهیزات هوشمند سازی ساختمان در حد پیشرفته

تعداد و تنوع تجهیزات هوشمند سازی به نمونه های فوق محدود نمی شود و می تواند به صورت سفارشی، منطبق با خواسته مشتری باشد و تهیه و استعلام قیمت شود.

برای ساخت خانه هوشمند خود باید اطلاعات قیمت هوشمند سازی خانه را بدانید تا بتوانید بر این اساس برنامه ریزی دقیقی انجام دهید. ارتفاع ساختمان، نوع تجهیزات و … از جمله آنهاست که هر کدام به طور مستقیم بر قیمت ساخت ساختمان هوشمند تاثیر می گذارد شما برای به حداقل رساندن بودجه خود در هوشمند سازی خانه و اطلاع از هزینه های این کار می توانید با کارشناسان صحبت کنید و قبل از سفارش خود بودجه خود را اعلام کنید تا بهترین مشاوره و راه حل را دریافت نمایید.

اولین چالشی که متقاضیان با آن مواجه می‌شوند یا اولین سوالی که آنها دارند این است: هزینه خانه هوشمند چقدر است؟
از آنجایی که تکنولوژی خانه‌ هوشمند برای فراهم کردن آسایش و امنیت بیشتر طراحی شده است، امروزه تعداد افرادی که به دنبال زندگی راحت هستند افزایش یافته است و درنتیجه تقاضا برای هوشمند‌ کردن خانه، محل کار و … در حال افزایش هست.
آیا می‌خواهید در باره قیمت خانه هوشمند، عوامل تاثیر گذار بر محاسبه هزینه خانه هوشمند، حداقل بودجه مورد نیاز و … اطلاعاتی کسب کنید، پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

ویدئوی قیمت دهی و برآورد هزینه اجرای خانه هوشمند

در این ویدئو، آقای مهندس محسن بختیار، مدیر فروش مجموعه خانه هوشمند هیربد به توضیح درباره نحوه قیمت گذاری پروژه های خانه هوشمند پرداخته است. شما می‌توانید سوالات خود را از طریق تماس تلفنی یا پیام در واتسپ با ما مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم.

عوامل موثر در برآورد قیمت خانه هوشمند

بطور کلی ‌می‌توان گفت که هزینه به عوامل متعددی از جمله قدمت ساخت، متراژ ساختمان، نوع سیستم هوشمندسازی، اعتبار برند تولید کننده و تجهیزات مصرفی، بودجه و سلیقه کاربر بستگی دارد.

قدمت ساخت

قدمت ساخت در برآورد هزینه هوشمندسازی نقش مهمی دارد. در کل از نظر قدمت ساخت باید سه نوع ساختمان برای هوشمندسازی در نظر گرفت: ساختمان در حال ساخت، نوساز و قدیمی.
در ابتدا این نکته را توجه کنید که بهترین زمان هوشمند سازی یک ساختمان زمانی است که در حال ساخت است. چون امکان انتخاب جایگذاری مناسب برای تجهیزات هوشمند مانند صفحه کلیدها، تاچ پنل‌ها، تابلو برق، سنسورها و … وجود دارد و هزینه هوشمند سازی ساختمان به دلیل عدم نیاز به تخریب و سیم کشی مجدد، کمتر خواهد بود. اما برای یک ساختمان قدیمی یا حتی نوساز باید هزینه‌ای را اضافه بر بقیه موارد، برای جایگذاری تجهیزات خانه هوشمند و همینطور گرفتن انشعابات برق لازم در نظر گرفت. بنابراین می‌توان گفت که هزینه هوشمند سازی ساختمان بسته به قدمت ساخت متفاوت است.

متراژ ساختمان

متراژ ساختمان از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در برآورد هزینه هوشمند سازی یک ساختمان است. طبیعتاً هر چقدر متراژ خانه بیشتر باشد، تعداد سرخطهای روشنایی، درب، پنجره، دوربین امنیتی، دزدگیر و… زیاد است و در نتیجه تعداد تجهیزات بیشتری برای هوشمند‌سازی خانه مورد نیاز است. اما در این مورد باید نیاز و سلیقه مشتری را نیز در نظر گرفت، مثلا ممکن است هزینه هوشمندسازی ساختمان 150 متری از یک ساختمان 300 متری بیشتر شود.

خروج از نسخه موبایل