مدیریت خانه با جارو های هوشمند شیائومی

خرید جارو رباتیک شیائومی واقعا ارزش دارد؟

شاید نمای نظافت با جارو برقی رباتیک شیائومی بیشتر شبیه به فیلم های عملی – تخیلی باشد تا واقعیت، با این حال این جارو برقی ها در دنیا بسیار محبوبیت پیدا کرده اند. پیش تر تصور می شد این ربات های تمیزکننده هزینه زیادی داشته و کالایی لوکس به شمار می روند. اما حقیقت متفاوت بود؛ چرا که قیمت شکنی کمپانی های تولید کننده جارو برقی های اتوماتیک، باعث کاهش قیمت این کالاها شده است.

اما یک سوال همچنان وجود دارد، این که ارزش دارد پول خودمان را روی این معجزه تمیزکاری سرمایه گذاری کنیم؟! اعتراف می کنیم که با کنار گذاشتن مقدار کمی پول، به راحتی می توانید برای خرید این جارو برقی های رباتیک اقدام کنید، به خصوص اگر یک یا چند حیوان خانگی دارید و تمیز نگه داشتن خانه یک چالش بزرگ برای شما محسوب می شود. اگر تمیز نگه داشتن خانه برای شما هم یک کابوس واقعی است، باید بگوییم که این دستگاه ها یک معجزه شگفت انگیز هستند! نکاتی که درباره خرید جارو شارژی باید بدانید را در ادامه آورده ایم. با ما همراه باشید.

جارو برقی و گردگیری هر دو در یک دستگاه

نظرتان درباره شستشو (تِی کشیدن) چیست؟! کار مکیدن و نظافت در کنار گردگیری واقعا عالی به نظر می رسد، اما بیایید دقیق تر به این دستگاه ها نگاه کنیم. مجموعه ای از ربات های ترکیبی مدرن است که گردگیری و مکیدن زباله های کف اتاق را در ترکیب با هم انجام می دهد. در نسل های قدیمی تر این دستگاه ها، آنها ابتدا کف اتاق را با عمل مکش تمیز می کردند و برای تنظیم حالت روی گردگیری باید آن را به صورت دستی روی این حالت قرار می دادید. امروزه محصولاتی در بازار جارو برقی های رباتیک وجود دارد که امکان جارو زدن و شستشوی کف اتاق را به صورت همزمان فراهم می کند که به همین دلیل به آنها تمام اتوماتیک می گویند.

در عمل وظایف یک جارو برقی رباتیک چگونه به نظر می رسد؟! جارو ابتدا گرد و خاک و ذرات ریز را به داخل می کشد و سپس از مخزنی که باید آن را پر از آب کنید، مقداری آب می گیرد تا مواد میکروفیبری خودش را مرطوب و از آنها برای گردگیری و شستشو استفاده کند. دقیقا مثل زمانی که یک پارچه مرطوب را برای گردگیری خانه استفاده می کنید.

کدام جارو برقی رباتیک شیائومی را انتخاب کنیم؟!

برای شروع انتخاب بد نیست بدانید که شیائومی در میان جارو برقی های خود، دستگاه هایی از قیمت حدودا 260 دلار تا 650 دلار را دارد(به خاطر نوسان ارز قیمت ثابتی نمیتوان در این مقاله به تومان بیان کرد). با این حال باید حواستان باشد که ربات های گران تر، بالطبع عملکردهای بهتر و بیشتری دارند. البته ربات های تمیز کننده مقرون به صرفه هم می توانند اتاق شما را تمیز نگه دارند.

چرا از ربات های شیائومی برای تمیز کردن خانه استفاده کنیم؟

آیا جاروبرقی رباتیک هوشمند شیائومی ارزش خرید دارد؟ تصور یک ربات جاروبرقی می‌تواند بسیار جالب، لوکس و غیر قابل دسترس باشد، ولی این فناوری در اکثر کشور ها از محبوبیت بالایی برخوردار است. افراد تصور می کنند که این ربات ها گران قیمت هستند و جزء وسایل کاملا لوکس به حساب می آیند اما این مسئله حقیقت ندارد. شرکت تولید کننده این ربات ها با طراحی های متنوع و قیمت مناسب، انواع ربات های جاروبرقی را در بازار برای همه سلیقه ها با قیمت های متفاوت ارائه کرده است.

عملکرد کلی جاروبرقی های رباتیک هوشمند شیائومی

استفاده همزمان از تِی و جاروبرقی یک قابلیت ویژه و کاربردی است. مدل های جاروبرقی رباتیک هوشمند شیائومی ترکیبی از ربات های مدرن است. در نسل های قدیمی تر این ربات ها، امکان استفاده همزمان جارو و تِی وجود نداشت و شما مجبور به تعویض دستی حالت دستگاه بودید. امروزه محصولاتی در بازار وجود دارد که امکان استفاده همزمان از جاروبرقی و تِی را به صورت کاملا اتوماتیک فراهم می کند. نحوه عملکرد جاروبرقی رباتیک هوشمند شیائومی بسیار ساده است. این جارو ابتدا خاک را به داخل می کشد و سپس با کمک مخزن آب خود، آب را به گردش درآورده و با استفاده از رطوبت، زمین خانه را به خوبی تمیز می­کند.

جاروهای رباتیک چه فرقی با جاروبرقی‌های معمولی دارند؟

آیا جاروبرقی ربات می‌تواند به طور کامل جایگزین جاروبرقی‌های قدیمی شود؟ برای پاسخ به این سوال، باید این دو دستگاه را با هم مقایسه کنیم. مقایسه‌ای از نظر قدرت و پارامترهایی مانند کیفیت تمیز کردن، راحتی و اساس انجام کار.

·        تمیزکاری به صورت خودگردان

در گذشته برای جارو کشیدن شما باید جاروبرقی را سرهم می‌کردید، سیم برق را باز می‌کردید و سپس دستگاه را روشن نموده و جارو می‌کشیدید. بعد از اتمام کار نیز دوباره جاروبرقی را جمع کرده و گوشه‌ای پنهان می‌کردید. هنگام جارو کردن نیز با تاخیرهایی مواجه‌ بودید. کابل برق را جابه‌جا می‌کنید و جاروبرقی را باخود از این اتاق به آن اتاق حمل می‌کنید.

با جاروبرقی ربات شما از طریق یک اپلیکیشن دستگاه را کنترل می‌کنید. در واقع هم در وقت صرفه‌جویی می‌کنید و هم زحمت اضافی نمی‌کشید. بعضی از جاروبرقی‌های رباتیک مناسب افراد با تایم کاری شلوغ هستند. کسانی که حتی زمانی برای تمیزکاری ندارند. شما برنامه دستگاه را تعیین می‌کنید و زمانی که خانه نیستید دستگاه روشن شده و شروع به تمیزکاری می‌کند. همچنین شما از هر مکانی حرکات دستگاه را از طریق اپلیکیشن در گوشی هوشمندتان زیرنظر دارید.

·        تمیزکاری راحت جاهایی با دسترسی سخت

در جاروبرقی‌های معمولی شما برای تمیزکاری گوشه و کنار منزل همیشه دچار دردسر هستید. همیشه مجبورید اثاثیه‌ای را جابه‌جا کنید. درحالی که جاروبرقی ربات می‌تواند فرش، پارکت، کاشی، غبار، موی حیوانات خانگی و خرده نان زیر مبل و تخت خواب و یا در گوشه و کنار منزل را به خوبی تمیز کند. برخی از این دستگاه‌ها می‌توانند تا 95% از گرد و خاک و خرده آشغال را از روی سطوح جمع آوری کنند.

·        با جاروبرقی ربات، خانه تکانی سال‌نو تعطیل

جاروبرقی ربات توانایی برنامه‌ریزی برای انجام عملیات روزانه در ساعات مشخص را دارد. در ضمن نباید نگران تمام شدن باتری دستگاه و توقف آن در جایی نامعلوم باشیم. در برخی از این دستگاه‌ها هنگامی که باتری تقریبا خالی شده است، دستگاه به طور خودکار به محل قرارگیری‌اش برمی‌گردد. هنگامی که شارژ کامل شد، تمیزکاری را از محل باقی‌مانده ادامه می‌دهد.

·        تمیزکردن مکان خیس یا خشک

با اینچنین دستگاه هوشمندی دیگری نیازی نیست که با دستمال‌کهنه به تمیزکاری کف خانه مشغول شوید. برخی از این دستگاه‌ها قابلیت تنظیم تمیزکاری خشک یا خیس را دارند. این دستگاه قابلیت پاک کردن لکه ها و آلودگی‌های بسیار سخت را از روی سطوح دارد. قابلیت پاک کردن آن طوری است که هیچ لکه و خطی باقی نمی‌گذارد. این دستگاه یک دستیار واقعی برای تمیزکاری روزانه‌ است.

·        تمیزکاری بی سروصدا با جاروبرقی ربات

داشتن یک جاروبرقی هوشمند واقعا لذت‌بخش است. دستگاه با سکوت، تمیزکاری را انجام می‌دهد، بدون برهم ریختن تمرکز و استراحت شما. یک دستیار همیشه حاضر برای انجام کارها در سکوت و در هر شرایطی.

آشنایی با مدل های جاروبرقی رباتیک هوشمند شیائومی

Xiaomi Mijia 1C Vacuum-Mop:

اولین مدلی که باهم به بررسی آن می پردازیم جاروبرقی رباتیک هوشمند شیائومی مدل mop یا 1C خواهد بود. نحوه کارکرد این دستگاه بسیار کاربردی و جذاب است. از ویژگی ها و مزایای این جاروبرقی می­توان به ظرفیت 600 میلی لیتر مخزن خاک و گرد و غبار و ظرفیت مخزن آب 200 میلی لیترجهت شست و شوی زمین به آن اشاره کرد.

همچنین با توجه به اینکه جاروبرقی دارای فناوری Visual Sensor است، به صورت منظم اتاق را جارو می کند. شما می­توانید با تلفن هوشمند خود به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید. در میان مدل های جاروبرقی رباتیک هوشمند شیائومی قدرت مکش این جاروبرقی هوشمند به 2500 پاسکال می­رسد. ربات تمیز کننده شیائومی مجهز به باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 2400 میلی آمپر/ساعت است که به دستگاه اجازه می دهد تا 110 دقیقه کار کند. این دستگاه دارای عملکرد برگشت خودکار است و جاروبرقی هنگام تخلیه، به ایستگاه شارژ برمی گردد.

+Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Pro:

جاروبرقی رباتیک هوشمند شیائومی مدل mop pro جانشین نسل اول جاروبرقی ربات شیائومی Mi است. این ربات مانند مدل mop حالت رفت و برگشت دارد. همچنین ظرفیت مخزن خاک و گرد و غبار آن 550 میلی لیتر و ظرفیت مخزن آب 250 میلی لیتر است. یکی از ویژگی های مفید جاروبرقی اتوماتیک شیائومی این است که از فناوریLaser Distance System استفاده می کند. به لطف این فناوری، دستگاه به صورت 360 درجه می­تواند محیط را زیر نظر داشته باشد و در حافظه خود ذخیره کند.

شما می­توانید با تلفن هوشمند خود به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید. قدرت مکش این جاروبرقی رباتیک هوشمند شیائومی به 3000 pa می­رسد. ربات تمیز کننده شیائومی مجهز به باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 5200 میلی آمپر/ساعت است که به دستگاه اجازه می دهد تا 180 دقیقه کار کند. همانطور که در ویژگی های مدل mop بررسی کردیم،+mop pro نیز پس از تخلیه، به شارژ باز می­گردد و به صورت خودکار پس از شارژ شدن به کار خود ادامه می­دهد.

Xiaomi Mi Robot Vacuum Mop P :

در مدل های جاروبرقی رباتیک هوشمند شیائومی، مدل mop p برای افرادی که مبتلا به آسم، آلرژی و مشکلات تنفسی هستند، بسیار مناسب است. این دستگاه مجهز به فیلتر HEPA است تا هنگام جارو زدن مشکلی برای افراد دارای بیماری های تنفسی پیش نیاورد. توانایی صعود این دستگاه نسبت به رده های قبلی از 0.59/ 15 میلی متر به 0.79/ 20 میلی متر افزایش یافته است و اکنون این ربات می تواند روی فرش های ضخیم تری حرکت کرده و از بلندی ها عبور کند.

 این جارو برقی هوشمند از فناوریLaser Distance System استفاده می کند. ظرفیت مخزن گرد و غبار این جاروبرقی هوشمند 550 میلی لیتر و ظرفیت مخزن آب آن 200 میلی لیتر آن اشاره کرد. این ربات برای فرش های ضخیم بسیار مناسب است و مکش بسیار قوی 2100 Pa دارد. این ربات تمیز کننده شیائومی مجهز به باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 3200 میلی آمپر/ساعت است که به دستگاه اجازه می دهد تا 110 دقیقه کار کند.

مهمترین به روز رسانی این مدل جاروبرقی رباتیک نسبت به مدل های جاروبرقی رباتیک هوشمند شیائومی این است که ربات در جعبه خود دو مخزن خاک و گرد و غبار و همچنین آب دارد و در صورت نیاز شما می­توانید در بازار مخزنی دیگر تهیه و به آن اضافه کنید. همچنین، دارای دو پارچه پاک کننده با جنس های مختلف است.

این ربات در حالت تمیز کردن مسیر Y شکل را دنبال می کند که به پاکسازی موثرتر کمک می کند. شیائومی دارای سه سطح کنترل آب برای نیازهای مختلف پاک کردن است تا بهترین عملکرد را در شرایط مختلف داشته باشد. همچنین شما می توانید منطقه دلخواه خود را به ربات معرفی کرده تا نظافت آن نقطه را برایتان انجام دهد.

Xiaomi Mi Robot Vacuum Essential:

شاید یکی از مشکلات شما، تمیز کردن بدون نقص گوشه های خانه باشد. این جاروبرقی می­تواند تمامی لبه ها و گوشه ها را به طور کامل تمیز کند. البته در مدل هایی که بررسی کردیم نیز گوشه های خانه به خوبی توسط ربات ها نظافت می‌شود، اما در مدل Essentialاز فناوری استفاده شده که شما هیچ نگرانی برای لبه ها و گوشه ها نداشته باشید و خیالتان راحت باشد که نیازی به بررسی مجدد این مکان ها نیست.

ظرفیت مخزن خاک و گرد و غبار این جاروبرقی هوشمند 420 میلی لیتر و ظرفیت مخزن آب آن 200 میلی لیتر است. قدرت مکش این جاروبرقی رباتیک هوشمند شیائومی به 2200 pa می­رسد که می­تواند عدد قابل قبولی باشد. ربات تمیز کننده شیائومی مجهز به باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 2500 میلی آمپر/ساعت است که به دستگاه اجازه می دهد تا 90 دقیقه کار کند.

این جارو انواع مختلف مکش را دارد تا در محیط ها و شرایط مختلف از مکش مناسب استفاده کند. از دیگر ویژگی هایی که می­توانید با دیگر مدل ها مقایسه کنید، کنترل از راه دور این دستگاه است که بسیار کاربردی خواهد بود. لازم به ذکر است که در مدل های دیگر که مورد بررسی قرار دادیم نیز می توانید مکانی که می‌خواهید نظافت شود را به دستگاه نشان دهید، اما کنترل از راه دور دستگاه Essential دارای محدودیت کمتری است و شما دستورات بیشتری می‌توانید به جاروبرقی دهید و آن را کنترل کنید.

توجه داشته باشید استفاده به جا از تکنولوژی بسیاری از کار های روزمره شما را آسان تر می کند، فقط کافیست با تحقیق و بررسی مناسب مدل های جاروبرقی رباتیک هوشمند شیائومی انتخابی درست داشته باشید. جاروبرقی رباتیک هوشمند دستیار شما در خانه خواهد بود تا همیشه از شر غبار روی زمین خانه خود رهایی پیدا کنید.

خروج از نسخه موبایل