راهنمای خرید ساعت هوشمند: هر آنچه باید بدانید

کدام ساعت هوشمند را باید خرید؟ راهنمای خرید ساعت هوشمند می تواند در تصمیم گیری به شما کمک کند.

راهنمای خرید ساعت هوشمند: هر آنچه باید بدانید

این راهنمای خرید ساعت های هوشمند همه عوامل مختلفی را که هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا Apple Watch ، Samsung Galaxy Watch ، Fitbit یا پیشنهادات سازندگان پوشیدنی برتر برای شما مناسب است توضیح می دهد.

بهترین ساعت های هوشمند که آزمایش کردیم ، همگی در نوع خود عالی هستند ، اما برای همه مناسب نیستند. از مارک های اصلی فناوری مانند اپل ، سامسونگ و Fitbit گرفته تا ساعت سازان سنتی مانند Tag Heuer و Fossil ، ده ها شرکت دارای ساعت های هوشمند هستند که اعلان ها ، برنامه ها و موارد دیگر را به مچ شما می آورند. مدل های جدید مانند اپل واچ 7 و سامسونگ گلکسی واچ 4 این قابلیت ها را بیشتر از پیش می کنند.

اگرچه ویژگی ها و طرح ها متفاوت است ، اما ساعت های هوشمند می توانند به شما کمک کنند تا در وقت خود صرفه جویی کرده و وضعیت سلامتی خود را بهتر بررسی کنید. اکثر آنها دارای اقدامات تناسب اندام هستند ، مانند سنسور ضربان قلب و GPS. برخی از آنها می توانند به عنوان یک افزونه برای تلفن شما عمل کنند ، در حالی که برخی دیگر به عنوان دستگاه های متمرکز بر سلامتی مانند Fitbit Sense به بازار عرضه می شوند.

برخی از ساعت های هوشمند مانند Apple Watch SE مستقل از تلفن کار می کنند. اما اگر چیزی را می خواهید که به شما اجازه می دهد از اعلان های خود استراحت کنید ، یکی از بهترین ردیاب های تناسب اندام ممکن است برای شما مناسب باشد.

راهنمای خرید ساعت هوشمند: نکات سریع

سازگاری: یک ساعت هوشمند را بدون اطمینان از کارکردن با تلفن هوشمند خود خریداری نکنید. به عنوان مثال ، ساعت های اپل فقط با بهترین iPhone ها کار می کنند. ما راهنمای بهترین ساعت های هوشمند اندرویدی را برای گزینه هایی که با سامسونگ ، گوگل یا سایر تلفن های هوشمند اندرویدی شما جفت می شوند ، گردآوری کرده ایم.

ویژگی های تناسب اندام: اگر از علاقه مندان به تناسب اندام هستید ، یک ساعت مجهز به سنسور ضربان قلب و GPS (برای پیگیری تمرینات خود) انتخاب کنید. اگر این ورزش مورد علاقه شماست ، می توانید راهنمای ما را برای بهترین ساعت های دویدن بررسی کنید.

عمر باتری: هنگام خرید به عمر تخمینی باتری توجه کنید. ساعتهای هوشمند هیبریدی که بیشتر شبیه ساعتهای آنالوگ هستند بیشترین عمر باتری را دارند ، اما صفحه لمسی ندارند.

بندهای قابل تعویض ساعت: اطمینان حاصل کنید که سگک یا دستگیره بند ساعت شما به راحتی قابل استفاده و تعویض است. همچنین اطمینان حاصل کنید که کمربندهای جایگزین برای شما آسان است.

در دسترس بودن برنامه: انتخاب برنامه ها یک فاکتور است ، چیزی که Wear OS را در مقابل watchOS متفاوت می کند. با این حال ، به اندازه سازگاری ، طراحی و سایر ویژگی ها مهم نیست.

راهنمای خرید ساعت هوشمند: سازگاری سیستم عامل و تلفن

از آنجا که اکثر ساعت های هوشمند به گونه ای طراحی شده اند که به عنوان همراه با تلفن هوشمند شما عمل کنند ، سازگاری دستگاه بسیار مهم است. به عنوان مثال ، بهترین دستگاه های Fitbit مانند Fitbit Versa 3 و Fitbit Versa 2 با بسیاری از دستگاه های Android و همچنین iPhone کار می کنند. اگرچه باید توجه داشته باشید که دارندگان تلفن های Android دارای یک ویژگی اضافی هستند: پاسخ سریع به پیام های متنی ورودی و گزینه پاسخگویی به تماس های تلفنی.

از انجا که شیائومی در تولید ساعت هوشمند خوب کار می کند و جزء بهترین ساعت های هوشمند شیائومی هست می توانیم محصولات این برند را جزو پرفروشترین محصولات قرار دهیم. در سایت کوک باش در مورد انواع بهترین ساعت هوشمند سامسونگ – اپل واچ – ساعت هوشمند شیائومی و حتی انواع ساعتهای هوشمند زنانه و مردانه و دیگر مدلهای ساعت دیجیتال – ساعت عقربه ای ، ساعت دیواری و رومیزی و اکسسوری هم صحبت شده است.

سیستم عامل جدید Google Wear در حال حاضر فقط بر روی سامسونگ گلکسی واچ 4 کار می کند ، اما به تمام ساعت های هوشمند مجهز به چیپست Qualcomm Snapdragon 4100 دسترسی دارد. ما راهنمای واجد شرایط بودن سیستم عامل را جمع آوری کرده ایم ، اما در حال حاضر فقط راهنمای TicWatch Pro 3 موبووی و TicWatch E3.

اگرچه Fossil Gen 6 به زودی عرضه می شود ، اما با آخرین نسخه Wear OS عرضه نمی شود. این شرکت گفته است که نرم افزار جدید سال آینده به روز رسانی می شود.

راهنمای خرید ساعت هوشمند: OLED در مقابل LCD

اکثر ساعت های هوشمند از صفحه LCD رنگی یا AMOLED استفاده می کنند که به شما امکان می دهد عکس ها ، برنامه ها و سایر محتواها را با رنگ های غنی تر نمایش دهید و روشن تر است. این تجارت عمر باتری کوتاه تری دارد ، اگرچه سازندگان ساعت های هوشمند در تلاش هستند تا کارایی دستگاه ها را افزایش دهند. برخی از آنها ممکن است چند روز ، اگر نه چند هفته طول بکشد ، اما اگر می خواهید طولانی ترین استقامت را داشته باشید ، می خواهید صفحه سیاه و سفید را انتخاب کنید.

ساعت های هوشمند گران قیمت به جای صفحه های LCD از صفحه نمایش OLED شفاف استفاده می کنند تا طراحی باریک تری داشته باشند. اپل اولین صفحه نمایش OLED را توسعه داد تا اولین نسل اپل واچ را تا حد ممکن نازک کند. اما شایان ذکر است که سامسونگ اولین ساعت هوشمند OLED خود ، Galaxy Gear را در سال 2013 ایجاد کرد.

راهنمای خرید ساعت هوشمند: صفحه لمسی در مقابل صفحه لمسی

انتخاب یک صفحه لمسی در ساعت هوشمند شما چندان کار ساده ای به نظر نمی رسد. اما انتخاب موارد بر روی صفحه لمسی کوچکتر دشوار است و برخی از رابط های مبتنی بر حرکت بصری نیستند.

Wear OS در ارائه اعلان های مبتنی بر کارت کار بسیار خوبی انجام می دهد که می توانید با کشیدن انگشت به راحتی آنها را نادیده بگیرید ، اما برای دسترسی به برنامه ها و سایر گزینه های درون برنامه ها ، کشیدن زیادی وجود دارد. با این حال ، می توانید با یک حرکت مچ دست خود بین کارت ها جابجا شوید.

اپل برای اپل واچ رویکردی را انتخاب کرده است که صفحه لمسی ، تاج دیجیتالی و دکمه کناری را در سمت راست ارائه می دهد.

سامسونگ گلکسی واچ ، سامسونگ گلکسی واچ 3 و جدیدترین گلکسی واچ 4 همه دارای یک حاشیه هستند که با چرخاندن آنها می توانید در منوها حرکت کنید. آنها با لمس استفاده می شوند.

راهنمای خرید ساعت هوشمند: طراحی و شخصی سازی

بهترین ساعت های هوشمند انتخاب بندها و/یا قابلیت تعویض آنها با گزینه شخص ثالث را ارائه می دهند. اگر می خواهید ظاهر دستگاه خود را سفارشی کنید این مهم است.

امروزه اکثر ساعت های هوشمند قبل از خرید گزینه های سفارشی زیادی را ارائه می دهند. به عنوان مثال ، می توانید رنگ و جنس بند و همچنین رنگ چهره ، سطح و اندازه ساعت های هوشمند Apple Watch و Fossil را انتخاب کنید.

به خاطر داشته باشید که راحتی بسیار مهم است ، همچنین سهولت اتصال ساعت به مچ دست شما بسیار مهم است. ما قطعاً از هرگونه ساعت هوشمند با بستهای دست و پا گیر که نیاز به نیروی زیادی برای باز و بسته شدن دارد ، اجتناب می کنیم. خوشبختانه اکثر ساعت های جدید از سگک های استاندارد استفاده می کنند.

در حال حاضر بیشتر و بیشتر ساعت های هوشمند از چهره های گرد استفاده می کنند که باعث می شود بیشتر شبیه ساعت های سنتی باشند. جدیدترین ها نازک تر و کوچکتر می شوند. به طور کلی یکی از بهترین ساعت های Garmin ، Garmin Lily یک گزینه جذاب برای مچ های کوچکتر است.

ساعت سازان سنتی نیز با دستگاه های Wear OS که سبک ساعت های آنالوگ را با سیستم عامل ساعت های هوشمند گوگل ترکیب می کنند به این رقابت می پیوندند. Movado ، Tag Heuer ، Emporio Armani و حتی Louis Vuitton همگی با سخت افزار مدرن – و برچسب قیمت مقرون به صرفه – سوار بر ساعت هوشمند شده اند. به همین دلیل ، ما معمولاً آنها را در دستگاه های اپل ، سامسونگ ، Garmin یا Fitbit توصیه نمی کنیم.

راهنمای خرید ساعت هوشمند: انتخاب برنامه

دسته ساعت های هوشمند در حال بلوغ است و برخی از مدل ها اکنون صدها یا حتی هزاران برنامه دارند.

اپل واچ با داشتن بیش از 20000 برنامه از جمله ESPN ، MapMyRun ، Uber و حتی Rosetta Stone ، دارای جامع ترین لیست برنامه ها تا به امروز است. شما می توانید همه کارها را از کنترل چراغ های Philips Hue (و سایر بهترین لوازم خانگی هوشمند) گرفته تا سفارش ناهار با Seamless انجام دهید.

یک اپ استور اپل واچ وجود دارد که به نصب این برنامه ها در برنامه Apple Watch برای iOS اختصاص داده شده است. برای آشنایی بیشتر با آنچه که باید انتظار داشته باشید ، مجموعه ما از بهترین برنامه های Apple Watch را بررسی کنید.

Wear OS گوگل همچنین دارای هزاران برنامه است که برای پلتفرم خود بهینه شده است. شما به جای این که ابتدا از طریق تلفن هوشمند خود وارد شوید ، برنامه ها را مستقیماً روی خود ساعت نصب می کنید. Wear OS دارای بسیاری از برنامه های مشابه با watchOS است ، از جمله Lyft ، که به شما امکان می دهد پرواز خود را برنامه ریزی کنید و WhatsApp ، که به شما امکان می دهد با صدای خود به پیامها پاسخ دهید.

راهنمای خرید ساعت هوشمند: ویژگی های تناسب اندام ، شمارش گام ، ضربان قلب ، نوار قلب ، SpO2 و GPS

با توجه به جلب توجه ردیاب های تناسب اندام ، سازندگان ساعت های هوشمند با یکپارچه سازی عملکردهای نظارت بر فعالیت ، وارد عمل می شوند. برخی از ساعت های هوشمند برای ردیابی فعالیت ها به تلفن هوشمند شما متکی هستند ، اما اکثر آنها حداقل دارای یک گام شمار داخلی برای شمارش مراحل یا ردیابی مراحل هستند.

اگر قصد دارید از یک ساعت هوشمند عمدتا برای ورزش استفاده کنید ، ممکن است بخواهید ردیاب های تناسب اندام با ویژگی های شبیه به ساعت های هوشمند مانند Fitbit Charge 5 یا Garmin Forerunner 245 را در نظر بگیرید ، که هر دو به شما امکان می دهند صفحه ساعت را تغییر داده و اعلان ها را بخوانید. هر دو ویژگی های سلامتی زنان را ارائه می دهند ، مانند توانایی ثبت پریودها و ثبت علائم ، و همچنین مقایسه چرخه خود با آمار سلامت مانند خواب و فعالیت.

هر ساعت هوشمندی که توصیه می کنیم دارای یک مانیتور ضربان قلب داخلی است ، اما ما همیشه آن را به اندازه ردیاب های تناسب اندام اختصاصی مانند Fitbit Inspire 2 قابل اعتماد نمی دانیم. سنسور ضربان قلب اپل واچ در آزمایشات ما دقیق تر ثابت شد.

علاوه بر مانیتور ضربان قلب ، برخی از مدل ها دارای GPS هستند که این ویژگی را برای کسانی که دوست دارند در فضای باز بدوند یا دوچرخه سواری کنند و می خواهند مسافت و سرعت را ردیابی کنند جذابتر می کند. با این حال ، به خاطر داشته باشید که استفاده از GPS تأثیر قابل توجهی بر عمر باتری خواهد داشت.

راهنمای خرید ساعت هوشمند: تلفن همراه و پرداخت

آیا می خواهید از مچ دست خود تماس بگیرید؟ برخی از آنها LTE دارند ، بنابراین می توانید تلفن خود را در خانه بگذارید – حداقل از لحاظ تئوری. NumberSync AT & T و NumberShare Verizon به شما امکان می دهد از شماره یکسانی در تلفن و ساعت خود استفاده کنید ، و لازم نیست تلفن شما نزدیک یا روشن باشد. شما باید برای برنامه داده جداگانه ای برای ساعت هوشمند خود هزینه کنید – حدود 10 دلار در ماه – که اگر می خواهید از اتصال تلفن همراه آن استفاده کنید ، باید به آن توجه کنید.

بسیاری از ساعت های هوشمند دارای تراشه های NFC در داخل هستند ، به این معنی که می توانید از آنها برای پرداخت هزینه ها ، حتی بدون تلفن نزدیک خود استفاده کنید. Apple Pay در تمام مدل های Apple Watch حتی بدون اتصال iPhone یا LTE در این نزدیکی فعال است. از ساعت های OS استفاده کنید که از Google Pay پشتیبانی می کند. سیستم پرداخت تلفن همراه سامسونگ ، سامسونگ پی ، از جدیدترین مدل خود استفاده می کند.

Garmin و Fitbit ، که به خاطر ساعت های تمرکز بر تناسب اندام خود مشهور هستند ، پرداخت های تلفن همراه را نیز به جدیدترین دستگاه های خود اضافه کرده اند.

راهنمای خرید ساعت هوشمند: عمر باتری و شارژ

اکثر ساعت های هوشمند با صفحه نمایش رنگی بین شارژ 1-2 روز دوام می آورند (گاهی کمتر از یک روز) ، بنابراین باید به این فکر کنید که چند وقت یکبار می خواهید ساعت خود را وصل نگه دارید.

ساعت هایی با قابلیت های صوتی در استفاده از تلفن ها تقریباً دوام نخواهند آورد ، اما این قابل پیش بینی است. Apple Watch به مدت 18 ساعت با استفاده از انواع مختلف با هزینه اضافی دوام می آورد.

اکثر ساعت های هوشمند ، از جمله Apple Watch و Samsung Galaxy Watch 4 ، از شارژ بی سیم استفاده می کنند که مناسب است: لازم نیست دستگاه خود را مستقیماً به شارژر وصل کنید. روش دیگر ، می توانید آن را روی دیسک شارژ قرار دهید.

راهنمای خرید ساعت هوشمند: قیمت گذاری

بدون احتساب دستگاه های مقرون به صرفه از مارک های ناشناس ، اکثر ساعت های هوشمند بین 100 دلار برای مدل های قدیمی تر هزینه خواهند داشت ، تا 1600 دلار برای دستگاه Tag Heuer Connected. بسته به ویژگی ها و لوازم جانبی ، بیشتر ساعت های هوشمند را در محدوده 200 تا 500 دلار خواهید یافت.

به عنوان مثال ، Apple Watch Series 7 با قیمت 399 دلار برای قاب آلومینیومی و بند سیلیکونی بدون GPS داخلی ، اما برای کیف سرامیکی یا انواع سفارشی 1399 دلار هزینه دارد.

خروج از نسخه موبایل