طلق شیشه ای مات سرویس بهداشتی

پلکسی گلاس یا همان طلق های شیشه ای نوعی از انواع طلق هستند که جایگزین مناسبی برای شیشه ها می باشند؛

پلکسی ها هم مانند شیشه ها طرح های مختلفی مانند شفاف و یا مشجر دارند که با توجه به مکان استفاده و کاربرد از طرح های مناسب تر استفاده می شود؛

پلکسی گلاس اکرلیک

طلق اکرلیک نوع با کیفیت پلکسی گلاس است که معمولا وارداتی (تایوانی) می باشد، مزیت پلکسی اکرلیک نسبت به طلق ایرانی بیشتر به شفافیت آن است و اینکه ضد خش تر است و همینطور به سختی در مرور زمان کدر می شود؛

البته برای ساخت ماکت ها و در کل استفاده از نوع اکرلیک بسیار پیشنهاد شده تر است، زیرا در برش با لیزر و همینطور چسباندن آن با چسب مخصوص طلق (کلروفوم) کیفیت مواد آن بسیار مناسب تر است.

پلکسی ایرانی

طلق های پلاستیکی ایرانی یا همان پلکسی، نوع رایج در بازار هستند که کاربرد زیادی در سقف های کاذب و به عنوان جایگزین شیشه دارند؛

در زیر به معرفی چند طرح پرفروش از طلق ها که در فروشگاه سایبانکار نیز موجود است می پردازیم:

طلق شفاف شیشه ای

طلق شفاف شیشه ای از جمله پر کاربردترین استفاده های طلق، استفاده از آن به جای شیشه است؛

طلق های شفاف در ضخامت های متفاوتی و در شیت های 120*180 به فروش می رسند.

طلق دوغی (اوپال)

اگر هدف شما از استفاده از طلق این است که دید مستقیم یک مکان را از بین ببرید و در عین حال از نور محیط استفاده کنید، طلق ها دوغی یا اوپال گزینه ی مناسبی برای این مورد هستند؛

پلکسی گلاس دوغی از پرکاربردترین نوع های طلق برای استفاده در سقف کاذب است.

طرح های مشجر طلق (یخی، ابری، گالشی و)

نوع دیگر از پلکسی گلاس نیز وجود دارد که به اصطلاح طلق مشجر یا طرحدار نامیده می شود؛

این مدل ها نیز در اجرای سقف کاذب بسیار کاربردی هستند و مزیت آن ها نسبت به طلق دوغی نوردهی بیشتر و همینطور عدم نمایش لکه و یا کثیفی بر روی آن است.

پلی کربنات (طلق ضدآفتاب)

نوع دیگری از طلق ها نیز هستند که مناسب برای فضای بیرونی خانه و مکان هایی که در معرض نور آفتاب می باشند استفاده می شوند؛

پلی کربنات دوجداره نوعی طلق ضدآفتاب است که در سال های اخیر استفاده زیادی از آن در پوشش نورگیر ها (پاسیو) و… شده است.

پلی کربنات ها به خاطر نور خوبی که از خود رد می کنند گزینه ی مناسبی برای سقف هایی هستند که نیاز به نوردهی دارند.

»»

البته اسائه ادب است در جایی که بحث از طلق ضد آفتاب می باشد، ما نامی از فایبرگلاس نبریم!!

فایبرگلاس (ایرانیت پلاستیکی)

فایبرگلاس یا همان ایرانیت های پلاستیکی قدیمی، هنوز هم جزو مقاوم ترین پوشش های سقف هستند که علاوه بر ضد آفتاب بودن از نوردهی خوبی هم برخوردارند.

قیمت و ماندگاری فایبرگلاس نسبت به پلی کربنات مناسب تر است و تنها امتیاز منفی ای که دارد ظاهر آن است که زود تر از پلی کربنات طلق سفید مات در ضخامت های مختلف موجود می باشد برای اطلاع از قیمت ها تماس بگیرید.

به صورت کلی در دو دسته شفاف ومات تقسیم بندی می شوند که هر دو مزایا و کاربردهای خودشان را دارند. طلق های مات تک جداره و دو جداره در فضاهایی استفاده می شود که به هر دلیلی نمی خواهیم آن طرف آن دیده شود. مثلا برای انباری و آزمایشگاه یا حتی ایجاد یک پارتیشن خصوصی در برخی فضاها می توان از آن استفاده کرد.

طلق مات تک جداره در ابعاد 120*180 ونوع دو جداره آن در ابعاد 2*6 تولید می شود.

هم چنین خوب است بدانید طلق مات ساده نسبت به نوع رنگی آن حدود 20 درصد ارزان تر است.

طلق سفید مات تک جداره

این طلق ها که در حقیقت اکثرا از جنس پلکسی گلاس است در رنگ های مختلف و ضخامت های گوناگون به بازار عرضه می شود. بسته به دکوراسیون فضا و نیز مکان مورد استفاده می توانید نوع مناسبی از طلق را انتخاب نمایید.

برای سرویس بهداشتی و حمام معمولا از نوع مات طلق استفاده می شود. ابتدا نورپردازی و شبکه بندی سقف انجام شده و سپس طلق ها سر جای خودشان قرار می گیرند.

طلق سفید مات دوجداره

این نوع طلق که بر پایه پلی کربنات ساخته می شود زیبایی پلکسی گلاس ها را ندارد. برای مواقعی که زیبایی در اولویت نیست یا این که نمی خواهید هزینه کنید می توانید به این نوع طلق ها فکر کنید. این طلق در انواع طلق مات سفید، طلق دوجداره شفاف رنگی و طلق مات رنگی موجود می باشد.

ضخامت

طلق مات تک جداره پلکسی گلاس در ضخامت های 2-4-6-8 و 10 میل تولید می شود.

طلق مات دوجداره یا همان پلی کربنات مات در ضخامت های 4-6-8 و 10 میل تولید می شود.

 

برش این طلق ها با کاترهای برقی انجام می شود البته این کار را می توان با کاترهای معمولی هم انجام داد اما باید مراقب باشید. نکته دیگر هم این که برش با کاتر معمولی زمانبر است.

خروج از نسخه موبایل