کاربرد هیتر سرامیکی چیست ؟

هیتر سرامیکی از جمله وسایل گرمایشی پرکاربردی بوده که دارای تنوع بسیار و نمونه‌ های مختلفی است. از این وسیله میتوان در محیط‌ های صنعتی استفاده میشود

نحوه عملکرد هیتر سرامیکی رستورانی

حال که ویژگی گرمایشی، امکانات و وجود سرامیک در هیتر سرامیکی گرماتاب را بررسی نمودیم، بهتر است از نحوه عملکرد آن نیز مطلع شویم.

هیترهای تابشی مانند هیتر سرامیکی رستورانی به طور کلی، از روش فیزیکی تابش گرمایی به منظور انتقال حرارت به محیط استفاده می‌کنند. این در حالی است که دستگاه‌های قدیمی مانند بخاری و رادیاتور، از روش همرفت گرمایی بهره می‌بردند. در روش تابش گرمایی، گرما بدون واسطه و صرفا در اثر منعکس شدن به محیط وارد می‌شود. این گرما سپس می‌تواند دمای فضا را به سرعت افزایش دهد. اما در روش همرفت، دستگاه (مانند بخاری، گرمایش از کف و شوفاژ) ابتدا باید هوا را گرم کند. هوای گرم شده در محیط می‌چرخد و باعث انجام شدن عمل گرمایش می‌شود.

بنابراین ملاحظه می‌کنیم که روش تابش گرمایی، به دلیل انتقال یکپارچه و مستقیم حرارت به خارج دستگاه، راندمان بالاتری دارد. به همین دلیل است که امروزه هیترها در صنایع گوناگون فراگیر شده‌اند.

سرامیکی که در دستگاه نصب شده است، چند کاربرد اصلی و مهم دارد. اولین کاربرد آن به طور کلی و در در نوع گازی و برقی است. همانطور که گفتیم، سرامیک مقاومت گرمایی بالایی دارد و می‌تواند گرما را در خود پخش کند. به همین دلیل، در هر دو نوع هیتر گازی و برقی، سرامیک گرمای تولید شده را دریافت کرده و در سطح گسترده خود پخش می‌کند. این گرمای پخش شده در سطح سرامیک به محیط انتقال داده می‌شود.

همچنین در مدل برقی هیتر سرامیکی رستورانی، سرامیک کاربرد دیگری نیز دارد. در این مدل از دستگاه، سرامیک به عنوان یک نیمه رسانا، نقش المنت حرارتی و منبع گرما را دارد. جریان برق از سرامیک رد شده و باعث می‌شود تا درست مانند یک المنت، داغ شود و گرما تولید کند. سپس همان‌گونه که گفتیم، این گرما در سطح آن پخش شده و سپس به محیط منعکس می‌شود.

مزیتهای هیتر سرامیکی رستورانی

هیترها انواع مختلفی دارند. به همین دلیل باید با بررسی کامل و مقایسه آن‌ها، بهترین و مناسب‌ترین نوع را برای مکان مورد نظر خود تهیه کرد. برای مثال، باید دانست که تفاوت و هیتر سرامیکی در چیست. در ادامه، به بررسی برخی مزایای نوع سرامیکی خواهیم پرداخت.

توان گرمایی بالای سرامیک

از سال‌ها پیش، سرامیک در صنعت تزئین و ساختمان به کار می‌رفت اما هنوز کاربرد الکترونیکی و گرمایی آن کشف نشده بود. چند سالی است که با کشف این مشخصات شگفت انگیز این ماده طبیعی، آن را به طور گسترده در ساخت وسایل مختلف به کار می‌برند. سرامیک توان و مقاومت گرمایی قابل توجهی دارد. به همین دلیل، دماهای بالا را بدون مشکل تحمل می‌کند. در نتیجه، این مورد از مشخصات سرامیک می‌تواند به شدت بازده تابشی هیتر را افزایش دهد.

امنیت دستگاه

 موضوع دیگر، ایمنی و امنیت این نوع هیتر است. در هیترهای تابشی لوله‌ای که با برق و المنت برقی کار می‌کنند، در هر صورت در پی روشن بودن دستگاه، برق به المنت منتقل می‎‌شود. این موضوع ممکن است خطراتی، به خصوص در رستوران و دیگر محل‎های تجمع افراد داشته باشد. اما در هیتر سرامیکی رستورانی برقی این گونه نیست. در این دستگاه، سرامیک بعد از رسیدن به دمای خاصی رساناست. این مورد نیز به امنیت دستگاه می‌افزاید.

زیبایی هیتر سرامیکی رستورانی

این دستگاه در رستوران‌ها استفاده می‌شود. به همین دلیل، باید طراحی زیبا و شکیلی داشته باشد. همین گونه نیز هست. هیترها و بخاری‌های سرامیکی، در طرح‌های زیبا و شیک طراحی می‌شود. این دستگاه‌ها حتی به میزان قابل توجهی به زیبایی محیط اضافه می‌کنند.

صرفه جویی در مصرف انرژی

مزیت مهم دیگری که هیتر سرامیکی رستورانی داراست، کاهش هدررفت جریان برق و یا گاز می‌باشد. این امر علاوه بر کاهش اثرات زیست محیطی، هزینه‌های شما را در این زمینه نیز کاهش می‌دهد.

ظرفیت حرارت تولیدی، قدرت و مشخصات دستگاه

اکنون که به طور عمومی مشخصات هیتر سرامیکی را بررسی و آن را معرفی کرده‌ایم، بهتر است تا به طور خاص، قدرت و ظرفیت دستگاه‌های تولید شده توسط شرکت گرماسان را عنوان کنیم. با ما باشید.

ظرفیت حرارتی

گرماسان، سرامیکی را در سه مدل مختلف تولید و عرضه می‌کند. هر یک از این مدل‌ها، خصوصیات مخصوص به خود را دارد. اما به طور کلی، ظرفیت حرارتی کوچک‌ترین دستگاه ما برابر با 10 کیلووات گرما در هر ساعت است. بزرگترین دستگاه نیز حرارتی معادل با 18 کیلووات به ازای یک ساعت تولید و به محیط تابش می‌نماید.

راندمان دستگاه

از افتخارات مهم برند گرماسان، تولید هیترهایی با بالای 90 درصد بازده کاری هستند. گرماتاب سرامیکی رستورانی نیز به همین صورت است. راندمان و بازده کاری (اسمی) هیترهای تولید شده توسط ما، 93 تا 95 درصد است.

مصرف گاز طبیعی و برق

همان‌طور که بالاتر ذکر شد، این دستگاه در دو نوع گازی و برقی وجود دارد. تمامی هیترهای گرماسان از برق 220 ولت استاندارد استفاده می‌کنند. همچنین توان کاری آن‌ها، 20 وات است. یک کلید مینیاتوری دو آمپری نیز برای محافظت از آن‌ها در نظر گرفته شده است.

سایز رایزر گاز ورودی تمام مدل‌ها، 1.2 اینچ است. حداکثر مصرف گاز طبیعی شهری در بزرگترین دستگاه 2 مترمکعب در ساعت و برای کوچکترین دستگاه، 1.2 مترمعکب بر ساعت است. اما در صورتی که گاز مایع (کپسولی) استفاده شود، حداکثر ظرفیت ورودی کوچکترین مدل 0.6 مترمکعب و بیشترین ظرفیت وارد شده به بزرگترین مدل دستگاه، 1 مترمکعب در هر ساعت فعالیت است.

ابعاد هیترهای سرامیکی

به طور کلی، هیتر سرامیکی رستورانی بسیار کوچکتر و جمع و جورتر از انواع دیگر هیتر است. کوچکترین دستگاهی که شرکت گرماسان تولید می‌کند، GRC COM-M نام دارد. این هیتر 22 کیلوگرم وزن و 85 سانتی متر طول دارد. گونه متوسط، GRC LUX-L است با 27 کیلوگرم وزن و 125 سانتی متر طول. اما مدل بزرگتر، GRC COM-L می‌باشد. این دستگاه دارای وزن 30 کیلوگرم و طول 125 سانتی متر است. لازم به ذکر است که عرض تمامی مدل‌های مذکور، 28 سانتی متر در نظر گرفته شده است.

روش نصب هیتر سرامیکی رستورانی

گفته شد که این نوع هیتر، به طور کلی وزن و ابعاد بسیار کمتری نسبت به هیتر تابشی لوله‌ای دارد. علاوه بر این، ظاهر زیبای هیتر سرامیکی رستورانی تولید شده توسط گرماسان، آن را به یک وسیله کاربردی- تزئینی بدل کرده است. از این رو، روش‌های نصب آن متنوع‌تر می‌باشد.

می‌توان این هیتر را مانند بقیه مدل‌ها، به شکل آویزان از سقف نصب کرد. این روش در مکان‌های روبسته جواب می‌دهد. همچنین به جز روش سقفی، امکان نصب دستگاه به روش‌های مختلف وجود دارد. نصب روی دیوار به شکل زاویه دار، نصب روی پایه و نیز نصب در فضاهای مختلف به صورت آویزی، روش‌های مختلف کار هستند.

اینکه نوع نصب چگونه باشد، به فضا و نیاز آن بستگی دارد. مثلا ممکن است به علت مرتفع بودن سقف یک اتاق، تصمیم به نصب هیتر روی دیوار گرفته شود. بنابراین قبل نصب باید با کارشناس این حیطه مشورت‌های لازم را انجام داد.

هیتر سرامیکی رستورانی قابل استفاده در چه اماکنی است؟

به دلیل ویژگی‌های خاص این نوع هیتر از جمله کوچک بودن، ظاهر زیبا و جذاب و نیز قدرت بالا، می‌توان آن را در مکان‌های مختلفی نصب و استفاده نمود. مشخصا اولین موردی که به ذهن می‌رسد، رستوران است.

کافی شاپ‌ها، آلاچیق‌ها، فروشگاه‌ها، سالن‌های کوچک، آرایشگاه و پیرایشگاه‌ها، انبارهای کوچک، کلاس‌های درس، دفترهای کاری شرکت‌ها و امثال آن، بهترین نمونه‌ها از اماکنی است که این دستگاه در آن قابل استفاده می‌باشد. به طور کلی، با توجه به ابعاد و خصوصیات‌ هیتر سرامیکی رستورانی بهتر است آن را در اتاق‌ها و سالن‌های کوچک استفاده کرد تا بیشترین کارایی و بازده را داشته باشد.

خروج از نسخه موبایل