کاربرد و فواید تزریق فیلر پوست چیست؟

مزایای تزریق فیلر

تزریق فیلر چیست؟

مزایای تزریق فیلر کدام است؟

تزریق فیلر چگونه صورت می گیرد؟

در این مقاله از ژوابکس سعی نموده ایم که به توضیح جامع و مفصل پیرامون مزایای تزریق فیلر و موارد منع و تزریق آن بپردازیم، جهت کسب اطلاعات جامع و مفصل، بهتر است که این متن را تا انتها مطالعه نمایید. لطفا ما را با ادامه مطلب همراهی بفرمایید… فیلرها یا ژل ها یکی از راههای درمانی و زیبایی جهت رفع چین و چروک، شلی و افتادگی پوست، خطوط اضافی در صورت و اسکارهای ایجاد شده در چهره است که برای جوانسازی پوست کمک شایانی می کنند.

اخیرا با تزریق فیلر و یا ژل در لب متقاضیان زیادی به این پروسه را به خود جذب کرده، به طوری که مردان و پسران جوان نیز به آن تمایل نشان داده اند، و برای تزریق آن اقدام نموده اند. اما اگر متقاضیان خواهان رسیدن به نتایج و اثرات دراز مدت تزریق فیلر هستند، باید بعد از مدتی آن را تمدید نمایند. فیلرها انواع مختلفی دارند که کمک فراوانی در بهبود و جبران لاغری صورت، حجم دهی می کند. انتخاب هر کدام از آن ها با تجویزمتخصص پوست و مو صورت می گیرد.

فیلر چیست؟

فیلرها موادی طبیعی و یا مصنوعی شبیه ژل اند که اقدام به پرکنندگی شیارهای عمیق زیر پوست، چین و چروک ها، برجسته نمودن گونه ها، حجیم کردن لب ها، بستن منافذ باز جوش ها و اسکارها، لیفتینگ پوست می کنند. فیلرها انواع مختلفی دارد که شامل: دائمی، نیمه دائمی و موقتی است. متخصص پوست و مو در اغلب مواقع فیلر موقتی و نیمه دائمی را تجویز می کند، زیرا که در برخی مواقع مشاهده شده است فیلرهای دائمی عوارضی را برای متقاضی به وجود آورده و یا این که افراد از فیلرهای دائمی خسته شده اند و خواهان تخلیه آن می شوند.

مراحل تزریق فیلر

ابتدا متخصص پوست و مو و زیبایی اقدام به بررسی و مشخص نمودن محل مورد نیاز برای تزریق می نمایند. این مرحله همان ارزیابی پوست است. سپس موضع مورد نظر با شوینده های ضد میکروبی، پاکسازی می شود تا پزشک محل تزریق را با بی حسی لیدوکایین آغشته کند. این پروسه در التیام درد و ناراحتی در حین تزریق کمک شایانی خواهد کرد.

بعد از بی حس شدن موضع، با سوزن ظریف و ریز مواد حاوی فیلر در زیر پوست تزریق می شود و با هر تزریق بلافاصله ماساژ صورت می گیرد تا برای تزریق بعدی اقدامات صورت گیرد. تزریق فیلر وقت گیر نیست و حدودا ۱۵ دقیقه طول می کشد در آخر موضع تزریق شده پاک سازی و ریکاوری می شود. در آخر محل های علامت گذاری شده جهت تزریق کاملا پاک و برای جلوگیری از تورم و کبودی از کمپرس یخ استفاده خواهد شد.

نکته: به حدی میزان درد و ناراحتی بعد از تزریق کم و نامحسوس است که متخصص پوست و مو هیچ گونه دارو یا مسکنی برای التیام درد به فرد تجویز و یا پیشنهاد نخواهد کرد.

چند نکته در مورد مزیت تزریق فیلر

فیلر یا ژل ها از مواد طبیعی همچون هیالورونیک اسید تولید شده اند، به همین دلیل از لحاظ انسجام و سختی متفاوت می باشند. با این مواد حجم از دست رفته بافت باز می گردد.

فیلر به آبرسانی و رطوبت پوست نیز کمک بسیار می کند. هر چقدر رطوبت پوست زیاد باشد، علائم و نشانه های پیری کاهش پیدا می کند و ظاهر و چهره فرد شاداب و باطراوات می ماند.

چون تزریق فیلر در نواحی بینی، گونه ها، چانه و پیشانی نتایج ایده آلی به همراه آورده است در نتیجه جایگزین مناسبی برای عمل های جراحی جهت از بین بردن علائم چین و چروک و پیری می باشد. این کلام بدان معنا نمی باشد که با تزریق فیلر دیگر نیازی به تزریق مجدد نیست، بلکه استفاده از روش های ترکیبی کمک بسیار زیادی برای بدست آوردن نتایج مطلوب تری می کند.

با تکرار وتداوم در تزریق فیلر، ماندگاری تزریق بیشتر خواهد بود.

تخصص و تبحر متخصص پوست در تزریق بسیار حائز اهمیت است، زیرا که اسید هیالورونیک تنها ماده ژل است که حتما باید توسط یک متخصص و پزشک پوست باتجربه انجام گیرد. در صورت انجام این تزریق توسط افراد نابلد و آماتورعوارض و نتایج زیان باری را برای فرد به همراه خواهد آورد.

آیا تزریق فیلرها دائمی است؟

فیلرها یا همان پرکننده های پوستی موادی هستند که با استفاده از آنها می‌توان فرو رفتگی ها، خطوط چین و چروک و بافت از دست رفته را ترمیم نمود. همچنین اگر در قسمتی از صورت یا بدن تمایل به افزایش حجم وجود داشته باشد؛ تزریق فیلرها بهترین راهکار برای دستیابی به حجم بیشتر و فرم بهتر می‌باشد. در ادامه این بحث به معرفی کامل فیلرها و کاربرد آنها پرداخته می‌شود.

فیلر چیست؟

فیلرها به پرکننده های پوستی گفته می‌شوند که به روش تزریق به صورت موضعی به زیر پوست انتقال یافته و موجب رفع عیوب و زیبا سازی مناطقی مانند لب، چانه، گونه، زیر چشم و … می‌شوند. فیلرها یا چربی هستند که از بدن خود شخص برداشته می‌شوند و به قسمتی که نیاز به افزایش حجم دارد تزریق می‌گردند و یا به صورت آماده قابل تهیه بوده و به سادگی توسط پزشک تزریق می‌گردند. با این وجود در باور عامه فیلر همان ژل است و اغلب چربی را فیلر تصور نمی‌کنند. البته یکی از بهترین و ماندگار ترین فیلرها، همان چربی برداشته شده از بدن است که هم عوارضی مانند آلرژی در پی ندارد؛ و هم در صورت مهارت پزشک در برداشت، آماده سازی و تزریق چربی، می‌تواند با نتایج ماندگاری همراه باشد.

کاربرد تزریق فیلرها چیست؟

فیلرها 4 کاربرد اساسی دارند که به قرار زیر می‌باشد:

فیلرها به چه مناطقی تزریق می‌شوند؟

فیلرها در بدن به نقاطی مانند سینه، باسن و پشت دستها برای جوانسازی دست تزریق می‌گردند. و نقاطی در صورت که با تزریق فیلر جوانسازی می‌گردد و با افزایش حجم همراه می‌شود عبارتند از:

منبع:

youtube.com

aad.org

خروج از نسخه موبایل