اجتماعی

جزییات پوشش هزینه‌های خدمات روانشناسی برای بیمه‌شدگان بیمه سلامت

جزییات پوشش هزینه‌های خدمات روانشناسی برای بیمه‌شدگان بیمه سلامت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت جزییات پوشش بیمه خدمات روانشناسی برای بیمه‌شدگان تحت پوشش این سازمان بیمه‌گر را تشریح کرد.

به گزارش ایواره، دکتر محمدمهدی ناصحی در نشستی خبری در خصوص پوشش تعرفه خدمات روانشناسی توسط بیمه‌ها، گفت: تاکنون این خدمات تحت پوشش بیمه نبوده است اما اکنون این اقدام در سامانه‌های بیمه سلامت وارد شده است.

جزییات پوشش بیمه‌ای خدمات روانشناسی

وی افزود: خدمات روانشناسی شامل مشاوره روانشناسی و ویزیت مربوط به روانشناسی می‌شود. این خدمات گستردگی خاصی دارد. روانشناسی فردی، گروهی و خانواده اهم موضوعات مهم خدمات روان‌درمانی است که با تعرفه‌های اعلام شده از سوی شورای عالی بیمه تحت پوشش بیمه سلامت است.

او تاکید کرد: در مورد روانشناسی فردی مطمئنا مباحث مختلف تحلیلی و شناختی در این گروه تفسیم بندی شده و روان درمانی آنها بسته به ساعاتی که وقت گذاشته می‌شود تعرفه دارد که ابلاغ شده است‌ و بیماران تحت پوشش بیمه سلامت می‌توانند از این فرصت استفاده کنند. هنوز بقیه بیمه‌ها وارد این خدمت نشدند.

ناصحی در پاسخ به سوال ایواره درباره مراکز آماده ارائه خدمات روانشناسی با پوشش بیمه، اظهار کرد: این خدمات در تمام مراکز طرف قرارداد ارائه می‌شود که در مورد خدمت روانشناسی که سرپایی است، ۷۰ درصد تعرفه مراکز دولتی در سایر مراکز هم پرداخت می‌شود.

نظر مثبت دولت برای بیمه رایگان کودکان زیر ۷ سال

ناصحی درخصوص پیگیری بیمه رایگان کودکان زیر ۷ سال نیز توضیح داد: نظام سلامت و قانون جوانی جمعیت بر افزایش تولدها در ضمن افزایش تامین سلامت آنها تاکید دارد. مادران باردار و فرزندان آنها تا ۵ سالگی تحت پوشش بیمه هستند و اکنون یک گام به جلو این است که حتی خدمات کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی و دانشگاهی تحت پوشش بیمه رایگان باشد. نظر هیئت دولت در این خصوص مثبت است اما باید مراحل دیگر در شورای عالی بیمه پیگیری شود.

وی افزود: سعی کردیم سنین قبل از مدرسه پوشش داده شود که قبل از سنجش پزشکی مدارس باشد و خانواده‌ها راحت‌تر مراجعه کنند.

او تاکید کرد: همه خدمات تحت پوشش بیمه شامل بستری و سرپایی در این زمینه برای کودکان زیر ۷ سال پوشش خواهد داده شد.

ادامه دارد

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا