علمی و پزشکی

از سرگیری پوشش بیمه‌ای درمان سرپایی اعتیاد

از سرگیری پوشش بیمه‌ای درمان سرپایی اعتیاد

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران با تشریح روند ارائه خدمات درمانی به اعتیاد در قالب پوشش بیمه گفت: ما با مراکز ترک اعتیاد در استان تهران در حال برقراری ارتباط هستیم تا معتادان بتوانند برای دریافت خدمات تحت پوشش بیمه خود “.

در مصاحبه با ایواره ، دکتر محمد حسینی وی در خصوص ابلاغیه جدید درباره تعرفه های ترک اعتیاد ، گفت: “درمان اعتیاد سرپایی مجدداً به سازمان بیمه درمانی واگذار شده است.” درمان سرپایی اعتیاد در مراكز و مراكز درمانی متادون یا MMT انجام می شود كه خدمات وزارت بهداشت را ارائه می دهند. ما همچنین برای ارائه خدمات با این مراکز در استان تهران در تماس هستیم.

وی افزود: این مراکز مجوزهای خود را از بخشهای پزشکی دانشگاههای علوم پزشکی یا بهزیستی دریافت کرده اند و طی مکاتبات با این دو مرکز ، از ما درخواست کرده اند که آنها نام مراکز ترک اعتیاد را به ما معرفی کنند تا افراد بتوانند از آنها استفاده کنند. خدمات مرکز در قالب پوشش بیمه “. .

حسینی تأکید کرد: بیمه درمانی همان درصد هزینه شهریه را برای پرداخت هزینه های درمان اعتیاد پرداخت می کند.

وی خاطرنشان کرد: تا سال 1997 بودجه درمان اعتیاد در اختیار بیمه شدگان بود و سپس به مدت یک سال از دامنه وظایف شرکتهای بیمه خارج شد و امسال نیز دوباره به شرح وظایف اضافه شده است. بیمه تعداد آنها و … از جمله اطلاعات دانشگاه های علوم پزشکی در هر استان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران افزود: پول این شماره به اداره کل بیمه سلامت در هر استان اختصاص می یابد و به همان میزان بودجه ، می توانیم با ارائه دهندگان خدمات طرف قرارداد ببندیم. ما به آنها پرداخت می کنیم ” توزیع افراد در دفاتر برای دریافت خدمات بیمه به گونه ای است که دانشگاه به هر مرکز یک یا دو شیفت پزشکی می دهد و این مرکز می تواند معتاد را با توجه به همان میزان دارو برای معالجه بپذیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا