عمومیمدیریت کسب و کار

نقد و بررسی بازی PS5 و راهنمای خرید آن

آیا علاقه‌مند به بازی‌های کامپیوتری هستید؟ قطعا پلی استیشن 5 را باید به عنوان یکی از بهترین کنسول‌های بازی موجود در بازار معرفی کرد که کیفیت بالای آن به راحتی می‌تواند نظر مخاطبین زیادی را به خود جلب کند. در این مقاله قصد داریم بهترین بازی های PS5 را که می‌توانید با آن‌ها لحظه‌های شاد و جذابی را برای خود رقم بزنید، معرفی کنیم. در صورتی که به تازگی پلی استیشن 5 را خریداری کرده‌اید، بهتر است برای آشنایی با بهترین بازی های PS5 تا انتهای این مقاله در تکنولایف همراه ما باشید. در این لیست می‌توانید بازی های پی اس فایو در سبک‌های مختلف را مشاهده کنید.

نقد و بررسی بازی PS5 و راهنمای خرید آن

بهترین بازی PS5 کدام است؟

هیجان، نبردهای مداوم، عبور از شرایط سخت و اتمام مراحل از مهم‌ترین ویژگی‌های بازی Demon’s Souls به حساب می‌آید. شما می‌توانید بازی Demon’s Souls را برای پلی استیشن 5 خریداری و تجربه کنید. کسانی که بازی Demon’s Souls را برای پلی استیشن 5 اجرا و تجربه کرده‌اند، قطعا رضایت را از تمام وجود احساس کرده‌اند. در این بازی باید بتوانید از موانع گوناگون با ظرفیت‌های موجود در بازی عبور کرده و دشمنان را با نبردهای بی‌امان و استفاده از هوش و ذکاوت در لحظه شکست دهید. هنگامی که وارد نبرد با شخصیت‌های مختلف و نیرومند شوید، نخستین چیزی که آرزوی داشتن آن را خواهید کرد،

فقط تمرکز است. در صورتی که تمرکز نداشته باشید، قطعا امکان عبور از مراحل متنوع و جذاب آن وجود ندارد. بازی Demon’s Souls را باید یکی از بازی‌های قدرتمند در زمینه گرافیک هم به حساب آورد که می‌تواند شرایط خوبی را برای کاربران رقم بزند. بدون تردید با  خرید بازی ps4   می‌توانید لحظه‌های شاد و جذابی را برای خود به عنوان یک گیمر رقم بزنید. قطعا این بازی را باید یکی از بهترین بازی های ps5 2022 معرفی کرد.

بازی «دو نفر لازم است» یکی از بهترین بازیهای ps5 است که بعد از معرفی شدن در سال ۲۰۲۱، بسیار طرفدار پیدا کرده و خیلی‌ها را معتاد خود کرد. این بازی داستان بسیار زیبایی دارد و از آن‌جا که درباره‌ی یک زوج است، باید حتما دو نفره انجام شود. در این بازی ماجراجویانه، با کودی و می آشنا می‌شویم که قصد دارند از هم جدا شوند اما دخترشان رز، از شنیدن این خبر بسیار ناراحت می‌شود. رز، عروسک‌های دستباف خود را که شبیه پدر و مادرش هستند برمی‌دارد و بعد از درد دل با آن‌ها، قطرات اشکش روی عروسک‌ها جاری می‌شوند. به‌همین علت، روح کودی و می در این عروسک‌ها نفوذ می‌کند و آن‌ها جان می‌گیرند. حال، این دو عروسک کوچک باید مراحل زیادی را بگذرانند.

مراحل بازی به‌ گونه‌ای طراحی شده‌اند که حوصله گیمر سر نرود و چالش‌های متنوعی را ایجاد کنند. اگر هوس یک بازی دو نفره‌ی جذاب را دارید، این بازی یکی از بهترین بازی های پی اس ۵ است که باید سراغش بروید. بازی دث استرندینگ یک بازی جذاب اپن ورلد اکشن است که احتمالا نظیر آن را بازی نکرده‌اید. این بازی در سال ۲۰۱۹، ابتدا برای ps4 عرضه شد و در تاریخ ۲۰۲۱، گیمرهایی که با پی اس ۵ بازی می‌کنند هم توانستند شانس تجربه‌ی این بازی جذاب را داشته باشند. هنرپیشگان مطرحی چون مدس میکلسن، لئا سیدو و نورمن ریدس، افرادی هستند که با اسکن چهره، در این بازی نقش‌آفرینی کرده‌اند و به صداپیشگی پرداخته‌اند. دث استرندینگ را می‌توانید به‌صورت تنها یا چند نفره بازی کنید.  در این بازی، ایالات متحده را می‌بینیم که بر اثر اتفاقاتی فرازمینی، نابود شده و خیلی از ساکنان آن کشته شده‌اند. این رویدادها، با نام دث استرندینگ شناخته شده‌اند. حال، سم بریجز (با بازی نورمن ریداس) که گیمر کاراکتر او را بازی می‌کند، باید دنیا را نجات دهد. این بازی جوایز زیادی را در به‌دست آورده و قرار است از روی آن، یک فیلم سینمایی هم ساخته شود.

  1. بازی OlliOlii World

اگر اهل بازی‌های خشن و اکشن نیستید یا برای تنوع می‌خواهید بازی ساده‌تر اما مهیجی را انجام دهید، بازی دنیای اولی‌اولی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اولین نسخه‌ی این بازی در سال ۲۰۱۳ به بازار آمد و حال، سومین نسخه‌ی آن راهی بازار شده تا گیمرها بتوانند جدیدترین شکل آن را بازی کنند. گیم‌پلی بازی بسیار مهیج و جذاب است و اگر طرفدار بازی‌های ورزشی باشی حسابی از آن لذت خواهید برد.

در بازی دنیای اولی اولی، یک سرزمینی را شاهد هستید که ۵ تا از خدایان دنیای اسکیت ساخته‌اند. این افراد از انسان‌های عادی متفاوت هستند و میان آن‌ها، یک جادوگر اسکیت به‌عنوان واسطه است. حال که این شخص دارد بازنشسته می‌شود، قرار است جانشینی برای خود پیدا کند و انسان‌های اسکیت‌باز این فرصت را پیدا کرده‌اند که بتوانند جایگاه جادوگر را تصاحب کنند.  گرافیک بازی بسیار جالب است و از چهره‌های انیمیشنی آن‌ها خوشتان خواهد آمد. این بازی سرگرم‌کننده، چالش‌های زیادی را برای بازیکنان خواهد داشت و یکی از بهترین بازی ها برای ps5 به‌شمار می‌رود.

  1. بازی Control

بازی کنترل در ابتدا، در سال ۲۰۱۹ برای پلی استیشن ۴، ویندوز و ایکس باکس وان عرضه شد و دو سال بعد در سال ۲۰۲۱، این بازی به پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری اس و ایکس هم رسید. این بازی، از کمپانی خوش‌نام فنلاندی رمدی تولید شده که پیش‌تر بازی آلن ویک را از او می‌شناسیم. بازی کنترل یک بازی جذاب در سبک شوتر شخص سوم است که در یک آسمان خراش در نیویورک می‌گذرد. در این بازی با جسی همراه هستیم.

کاراکتری که گیمر او را بازی می‌کند. جسی، زنی است که وارد این ساختمان شده و بر اثر یک نیروی ناشناخته، عنوان رئیس این سازمان را کسب کرده است. در این ساختمان بعدهای زمانی و مکانی گوناگون بهم پیوسته هستند و یک عامل ناشناخته که «هیس» نام دارد، وارد این سازمان شده. هیس توانسته تا خیلی از افراد سازمان را کنترل کند و کل امور به دست او افتاده. جسی باید این عامل را پیدا، و با او مقابله کند. نقش شما که جسی هستید نیز، انجام این ماموریت است. اگر به دنبال بهترین بازی برای ps5 هستید، این بازی را هم تجربه کنید.

این بازی ماجرای جذابی دارد و اگر حوصله کاوش و اکتشاف دارید، توصیه می‌کنیم که سراغ این بازی بروید. این بازی کمی صبوری می‌خواهد تا متوجه شوید باید چکار کنید. توصیه می‌کنیم که حتما در حین بازی به گفت‌وگوهای کاراکترهای مختلف با جسی توجه کنید چرا که رازهای جذابی را درباره‌ی گذشته ساختمان  متوجه خواهید شد. این رازها در ادامه‌ی بازی به شما کمک خواهند کرد. موسیقی بازی نیز، حسابی جذاب است و قطعا از شنیدن آن در موقعیت‌های مختلف بازی حسابی لذت خواهید برد.

۲۲. بازی Street Fighter 6

جدیدترین نسخه از مجموعه بازی‌های مورتال کمبت که به تازگی راهی بازار شده، توانسته یکی از بهترین بازی‌های مبارزه‌ای حال حاضر تبدیل شود. بازی مرتال کمبت ۱ یک شروع مجدد برای این مجموعه بازی‌ها است و داستان را از ابتدا روایت می‌کند. این بازی سیستم مبارزه‌ جدیدی را پیش روی گیمرها قرار می‌دهد اما همچنان خشن و هیجان انگیز است. اگر به دنبال بازی های جدید ps5 هستید، حتما MK1 را در لیست خودتان قرار دهید.

رزیدنت اویل ۴ ریمیک بازی جدید ps5 به شمار می‌رود که نه تنها گرافیک بسیار بالایی دارد، بلکه توانسته همان شاهکار نسخه اصلی را دوباره تکرار کند. این بازی همچنان ترسناک است و جلوه‌های بصری فوق العاده‌ای را هم پیش روی گیمرها قرار می‌دهد. اگر به دنبال بازی های معروف ps5 می‌گردید، رزیدنت اویل ۴ ریمیک یکی از آن‌ها خواهد بود. یکی دیگر از قطعا نسخه دوم بازی اسپایدرمن است. در بازی اسپایدرمن ۲ هم در نقش پیتر پارکر قرار می‌گیرد و هم می‌توانید با مایلز بازی کنید. این بازی بزرگ‌تر از قسمت قبلی است و گرافیک بسیار بهتری هم دارد. در بین بازی های خفن ps5 قطعا باید این بازی را هم تجربه کنید.

جمع‌بندی

خرید پلی استیشن 5 نخستین کاری است که باید انجام دهید، اما آیا تاکنون به کیفیت بازی های ps5 و سبک آن‌ها فکر کرده‌اید؟ در این مقاله سعی شد لیست بهترین بازی های ps5 را در اختیار شما قرار دهیم.
در صورت تمایل می‌توانید تریلر بهترین بازی های ps5 را هم مشاهده کنید. فراموش نکنید که از تاریخ انتشار بازی های ps5 زمان زیادی نگذشته و هنوز جذابیت بالایی دارند. شما هم در بخش نظرات بهترین بازی PS5 از نظر خودتان معرفی کنید.

سوالات متداول

آیا FC 24 جایی در لیست ندارد؟ بازی‌های فوتبال فیفا که جزو بهترین بازی های دو نفره ps5 هستند در کنار سایر بازی‌های مشابه به صورت کلی در کنسول‌ها قرار خواهند گرفت و ما سعی کردیم سایر بازی‌ها را به عنوان بهترین بازی‌های پلی استیشن 5 معرفی پلی‌استیشن ۵، جدیدترین نسل کنسول‌های بازی ویدیویی سونی می‌باشد و با ارتقاء گرافیکی، سرعت بارگذاری بالا و تجربه‌ی بازی فوق‌العاده، عاشقان گیم‌ را به خود جذب کرده است. با انتشار این کنسول، مجموعه‌ای از بازی‌های فوق‌العاده و مهیج نیز منتشر شد که با توجه به سطح بالای سخت افزار و پیشرفت بازی‌های تولید شده برای این ،

منتقدین و بازیکنان راشگفت‌زده کرد. در ادامه، به برخی از بهترین بازی های پلی استیشن 5 که از نظر گرافیک، گیم‌پلی و داستان به شدت توصیه می‌شوند، می‌پردازیم. بازی های لیست زیر بر اساس نقدها و امتیازاتی که در سطح جهانی به بازی های پلی استیشن ۵ داده شده،‌ انتخاب و گردآوری شده اند. نکته‌ی جالب در مورد این لیست حضور انواع مختلف بازی از ژانرهای مختلف است که نشان از تنوع بالای نظرات کاربران دارد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا