عمومیمدیریت کسب و کار

راهنمای خرید باتری

باتری ماشین حکم قلب خودرو را دارد. زمانی که باتری ماشین دچار خرابی می شود تمام اجزای خودرو تحت تاثیر قرار می گیرند. اولین قطعه تحت تاثیر خرابی باتری خودرو هم چراغ ها هستند که کم نور می شوند.

خرید باتری ماشین

زمانی که موقع تعویض و خرید باتری ماشین فرا می‎رسد، شما با یکسری علایم و مشکلات در عملکرد خودرو روبرو خواهید شد که نشان می‎دهند باتری باید تعویض گردد. به عنوان مثال، خواهید دید که قاب باتری خودرو ترک خورده است. پایانه‎های باطری در وضعیت خوبی نیستند. هنگامی که هر یک از علائم ذکر شده را مشاهده کردید، تنها گزینه، تعویض و خرید باتری جدید است.

راهنمای خرید باتری

نکاتی که در زمان خرید باتری ماشین باید به آنها توجه کنید

1-  اندازه باتری را مشخص کنید.

اولین چیزی که باید با آن راجب آن بدانید اندازه باتری خودرویتان است چون تمامی باتری ها بر اساس اندازه شان گروه بندی می‎شوند. اگر نمی‎دانید اندازه باتری ماشین در کجای باطری قرار گرفته شده است، به عدد روی برچسب باتری در گوشه سمت راست نگاه کنید و آن عدد را یادداشت نمایید. اگر باز هم نتوانستید اندازه باتری را متوجه شوید به سراغ دفترچه راهنمای خودرو خود بروید مطمئناً اندازه باتری ماشین شما در آن ذکر شده است.

2- اطلاع از میزان آمپر باتری

مطابق راهنمای خرید باتری ماشین مهم ترین نکته در زمان انتخاب باتری میزان آمپر باطری است. حتما در هنگام خرید باتری خودرو به آمپر آن توجه ویژه کنید. تولید کنندگان باتری از یک ظرفیت خاص برای ساخت آن استفاده می کنند. اگر این ظرفیت بیشتر از حد مورد نیاز ماشین باشد صد در صد به سیستم های الکتریکی خودرو شما آسیب خواهند رساند.

راهنمای خرید باتری

برای درک بهتر به عنوان مثال می توان گفت که مثلا سیستم صوتی خودرو به 60 آمپر نیاز دارد. اگر باتری ماشین 80 یا 90 آمپر باشد، به دلیل تزریق آمپر بیش از حد به سیستم صوتی، این سیستم دچار خرابی و آسیب خواهد شد.

  • باتری سرب اسیدی

باتری سرب اسیدی، از نوع معمولی باتری ماشین است که در همه خودروها پیدا خواهید کرد. این نوع باتری ها از دو صفحه سربی یکی مثبت و دیگری منفی تشکیل شده اند. باتری‎های سرب اسیدی ارزان قیمت و مناسب کار با اکثر وسایل نقلیه هستند، اما کیفیت مناسبی را ندارند.

  • باتری‎هایEFB تقویت شده

باتری‌های EFB  عمر طولانی‌تر و ساختار پیشرفته‌تری را دارند. این نوع باتری‌ها پیشرفته‌تر از باتری‌های اسیدی هستند،

  • باتری ماشین‎ AGM

باتری‎های AGM پیشرفته‌ترین و گران‎ترین نوع باتری‎هایی موجود در بازار هستند که در هر وسیله نقلیه‎ای می‎بینید.

3- گارانتی

باتری های موجود در بازار دارای گارانتی می باشند. باتری خودروی شما ممکن است پس از نصب و تست دچار مشکل شود که در این صورت شرکت ارائه دهنده گارانتی باتری، موظف به برطرف کردن یا تعویض باتری ایراددار می باشد.

4- شرایط آب و هوایی

نکته بعدی که در خرید باتری ماشین باید بدانید، اینست که هر نوع از باتری ها برای شرایط آب و هوایی خاصی طراحی و تولید می شوند. با در نظر گرفتن این موضوع، لازم است مناسب با شرایط آب و هوایی محل زندگی خود، باتری ماشین را انتخاب کنید. افرادی که در مناطق سرد سیر هستند، پیشنهاد می­‌شود از باتری­‌هایی که دارای برچسب NORTH یا  N هستند استفاده نمایند. و افرادی که ساکن مناطق گرمسیر هستند از باتری­‌هایی  با برچسبSouth یا S استفاده نمایند..

مهدباتری به عنوان یک امداد باتری شبانه روزی در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه دهنده انواع باتری ماشین با بهترین قیمت فعالیت می نماید. حمل، نصب و تست باتری خریداری شده کاملا رایگان بوده و تنها هزینه باتری از شما دریافت می گرد. در زمان خرید باتری خودروی خود دیگر نیاز نیست ساعتها منتظر بماند مهدباتری در کنار شماست.

عوامل موثر روی قیمت باطری خودرو

قیمت باتری ماشین در هنگام خرید باتوجه به اتمی یا اسیدی بودن، آمپر باطری، ابعاد و تاریخ تولید آن تعیین می شود. از بهترین باتری های موجود در بازار که برای خرید باتری ماشین باید مد نظر قرار داد، باتری های کره است.

دکمه بازگشت به بالا