اتصال دوربین مداربسته به موبایل با وای فای

مزایای انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

با استفاده از این سیستم میزان سرقت و خرابکاری به شدت کاهش می یابد و اگر هم اتفاق بیافتد به صورت قانونی قابل پیگیری و دریافت خسارت است. همچنین با این کار میزان بهره وری کارکنان نیز به شدت افزایش می یابد. بعلاوه، حین سرقت های مسلحانه، ورود غیر مجاز، وقوع حادثه و … سیستم هشداردهنده در گوشی شما فعال می شود.

با این سیستم می توان هشدارهای اشتباه ارسالی توسط سیستم مداربسته را چک کرد. سیستم جدید دوربین های مداربسته در صورت بروز اتفاقاتی همچون عبور از خط، اشیاء گم شده و … به گوشی شما پیام هشدار ارسال می کند و همچنین از قابلیت هایی نظیر تشخیص حرکت و تشخیص چهره برخوردار است.برای سفارش خرید دوربین مداربسته لطفا کلیک کنید

با این قابلیت همچنین امکان ارسال تصاویر روی چند دستگاه به صورت همزمان وجود دارد. یعنی چند نفر با گوشی های متفاوت می توانند به صورت آنلاین تصاویر دوربین ها را روی گوشی را مشاهده کنند. امکان جالب دیگر این سیستم مکالمه صوتی با افرادی است که در مکان نصب دوربین حضور دارند.

مراحل انتقال تصاویر دوربین مداربسته روی موبایل

برای انتقال تصاویر دوربین  مداربسته داهوا روی موبایل باید ابتدا امکانات لازم برای این کار را فراهم کنیم و سپس مراحلی را به ترتیب طی کنیم تا در نهایت بتوانیم تصاویر را از روی مانیتور به صفحه گوشی انتقال دهیم. برای انتقال تصاویر دو روش وجود دارد. روش اول از طریق IP Static و روش دوم از طریق P2P می باشد. در ادامه این مراحل و امکانات لازم را معرفی می کنیم.

روش IP Static

مرحله اول: وصل کردن DVR به صفحه نمایشگر

اولین مرحله از وصل کردن دوربین مداربسته به گوشی موبایل این است که باید را به صفحه نمایشگر متصل کنید. برای این کار می توانید از کابل VGA یا HDMI استفاده کنید. این کابل نباید هیچگونه اتصالی داشته باشند زیرا در انتقال تصاویر در مرحله انتهایی مشکلاتی ایجاد می کنند.

مرحله دوم: تکمیل تنظیمات DVR

دومین مرحله وصل کردن دوربین مداربسته به گوشی تنظیمات DVR است. برای این کار از قسمت Setting به بخش Network وارد شوید. گزینه Obtain an IP Address Automatically را غیرفعال کنید. سپس طبق جدول زیر، موارد را در قسمت IP Static دستگاه وارد می کنیم.

مقادیر IP Static
۱۹۲.۱۶۸.۰.۱ IP address
255.255.255.000 Subnet mask
192.168.1.1 Gateway
80 HTTP PORT

پس از انجام این کار باید یک بار دستگاه را روشن و خاموش کنید.

مرحله سوم: انجام دادن تنظیمات روتر

در سومین مرحله از وصل کردن دوربین مداربسته به گوشی باید تنظیمات مربوط به روتر انجام شود. ابتدا مانیتور را روشن کرده و آن را از طریق وای فای یا سیم LAN به اینترنت متصل کنید. سپس در نوار بالای مرورگر عدد ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ و یا ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱ را وارد کنید. سپس باید رمز عبور و نام کاربری را که در دفترچه راهنمای روتر وجود دارد وارد کنید. بعد از این مرحله باید از قسمت Add New قسمت مربوط به PORT FORWARDING را کامل کنید. برای قسمت Port باید عدد 80 وارد شود. سپس در قسمت IP address عدد 192.168.1.7 را وارد کنید. در آخر اطلاعات را ذخیره کرده و WiFi را ری استارت کنید.

مرحله چهارم: متصل کردن DVR به اینترنت و بررسی تنظیمات آن

پس از انجام تنظیمات DVR و روتر نیاز است تا کابل شبکه را به DVR متصل نمایید و سپس اینترنت را وصل کنید. پس از آن باید در مرورگر کامپیوتر کد ۱۹۲.۱۶۸.۱.۷:۸۰ را وارد نموده و نام کاربری و پسورد آن را وارد نمایید. این اعداد در دفترچه راهنمای DVR موجود می باشند. پس از طی کردن این مراحل امکان مشاهده تصاویر ضبط شده در نمایشگر وجود خواهد داشت.

مرحله آخر: وصل کردن دوربین مداربسته به گوشی

مرحله آخر و اصلی، وصل کردن دوربین مداربسته به گوشی می باشد. در این مرحله باید وای فای گوشی را روشن کنید و نرم افزار iCamViewer را از پلی استور دانلود و نصب کنید. بعد از اجرای برنامه اطلاعاتی از شما درخواست می شود. در قسمت NETWORK کلمه WIFI و در قسمت IP & PORT کد 192.168.1.7:80 را وارد کنید. پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور که میتوانید آن را در دفترچه راهنما پیدا کنید، باید اطلاعات وارد شده را ذخیره و log in را انتخاب کنید. در این مرحله، اگر شما مراحل قبل را به درستی انجام داده باشید قادر خواهید بود تصاویر را در موبایل خود ببینید.

دوره مرتبط: با مدرک معتبر از سازمان فنی حرفه ای

وصل کردن دوربین مداربسته به گوشی از طریق P2P

 

در سیستم های CCTV جدید می توان تصاویر را به صورت P2P و خیلی آسان تر انتقال داد. در این روش به آی پی اختصاصی نیازی نیست. می توان از طریق شماره سریال یا ID و دستگاه ذخیره ساز یا دوربین IP تصاویر را به گوشی انتقال داد. تنظیمات از این طریق برای دستگاه های متفاوت فرق می کند و بهتر است توسط یک فرد متخصص انجام شود.

به طور کلی برای انتقال تصاویر از روش P2P باید کد P2P دستگاه را از روی QR Code موجود روی دستگاه اسکن کنین و به صورت دستی این کار را انجام دهید. برای  ایجاد ارتباط با مودم باید رنج دستگاه شما و IP مودم باهم یکسان باشد ولی رقم آخر متفاوتی داشته باشند. به عنوان مثال اگر آدرس IP مودم شما 192.168.1.1 می باشد شما برای دستگاه خود باید همین IP را با رقم آخر متفاوت بدهید، مثلا: 192.168.1.3

در صورتی که از P2P استفاده می کنید و مایل هستید بیش از یک دستگاه در شبکه موجود باشد، فقط کافی است آدرس IP دستگاه را تغییر دهید تا از تداخل IP جلوگیری شود.

نکات مهم وصل کردن دوربین مداربسته به گوشی

یک نکته بسیار مهم در وصل کردن دوربین مداربسته به گوشی امنیت آن می باشد. باید به رمز عبور و نام کاربری که برای دستگاه انتخاب میکنید توجه ویژه داشته باشید. کاربری که با نام کاربری admin وارد می شود به تمام تنظیمات دستگاه دسترسی دارد و باید کاربر اصلی و مسئول حوزه کاری شما باشد. اگر مایلید چند کاربر به طور همزمان به تصاویر انتقالی دسترسی داشته باشند بهتر است برای هر یک از آنها یک نام کاربری با دسترسی محدود و مربوط به حوزه کاری خودشان تعریف شود و از دسترسی افراد رده پایین تر مجموعه به نام کاربری admin جلوگیری کنید.

به این نکته نیز توجه کنید که با نام کاربری Guest یا مهمان نمیتوان از تصاویر انتقالی بهره برد وهمینطور نمی توان در شبکه محلی و اینترنت به دستگاه دسترسی داشته باشند و فقط در منو GUI خودِ دستگاه کار می کنند.

همچنین، رمز خود را در اختیار دیگران قرار ندهید زیرا ممکن است مورد سواستفاده افراد غیر مجاز و هکرها قرار بگیرد.

نکته مهم دیگر این است که عملیات وصل کردن دوربین مداربسته به گوشی باید در مرورگر Internet Explorer انجام شود. برای سیستم های متفاوت تنظیمات باید به صورت جداگانه انجام شود. برای دریافت تصاویر انتقالی باید از اینترنت پر سرعت خود گوشی استفاده کنید. در غیر این صورت تصاویر دریافتی بی کیفیت و تار خواهند بود.

نرم افزار وصل كردن دوربين مدار بسته به گوشی

برای وصل کردن گوشی به دوربین مداربسته اپلیکیشن های زیادی برای گوشی های اندرویدی و iOS وجود دارند که به صورت رایگان در دسترس هستند و می توانید آنها را از Google play یا Appstore دانلود کنید. معمولا هر کدام از این اپلیکیشن ها به مارک خاصی از دوربین ها مربوط هستند و تصاویر مربوط به آن مارک خاص در گوشی دریافت می شود. اپلیکیشن های زیادی نیز وجود دارند که می توان به صورت عمومی برای برندهای مختلف استفاده کرد. از جمله این اپلیکیشن ها می توان به لیست زیر اشاره کرد:

جمع بندی وصل کردن دوربین مداربسته به گوشی

همانطور که در این مقاله خواندید وصل کردن دوربین مداربسته به گوشی می تواند از روش های مختلفی صورت بگیرد. نکته مهم در این مقاله این است که این کار باید توسط متخصص صورت بگیرد تا از مشکلاتی نظیر تار بودن تصویر خروجی و قطع و وصل شدن مکرر جلوگیری شود.

در حال حاضر دوربین مداربسته پرکاربردترین سیستم امنیتی است. برای نصب دوربین مداربسته باید به طور اصولی آموزش دیده باشید. برای آموزش اصولی باید در آموزشگاهی شرکت کنید که به طور تخصصی و عملی نصب این دوربین های مداربسته را به کارآموزان آموزش دهند.

آموزشگاه فنی سازان با سال ها تجربه در پرورش نیروی متخصص و برگزاری دوره های ویژه بازار کار توانسته کارآموزان زیادی را وارد بازار کار رشته های فنی حرفه ای کند. بعد از این دوره کارآموزان مدرک معتبر از سازمان فنی و حرفه اخذ می کنند و می توانند بوسیله آن جواز کسب بگیرند و به طور مستقل شروع به کار کنند

 

منبع : اپلینکس

خروج از نسخه موبایل