فرهنگ و هنر

«بیداری به‌وقت خون»؛ روایتی از مقاومت اصفهان

ایواره/اصفهان این روزها سالن اصلی تالار هنر میزبان اجرای نمایش «بیداری به‌وقت خون» به نویسندگی و کارگردانی احسان جانمی است که داستانی از روزگار جنگ جهانی، قحطی و خشک‌سالی در اصفهان را روایت می‌کند.

احسان جانمی در گفت‌وگو با ایواره و با بیان اینکه نمایش «بیداری به‌وقت خون» به‌عنوان صد و یازدهمین اثر گروه نمایشی کاوش و به مناسبت هفته فرهنگی هنری اصفهان اجرا می‌شود، اظهار کرد: این نمایش، برهه‌ای از تاریخ اصفهان را روایت می‌کند که هم‌زمانی جنگ جهانی و حضور استعمارگران با مسائلی مثل قحطی، خشک‌سالی و ظلم حاکمان مردم، مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرد، اما مردم در برابر همه این وقایع مقاومت کردند.

او ادامه داد: «بیداری به‌وقت خون» وقایع مستند و تاریخی آن دوران را به‌صورت دراماتیک و جذاب روایت می‌کند و از زاینده‌رود، اصفهان و مردم غیور و مقاوم این شهر سخن می‌گوید و همین روایت جذاب توانست ۷ جایزه در سی و دومین جشنواره استانی، ۶ جایزه در سیزدهمین جشنواره مقاومت و ۲ کاندیداتوری در سی و نهمین جشنواره بین‌‎المللی فجر را برای این نمایش به ارمغان آورد.

نویسنده و کارگردان نمایش «بیداری به‌وقت خون» با بیان اینکه این نمایش از کیفیت هنری بالایی برخوردار است، گفت: جوایز مختلفِ کسب‌شده توسط این اثر گویای کیفیت هنری آن است که توانسته نظر تعداد زیادی از اساتید تئاتر را جلب کند، لذا تماشای این اثر را به همه علاقه‌مندان و دوستداران اصفهان توصیه می‌کنم.

«بیداری به‌وقت خون»؛ روایتی از مقاومت اصفهان

جانمی ادامه داد: رسول هنرمند، مائده وحید، الهام رضایی، رزیتا کروندی، امین پناهی، محسن احمدی نیک، حسین نصر اصفهانی، محمدجواد پاک‌نژاد، مهدی هادیان، علی یاوری، مهدی امینی و مهدی کرمانی بازیگران این نمایش هستند که به نویسندگی و کارگردانی من در حال اجرا است، مهدی صادقی به‌عنوان طراح گریم حضور دارد و محمد نادری نیز موسیقی آن را به عهده دارد، همچنین خانم شفیعی اشجع و محمدحسین سلطانی نیز دستیاران نمایش «بیداری به‌وقت خون» هستند.

این نویسنده و کارگردان اضافه کرد: این نمایش با همراهی یک گروه ۳۰ نفره در گروه کاوش و بعد از اجراهای گذشته و کسب موفقیت‌های مختلف، مجدداً آماده‌سازی شد که البته تفاوت‌هایی با اجراهای قبلی دارد.

به گزارش ایواره، نمایش «بیداری به‌وقت خون» تا روز ۱۳ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۹ در تالار هنر اجرا می‌شود و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت آن می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا