عمومیمدیریت کسب و کار

ریست دستگاه حضور و غیاب

با توجه به موارد گفته شده، امنیت دستگاه نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و از اطلاعات آن باید محافظت شود. به همین منظور دستگاه‌های حضور و غیاب دارای یک پسورد اصلی یا همان رمز مادر هستند و جهت جلوگیری از هک شدن یک پسورد از ترکیب عدد و حروف برای آن در نظر گرفته می‌شود. پس از وارد کردن پسورد اصلی می‌توان به منو و سایر تنظیمات دستگاه دسترسی پیدا کرد.

معمولا در سازمان‌ یا شرکتی که از دستگاه کنترل تردد استفاده می‌شود، عضوی به عنوان مدیر دستگاه حضور و غیاب بیومتریک فعالیت دارد. در واقع به منظور جلوگیری از سوء استفاده از اطلاعات، فقط باید مدیر سازمان و سرپرست دستگاه، از پسورد اصلی و رمز عبور دستگاه اطلاع داشته باشند

گاهی اوقات به دلیل فراموش شدن رمز یا حضور پیدا نکردن سرپرست دستگاه، امکان استفاده از دستگاه حضور و غیاب وجود ندارد. برای جلوگیری از  بی‌نظمی در اولین فرصت باید رمز مادر و پسوردی که مسئول یا مدیر برای دستگاه در نظر گرفته، بازیابی یا ریست (Reset) شود.

در این مطلب می‌خواهیم به شما آموزش دهیم اگر سرپرست دستگاه حضور نداشت باید چه اقداماتی انجام دهید و نحوه بازیابی رمز دستگاه حضور و غیاب را بررسی نماییم.

ریست دستگاه حضور و غیاب

آموزش بازیابی کد دستگاه حضور و غیاب

 

همانطور که گفتیم در سازمان فردی به عنوان سرپرست دستگاه حضور و غیاب، فعالیت دارد و تمام امور مربوط به دستگاه به عهده او است. به عنوان مثال، گاهی ممکن است به دلیل حوادث غیر منتظره مانند تصادف، به هیچ روشی امکان دسترسی به سرپرست تا مدت‌ها وجود نداشته باشد. در چنین موقعیتی برای استفاده از دستگاه، باید رمز آن ریست شود.

البته از بین نرفتن اطلاعات پس از انجام این کار نیز بسیار مهم است. در این بخش می‌خواهیم با سه روش بازیابی کد دستگاه حضورغیاب که در آن اطلاعات پرسنل، تعداد مرخصی‌ها و ساعت ورود-خروج حفظ خواهد شد، شما را آشنا کنیم. این سه روش عبارت‌ است از:

روش سوئیچ Tamper

روش دسترسی به کمک نرم افزار

روش مبتنی بر زمان

روش سوئیچ Tamper

گاهی امکان اتصال به نرم افزار وجود ندارد یا اینکه نمی‌توان به کامپیوتر یا لپ تاپ دسترسی داشت، در چنین مواقعی بهترین کار استفاده از روش سوئیچ Tamper برای حذف یا باز کردن قفل دستگاه است. البته این روش زمانی کاربرد دارد که دستگاه حضور و غیاب دارای کلید یا سوئیچ Tamper باشد. در صورتی که دستگاه دارای کلید مورد نظر است، برای بازیابی کد باید مراحل زیر طی شود:

دستگاه حضور و غیاب خاموش شود.

کلید Tamper فشرده شود تا دستگاه مجدد روشن شود.

در  این مرحله در صورتی که دستگاه در حالت بوت قرار گرفت و صفحه اصلی ظاهر شد باید کلید مورد نظر رها شود.

پس از گذشت 40 ثانیه باید دکمه Menu فشرده شود.

در این مرحله می‌توان وارد بخش مدیریت دستگاه شد و تنظیمات آن را تغییر داد.

سیستم کنترل تردد

سیستم کنترل تردد مجموعه‌ای از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که ورود و دسترسی افراد مختلف را به یک ساختمان یا محوطه کنترل و مدیریت می‌کند. به بیان ساده‌تر، سیستم کنترل تردد تعیین می‌کند که چه افرادی و در چه زمان‌هایی می‌توانند به منطقه یا منبع خاص دسترسی داشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا