عمومیمدیریت کسب و کار

دکمه ریست کولر گازی جنرال کجاست؟

ریست کردن کولر گازی یک اقدام مفید و کاربردی جهت برطرف کردن ارورهایی است که برای آن پیش می آید. البته این نکته را در نظر بگیرید که همه مشکلات دستگاه تنها با ریست کردن رفع نمی شود. بلکه گاهی لازم است از یک تکنسین کاربلد برای حل ایرادات کولر کمک بگیرید. تصمیم گرفته ایم که در این مقاله روش های مختلف راه اندازی مجدد کولر گازی و همچنین ریموت کنترل آن را آموزش دهیم. برای اگاهی از قیمت کولر گازی گری 36000 موتور بزرگ لطفا تا انتهای نوشتار همراه ما باشید.

چرا باید کولر گازی را ریست کنیم؟

در جواب به این سوال باید گفت، در کولر گازی جعبه قطع کننده مدار درگیر است و نمی‌گذارد کمپرسور شروع به کار کند. قطع کننده مدار جز اساسی دستگاه بوده و وظیفه محافظت از کولر گازی، در برابر مشکلاتی مانند آتش سوزی یا انفجار را دارد.همچنین اگر ترموستات دستگاه خراب بوده و تنظیم نشده باشد، کولر گازی نمی‌تواند فرایند خنک کردن را به خوبی انجام دهد. پس قطع کننده مدار و ترموستات، هر دو در ریست کردن کولر گازی تاثیر گذار هستند.

چگونه کولر گازی و اسپلیت گری، جنرال، ال جی و … را ریست کنیم؟

با بهم ریختن تنظیمات کولر گازی، شما می‌توانید آن را مانند هر وسیله‌ی دیگری ریست کرده و دوباره راه بیاندازید.برای اینکار ابتدا، منبع تغذیه را چک کرده و از وجود جریان یکنواخت و منظم برق اطمینان حاصل کنید. پس از اطمینان از این موضوع، می‌توانید ریست کردن کولر گازی را شروع کنید. اکنون شما باید به دنبال دکمه ریست کولر گازی باشید، بیشتر مدل‌های کولر‌های گازی، دارای یک دکمه کوچک و قرمز رنگ هستند، لازم نیست زمان زیادی را برای پیدا کردن دکمه بگذرانید.

دکمه خیلی سریع و با یک جستجوی کوچک یافت می‌شود. البته برای اینکه بدانید کولر گازی شما، آن دکمه را دارد یا خیر می‌توانید، قبل از هرکاری دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید.بعد از پیدا کردن دکمه ریست کولر گازی، آن را به مدت سه ثانیه فشار دهید، در طی این مدت انگشتتان را از روی دکمه بر ندارید، سپس آن را رها کرده و دوباره به مدت سه ثانیه بفشارید. بعد از فشردن دوباره دکمه، دستگاه با سه بوق به شما پاسخ خواهد داد و ریست خواهد شد.

Where is the reset button of the general air conditioner?

ضرورت ریست کردن کولر گازی

گاهی اوقات کولر گازی ایراداتی پیدا می کند که باعث می شود قدرت سرمایش یا گرمایش آن چندان رضایت بخش نباشد. این مشکلات معمولا به خاطر استفاده نادرست از دستگاه یا استهلاک قطعات مختلف آن به وجود می آیند. همچنین ممکن است که تغییر در برخی مولفه ها همچون جریان و ولتاژ نیز در بروز این مسئله دخیل باشند.

در این شرایط ریست کردن کولر گازی می تواند شما را از شر مشکلات احتمالی رها کند و عملکرد آن را به حالت عادی برگرداند. البته لازم به ذکر است که این اقدام تنها یک راه کار موقتی بوده و برای رفع کدهای خطا یا اختلالات ترموستات موثر واقع می شود. بنابراین در مواردی که دستگاه نقص فنی پیدا کرده و قطعات آن خراب شده اند، باید آن را برای تعمیر به مراکز مجاز بسپارید.

روش های ریست کردن کولرهای گازی

به طور کلی کارشناسان تعمیر کولرگازی دو متد اصلی برای ریست کردن کولر گازی پیشنهاد می کنند که عبارتند از  :

ریست کردن با دکمه

فرقی نمی کند که دستگاه شما از چه برندی باشد، در هر صورت ریست کردن با دکمه برای رفع ایرادات جواب می دهد. به این منظور ابتدا باید دکمه ریست را که در اکثر برندها به رنگ قرمز است، بیابید. سپس آن را فشرده و به مدت سه ثانیه در همین حالت نگه دارید تا دستگاه ریست گردد. اکنون چند دقیقه صبر کنید و دوباره دکمه قرمز رنگ را بفشارید تا کولر گازی روشن شود. برای انجام دقیق این مراحل می توانید دفترچه راهنمای وسیله را نیز مطالعه نمایید.

ریست کردن دستی

راه کار دیگر برای ریست کردن کولر گازی این است که نخست اتصال دستگاه به جریان برق را کاملا قطع نمایید. سپس باتری ریموت کنترل آن را خارج سازید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه منتظر بمانید.‌ اکنون باتری ها را در جایگاه خود قرار دهید تا کولر مجددا راه اندازی شود.

نحوه ریست کردن ریموت کنترل کولر گازی

اگر کنترل کولر گازی به خوبی کار نمی کند، مثلا دچار مشکلاتی مانند هنگی شده یا دستورات را به کندی اجرا می نماید. در این حالت تنها با یک ریست کردن ساده می توانید عملکرد ریموت کنترل را بهبود ببخشید. راه اندازی دوباره ریموت کولر گازی نیز به دو روش دستی یا با استفاده از دکمه انجام می گیرد.برای ریست دستی تنها کافی است که باتری های کنترل را خارج کنید و پس از پنج دقیقه آن ها را مجددا در جایگاه خود بگذارید. برای راه اندازی دوباره با استفاده از دکمه هم باید دکمه روی کنترل را چند ثانیه فشار دهید تا ریست کردن کولر گازی انجام شود.

ریست کردن کنترل ریموت کولر گازی در برندهای مختلف

ریست کردن کنترل ریموت کولر گازی در برندهای مختلف تا حد زیادی به هم شباهت دارد و به صورت زیر است:

ریست کولر گازی میتسوبیشی

دکمه مربوط به ریست در ریموت کولر گازی میتسوبیشی ظاهری شبیه به یک فرورفتگی دارد. شما باید به کمک سوزن این دکمه را حدود سه ثانیه بفشارید تا ریموت دوباره راه اندازی شده و ایرادات آن برطرف شود.

راه اندازی مجدد کولر گازی سامسونگ

به منظور ریست کردن کنترل کولر گازی سامسونگ نیز باید دکمه روی ریموت کنترل را سه ثانیه بفشارید. همچنین می توانید این کار را به صورت دستی یعنی با بیرون آوردن باتری های ریموت انجام دهید.

ریست کولر گازی ال جی

در برند ال جی راه اندازی مجدد ریموت هم از طریق دکمه موجود روی کنترل و هم با خارج کردن باتری های آن امکان پذیر است.

ریست کردن کولر گازی تراست

تراست نیز یکی از برندهای محبوب موجود در بازار است که محصولات با کیفیتی را تولید می کند. دکمه مربوط به ریست در ریموت این مدل دستگاه ها شکلی مانند یک فرورفتگی دارد. برای ریست کردن کولر گازی تراست باید از طریق یک سوزن دکمه مربوطه را به مدت سه ثانیه فشار دهید.

ریست کولرگازی جنرال

در برند جنرال نیز فرآیند ریست کردن ریموت کنترل مانند نمونه های قبلی به دو روش فشردن دکمه روی کنترل یا خارج کردن باتری آن انجام می گیرد.

راه اندازی مجدد کولر گازی هایسنس

جهت راه اندازی مجدد کولر گازی برند هایسنس نخست وسیله را خاموش نمایید، سپس باتری های ریموت را بیرون بیاورید. اکنون باید ده دقیقه منتظر بمانید و پس از آن کولر را روشن کنید. باتری ها را در جایگاه خود قرار دهید تا تمام تنظیمات اعمال شده به حالت اول برگردد.

دکمه بازگشت به بالا