اجتماعی

ارسال ۴ میلیون پیامک آموزشی به مردم/ ضرورت ارتقاء ایمنی با مشارکت مردم

ارسال ۴ میلیون پیامک آموزشی به مردم/ ضرورت ارتقاء ایمنی با مشارکت مردم

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از ارسال چهار میلیون پیامک آموزشی به مردم خبر داد.

به گزارش ایواره، سید جلال ملکی در همایش آتش‌نشانان داوطلب که عصر امروز به مناسبت روز جهانی داوطلب در ساختمان شماره دو شورای شهر تهران برگزار شد، گفت: حدود ۶۷هزار  آتش نشان داوطلب در شهر تهران آموزش دیده و فعال هستند. این افراد در ایستگاه‌های آتش‌نشانی تهران آموزش دیده و اصول ایمنی را به خوبی فراگرفته‌اند. 

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان داوطلب در بازه‌های سنی متفاوتی قرار دارند، خاطرنشان کرد: اگر متوسط هر عضو خانواده این افراد را چهار نفر در نظر بگیریم می‌توان گفت که ۲۵۰ هزار نفر تحت این آموزش‌ها قرار گرفته‌اند. البته ما در تلاشیم که این افراد افزایش پیدا کنند، چرا که هرچه تعداد آتش‌نشانان داوطلب بیشتر شود، ایمنی در شهر تهران نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با تاکید بر اینکه ایمنی امری است که با مشارکت تمام مردم و دستگاه‌ها اجرایی می‌شود، گفت: به همین دلیل نیز در تلاشیم مشارکت مردم را در تامین ایمنی جذب کنیم. در حوادثی مانند آتش‌سوزی، گازگرفتگی و … نقش آتش‌نشانان داوطلب بسیار موثر است. ما در مورد گازگرفتگی تلاش کردیم تا از ظرفیت آتش‌نشانان داوطلب به عنوان سفیران ایمنی بهره بگیریم.

ملکی ادامه داد: آتش‌نشانان داوطلب علاوه برخود امدادی می‌توانند در هنگام وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی به دیگران نیز کمک کنند. حتی امروز صدها آتش‌نشان داوطلب در تهران داریم که به درجه مربی‌گیری و تدریس نیز رسیده‌اند و در حوزه آموزش‌های ایمنی نیز با ما همراه هستند.

وی در ادامه گزارشی در مورد آموزش‌های شهروندی نیز ارائه کرد و گفت: علاوه بر آموزش‌های تخصصی که به ۶۷ هزار آتش‌نشان داوطلب ارائه شده است. بیش از چهار میلیون کاربر تلفن همراه نیز پیامک‌های آموزشی را دریافت کرده‌اند. 

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا