فرهنگ و هنر

«ارسطو؛ راهنمای سرگشتگان» در بازار کتاب

«ارسطو؛ راهنمای سرگشتگان» در بازار کتاب

کتاب «ارسطو; راهنمای گیج‌ها توسط جان. آه تو. برادر توسط محمود دریانورد ترجمه و منتشر شد.

به گزارش ایواره، چاپ دوم این کتاب در راهنمای سردرگمان انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است. پیش از این کتاب‌های دیگری از این مجموعه منتشر شده است که می‌توان به «هوسرل، هابز»، «کیرکگور»، «هگل»، «سقراط»، «نسبی‌گرایی»، «امپراتوریست‌ها» و… اشاره کرد.

معرفی ناشر کتاب «ارسطو; می خوانیم: «بیش از هزار سال است که ارسطو اولین مرجع در جهان غرب تقریباً در هر موضوعی بوده است. آموزه ها و افکار او طیف وسیعی از موضوعات را در بر می گیرد و کمک های مهمی به تمام زمینه های تحقیقاتی شناخته شده در جهان باستان داشته است. جان ولا در کتاب ارسطو: راهنمای افراد سردرگم به بررسی زمینه های تاریخی، فلسفی و سیاسی می پردازد که نظریه های ارسطو در آنها توسعه یافته است. این کتاب شرح روشن و کاملی از کار و اندیشه این متفکر برجسته ارائه می‌کند و ایده‌های اصلی او و شیوه‌های تأثیرگذاری آن‌ها بر تاریخ فلسفه غرب را بیان می‌کند. این ساختار موضوعی بر تمام آثار اصلی ارسطو چشم پوشی می کند و برای نیازهای خاص دانشجویانی که نیاز به درک نظریه ها و ایده های او دارند، طراحی شده است.

در پشت جلد کتاب آمده است: «تنها یک پنجم مجموعه وسیع و متنوع آثار مکتوب ارسطو به دست ما رسیده است و ما به بسیاری از آثار او دسترسی نداریم. با این حال، مسیر درخشانی که او در فلسفه گشوده است، مسیر اندیشه بشری را برای همیشه مشخص کرده است. نکته مهم در کار او این است که آثار به جای مانده به احتمال زیاد کتاب های درسی او هستند و بنابراین به راحتی نمی توان به درک منسجمی از فلسفه او دست یافت. کتاب حاضر به بررسی خلاصه ای از نوشته های ارسطو می پردازد که نقش اساسی در فعالیت فلسفی و علمی او دارد. بنابراین کتاب حول پنج مفهوم ادغام شده است. مفاهیمی که درک آنها در ارسطو و در نتیجه در تمام فلسفه ضروری است: ذات یا اوستیا، طبیعت یا آمیختگی، معرفت یا معرفت شناسی، روح یا غیبت، و شادی یا اودیمونیا.

نویسنده در هر یک از این فصول به شرح مختصر منظومه فکری و فلسفی ارسطو می پردازد و به این نتیجه می رسد که مطالعه آثار ارسطو آغاز کار اوست و میراث فکری و فلسفی او جواهری حیرت انگیز است. ما به این امر دست یافته ایم، اما هنوز چیزهای زیادی برای مراقبه، مطالعه و تأمل وجود دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا