فرهنگ و هنر

انتشار برگردان ایتالیایی کتاب «کارنامه اسلام» در ایتالیا

انتشار برگردان ایتالیایی کتاب «کارنامه اسلام» در ایتالیا

ترجمه ایتالیایی کتاب “کارنامه اسلام” ، نوشته عبدالحسین زرین کوب توسط رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا منتشر شد.

به گزارش ایواره ، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا ترجمه ایتالیایی کتاب “کارنامه اسلام” اثر عبدالحسین زرین کوب را به عنوان بخشی از پروژه حمایت از ترجمه آثار فارسی به زبانهای دیگر.

این کتاب توسط خانم به فارسی به ایتالیایی ترجمه شده است. سمیه اویشاوی (صدیقی) و با عنوان ایتالیایی (Le gesta dell “Islam) در 169 صفحه و 1000 نسخه از انتشارات Il Cerchio در فوریه 2021 (فوریه). منتشر شده در 1399) و در بازار نشر ایتالیایی زبان راه اندازی شد.

نویسنده این کتاب عبدالحسین زرین کوب (1923-1999) ، نویسنده ، مورخ ، منتقد ادبی و مترجم برجسته ایرانی ، به مدت چهار دهه در دانشگاه تهران ، با تدریس ادبیات فارسی و تاریخ اسلام و ایران ، و بسیاری از کتاب ها و مقالاتی در زمینه نقد ادبی. وی تاریخ ایران و اسلام را تألیف و ترجمه کرده است. آثار وی در زمینه تاریخ نگاری ایران و اسلام منابع ارزشمندی از زبان فارسی در این زمینه است که با بیان ادبی و حماسی در تاریخ نگاری توجه مخاطبان غیر دانشگاهی را به خود جلب می کند.

نویسنده این کتاب ، با ترسیم جایگاه دانش در فرهنگ و تمدن اسلامی و ارائه تاریخچه مختصری از روانشناسی و جامعه شناسی ، نهادها ، جنبش ها و شاخه های اصلی دانش در این فرهنگ و تمدن ، ثبت مختصری از فرهنگ و تمدن اسلامی و آن نقش تاریخی در فرهنگ و تمدن بشری فراهم کرده است.

مترجم این کتاب یک زن مسلمان ، متولد ایتالیا است که به دلیل تسلط بر زبان های فارسی ، انگلیسی و فرانسوی در مقطع کارشناسی ارشد در مطالعات اسلامی (زبان ایتالیایی) تحصیل کرده و علاوه بر نگارش چندین مقاله در زمینه خود ، و آشنایی با زبان عربی علاوه بر زبان مادری (ایتالیایی) ، به عنوان مدیر یا مدیر وب سایت در چندین سایت اطلاعاتی ایتالیایی کار می کند. این مترجم پیش از این کتاب “بامداد اسلام” از همین نویسنده را با مشارکت رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا به ایتالیایی ترجمه کرده است.

من باید بگویم؛ انتشارات ایل سرچیو ناشر این کتاب یک شرکت معتبر چاپ و نشر ایتالیا در زمینه چاپ کتاب های فلسفی و مذهبی است که پیش از این کتاب های “ولایت فقیه” ، “امام خمینی ، عارف ناشناخته قرن بیستم” ، “حکمت عیسی بن مریم (ع)” ، “لباس عید گنجشک” ، “انسان و سرنوشت” و اخیراً “صبح اسلام” از همین نویسنده با مشاور فرهنگی ایران در ایتالیا همکاری کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا