عمومیمدیریت کسب و کار

چطور قهوه گلد درست کنیم

قهوه فوری، همان قهوه است اما سریع‌ و ساده‌تر آماده می‌شود. درواقع نوعی قهوه است که به صورت خام تولید می‌شود و در زمان ساخت، فرآیندی را طی می‌کند که نتیجه آن قهوه پودری است که به سرعت در آب یا مایعات دیگر حل می‌شود. از برخلاف قهوه‌های سنتی که برای آماده کردن نیاز به جوشاندن و تخمیر دارند، این است که در لحظه و به سرعت در آب یا شیر حل شود. روش‌های مختلفی برای خرید قهوه روبوستا‎ وجود دارد که با توجه به سلیقه افراد متفاوت است. در ادامه به چند روش آن اشاره کردیم.

چطور قهوه گلد درست کنیم

برای استفاده از قهوه فوری به چه موادی نیاز داریم؟

مواد لازم: به طور کلی برای تهیه قهوه فوری به مواد زیر نیاز دارید:

1- قهوه فوری: قهوه فوری انواع مختلفی دارد که به روش تهیه آن در کارخانه وابسته است، به عنوان مثال، قهوه فوری گلد و قهوه فوری اسپرسو که از پرطرفدارترین‌ها هستند. برای دیدن انواع و سری به فروشگاه سایت بن‌مانو بزنید.

2- آب جوش: برای تهیه قهوه فوری، به آب داغ نیاز دارید. آب جوشیده یا آب داغی که از دستگاه قهوه‌ساز تهیه شده استفاده کنید.

3- شیر (اختیاری): اگر دوست دارید قهوه را با شیر میل کنید، مقدار مورد نیاز شیر را به صورت سرد یا گرم آماده و به قهوه اضافه کنید. ترجیحا شیر پر چرب برای قوام بیشتر پیشنهاد می‌شود.

4- شکر یا شیرین کننده (اختیاری): استقاده از این مورد کاملا اختیاری است و اگر طعم تلخ قهوه را دوست ندارید، اضافه کردن شکر یا هر نوع شیرین‌کننده دیگر مزه قهوه فوری را دلپذیرتر می‌کند. مقدار آن را براساس سلیقه شخصی تنظیم کنید.

دستور تهیه قهوه فوری با آب‌جوش

دستور تهیه قهوه فوری با آب‌جوش بسیار ساده است. مواد لازم:

  • قهوه فوری (1 قاشق چای‌خوری)
  • آب جوش (نصف فنجان)

دستور العمل: قدم اول: قهوه فوری را داخل فنجان بریزید. میزان قهوه مورد استفاده، بسته به سلیقه شخصی شما متغیر است. می‌توانید مقدار بیشتری قهوه اضافه کنید تا طعم قوی‌تری داشته باشد. قدم دوم: آب‌جوش را روی قهوه فوری بریزید. مقدار آب روی قوام قهوه فوری تاثیر می‌گذارد، اگر زیاد باشد رقیق‌تر و طعم ملایم‌تر است و اگر کم باشد، غلظت آن بیشتر و مزه تندتری دارد. قدم سوم: قهوه و آب را تا جایی که قهوه فوری کاملاً حل شود مخلوط کنید. در نهایت، قهوه فوری شما آماده است. این روش معمولا برای دم کردن قهوه اسپرسو فوری استفاده می‌شود. طرز تهیه قهوه فوری با آب‌جوش

دستور تهیه قهوه فوری با شیر

برای سفارشی کردن قهوه فوری و درآوردن آن از این حالت ساده، اضافه کردن شیر گزینه خوبی است. برای این کار فقط کافی‌ست به جای آب‌جوش از شیر جوشیده شده استفاده کنید. مواد لازم:

  • قهوه فوری
  • آب‌جوش
  • شیر
  • شکر (اختیاری)

دستورالعمل: قدم اول: مطابق با سلیقه‌ و مقدار غلظتی که دوست دارید، یک تا دو قاشق چای‌خوری قهوه فوری را در فنجان بریزید. قدم دوم: آب‌جوش را تا حدود یک سوم فنجان قهوه پر و با هم مخلوط کنید تا کاملاً حل شوند. از یک همزن دستی کوچک برای مخلوط کردن آب‌جوش و قهوه فوری استفاده کنید. با این‌کار قهوه کف می‌کند و انسجام آن بیشتر می‌شود. (اگر کف‌ساز در دسترس ندارید، با ریختن قهوه و شیر داخل یک ظرف در بسته و تکان دادن مرتب ظرف، قهوه را کف‌دار کنید.)

قدم سوم: در یک کاسه جداگانه یا شیرجوش، شیر را روی حرارت ملایم بگذارید تا گرم شود و به آرامی به فنجان قهوه اضافه کنید. اگر ترجیح می‌دهید مزه قهوه غالب باشد، مقدار شیر کم‌تری اضافه کنید یا بالعکس. قدم چهارم: در آخر اگر به شیرین کننده نیاز دارید، مقداری شکر به لاته اضافه کنید و هم بزنید. قدم آخر: حالا قهوه لاته فوری شما آماده است. توجه داشته باشید که میزان قهوه، آب، شیر و شکر بستگی به سلیقه شما دارد و با چند بار درست کردن قهوه فوری، اندازه‌ها دست‌تان می‌آید. همچنین با تزئینات مختلفی مثل پودر شکلات یا دارچین بر روی قهوه فوری لاته، این نوشیدنی جذاب‌تر می‌شود. طرز تهیه قهوه فوری با شیر

طرز تهیه قهوه فوری سرد

قهوه فوری سرد یکی از محبوب‌ترین‌ نوشیدنی‌ها بر پایه قهوه است که مخصوصا برای فصل گرما بسیار پیشنهاد می‌شود. مواد لازم:

  • قهوه فوری
  • آب‌جوش
  • قطعات یخ
  • شکر (اختیاری)
  • شیر (اختیاری)

دستورالعمل: قدم اول: یک قاشق چای‌خوری یا بیشتر قهوه فوری را در فنجان بریزید. مقدار قهوه فوری را بر اساس سلیقه خود تنظیم کنید. قدم دوم: آب‌جوش را تا حدود نیمی از حجم فنجان پر کنید و کاملا قهوه فوری را در آب حل کنید. قدم سوم: اگر می‌خواهید لاته سرد داشته باشید، هر میزان شیر که نیاز دارید ترجیحا برای طعم بهتر قهوه فوری، مقدار (1:1) به مخلوط آب‌جوش و قهوه اضافه کنید. شکر در این مرحله باید اضافه و مخلوط شود. قدم چهارم: شیر و شکر کاملا اختیاری است و در صورتی که قهوه فوری سرد را ترجیح می‌دهید، آن‌ها را حذف کنید. قدم پنجم: قطعات کوچک یخ را در یک لیوان جداگانه قرار دهید و مخلوط قهوه‎‌ فوری را روی آن اضافه کنید. هم بزنید تا به صورت یکدست خنک شود. قدم آخر: قهوه فوری سرد آماده است. در صورت تمایل، با شکلات رنده شده یا خامه روی آن را جذاب‌‌تر، تزئین کنید. طرز تهیه قهوه فوری سرد

طرز تهیه قهوه فوری با کریمر

کریمر یک محصول خشک و چربی‌گیری شده است که عمدتاً به عنوان جایگزین شیر در قهوه استفاده می‌شود. از شیر خشک یا چربی گیاهی مانند نخود یا نارگیل ساخته می‌شود و برای افزایش طعم و کرمی کردن نوشیدنی‌های گرم کاربرد دارد. برای تهیه قهوه فوری با کریمر، مواد و مراحل زیر لازم است: مواد لازم:

  • قهوه فوری
  • کریمر
  • شکر به اندازه دلخواه
  • فنجان آب جوش

دستورالعمل:

  1. ابتدا یک قاشق چایخوری قهوه فوری را در فنجان مورد نظر قرار دهید.
  2. سپس، دو قاشق چایخوری کریمر را به قهوه اضافه کنید.
  3. شکر را به مقداری که می‌خواهید به قهوه اضافه کنید. اگر دوست ندارید قهوه شما شیرین باشد، این مرحله را می‌توانید حذف کنید.
  4. در نهایت، به اندازه یک فنجان آب جوش را به مخلوط قهوه، کریمر و شکر اضافه کنید.
  5. با قاشق خوب هم بزنید تا تمام مواد کاملا با هم مخلوط شوند.
  6. صبر کنید تا قهوه شما کمی خنک شود و سپس لذت ببرید.

توجه داشته باشید که میزان قهوه، کریمر و شکر را می‌توانید تغییر دهید، نسبت افرایش کریمر به قهوه 2 به 1 است. یعنی هر مقدار قهوه فوری، دوبرابر کریمر نیاز دارد. برای از طریق سایت بن‌مانو می‌توانید اقدام کنید.

طرز تهیه قهوه فوری با شیر خشک

شیر خشک یا پودر شیر، محصولی است که با خشک کردن شیر تازه به دست می‌آید. این فرآیند به گونه‌ای انجام می‌شود که در آن، آب از شیر تبخیر شده و باقی‌مانده شیر به صورت پودر در می‌آید. شیر خشک تقریباً تمام خواص تغذیه‌ای شیر تازه را دارد، اما عمر طولانی‌تری دارد و نیازی به نگهداری در یخچال نیز ندارد. برای تهیه قهوه فوری با شیر خشک، می‌توانید از دستورالعمل زیر استفاده کنید.

مواد لازم:

  • 1-2 قاشق چایخوری قهوه فوری
  • 1-2 قاشق چایخوری شیر خشک
  • شکر یا شیرین کننده به اندازه دلخواه
  • حدوداً 1 فنجان آب جوش

دستور العمل:

  1. قهوه فوری، شیر خشک، و شکر یا شیرین‌کننده را در یک فنجان قرار دهید.
  2. آب جوش را به فنجان اضافه کنید. ابتدا فقط کمی از آب را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد خشک خوب مخلوط شوند. این کار به جلوگیری از تشکیل دانه‌ها کمک می‌کند.
  3. وقتی تمام مواد خوب با هم مخلوط شدند، بقیه آب را اضافه کنید.
  4. قهوه شما آماده است، صبر کنید تا کمی خنک شود.

توجه داشته باشید که میزان قهوه، شیر خشک، و شکر یا شیرین‌کننده بستگی به سلیقه شما دارد. اگر دوست دارید قهوه شما کمی غلیظ‌تر باشد، می‌توانید مقدار بیشتری قهوه یا شیر خشک اضافه کنید.

جهت سفارشی کردن قهوه فوری

  • اضافه کردن شیر به جای آب به همراه شکر
  • عصاره وانیل
  • پودر کاکائو
  • پودر دارچین
  • شربت‌های طعم‌دار که همراه با شکر افزوده می‌شود
  • اسانس و عصاره قهوه مایع، که مزه قهوه فوری را کاملا مانند مزه قهوه دمی می‌کند استفاده کنید.
  • روغن نارگیل یا کره را به قهوه خود اضافه کنید. بسیار از افراد این چانشی های را برای قهوه دوست ندارند، اما ممکن است وقتی یکبار آن را امتحان کنید، نظر شما کاملاً تغییر کند، زیرا این دو چاشنی بسیار سلیقه ای می باشند و بعضی ها خیلی آنها را دوست دارند و بعضی ها بالعکس ????

برای استفاده از این دو طعم دهنده، به اندازه 1 قاشق غذاخوری (5 میلی گرم) روغن نارگیل یا کره در مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید تا کف کند. سپس آن را به قهوه خود اضافه کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید. تغذیه‌ای نهایی آن دارد. به عنوان مثال، اضافه کردن مقادیر زیادی شکر یا کریمر ممکن است کالری قهوه را افزایش دهد. همچنین، برخی از کریمر‌ها یا شیر خشک ممکن است حاوی مواد نگهدارنده یا طعم‌دهنده‌های مصنوعی باشند، پس همیشه برچسب محصولاتی که خریداری می‌کنید را بخوانید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا