عمومیمدیریت کسب و کار

طرز تهیه قهوه های مختلف

طرز تهیه قهوه و انتخاب آن برای تازه‌کارها کمی سخت و گیج‌کننده است. به همین خاطر تلاش کرده ایم یک راهنمای کامل برای انواع قهوه تهیه‌ کنیم که امیدواریم بتواند به تمام سؤالات شما پاسخ بدهد. در زمان های گذشته برای انتخاب قهوه فقط باید به این فکر می‌کردید که قهوه را با شیر میل کنید یا با شکر، یا اصلاً با هردو و یا اینکه بدون هیچکدام(قهوه سیاه و ساده)!! اما این روزها انواع مختلفی از روش تهیه وجود دارد که ممکن است باعث سردرگمی شما در کافی‌شاپ‌ها، مهمانی‌ها و… شود. در ادامه فهرستی از انواع مختلف طرز تهیه قهوه که می‌توانید آن‌ها را در منزل امتحان کنید را برای شما آماده کرده‌ایم تا بتوانید در بین انواع این روش ها، متناسب با سلیقه خود گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

طرز تهیه قهوه های مختلف

انواع روش تهیه قهوه سیاه (قهوه بدون افزودنی)

قبل از هرچیزی لازمه اشاره کنیم که خرید قهوه ساز دلونگی‎ و همچنین انواع طرز تهیه قهوه شاید در نگاه اول برای شما ساده به نظر برسه و خیلی باهم فرق نکنند، اما همین موارد ساده می باشد که باعث می شود طعم های انواع قهوه با هم فرق کند. پس یادتون باشه در این آموزش دنبال چیزهای عجیب و غریب نباشید و تنها کافیست به درصد ترکیب شدن مواد اولیه و روش های دم کردن قهوه ها دقت کنید و تمام.

1 – Drip Coffee: این نوع روش تهیه قهوه را می توان یک روش بسیار قدیمی و کلاسیک معرفی کرد. این نوع قهوه با استفاده از وسیله ای به نام به همراه فیلتر کاغذی آماده می شود. اگر جز دوستدارن قهوه باشید می توان گفت باید این نوع قهوه را امتحان کرده باشید و طبیعتاً می‌دانید که آن را دوست دارید یا نه، اما اگر امتحان نکرده اید توصیه می کنیم که حتماً یکبار این نوع طرز تهیه قهوه را امتحان کنید.

2 –Espresso: قهوه اسپرسو یک نوع قهوه است که در شات سرو می‌شود و اندازه آن تقریباً حدود 30 میلی‌لیتر است. منشأ اسپرسو از کشور ایتالیا است. اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز تهیه می‌شود به‌این‌ترتیب که آب داغ از پودر قهوه با فشار حداقل ۹ بار عبور داده می‌شود. روی اسپرسو لایه‌ای فوم(کف خامه‌ای طلایی_قهوه‌ای) تشکیل می‌شود. این نوع قهوه پایه بسیاری از انواع دیگر قهوه ها می باشد؛ که برای یادگیری طرز تهیه قهوه با آن می‌توانید به مطلب مراجعه نمایید.

5 – Pour Over: پوراور شبیه به قهوه قطره‌ای است با این تفاوت که توسط باریستا و به‌صورت دستی دم می‌شود. معمولاً کسی که قهوه را آماده می‌کند از یا استفاده می‌کند و آب را به‌آرامی به آن اضافه می‌کند. این نوع طرز تهیه قهوه از روش هایی می باشد که قطعا ما به شما توصیه می کنیم.

6 – Turkish Coffee: ، قهوه آسیاب شده بسیار ریزی است که در قهوه‌جوش ترک (ایبریک) تهیه می‌شود و ممکن است همراه با شکر سرو شود. این نوع قهوه فقط در ترکیه استفاده نمی‌شود بلکه در اروپای شرقی و خاورمیانه نیز طرفداران بسیاری دارد.

5 طرز تهیه قهوه که کمتر شناخته‌شده

7 – Ristretto: نصف قهوه اسپرسو است و تفاوت اصلی آن در درجه آسیاب نیز می باشد که ریزتر است، به همین تغییرات می باشد که قهوه قوی‌تر ولی کمتر در فنجان خواهیم داشت.

8 – Doppio: واژه‌ای ایتالیایی است که برای اسپرسو دبل (دوبل) استفاده می‌شود.

10 – Siphon Coffee: این نوع قهوه با دستگاه شیشه‌ای به نام سایفون (Siphon) یا قوری خلأ تهیه می‌شود. این دستگاه برای تهیه قهوه از خلأ استفاده می‌کند. این نوع قهوه معمولاً در کافی‌شاپ‌های خاص و در حضور مشتری تهیه می‌شود، روش تهیه قهوه با سایفون جسورانه و البته ظریف است. با استفاده از فشار هوا قهوه دم‌کرده از طریق فیلتر کاغذی عبور داده می‌شود. کیفیت این نوع قهوه عالی است درعین‌حال که راهی ارزان و آسان برای تهیه قهوه در خانه هم است.

طرز تهیه قهوه‌ های بر پایه شیر

لاته شبیه به کاپوچینو است اما حجم شیر آن بیشتر و کف شیر روی آن کمتر است. این نوع قهوه در فنجان‌های سرامیکی همراه با تزیینات خاص لاته آرت روی آن، سرو می‌شود. این نوع قهوه در لیوان شیشه‌ای بلند همراه با شیر جوشیدِه و کف کرده و یک شات اسپرسو سرو می‌شود. در این نوع روش تهیه قهوه ابتدا شیر و کف در لیوان ریخته می‌شود و بعد اسپرسو را به آن اضافه می‌کنیم.

23 – Bulletproof Coffee: این قهوه از ترکیب کره آب نشده و یک نوع روغن نارگیل به نام MCT تهیه می‌شود و به دلیل داشتن کالری زیاد جایگزین مناسبی برای صبحانه است. این قهوه به کاهش وزن و افزایش حافظه کمک می‌کند.

24 – Irish Coffee: قهوه ایرلندی نوعی کوکتل است که شامل قهوه داغ مخلوط با ویسکی و شکر قهوه‌ای است. روی این قهوه خامه زده‌شده ریخته می‌شود.

طرز تهیه قهوه یخی یا آیس کافی و انواع مختلف ICE COFFEE

28 – Cold Brew: در این روش تهیه قهوه آب سرد و دانه آسیاب شده قهوه به مدت ۲۴ ساعت خیسانده می‌شود. به دلیل استفاده نکردن از آب داغ در این روش، اسیدیته آن بسیار پایین است.

29 – Cold Drip: در این روش دم کردن، آب سرد به‌صورت قطره‌ای از قهوه عبور داده می‌شود. هرچند طعم قهوه در این روش از Cold Brew بیشتر است اما همچنان اسیدیته آن کم است.

30 – Nitro Coffee: اخیراً نیترو کافی به عنوان یک محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در این روش، قهوه روی شیر ریخته می‌شود. قهوه با نیتروژن دم می‌شود از همین رو دارای حباب است.

31 – Espresso Tonic: یکی از معروف‌ترین روش‌های سرو قهوه در این سال ها اسپرسو تونیک است که این نوشیدنی یک شات اسپرسو یا گاهی اوقات قهوه ساده و غلیظ است که روی ریخته می‌شود. اسپرسو تونیک با یخ، یک‌ تکه لیمو یا چند برگ رزماری سرو می‌شود.

فهرست انواع قهوه کمیاب و دانه‌های آن

قهوه های کمیاب  اما کارشناس قهوه بر این باور هستند که این روش، برآمده از فیلم هالیوودی باکت () است و اصالت ندارد. علاوه بر این‌که این روش پردازش قهوه درواقع بهره‌کشی از حیوانات است. در این روش از عسل استفاده نمی‌شود و درواقع فقط یک اصطلاح برای پردازش قهوه است. در این روش گیلاس‌های قهوه که زباد آن‌ها را دفع کرده است همراه با لعاب آن خشک می‌شود. در این حالت کمی شبیه به عسل است. قهوه یکی از کالاهای برتر جهان است به حدی که صادرات انواع قهوه در جهان در ماه ژوئن سال گذشته به ۹.۶۹ میلیون بسته رسید. در این نوشتار با ما همراه باشید تا با انواع قهوه و ۱۵ نوع قهوه و طرز تهیه آنها کاملا آشنا شوید.انواع قهوه: ۱۵ نوع قهوه و طرز تهیه آنها که باید امتحان کنید.

“انعطاف‌پذیری” این نوشیدنی یکی از بزرگ‌ترین دلایل محبوبیت آن است: شما می‌توانید از آن ساده و بدون هر گونه افزودنی لذت ببرید، می‌توانید کارامل یا شکلات به آن اضافه کنید، آن را به صورت داغ یا سردِ سرد بخورید، و حتی می‌توانید قهوه را با بستنی ترکیب کنید! آن یک فنجان قهوه‌ی ساده و سیاهی که هر روز صبح می‌نوشید، خوب است (این نوع قهوه هم در فهرست ما موجود است)، اما راه‌های بیش‌تری برای لذت بردن از این نوشیدنی وجود دارد. اجازه دهید به شما روش آماده کردن ۱۵ نوع قهوه را که قبل از مرگ حتما باید امتحان کنید، آموزش بدهیم! . فرپوچینو انواع قهوه – 1 مدت در این‌جا مواد لازم را برای تهیه‌ی فرپوچینوی خودتان در منزل می‌بینید: یک یا دو فنجان یخ نصف فنجان اسپرسو (یا قهوه با غلظت دو برابر) نصف فنجان شیر کامل ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری شکر ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری شربت طعم‌دار (موکا، شکلات و غیره)

آیا همه چیز آماده است؟ بسیار خب، حالا روش تهیه‌ی آن را با هم می‌بینیم: مرحله‌ی ۱ را دم کنید. اگر یک قهوه جوش دارید، دانه‌های کامل قهوه را بخرید و قبل از دم کردن، آنها را پودر کنید، زیرا فرپوچینو بهترین مزه را زمانی خواهد داشت که از قهوه‌ی تازه‌ی پودر شده استفاده کنید. مرحله‌ی ۲ اجازه بدهید قهوه به طور طبیعی خنک شود و منتظر بمانید تا به دمای اتاق برسد. ابدا آن را به طور مستقیم روی یخ نریزید، زیرا با این کار نوشیدنی حاصل مزه‌ی خوبی نخواهد داشت. مرحله‌ی ۳ بعد از اینکه قهوه خنک شد، آن را با مواد تشکیل‌دهنده‌ی دیگر – شکر، شیر و شربت – داخل مخلوط‌کن بریزید. به مدت حدود ۲۰ ثانیه مواد را مخلوط کنید، سپس مخلوط‌کن را با یخ پر کنید.

انواع قهوه ۲: کارامل ماکیاتو انواع قهوه – 2 مدت زمان آماده‌سازی: ۱۰ دقیقه مواد لازم: یخ، شیر سرد، شربت وانیلی، سس کارامل، اسپرسو این قهوه خنک و خوشمزه و طراوت‌بخش یکی دیگر از نوشیدنی‌های کلاسیک استارباکس است و کارامل ماکیاتو را نیز درست مانند فرپوچینو، می‌توان ظرف مدت ۵ دقیقه آماده کرد. این نوشیدنی برای رفع تشنگی و پذیرایی کردن از مهمان‌ها مناسب است. رسپی تهیه‌ی کارامل ماکیاتوی خنک بسیار ساده است. مواد لازم را برای تهیه‌ی این نوشیدنی قهوه در زیر می‌بینید: شربت وانیلی (۲۰ میلی‌لیتر) شیر سرد (۲۴۰ میلی‌لیتر) سس کارامل (۲۰ میلی‌لیتر) ۲ شات اسپرسو یا ۸۰ میلی‌لیتر قهوه قوی دم‌شده یک فنجان یخ بزرگ اما آماده‌سازی آن حتی ساده‌تر است:

مرحله‌ی ۱ به سادگی اسپرسو، شیر، شربت وانیلی و یخ را در فنجانی که قرار است نوشیدنی را در آن سرو کنید، بریزید. مرحله‌ی ۲ ترکیب را مخلوط کنید تا زمانی که یک بافت صاف داشته باشد. مرحله‌ی ۳ سس کارامل را به آرامی روی ترکیب بریزید و کار تمام است! انواع قهوه ۳: کافی موکا این نوع قهوه در بسیاری از کافی‌شاپ‌های خاص دیده می‌شود و یادآور طعم هلو و توت است. در این مقاله تمام تلاشم را کرده ام تا تمام نکته‌ها درباره روش و طرز تهیه قهوه به شما ارائه بدهیم تا دفعه بعدی که می‌خواهید قهوه سفارش بدهید یا خودتان یک قهوه خاص تهیه کنید دچار سردرگمی نشوید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا