عمومیمدیریت کسب و کار

مشکل عدم دریافت کد تایید توسط اینستاگرام

چرا کد اینستا ارسال نمیشه؟ چرا کد اینستا نمیاد؟ اینستا کد تایید نمیفرسته! چیکار کنم؟ کد تایید اینستاگرام را فراموش کردم، وارد شدن به اینستاگرام بدون کد امنیتی ممکنه؟ ارسال نشدن کد تایید شش رقمی اینستا بسیاری از کاربران را با مشکل ورود به اینستاگرام روبرو ساخته است. ارسال نشدن کد فعال سازی اینستاگرام باعث شده بسیاری از کاربرانی که رمزعبور یا همان احراز هویت دوعاملی دارند، نتوانند در صورت خروج، دوباره وارد اکانت اینستاگرام خود شوند.

ما در این مقاله قصد داریم دلایل ارسال نشدن کد امنیتی اینستاگرام و راه های حل مشکل ورود به اینستا را بررسی نماییم. اگر به علت ارسال نشدن کد امنیتی یا همان کد شش رقمی نمی‌توانید وارد اکانت خود شوید، و همینطور در مورد خرید لایک اینستاگرام سوال دارید، با مای ممبر همراه باشید! مشکل عدم دریافت کد امنیتی تنها یکی از مشکلاتی است که ممکن است هنگام ورود به پیج و یا فعالیت در اکانت خود با آن مواجه شوید.

چرا کد تایید اینستا واسم نمیاد؟

چرا کد اینستا نمیاد؟ نیامدن کد امنیتی اینستاگرام دلایل متنوعی می تواند داشته باشد. مشکلات مختلفی ممکن است باعث ارسال نشدن کد امنیتی اینستاگرام شوند. این مشکلات می تواند از سمت شما، اینستاگرام یا اپراتور تلفن همراه باشد. ما در ادامه، به بررسی دلایل اآیا شما نیز این روزها ناخودآگاه از اکانت خود خارج شده اید و با مشکل دریافت نکردن کد امنیتی اینستاگرام رو به رو هستید؟ اگر جواب شما به این سوال بله است حتما با این مقاله همراه باشید تا راه حل رفع این مشکل را بیان نماییم.

مشکل عدم دریافت کد تایید توسط اینستاگرام

کد امنیتی اینستاگرام، یک عدد 6 رقمی است که هدف از این کد احراز هویت کاربر میباشد. کد تایید اینستاگرام ۶ رقمی می تواند به شما کمک کند تا به راحتی وارد اکانت تان شوید. این کد معمولا برای شما به صورت ایمیل یا اس ام اس ارسال می شود. چه در زمان ایجاد اکانت و چه در زمان ورود به اکانت، احراز هویت انجام می شود. متاسفانه در بعضی مواقع این کد امنیتی برای کاربران فرستاده نمی شود. از آن جایی که این موضوع یکی از مشکلات اساسی کاربران اینستاگرام است. در ادامه به رفع مشکل دریافت نکردن کد امنیتی اینستاگرام می‌پردازیم. اجازه دهید قبل از رفع مشکل، دلایل استفاده از کد امنیتی را بررسی کنیم.

دلایل مواجه شدن با کد امنیتی

قطعا شما به دنبال راه حل این مشکل هستید. ولی قبل از هر راه حلی بهتر است دلایل رو به رو شدن با کد را بررسی کنیم.

  • استفاده کردن از نسخه های غیر رسمی
  • استفاده از نرم افزار های جانبی؛ مثل نرم افزار های دانلود عکس و فیلم در اینستاگرام
  • بهره بردن از فالوور و لایک های فیک
  • استفاده از اطلاعات لاگین مثل: نام کاربری و پسورد در ربات های جذب فالوور
  • لایک و فالو زیاد در طول روز (برای آشنایی با به مقاله ما مراجعه کنید)
  • مسدود شدن توسط کاربران مختلف

تمامی مواردی را که ما ذکر کردیم، موجب ریپورت شما می شوند. لذا بعد از ریپورت شدن، با هر بار ورود شما به اکانت، از شما کد امنیتی خواسته می شود. حال در زمان ریپورت شدن مشکل اساسی جای دیگری است. مشکل اینجاست که زمانی که شما ریپورت می شوید، برایتان کد امنیتی فرستاده نمی شود.

چرا کد اینستاگرام ارسال نمیشود؟

اگر با این مشکل روبه رو شدیم چه کار کنیم؟ در صورت مواجه با این مشکل روش های زیر را امتحان کنید.

رفع مشکل دریافت نکردن کد امنیتی اینستاگرام از طریق Get Help Signing In

یکی از راه های رفع مشکل دریافت نکردن کد امنیتی اینستاگرام استفاده از گزینه Get Help Signing In است. این گزینه در زمان لاگین برای شما در دسترس است.

برای رفع مشکل از طریق این گزینه، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • بر روی گزینه Get Help Signing In کلیک کنید.
  • سپس در مرحله بعد بر روی گزینه Use Username or Email کلیک کنید و نام کاربری و ایمیل خود را وارد کنید.
  • در صفحه ای که برایتان باز می شود پروفایل خود را مشاهده می کنید.
  • در همان قسمت بر روی گزینه Need More Help کلیک کنید. و مشکل خود را به اینستاگرام گزارش دهید.

تغییر آدرس IP

گاهی وقت ها اینستا از آی پی داخل ایران پشتیبانی نمی کند و حتی قابلیت ارسال کد اینستاگرام به موبایل ندارد. سعی کنید در چنین مواردی از تغییر آدرس ip استفاده نمایید. اگر مشکلی از IP باشد، کد امنیتی برایتان فرستاده می شود. شما میتوانید از برنامه های تغییر آی پی استفاده کرده و یا حتی با استفاده از V.P.N آی پی را تغییر دهید.

استفاده از وضعیت ناشناس مرورگر

گاهی اوقات یک سری از مشکلات، با یک تغییر ساده حل می شوند. اگر به مشکل دریافت کد امنیتی بر خوردید، سعی کنید با نسخه وب اینستاگرام وارد شوید. در حین لاگین در نسخه وب، حالت مرورگر خود را به ناشناس تغییر دهید. برای این کار کافی است گزینه New Incognito Window را در مرورگر خود انتخاب کنید.

راه های دیگری برای رفع مشکل دریافت نکردن کد امنیتی

تا به اینجا، راه حل هایی را برای رفع مشکل دریافت نکردن کد امنیتی اینستاگرام گفتیم. علاوه بر آن ها سعی کنید مسیر های زیر را هم امتحان کنید.

  • درست است که می توانید به صورت پیامک کد را دریافت کنید. اما سعی کنید از ایمیل خود هم استفاده کنید.
  • سعی کنید حافظه کش اینستاگرام را پاک کنید. برای انجام این کار بایستی به قسمت تنظیمات گوشی خود بروید.
  • دقت داشته باشید که شماره تلفن شما اسپم نشده باشد. البته بیشتر شماره های مجازی با این مشکل رو به رو می شوند.
  • برای دریافت کد امنیتی، موقتا برنامه های مسدود کننده پیامک را از روی گوشی خود، غیرفعال کنید.
  • دقت داشته باشید که شماره تلفن خود را بدون صفر وارد کنید. به جای صفر از 98+ استفاده کنید.
  • اگر فکر می کردید که مشکل شما از شماره است، سعی کنید با شماره های دیگر این کار را امتحان کنید.
  • از آدرس ایمیل دیگر برای دریافت کد استفاده کنید. چنانچه میخواهید با یک ایمیل دو اکانت داشته باشید، به مراجعه کنید.

چگونه هیچ وقت در اینستاگرام با این مشکل مواجه نشویم؟

احتمال زیاد است که هر کسی با این مشکل مواجه شود. اما ما می خواهیم به شما راهی را آموزش دهیم، تا هیچ وقت با این مشکل رو به رو نشوید.

اگر هنوز به مشکل کد امنیتی بر نخورده اید، به شما پیشنهاد می کنیم برای خود کد احراز هویت دو مرحله ای ایجاد کنید. با استفاده از این کد، اگر به مشکل کد امنیتی هم بر بخورید، به راحتی می توانید به اکانت خود ورود کنید. برای ایجاد کد دو مرحله ای مراحل زیر را دنبال کنید.

  • به قسمت تنظیمات اینستاگرام بروید.
  • در صفحه ای که برایتان باز می شود بر روی گزینه Security and Privacy کلیک کنید.
  • سپس گزینه Two-Factor Authentication را انتخاب کنید.
  • در مرحله آخر برای دریافت کد بر روی گزینه Get News Code کلیک کنید.

به همین راحتی توانستید که کد احراز هویت خود را بدست بیاورید.

مواجه شدن با مشکل من ربات نیستم اینستاگرام

خارج از مشکل دریافت نکردن کد امنیتی اینستاگرام، امکان دارد با مشکل من ربات نیستم اینستاگرام هم مواجه شوید.البته که این موضوع که با عنوان، مشکل من ربات نیستم اینستاگرام شناخته می شود، نوعی احراز هویت است و نمی توان به آن مشکل گفت. در موقعیت هایی، کاربر به اندازه ای با این مورد رو به رو می شود که، آن را نوعی مشکل در نظر می گیرد. مشکل من ربات نیستم اینستاگرام اغلب مواقعی پیش می آید که، شما می خواهید به نسخه تحت وب این برنامه ورود کنید. گوگل برای این که از ورود ربات ها به اینستاگرام جلوگیری کند، از این سوال امنیتی استفاده می کند.

رفع مشکل من ربات نیستم اینستاگرام اصلا دشوار نیست. فقط کافی است تیک مورد نیاز را بزنید و به کار خود ادامه دهید. همان طور که گفتیم گوگل برای شناسایی انسان از ربات از این کد امنیتی استفاده می کند. مشکل من ربات نیستم اینستاگرام فقط مخصوص کاربران این برنامه نیست؛ بلکه در سایت های ثبت نامی هم دیده می شود. اولین راه حلی که در برابر مشکل من ربات نیستم اینستاگرام ذکر کردیم، زدن تیک و گذشتن از این سوال امنیتی بود.

اخیرا دیده شده که کاربران زیادی میگویند که اکانت آنها بی دلیل مسدود شده، از اکانت خارج شده اند و کد امنیتی برای آنها ارسال نمیشود. اما باید گفت که برای این مشکل هنوز راه حلی جدی و مشخص پیدا نشده و به محض پیدا شدن راه حل حتما آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. به گفته اینستاگرام این اکانت‌ها حذف نشده‌اند و این شرکت در جریان مشکلات کاربران قرار داشته و در حال بررسی برای رفع مشکل است.

وارد شدن به اینستاگرام بدون کد امنیتی

کد امنیتی اینستاگرام یکی از ویژگی های عالی و حفاظتی احراز هویت دو مرحله ای است که توسط این شرکت ارائه شده و به ما در جلوگیری از دسترسی غیر مجاز به حساب ها کمک می کند. اگر احراز هویت دو مرحله‌ای مبتنی بر پیامک را فعال کرده‌اید، ممکن است از شما خواسته شود که هر بار که می‌خواهید وارد سیستم شوید، یک کد تأیید وارد کنید. اگر می خواهید احراز هویت دو مرحله ای را حذف کنید، هر بار که شخصی (یا دستگاه انتخابی) سعی می‌کند وارد سیستم شود. برای ورود به اینستا از یک دستگاه نیاز به هیچ کد تاییدی نیست.

دکمه بازگشت به بالا