مقایسه قیمت ساعت هوشمند و انتخاب بهترین گزینه برای هر سلیقه و نیاز

بهترین ساعت‌ هوشمند پیشنهادی بر اساس قیمت (دی 1402)

در دهه‌ی اخیر، با پیشرفت فراگیر تکنولوژی، ساعت‌های هوشمند به یکی از جزء‌های حیاتی زندگی ما تبدیل شده‌اند. این دستگاه‌ها، علاوه بر نمایش ساعت، قابلیت‌های فراوانی از جمله پیام‌رسانی، اطلاع‌رسانی، پایش فعالیت‌های ورزشی و… را در خود جای داده‌اند. در بازار مدل‌های متنوعی از اسمارت واچ ها وجود دارد که هر یک با ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلفی عرضه شده‌اند. در این مقاله، قصد داریم به بررسی، معرفی و مقایسه‌ی بهترین ساعت های هوشمند موجود در بازار پرداخته و با استناد به معیارهای متعدد، به شما کمک کنیم تا بر اساس نیاز و سلیقه‌تان، بهترین گزینه را انتخاب کنید. این مقاله برای هر کسی که به دنبال خرید ساعت هوشمند خود است، منبع جامع و مفیدی است.

یکی از گجت‌های هوشمند که در سال‌های اخیر مورد توجه کاربران قرار گرفته، ساعت هوشمند یا اسمارت واچ است که با قابلیت‌های کاربردی و بسیار خود کاربران زیادی را جذب خود کرده‌اند. لیست بهترین ساعت های هوشمند شهر سخت افزار به شما کاربران عزیز کمک می‌کند بهترین اسمارت واچ و ساعت هوشمند بازار را با توجه به کاربرد و بودجه‌ی خود انتخاب و خریداری کنید. در فهرست این مقاله، ساعت های هوشمندی از نمایشگرهای بزرگ و شفاف تا ساعت‌هایی با قابلیت‌های پیشرفته‌ای همچون پایش سلامت و ارتباط بی‌سیم پیشرفته، تنوعی گسترده وجود دارد.

امروزه ساعت هوشمند و در موارد زیادی هم ساعت هوشمند به بخش جدایی ناپذیری از زندگی ما تبدیل شده است، از همین رو همه ما ممکن است به دنبال لیست بهترین ساعت های هوشمند یا ساعت‌های هوشمند بازار باشیم. همچنین ممکن است به مشاوره خرید ساعت نیاز پیدا کنیم.

نکات مهم در خرید ساعت هوشمند

برای خرید یه ساعت هوشمند مناسب علاوه بر در نظر گرفتن قیمت و بودجه، باید به کاربردی که بیشتر مد نظرتون هست هم توجه داشته باشید و یکسری امکانات و قابلیت ها رو زمان خرید ساعت هوشمند بیشتر در نظر داشته باشید. برای مثال اگه قصد پایش ورزش کردن و مصرف کالری با ساعت رو دارید باید توجه بیشتری به حسگر های حرکتی و پایش سلامتی به کار رفته داشته باشید و اگه بیشتر برای چک کردن اعلان های گوشی میخواید ساعت هوشمند تهیه کنید باید به پشتیبانی از زبان فارسی در اعلانات و نوع رابط کاربری توجه کنید. نکاتی که باید در خرید بهترین ساعت هوشمند بهشون دقت کنید شامل موارد زیر میشن:

    فرم و طراحی صفحه نمایش ساعت

    برند و گارانتی

    حسگر های حرکتی و پایش سلامتی

    امکانات رابط کاربری

    پشتیبانی از زبان فارسی

    شارژدهی باتری ساعت

    تنوع لوازم جانبی

که در ادامه این فاکتورهای موثر در هنگام انتخاب بهترین ساعت هوشمند مناسب با بودجه شما رو بیشتر توضیح میدیم.

فرم و طراحی صفحه نمایش ساعت هوشمند

یکی از مهمترین نکات و اولین چیزی که با دیدن ساعت شما رو جذب خودش میکنه، فرم صفحه نمایش و ظاهر کلی ساعته. یه ساعت هوشمند میتونه صفحه نمایش گرد، مربعی یا مستطیل شکل داشته باشه. توی دستبند های سلامتی از طراحی مستطیلی کشیده بیشتر استفاده میشه. انتخاب فرم ساعت کاملا بستگی به سلیقه شما داره ولی اگه فقط دنبال ساعت های apple باشید چاره ای به جز صفحه نمایش های مربعی شکل اپل واچ ندارید!

برای صفحه نمایش ساعت های هوشمند اکثرا از LCD و OLED استفاده میکنن که صفحه های OLED روشنایی و وضوح بهتری به شما میده اما باعث میشه مصرف باتری خیلی بیشتر بشه. البته اگه فقط برای دیدن اعلان ها و پاسخگویی به تماس ها قصد خرید ساعت هوشمند رو دارید یه صفحه نمایش LCD هم کار شما رو راه میندازه و عمر باتری بیشتری هم داره.

به جز فرم صفحه نمایش، نوع بند ساعت هوشمند هم میتونه توی انتخاب ساعت خیلی تاثیرگذار باشه. بند سیلیکونی با تنوع رنگی بالا، طراحی فانتزی یا کلاسیک مخاطب خاص خودش رو داره. هر چند که برای بیشتر ساعت های پرفروش و معروف، بندهای جایگزین تو بازار قابل خریداری هستن اما رخ اولیه ساعت شاید مهم ترین فاکتور خرید ساعت هوشمند برای خیلی از افراد باشه.

برند و گارانتی

اگه از اون دسته افرادی نیستید که فقط خوشگلی براتون مهمه و قراره تو طولانی مدت از ساعت هوشمند، استفاده کنید بهتره سراغ خرید ساعت هوشمند از برندهای شناخته شده تر بازار برید. در خصوص گارانتی هم خیلی از ساعت های هوشمند موجود در بازار با مهلت تست به فروش می رسند اما اگه سراغ خرید کالای با گارانتی برید، خیالتون جمع تره. البته اگه قیمت ساعت به خاطر گارانتی خیلی بالا نرفته باشه!

حسگر های حرکتی و پایش سلامتی

اگه خیلی اهل ورزش های استقامتی مثل دو و کوهنوردی هستید و یا اندازه گرفتن میزان کالری مصرف شده موقع ورزش براتون مهمه، باید سراغ ساعت های هوشمند با تنوع بالا حسگرهای حرکتی و پایش سلامتی برید که دقت بالایی هم داشته باشند. البته حسگرهای دقیق تر باعث میشه قیمت ساعت خیلی بالا بره و اگه به صورت حرفه ای ورزش میکنید باید بودجه خرید رو خیلی بالا ببرید!

اکثر ساعت های هوشمند موجود بازار تنوع خوبی از حسگر ها و فعالیت های پیش فرض ورزشی دارند که به شما اجازه میده به راحتی ورزش مورد نظرتون رو انتخاب و اندازه گیری کنید، اما امکاناتی مثل تشخیص خودکار فعالیت ورزشی و حسگر تشخیص اکسیژن خون توی ساعت های گرون تر فقط مشاهده میشه. جا داره اینجا تاکید کنیم که درسته که دقت حسگر های سلامتی ساعت هوشمند خیلی پیشرفت داشته اما همچنان نمیتونن جایگزین تجهیزات تخصصی پزشکی باشن.

امکانات رابط کاربری

یکی از تفاوت مهم ساعت های هوشمند گرون قیمت با نسخه های ارزان تر، نوع رابط کاربری استفاده شده است. مثلا ساعت های اپل واچ و گلکسی واچ امکان نصب برنامه روی خود ساعت رو بهتون میدن و می تونید بدون نیاز به گوشی یک سری کار های ساده مثل ارسال پیام در پیام رسان های مختلف، مسیریابی و حتی وب گردی رو انجام بدید (که ممکنه به خاطر صفحه نمایش کوچیک خیلی تجربه لذت بخشی نباشه اما در مواقع خیلی ضروری میتونه به کمکتون بیاد).

امکان پاسخگویی تماس روی خود ساعت در مواقعی که گوشی دم دست نیست هم یکی از امکانات خوب این ساعت هاست که به صورت محدود روی یک سری از ساعت های شیائومی و هواوی هم قرار گرفته. البته توجه داشته باشید که ساعت های اپل واچ رو فقط میتونید به iOS متصل کنید و ساعت های گلکسی واچ هم تعدادی از امکاناتش روی iOS فعال نیست و حتما باید با دستگاه های اندرویدی متصل بشه.

پشتیبانی از زبان فارسی

یکی از قابلیت ها و نکات خیلی مهم در خرید ساعت های هوشمند ارزان قیمت تر، پشتیبانی صحیح از فونت فارسی در اعلان ها و تماس هاست که استفاده شما از ساعت رو راحت تر میکنه و اگه دریافت و خواندن اعلان ها از روی ساعت براتون خیلی مهمه حتما موقع خرید به این نکته توجه کنید.

شارژدهی باتری ساعت

با توجه به اندازه کوچکتر ساعت های هوشمند باتری های استفاده شده ظرفیت نسبتا کمتری دارند و با توجه به امکانات و صفحه نمایش ساعت ها بازدهی متفاوتی دارند. ساعت های ارزان تر به خاطر صفحه نمایش ضعیف تر و امکانات محدود تر و در صورت استفاده معمولی، حدودا بین 7 تا 15 روز با یکبار شارژ قابل استفاده هستن اما ساعت های گران قیمت تر مثل اپل واچ ها و گلکسی واچ ها به خاطر امکانات بیشتر رابط کاربری و صفحه نمایش های با جزئیات شارژدهی خیلی کمتری دارند و با استفاده سبک نهایتا بتونید حدود 3 روز با یکبار شارژ ازشون استفاده کنید.

تنوع لوازم جانبی

به خاطر اینکه ساعت بیشتر یه وسیله تزئینی به حساب میاد و باید با لباس ها و مدهای روز ست بشه، یکی از نکات مهم تنوع و در دسترس بودن بندهای با رنگ و ظاهر متفاوته که علاوه بر ایجاد تنوع توی ظاهر ساعت میتونه از حساسیت پوستی نسبت به بعضی بندهای سیلیکونی جلوگیری کنه. به خاطر در خطر بودن صفحه نمایش ساعت ها هم استفاده از یک محافظ خوب و مقاوم طول عمر این دستگاه ها رو بیشتر میکنه. اپل واچ ها به خاطر تنوع خیلی بالای لوازم جانبی توی بازار محبوبیت زیادی دارند اما گلکسی واچ ها و ساعت های پرفروش شیائومی هم تا حدودی خیلی زیادی لوازم جانبیشون توی بازار پیدا میشه.

معرفی بهترین ساعت هوشمند ارزان و خوب

قیمت ساعت‌های هوشمند پرچمدار نیز تا حد زیادی بالا رفته و حالا شما برای خرید ساعت هوشمند بالارده باید هزینه زیادی را صرف کنید و این در حالیست که می‌توانید ساعت‌های اقتصادی یا میان‌رده بسیار جذابی را با هزینه کمتر خریداری کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم به بهترین ساعت هوشمند ارزان قیمت بپردازیم و جذاب‌ترین گزینه‌های موجود را به شما معرفی کنیم.

مچ بند هوشمند شیائومی Mi band 8

جدیدترین می بند شیائومی، یعنی می بند ۸ که در دو نسخه چین و گلوبال وارد بازار شده، تغییرات زیادی را نسبت به مدل‌های پیشین خود دیده. در نتیجه هم کاربرپسندتر شده و هم کارآمدتر. این مچ بند بسیار سبک‌وزن است و با گوشی‌هایی که سیستم عامل‌های اندروید و iOS دارند سازگار می‌شود. صفحه نمایش ۱.۶۲ اینچی AMOLED باعث شده تا بسیار چشم نواز شود و میزان روشنایی ۶۰۰ نیت، این امکان را ایجاد کرده که در محیط پرنور نیز بتوانید به راحتی صفحه ساعت را ببینید.

این مچ بند کار یک ساعت هوشمند را برای شما انجام می‌دهد و سنسورهای مختلفی که انتظارشان را دارید مثل سنجش ضربان قلب، سنسورهای سلامت بانوان، مدیریت وضعیت خواب و استرس و همینطور کنترل کننده دوربین و موسیقی گوشی را نیز دارد. باتری این بند، ۱۹۰ میلی آمپر ساعت است و تنها ۱ ساعت طول میکشد که شارژ بشود. البته بازده باتری نیز بسیار خوب است و در حالت پراستفاده از آن نیز تا ۱ هفته دوام دارد. از دیگر مشخصات خوب این بند باید گفت که دارای گواهی IP65 است و به همین خاطر نسبت به آب مقاومت دارد. همچنین، از زبان فارسی در اعلان و پیام‌ها پشتیبانی می‌کند.

ساعت هوشمند lora

ساعت‌های هوشمند عموما فاقد جنسیت هستند و به نوعی طراحی شده‌اند که هم خانم‌ها و هم آقایان بتوانند استفاده کنند. اما گروه هدف ساعت Lora، خانم‌ها هستند. شکل بندها، ترکیب رنگ صورتی و نقره‌ای و ابعاد آن، توجه خانم‌ها را جلب می‌کند و می‌تواند یک هدیه مناسب نیز به خانم‌ها باشد.

ساعت هوشمند ارزان و خوب کیسلکت مدل لورا، با گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها سازگار است و پس از اتصال آن به گوشی، امکان مکالمه نیز دارد. بدنه ساعت از جنس آلومینیوم وصفحه نمایش ساعت از نوع Semi AMOLED است و اندازه آن ۱.۳۲ اینچ می‌باشد. از ۷۰ حالت ورزشی پشتیبانی می‌کند و دارای سنسور کنترلر سلامت بانوان و سنسور سنجش ضربان قلب است. ساعت به یک باتری ۲۸۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است که در صورت شارژ کامل تا ۵ روز استفاده سنگین را تاب می‌آورد. این ساعت ارزان خوب فاقد پشتیبانی از زبان فارسی در اعلان و پیام‌هاست. بنابراین اگر این ویژگی برای شما مهم است، موقع انتخاب ساعت باید به این مورد توجه کنید.

ساعت هوشمند تی سی اچ Z40

یکی از جدیدترین ساعت‌های هوشمند ارزان قیمت که با گوشی‌های اندرویدی و ios سازگار است و امکان مکالمه هم دارد، ساعت هوشمند z40 از برند TCH است. این ساعت، دارای نمایشگر گرد AMOLED به اندازه‌ی ۱.۴۳ اینچ و رزولوشن ۴۶۶ در ۴۶۶ پیکسل است که کیفیت تصویر و روشنایی خیلی خوبی را ایجاد می‌کند.

ساعت هوشمند z40 یک ساعت ارزان و باکیفیت

بدنه‌ی ساعت، از آلیاژ روی و پلاستیک ABS ساخته شده و وزن بسیار کمی دارد. بندهای ساعت نیز که سیلیکونی هستند، بسیار سبک بوده و مقاومت بالایی دارند. بنابراین این ساعت هوشمند tch، گزینه مناسبی برای کاربری روزمره و همینطور اسپرت به حساب می‌آید. مودهای ورزشی و سلامت مختلفی که برای آن تعبیه شده نیز، موقع انجام ورزش‌های مختلف اطلاعات دقیقی درباره‌ی وضعیت جسمانی به شما ارائه می‌دهند.

این ساعت، از یک باتری قوی ۲۲۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که بین ۵ الی ۷ روز ماندگاری دارد.

ساعت هوشمند کیسلکت calling watch Kr Pro

بدون شک یکی از بهترین ساعت مچی هوشمند ارزان قیمت همین مدل است، البته که این محصول گران‌ترین ساعت هوشمند این لیست به حساب می‌آید و منطقی است که قابلیت‌های جذابی را هم پیش روی شما قرار دهد. این ساعت هوشمند دارای قابلیت مکالمه است که می‌تواند برای کاربران زیادی مهم باشد و شما می‌توانید از طریق گوشی تماس‌های دریافتی را با این ساعت پاسخ دهید یا تماس برقرار کنید.

این امکان به لطف برخورداری کیسلکت کالینگ واچ kr پرو از میکروفون و اسپیکر قابل دسترسی است. این مدل یک نمایشگر دایره‌ای شکل با اندازه 1.43 اینچ دارد و به لطف امولد بودن و رزولوشن 466 در 466 محتوا را به صورت بسیار شارپ و با کیفیت بالا به نمایش درمی‌آورد. روشنایی این نمایشگر در حالت حداکثری به 400 نیت می‌رسد تا بدون مشکل بتوانید محتوا را مشاهده کنید.

خروج از نسخه موبایل