علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

نحوه انجام جراحی بلفاروپلاستی

پوست و چربی اضافی روی پلک بالا میتواند باعث و تورم آن شود و در نتیجه ظاهری پیر به چهره میدهد. جراحی پلک که به آن بلفاروپلاستی هم گفته میشود روشی موثر برای برداشتن کیسه های زیر چشم، سفت کردن پلک و ایجاد ظاهری جوانتر است. عمل های لیفت صورت، چانه یا معمولا در ترکیب با بلفاروپلاستی انجام میشوند.

شلی و افتادگی پوست نزیدک چشم که میتواند کانتور طبیعی پلک بالا را از بین ببرد و بینایی را مختل کند میتواند با بلفاروپلاستی درمان شود. همچنین رسوبات چربی که به صورت پف و کیسه های زیر چشم ظاهر میشود با این روش از بین میروند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بلفاروپلاستی در و یا برای رزرو نوبت در این مرکز با شماره تلفن  تماس حاصل فرمایید.

بلفاروپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما شرایط زیر را دارید بلفاروپلاستی میتواند درمان مناسبی برای شما باشد:

  • اگر پلک بالای شما دارای پوست اضافی و خط های ریز است.
  • اگر پلک بالای شما دچار رسوبات چربی شده است.
  • اگر زیر چشمتان کیسه هایی وجود دارد.
  • اگر پلک پایین شما دچار افتادگی شده است.
  • اگر زیر چشم شما دچار پوست اضافی و خطوط ریز شده است.
  • اگر شما فرد سالمی هستید و بیماری تهدید کننده خاصی ندارید.
  • اگر دچار هیچ گونه عارضه چشمی خاصی نیستید
  • اگر سیگار نمیکشید.
  • اگر انتظارات واقع بیانه ای از جراحی دارید.

روند درمان

بلفاروپلاستی اشتباها به عنوان لیفت چشم هم شناخته میشود. در حین جراحی چشم و پلک به هیچ وجه باز نمیشود. در این جراحی، پوست یا چربی اضافی در صورت لزوم اضافه یا برداشته میشود. گاهی اوقات توده های ماهیچه ای هم برداشته میشوند. در واقع این کار برای ایجاد ظاهری جوان یا برطرف کردن اختلالات بینایی انجام میشود.

به طور کلی اگر هر دو پلک بالا و پایین همزمان عمل شوند تقریبا مدت عمل دو ساعت خواهد بود. وقتی بیمار میخواهد بلفاروپلاستی را برای هر چهار پلک انجام دهد، معمولا پزشک ابتدا عمل را روی دو پلک بالا و سپس روی دو پلک پایین انجام میدهد.

پزشکان از تکنیک های مختلفی برای برش اتفاده میکنند.

بلفاروپلاستی پلک بالا 

پرکاربردترین روش برای عمل پلک بالا: در ابتدا جراح برش هایی را در امتداد خطوط چشم ایجاد میکند. سپس از طریق این برش اقدام به برداشتن چربی یا پوست میکند. آنها همچنین میتوانن از طریق این برش های پوست یا چربی را اضافه کنند. پس از اتمام این کار، خط برش را بخیه میزنند. بخیه به مدت چند روز روی پوست بیمار باقی میماند و سپس پزشک آنها را میکشد یا اینکه بخیه خود به خود جذب میشود و کشیدن آن لازم نیست.

بلفاروپلاستی پلک پایین  

برای پلک پایین جراحی به روش خاصی انجام نمیشود. پزشکان برای پلک پایین هم تکنیک های خاصی را استفاده میکنند. در یک تکنیک جراح برش هایی را در امتدا حاشیه مژه های زیر چشم ایجاد میکند. پس از باز شدن آن قسمت بقیه مراحل مانند عمل پلک بالا است. چربی یا پوست اضافه برداشته میشود. یا در برخی موارد عضلات برداشته میشوند. و در آخر قسمت برش خورد بخیه زده میشود.

بعد از اتمام جراحی و بهبودی کامل، چشمان شما ظاهری جوانتر و زیباتر خواهد داشت. ممکن است پزشک شما از دی اکسید کربن هم استفاده کند. لیزر با لایه برداری مجدد پوست و از بین بردن چین و چروک های باقی مانده در اطراف چشم میتواند باعث بهبود روند جراحی شود.

دوران نقاهت بعد از بلفاروپلاستی

دوره نقاهت بعد از انجام بلفاروپلاستی بسیار کوتاه است. شما حتی میتوانید در عرض دو یا سه هفته سر کار برگردید. در دوران نقاهت ممکن است شما با مشکلات مختلفی مواجه شوید که همه آنها ظرف چند روز برطرف میشوند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به توصیه های پزشکتان عمل کنید. داروهایتان را به طور مرتب مصرف کنید. پزشک حتما از شما میخواهد که از انجام برخی کارها خودداری کنید و این نکته بسیار مهم است که تا حد امکان به هیچ گونه صفحه نمایشی نگاه نکنید.

در صورت بروز هر گونه عارضه ای در دوران نقاهت سریعا به پزشک مراجعه کنید و به جای اینکه در خانه بنشیند و منتظر بمانید که آنها خود به خود برطرف شوند با پزشکتان صحبت کنید.

حتما بخوانید : health mag

نحوه انجام جراحی بلفاروپلاستی

خطرات جراحی بلفاروپلاستی

این جراحی هم مانند هر جراحی دیگری کاملا بدون خطر نیست.

عوارض جانبی رایج آن عبارتند از:

  • پلک های پف کرده و بی حس که هنگام خواب به سختی بسته میشوند.
  • چشم سیاه (کبودی).
  • چشم های تحریک شده و آبریزش چشم.

اگر در حال حاضر از چشم های تحریک شده یا خشکی چشم رنج میبرید به احتمال زیاد باید بعد از عمل بیشتر از قطره های چشمی استفاده کنید. آبریزش چشم موقتی است و باید ظرف چند هفته برطرف شود.

لیفت چشم گاهی اوقات میتواند منجر به موارد زیر شود:

  • تاری یا دوری موقتی
  • تجمع خون در زیر پوست (هماتوم)
  • چشم های نامتقارن

بلفاروپلاستی ممکن است منجر به مشکلات جدی تری شود مانند:

  • عفونت
  • آسیب عضله چشم
  • افتادگی پلک
  • کشیده شدن پلک پایین، مشخص شدن سفیدی چشم در قسمت زیر عنبیه (انقباض پلک)
  • افتادگی پلک پایین از چرخش به بیرون (اکتروپیون)

اکتروپیون در اثر تورم بعد از عمل ایجاد میشود و معمولا با برطرف شدن تورم برطرف میشود.

اختلال بینایی یک عارضه جانبی بسیار نادر بلفاروپلاستی است و بسیاری از افراد متوجه میشوند که بینایی آنها در دراز مدت بهبود میابد.

آیا جراحی بلفاروپلاستی دردناک است؟

بلفاروپلاستی اساسا یک درمان عمیق پوستی است  و در دوره بهبودی بعد از عمل درد کمی وجود دارد. همه ی علائم عمل جزیی هستند و با روش های ساده تسکین درد و مصرف پمادهای موضعی ارائه شده توسط پزشک قابل کنترل است.

اکثر بیماران بعد از این جراحی نیازی به داروهای بی حس کننده ندارند. هر گونه احساس درد بعد از جراحی را میتوان با پماد چشمی درمان کرد. اگرچه محل جراحی ممکن است دچار کبودی شود و پانسمان ها قابل مشاهده باشند اما بیماران میتوانند یک روز بعد از جراحی اقدام به انجام کارهای منزل کنند و چند روز بعد هم کاملا میتوانند فعالیت های عادی روزمره خود را از سر بگیرند. این درمان کمترین میزان درد را دارد.

هزینه بلفاروپلاستی

هزینه جراحی بلفاروپلاستی با توجه به عوامل مختلف مانند کشور، منقطه محل سکونت، بیمارستان، پزشک و سایرموراد متفاوت است.

سوالات متداول

آیا چشمان من بعد از بلفاروپلاستی ظاهری طبیعی خواهد داشت؟

جراحی بلفاروپلاستی میتواند کیفیت زندگی شما را تغییر دهد. اگر این جراحی توسط یک متخصص با تجربه انجام شود ظاهر طبیعی چشم تغییر نمیکند. جراحی در سال های اخیر پیشرفت کرده است و چربی و پوست عضلانی کمتری برداشته میشود.

ممکن است به جای برداشتن چربی آن را جابه جا کنند. هیچ نشانه ای مبنی بر حذف آن وجود نخواهد داشت و شما ظاهری طبیعی و جدید در صورتتان خواهید داشت. علاوه بر این ما به دنبال شادابی بیشتر و جوانی صورت شما هستیم که این هدف با پیوند چربی در ابرو، شقیقه، استخوان گونه و پلک های پایینی که دور چشم را احاطه کرده اند به دست میاید. پیوند چربی شامل سلول هایی بنیادی است که کیفیت پوست و همچنین خطوط را بهبود میبخشد. این روش یک تکنیک بسیار تخصصی است که باعث دستیابی به نتایج باورنکردنی میشود که از آن راضی خواهید بود.

آیا بعد از بلفاروپلاستی جای زخم آن روی پوست باقی میماند؟ 

بلفاروپلاستی کمترین جای زخم را بر جای میگذارد. هر گونه اسکار بلفاروپلاستی پلک بالا به خوبی در چین پلک پنهان میشود و جای زخم بلفاروپلاستی پلک پایین به خوبی بهبود میابد و توسط مژه ها و و چروک های پنجه کلاغی اطراف چشم پنهان میشود. اما اگر یک لایه از پوست برای برداشته شدن به داخل مژه ها کشیده شود ممکن است جای زخم بلفاروپلاستی قابل مشاهده باشد. این جای زخم به مرور زمن محو میشود و تقریبا برای اکثر افراد نامریی خواهد شد.

شما باید برای کمک به روند بهبودی جای زخم نکات توصیه شده توسط پزشکتان را کاملا رعایت کنید.

پزشکان توصیه میکنند که بعد از جراحی برای چند روز به طور کامل استراحت کنید یعنی حداقل یک هفته از محل کارتان مرخصی بگیرید. شما باید بین دو تا چهار هفته از قرار گرفتن در مقابل اشعه ماورا بنفش خودداری کنید و سیگار را ترک کنید چون این کارها چشم ها را تحریک میکنند، بهبودی را به تاخیر میاندازند و باعث میشوند جای زخم بیشتر نمایان شود.

دلایل ژنتیکی برای جراحی پلک چیست؟ 

علل ژنتیکی معمول برای جراحی پلک شامل مجموعه ای از مشکلات زیبایی مانند توده های روی پلک، فرورفتگی چشم و افتادگی پلک (پتوز) است.

برخی افراد هم از لحاظ ژنتیکی مستعد سیاهی زیر چشم و تشکیل کیسه های زیر چشم هستند.

تمام این شرایط ژنتیکی را میتوان با جراحی پلک و بلفاروپلاستی برطرف کرد.

بلفاروپلاستی پلک دوگانه چیست؟ 

برخی افراد دارای چین های پلک قابل مشاهده هستند که به پلک های دوگانه معروف است در حالی برخی افراد بدون چین پلک متولد شده اند. اگر چه از نظر پزشکی این شرایط مشکل خاصی ایجاد نمیکند اما برخی افراد میخواهند برای داشتن ظاهرچشمانی درشت تر عمل بلفاروپلاستی پلک دوگانه انجام دهند. در این جراحی خاص برش های کوچکی روی خط دوتایی پلک ایجاد شده و پوست آن قسمت برداشته میشود. عضله ای که باعث بسته شدن پلک ها میشود و بافت چربی از بین برش ها برداشته میشوند. سپس برش ها بسته میشوند.

چگونه باید برای جراحی بلفاروپلاستی آماده شوم؟

جراح شما در جلسه مشاوره توصیه های لازم قبل از عمل را به شما ارائه میدهد. این توصیه های میتواند شامل آزمایش چشم (در صورت داشتن مشکلات سلامت) و همچنین معاینه فیزیکی و عکاسی از پلک باشد.

شما باید قبل از جراحی مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن و هر داروی یا مکمل گیاهی دیگری که با افزایش خونریزی همراه است را متوقف کنید البته جراح به شما میگوید که دقیقا چند وقت قبل از جرا؟ یک روش جراحی زیبایی برای جوانسازی صورت می باشد، در ادامه به نحوه انجام بلفاروپلاستی اشاره خواهیم کرد.

با گذشت زمان و شرایط زندگی پوست دچار افتادگی و چین و چروک می شود، از آنجا که چشم نقش اصلی در ارتباط با افراد را دارد لذا ظاهر چشم بسیار مهم می باشد.

افرادی که دچار افتادگی پلک یا پف چشم و چین و چروک اطراف چشم هستند، برای رفع آن به جراحی بلفاروپلاستی مراجعه می کنند.

انواع جراحی بلفاروپلاستی به شرح ذیل می باشد:

  • جراحی پلک فوقانی :در این روش جراحی پوست اضافی و کیسه های چربی موجود در پلک فوقانی برداشته می شود.
  • جراحی پلک تحتانی :این روش جراحی برای برداشتن چربی موجود در پایین پلک تحتانی می باشد که باعث پف کردگی چشم می شود، انجام می گیرد.
  • جراحی از طریق ملتحمه :این روش جراحی بیشتر برای افراد جوان مورد استفاده قرار می گیرد، که پوستشان قابلیت ارتجاعی بیشتری دارد.در این روش برای تخلیه چربی پشت پلک تحتانی برش زده می شود.

نحوه انجام بلفاروپلاستی به چه صورت می باشد :

نحوه انجام بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین پس از انجام معاینات و آزمایشات مورد نیاز برای جراحی پلک چشم، بیمار برای انجام عمل بلفاروپلاستی  به صورت کامل یا موضعی بیهوش می شود.

عمل بلفاروپلاستی اگر بر روی دو پلک انجام شود حدود دو ساعت طول می کشد.

بلفاروپلاستی پلک بالا :نحوه انجام بلفاروپلاستی به این صورت می باشد که جراح برای اینکه پف چشم یا افتادگی پوست پلک بالایی را رفع کند، یک برش بر روی خطوط موجود روی پلک ایجاد می کند تا بعد از جراحی بلفاروپلاستی نیز جای آن مشخص نباشد.

پس از ایجاد برش چربی ها وپوست اضافی موجود برداشته می شود و سپس محل برش بخیه زده می شود.

بلفاروپلاستی پلک پایین : نحوه انجام بلفاروپلاستی پلک پایین به این صورت می باشد که جراح پلاستیک یک برش به دقت زیر مژهای پایین زده می شود تا محل برش بعد از جراحی مشخص نباشد. سپس محل برش داده شد را بخیه می زند.

همچنین می توان در داخل پلک پایین برش را ایجاد کرد تا هیچ اثری از محل برش بر جای نماند.

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی به شرح ذیل می باشد:

  • تا 24 ساعت بعد از عمل بلفاروپلاستی یک همراه با خود داشته باشید تا از شما مراقبت کند.
  • از داروهای مسکن تجویز شده توسط جراح پلاستیک برای کاهش درد استفاده کنید.
  • از کمپرس یخ بر روی محل جراحی استفاده کنید.
  • تا دو هفته بعد از عمل جراحی از لنز استفاده نکنید.
  • تا دو هفته بعد از عمل بلفاروپلاستی از خم شدن و برداشتن اجسام سنگین خودداری کنید.
  • پیش از استفاده  قطره چشم و کمپرس یخ دست خود را بشویید.
  • بعد از جراحی پلک چشم ممکن است چشم شما کمی به نور حساس شده باشد، بنابراین تا چند روز از عینک آفتابی استفاده کنید.

(  , تزریق بوتاکس , جوانسازی پوست , کاربرد درمانی بوتاکس )

آدرس و تلفن مطب دکتر سعید ساعدی برای رزرو نوبت حضوری و مشاوره تلفنی. نظر و تجربه درمان مراجعین قبلی را بخوانید و آنلاین نوبت بگیرید.

شما باید حداقل دو هفته قبل از جراحی سیگار را ترک کنید. سیگار باعث کاهش بهبودی و افزایش خطر عوارض میشود. سعی کنید وقتی برای جراحی به یمارستان میروید یک همراه داشته باشید.

 

دکمه بازگشت به بالا