علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

آیا موی طبیعی را بدون جراحی و بیهوشی میتوان کاشت کرد؟

کاشت مو بدون جراحی چیست؟

به نقل از بهترین دکتر کاشت مو در تهران عمل وی آی پی کاشت مو و یا همان پیوند مو از موثر ترین و بهترین روش ها برای درمان طاسی و ریزش مو افراد است . در کاشت مو واحد های سازنده مو یعنی همان فولیکول ها از ناحیه از سر برداشته می شوند و در ناحیه ای که دچار ریزش و طاسی شده است کاشته می شوند .به همین دلیل است که کاشت مو تنها درمان دائمی برای کم پشتی و طاسی مو ها است به دلیل این که ارگان های سازنده ی مو بعد از قرار گرفتن در جای جدید مانند سابق به تولید و پرورش موها ادامه می دهند .

موهای کاشته شده بر روی سر افراد دقیقا شبیه به موهای طبیعی هستند و رشد آن ها هم مانند موهای طبیعی می باشد ، شما می توانید با آن ها مانند موهای طبیعی رفتار کنید ، آن ها را رنگ کنید حالت بدهید و حتی سشوار بکشید . مزایایی که کاشت مو برای افراد دارد این است که موهای جدید شما نسبت به طاسی مقاومت بیشتری دارد . بیشتر افرادی که دچار طاسی و ریزش مو هستند نواحی پشت سر و گیج گاهی هنوز پر از موهایی است که ضخامت بالایی دارند . در حالی که موهای نواحی دیگر از سر نازک شده و به طور کامل ریخته اند . موهای پشت سر و یا ناحیه گیج کاهی به صورت ژنتیکی و از لحاظ سختار سلولی نسبت به ریزش مو مقاوم تر هستند و به همین دلیل موهای جدید کیفیت بهتری از موهای سابق برای شما خواهند داشت.

آیا موی طبیعی را بدون جراحی و بیهوشی میتوان کاشت کرد؟

بعد از کشف روش کاشت مو fut بسیاری از جراحان و پزشکان به دنبال روشی بودند تا بتوان کاشت مو و کاشت ریش و یا حتی کاشت سبیل خود را با تهاجم کمتر ، بدون درد و بدون خونریزی انجام دهند . در آخر یک تکنیکی ابداع شد که در جهان با نام fue و در ایران با نام fit شناخته می شود . روش FIT یا FUE به معنی استخراج واحد های فولیکولی است . روش های FIT و FUTدر مراحل کاشت خود با هم کاملا یکسان هستند و در روش fit برای برداشت فولیکول ها از سر جراح به کمک ابزاری به اسم پانچ سوراخ های کوچک تر از یک میلی متری در ناحیه بانک مو ایجاد می کنند و به کمک انبرک کوچکی فولیکول های مو را استخراج می کنند . روش FIT در واقع کاشت مو بدون جراحی و درد و خونریزی است. چرا؟ به دلایل زیر:

  • همه‌ ی برش‌ ها کوچکتر از یک میلی ‌متر هستند.
  • نیازی به بخیه نیست.
  • خونریزی حداکثر در حد یک قطره است.
  • بعد از کاشت مو احساس درد یا ناراحتی در سر وجود نخواهد داشت یا بسیار کم خواهد بود.
  • دوران ریکاوری یا بهبودی در حد چند روز و بسیار آسان ‌تر است.
  • احتمال بروز عوارضی مانند ایجاد اسکار، عفونت یا موارد مشابه بسیار کم است.

آیا کاشت مو نوعی عمل جراحی است؟

پاسخ این سوال بله است کاشت مو در کل یک عمل جراحی به حساب می آید اما بیشتر روش های کاشت مو بسیار کم تهاجمی می باشند در حدی که از آن ها به عنوان کاشت مو بدون جراحی یاد می شود . یه طور کلی روش های انجام کاشت مو به دو روش قابل اجرا است که شامل موارد زیر می شود .

  • روش‌های جراحی: روش FUT و روش ترکیبی
  • روش‌های بدون جراحی: روش FIT و سایر روش‌های بر پایه‌ی آن یعنی SUT، Micro FIT و BHT

کاشت مو با جراحی

از قدیمی ترین روش های کاشت مو را می توان به روش FUT اشاره کرد که به بیش از 20 سال است که در برخی از نقاط دنیا قابل انجام است . به این روش کاشت مو ، کاشت مو نواری نیز می گویند  چرا که برای استخراج فولیکول های سر پوست افراد به شکل نواری از ناحیه پشت سر برداشت می شود . فولیکول های مو در لایه میانی پوست سر قرار دارد . برای این که برداشت از نواری پوست حاوی فولیکول باشد باید یک برش عمیق ایجاد شود . این برش با خونریزی همراه است و نیاز به بخیه دارد ، در زمان جراحی چون افراد تحت بی حسی قرار دارند دردی احساس نخواهند کرد اما بعد از آن احتمال این که کمی درد و یا خونریزی باشد وجود دارد .

بعد از این که نوار را برداشت کردند کادر درمانی در زیر میکروسکوپ گرافت ها را استخراج می کنند و آن ها را آماده می کنند و بعد جراح در ناحیه پذیرنده یا گیرنده سوراخ هایی با قطر کمتر از یک میلی متر ایجاد می کنند و گرافت ها را درون آن ها قرار می دهند .

انواع روش های کاشت مو

به جز روش های روش مو گفته شده روش های دیگری نیز برای کاشت مو وجود دارد که شامل روش های SUT، Micro FIT، BHT و روش های ترکیبی می شود که به جز روش ترکیبی بقیه روش های کاشت مو بدون جراحی می باشد چون تمامی آن ها بر پایه FIT می باشند ، یعنی استخراج گرافت ها با تکنیک استخراج واحد های فولیکولی قابل انجام است .در روش های کاشت مو ترکیبی برای استخراج گرافت های مو به طور همزمان از روش FUT و FIT  استفاده می کنند و به همین دلیل است که این روش کاشت مو را نیز جراحی تهاجمی به حساب می آورند .

  • : این روش کاشت مو دقیقا شبیه به روش fit  است که به جای استفاده از انبرک برای استخراج فولیکول ها از دستگاه هایی به نام safer استفاده می کنند که به مکنده و ساکشن مجهز می شود . در این روش sut سرعت کار نسبت به fit بالاتر و احتمال آسیب دیدن فولیکول ها نیز کم تر است .
  • کاشت مو به روش BHT : در این روش موهای  بدن ریش و یا تنه برای کاشت مو استفاده می شود که این روش معمولا به عنوان کار تکمیلی برای افرادی که بانک موی ضعیفی دارند استفاده می شود .
  • کاشت مو به روش Micro FIT یا MFIT : یکی از جدید ترین و موثر ترین روش های کاشت مو روش Micro FIT است که یکی از روش های بدون جراحی محسوب می شود .از مزایایی که این روش دارد این است کیفیت بیشتر گرافت ها و افزایش احتمال موفقیت کاشت مو است .

کدام روش کاشت مو مناسب شما است؟

پس بهترین روش برای کاشت مو یک روشی است که با شرایط و خواسته شما بیشترین سازگاری را داشته باشد . از بهترین روش ها برای کاشت مو ، است که در حال حاضر بهترین و تضمینی ترین راه ها برای ترمیم و بازگردانی موهای از دست رفته می باشد و این نواحی بسیاری قابل انجام می شود .

روش کاشت مو سوپر FUE روش جذاب و شگفت انگیز و غیر متعارفی نیست و فقط به دانش و تکنولوژی توانسته نقایص روش های متداول را برطرف و به تنایج درخشان در زمینه کاشت مو دست یابد . در بالای مطلب اشاره کرده ایم که روش FUE و یا سوپر FUE بهترین روش برای کاشت موی بسیاری از افراد است اما باید بگوییم که این روش کاشت مو برای هر فرد با فرد دیگری فرق دارد زیرا این موضوع به عوامل مختلفی مانند نوع طاسی ، میزان کم پشتی و … بستگی دارد و هر شخصی شرایط منحصر به فرد خودش را دارد و به همین دلیل است که نمی توانیم بدون معاینه روش کاشت موی مناسب را به شما معرفی کرد .

چه عواملی در انتخاب بهترین و موثرترین روش کاشت مو دخالت دارند ؟

زمانی که فرد برای انجام کاشت مو به کلینیک های تخصصی مراجعه می کند ابتدا یک جلسه مشاوره رایگان با متخصص پوست و مو خواهی داشت که پزشک مواردی را مورد بررسی قرار می دهد که شامل موارد زیر می شود .

  • میزان ریزش (طاسی)
  • تراکم بانک مو
  • سابقه بیماری
  • وضعیت جسمی
  • تراکم موی دلخواه تان
  • پوست سر
  • مدت زمان موردنظرتان برای کاشت مو

چه کسانی بهترین کاندید کاشت مو هستند؟

اگر شما یکی از مشخصات زیر را دارید بهترین گزینه برای انجام عمل کاشت مو هستید .

  • ریزش موی ژنتیکی دارید.
  • موهای شما در قسمت جلو و نواحی مرکزی کم پشت یا نازک شده است (این مورد در خانم ها بیشتر دیده می شود)
  • بدلیل تصادف یا سوختگی بخشی از موی سرتان را از دست داده اید.

منبع : (https://drgoya.com/blog/)

دکمه بازگشت به بالا