ایا کاندوم باعث عفونت رحم میشود

رابطه جنسی بخش مهمی از زندگی یک زوج را تشکیل می‌دهد. افراد همواره در تلاش برای داشتن یک رابطه جنسی باکیفیت و البته سالم هستند. می‌دانیم که برخی از عفونت‌ها و بیماری‌های مقاربتی از طریق رابطه جنسی به‌راحتی قابل‌انتقال به فرد دیگر هستند. در این میان استفاده از کاندوم راهی موثر در کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری‌های مقاربتی و عفونت‌ها محسوب می‌شود. اما در برخی موارد افراد پس از استفاده از کاندوم با مشکلاتی روبرو می‌شوند. البته در وهله اول استفاده از کاندوم به‌عنوان روشی برای جلوگیری از بارداری به حساب می‌آید. گاهی فرد این تصور را دارد که شاید کاندوم خود باعث ایجاد عفونت در اندام جنسی شود. اسپری تاخیری از انزال زودرس جلوگیری می‌کند و این زمان را به طرفین می‌دهد تا هر دو به ارگاسم برسند

رابطه کاندوم و عفونت موضوعی است که این مقاله را به آن اختصاص داده‌ایم.

آیا امکان دارد که استفاده از کاندوم باعث ایجاد زخم در دهانه رحم شود

همان‌طور که در بالا گفته شد رحم یکی از عضوهای حساس است که در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی ممکن است دچار زخم و عفونت شود. در بین زنان زخم شدن دهانه رحم بسیار شایع است و اغلب آن ها ممکن است به دلایل مختلفی دچار این بیماری شوند. زخم دهانه رحم در واقع زمانی رخ می دهد که سلول های غدد لنفاوری از دهانه رحم به سطح بیرونی رحم می آیند و در آن جا شروع به رشد می کنند، یعنی بافت رحم به بیرون کشیده می شود و دهانه رحم نقطه ای است که رحم را به واژن وصل می کند و به دلایل مختلفی ممکن است دچار التهاب یا زخم شود. استفاده از کاندوم تاثیر مستقیمی در ایجاد زخم دهانه رحم ندارد، اما به طور غیر مستقیم و در صورت داشتن آلرژی به برخی کاندوم ها ممکن است اتفاق بیافتد، زیرا خود کاندوم به عنوان جلوگیری کننده استفاده می شود و نمی تواند زخم دهانه رحم را به تنهایی ایجاد کند. کاندوم های لاتکس ممکن است سبب آلرژیک شوند و از آن جایی که آلرژی عوارضی مانند التهاب، خارش، سوزش و … دارد به مرور زخم دهانه رحم ایجاد می شود. با این تفاسیر این امکان وجود دارد که با استفاده از کاندوم به صورت غیر مستقیم فرد دچار زخم دهانه رحم شود.

فروشگاه اینترنتی کاندوم بازار بسته بندی کاملا محرمانه و ارسال فوری به سراسر کشور دارد

برای خارج کردن کاندوم گیر کرده در واژن چه باید کرد؟

ازآنجایی‌که واژن یک نقطه توقف به نام دهانه رحم دارد، به‌ندرت اتفاق می‌افتد که کاندوم وارد رحم شود. از طرفی، کانال واژن ۱۰ تا ۱۲ سانتی‌متر طول دارد و معمولا در صورت جا ماندن کاندوم در واژن امکان دسترسی به آن توسط خودتان فراهم است.

به‌همین‌دلیل، اگر کاندوم جا بماند برای درآوردن آن بهتر است درحالی‌که زیر دوش هستید یا دراز کشیده‌اید، چند نفس عمیق بکشید و آرام شوید و سپس با انگشت تمیز سعی کنید آن را خارج کنید. می‌توانید روی کمک همسرتان نیز حساب باز کنید. حتما باید از قبل دستان خودتان را بشویید و ناخن بلند نداشته باشید. بهتر است قبل از وارد کردن انگشت، آن را به ماده روان‌کننده یا لوبریکانت آغشته کنید تا راحت‌تر بتواند بلغزد و به کاندوم برسد.

علائم حساسیت به کاندوم

در بیشتر موارد، افرادی که به لاتکس یا مواد دیگر حساسیت دارند، یک واکنش موضعی را تجربه خواهند کرد. این بدان معنی است که علائم فقط در مکان‌هایی ظاهر می‌شود که پوست شما مستقیماً با کاندوم تماس داشته است. لاتکس یک ماده لاستیکی است که در پوست درخت لاستیک یافت می‌شود. ازآنجایی‌که لاتکس از درختان به دست می‌آید، خطر ابتلا به آلرژی را نیز افزایش می‌دهد. حساسیت به کاندوم به سه حالت شدید، متوسط و ملایم تقسیم می‌شود.

علائم حساسیت موضعی به کاندوم

این نوع از حساسیت در مراحل ساده و ابتدایی‌تری قرار دارند و با رعایت برخی دستورالعمل‌ها راحت‌تر از سایر موارد رفع می‌شوند.

احتمال بروز این نوع حساسیت در خانم‌ها بیشتر از آقایان است. چراکه غشاهای مخاطی در واژن، پروتئین‌های لاتکس را سریع‌تر از غشاهای روی آلت تناسلی مردانه جذب می‌کنند.

منبع: alibaba

 

خروج از نسخه موبایل