آیا ماساژور باعث لاغری میشود؟

اثربخشي ماساژ درماني در درمان چاقي چگونه است؟

تیترهای محتوای این خبر نمایش تیترها

اين بيشتر با غدد لنفاوي و تخليه آن با استفاده از تكنيك‌هاي عمقي پرس و فشار سروكار دارد. اين ماساژ به سيستم لنفاوي كمك مي‌كند تا مايعات و مواد زائد را از بدن خارج كرده و مواد مغذي ضروري جايگزين آن شود كه اين كار براي كمك به ساخت سلول‌های ايمني، سوخت‌وساز بدن، شكست چربي‌ها و دفع چربي‌ها مفيد است.

 برای ارتباط با بهترین ماساژور در تهران تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

·        شكستن مولکول‌های چربي و ازبین‌رفتن سلوليت

تجمع بافت‌هاي چربي بخصوص در قسمت‌هايي از بدن كه مشهود نيز هست باعث ناموزوني اندام گشته و علاوه بر ايجاد مشكلات رواني باعث مشكلات سلامتي نيز مي‌گردد. اجراي صحيح تكنيك‌هاي ماساژ به‌ویژه ويبراسيون (تكان دادن و لرزاندن)، افلوراژ و پترسياژ علاوه بر افزايش جريان خون و سوخت‌وساز بيشتر بدن باعث تخريب مولکول‌های چربي و ازبین‌رفتن سلوليت و بافت چربي زائد مي‌گردد.

گرمازايي و بالابردن درجه حرارت كه از علايم آن احساس گرما و سرخي جزئی پوست در ماساژ گيرنده است، نيز از دلايل ديگر تأثير ماساژ و درمان چاقي است.

البته در زمينه لاغري، نقش كاتاليزور را بازي مي‌كند. کاتاليزوري كه در كنار رعايت برنامه غذايي صحيح و انجام ورزش، مسير دستيابي به هدف لاغري را كوتاه تر مي‌كند. براي حفظ يا دستيابي به‌تناسب اندام، بايد مجموعه‌ای از عوامل دست‌به‌دست هم دهد تا فرد در اين راه موفق شود. نبايد تصور كنيم كه ماساژ به‌تنهایی موجب لاغري مي‌شود، بلكه مجموعهٔ اين عوامل (رژيم غذايي، ورزش و ماساژ) براي تناسب‌اندام، سالم و ماندگار است.

بررسی یک پژوهش علمی در مورد ماساژ لاغری :

مقايسه اثر ترکيب ماساژ و فعاليت هوازي با فعاليت هوازي و ماساژ به‌تنهایی در مردان چاق

به نقل از سایت دکتر گویا در سال 1394 موضوع ماساژ لاغری توسط تیم حس هفتم بر روی تعدادی از مردان بزرگسال که همگی دارای اضافه‌وزن  و یا چاقی بودند، مورد بررسی قرار گرفت. گروه‌های تجربی ما به شامل 3 گروه بودند

گروه اول: هر جلسه بلافاصله بعد از 40 دقیقه فعالیت رکاب زدن بر روی ارگومتر (دوچرخه ثابت) 30 دقیقه تحت ماساژ لاغری قرار می‌گرفتند. فعالیت تمرینی در محدوده 65 تا 70 درصد حداکثر ضربان قلب کنترل می‌شد.  برای این کار از فرمول (سن -220) و یک عدد ضربان سنج مچی استفاده شد

گروه دوم: تنها ماساژ دریافت کردند.

گروه سوم: فقط فعالیت 40 دقیقه رکاب زدن هوازی را اجرا نمودند.

گروه چهارم: این گروه هم به‌عنوان کنترل انتخاب شد و هیچ فعالیت خاصی نداشتند.

نکته مهم این است که تمام شرایط غذایی و سبک زندگی تمامی گروه‌ها در طول مدت پروژه تا حد توان تحت کنترل بود.

برنامه هوازی و ماساژ 12 جلسه و هفته‌ای 3 بار انجام می‌شد. ماساژ تنها بر روی شکم و پهلوها صورت می‌گرفت که در ادامه به توضیح روش ماساژ و پروتکل آن می‌پردازیم

پروتكل ماساژ جهت لاغري

پروتکل طراحی و ثبت شده  شامل 3 مداليته بود:

     1- ضد سلوليت

شامل تكنيك‌هاي افلوراژ، پتريساژ، ضربه، لرزش براي تخريب چربي‌هاي تجمع يافته مي‌باشد.

سلوليت به معناي التهاب سلول است. اصطلاحاً ضخيم شدن بافت چربي زیرپوستی در ناحيه‌هاي مختلف بدن را سلوليت چربي در آن قسمت مي‌گويند.

     2- ماساژ وکيوم با سرد

استفاده از كاپنيگ سرد و افزايش جريان خوني موضعي

علت استفاده از بادكش در اين تحقيق

1) بادكش با ايجاد فشار منفي بر سلول‌هاي اندوتليال مويرگي موجب انبساط مویرگ‌ها و تسريع در تخليه لنف و مواد زائد مي‌شود.

2) مكش قوي در بادكش سرد باعث افزايش جريان خون و تغذيه بهتر بافت مي‌شود.

3) با استفاده از تكنيك‌هاي دوراني و مستقيم بادكش لغزان مي‌توانستيم مواد زائد حاصل از سوخت‌وساز سلولي و شكستن چربي‌ها را با جذب و فشار بيشتري به سمت مسيرهاي لنفي حركت دهيم.

4) شبیه‌سازی كردن دستگاه LPG (ماساژ مكانيكي به همراه وكيوم)

     3- ماساژ

شامل تکنيك‌هاي سراندن با فشار بالا در جهت مسيرهاي لنفي براي خروج سموم و مواد حاصل از شکستن چربي‌ها است.

متأسفانه با اينكه ماساژ جهت كاهش وزن يكي از داغ‌ترین مباحث در زمينه لاغري است و تبليغات فراواني نيز در اين زمينه به چشم مي‌خورد، تحقيقات کمی در اين زمينه انجام‌گرفته است. به همين دليل تمام تئوري‌هايي كه به آن اشاره كرديم اثبات نشده هستند.

البته تأثير ماساژ بر لنف‌ها (دفع مواد زائد و جایگزین‌کردن آنها با مواد ضروري) و بهبود سلوليت (به‌خاطر تأثير زياد اين روش بر بافت زیرجلدی) بر همگان آشكار و روشن است و در تحقيقات فراواني به اثبات رسيده است. حال اينكه ماساژ در واقعيت و عمل چقدر مي‌تواند در كاهش وزن و چربي زیرجلدی مؤثر باشد، چيزي است كه ما به دنبال بررسي آن بودیم.

جمع بندی و سخن پایانی مقاله

متغیرهای اندازه‌گیری تحقيق شامل ويژگي‌هاي آنتروپومتريکي قد، وزن، شاخص توده بدني (BMI)، سایز چربی زیرپوستی، دور بازو، دور سينه، دور شکم، دور لگن و دور ران بود.

نتایج تحقیق نشان داد که در تمامي‌ آزمودني‌هاي دوگروهی که داراي فعاليت هوازي بودند چربي زیرپوستی ناحيه شکم، لگن، ران، سينه و بازوها کاهش يافت. ازآنجایی‌که ورزش هوازي جزء مشترک اين دو برنامه بود، دليل اصلي را مي‌توان مربوط به انجام ورزش هوازي دانست چرا که در اين تمرينات گروه‌هاي عضلاني بزرگ به کار گرفته مي‌شوند.

در چنین وضعيتي بيشتر انرژي موردنیاز بدن از ذخاير چربي تأمین مي‌شود. به نظر مي‌رسد اين تمرينات ميزان آزاد شدن اسيد‌هاي چرب آزاد را از مخازن مربوطه افزايش مي‌دهد تا ساده‌تر در دسترس عضلات قرار گيرد. باتوجه‌به اينکه سرعت ورود اسيد چرب به عضله پايين است، در فعاليت‌هاي شديد، بدن چندان به مصرف اسيد چرب متکي نيست.

بنابراین، ورزش هوازي با شدت متوسط (75-65%)  که در اين تحقيق نيز به کار برده شد بهترين روش اثرگذاری اين سيستم است.

همان گونه که گفته شد موضع انتخابي براي ماساژ تنها شکم و پهلوها بود و به‌خاطر همين گمان مي‌رود تغييرات و تفاوت‌هاي بسيار ناچيز در BMI و وزن به همين خاطر باشد. بنابراين به نظر مي‌رسد اگر ناحيه‌هاي بيشتري را براي ماساژ انتخاب مي‌نموديم، اين تفاوت‌ها و تغييرات بين گروه‌های کنترل و تجربي چشمگيرتر بود، آنچه در مورد خطر چاقي مهم است، نحوه توزيع چربي در بدن است.

ازآنجایی‌که در مردان معمولاً بيشترين ميزان ذخيره چربي در ناحيه شکم است، در این تحقيق سعي نموديم که پروتکل ماساژ لاغري را به‌صورت موضعي تنها در ناحيه شکم و پهلوها به کار ببريم کاهش سايز شکم و پهلوها بين دو روش فعاليت هوازي و فعاليت هوازي – ماساژ تفاوت معناداري وجود داشت، به‌طوری‌که فعاليت هوازي همراه با ماساژ کاهش بيشتري در چربي زیرپوستی نواحي شکم و پهلوها را موجب گرديد.

عاملي که ممکن است دراین‌رابطه مؤثر باشد اثر اين نوع از ماساژ (ماساژ با تحريک مکانيکي) بر روي عروق و بافت چربي است. زيرا گزارش شده است که نقش مؤثر ماساژ در تسهيل حرکت مايع بين سلولي، افزايش خون و خاصیت ارتجاعي پوست، کاهش سلوليت و افزايش متابوليسم در سلول‌هاي چربي است. انگوس (2001) بهبود جريان مايعات بدن در نتيجه استفاده از ماساژ را نشان داد.

واتسون و همکاران نيز نشان دادند که استفاده از دستگاه LPG  و ماساژ مکانيکي مي‌تواند سرعت تبادلات پوست را 4 تا 5 برابر پايه افزايش دهد که اين افزايش 6 تا 10 دقيقه پس از ماساژ در بالاترين حد خود باقي مي‌ماند و تا 6 ساعت بعد نيز ادامه دارد.

جريان لنف نيز در 30 دقيقه پس از ماساژ 2 تا 3 برابر افزایش‌یافته بود که تا 3 ساعت بعد ادامه داشت. در گروهی که تنها ماساژ دریافت کرده بودند تغییرات معناداری دیده نشد. این نشان می‌دهد که ماساژ به‌تنهایی باعث لاغری نمی‌شود. به‌این‌ترتیب تغييرات فيزيولوژيکي که از طريق ماساژ در جريان خون پوستي به وجود مي‌آيد موضعي بوده و داراي پاسخ تأخیری هستند. بنابراين ممکن است استفاده از ماساژ قبل از فعاليت ورزشي به کاهش چربي زیرپوستی کمک کند.

از آنجایی‌ که ورزش حلقه اتصالي بين هورمون‌ها و سوخت‌وساز چربي است که مي‌تواند آنزيم ليپاز حساس به هورمون را فعال کرده و موجب تحريک ليپوليز شود  استفاده از ورزش هوازي که تأكيد بيشتري بر متابوليسم چربي احشايي دارد  همراه با ماساژ که بر سلوليت و جريان مايعات زیرپوستی مؤثر است، مکمل مناسبي براي کاهش چربي موضعي محسوب مي‌شود. ولی باز هم طبق نتایج تحقیق، تأکید می‌کنیم که ماساژ به‌تنهایی باعث لاغری نمی‌شود اما در کنار ورزش تأثیر مضاعفی نسبت به ورزش به‌تنهایی دارد.

اگر نیاز به ماساژور حرفه ای دارید، بهترین و مناسب ترین راه مشاوره گرفتن از الو پزشک میباشد.

ماساژ کاهش وزن چطور جواب می دهد ؟

مطالعه اخیر ، تاثیر سه نوع مختلف ماساژ بر روی قسمت های مختلف بدن را باهم مقایسه کرد . ، ماساژ مکانیکی ، ماساژ دستی لنفاوی و پیوندی بافت همبند و نتایج نشان داد که کاهش چربی در کلیه موارد رخ داده است اما این تفاوت ها آنقدر بزرگ و فاحش نبود که نشان دهنده کاهش وزن باشد اما این ماساژ به طور حتم می تواند باعث کاهش وزن شما شود .

افزایش اثر بخشی ماساژ درمانی شما در تمام روش ها عالی هستند و مطالعات همچنین ادعا می کنند که ترکیب ماساژ با درمان لیزری و یا مادون قرمز م ی تواند تاثیر آن را افزایش دهد . محققان همچنین دریافتند که استفاده از نور لیزری ( پرتوی دوگانه در سطح پایین ) نتیجه بهتری برای ماساژ دارند.

ماساژ مخصوص لاغری و کاهش وزن

به طور عمده سه نوع ماساژ درمانی وجود دارد که در آب کردن لایه های چربی بدن موثر هستند . این ماساژ ها همانهایی هستند که بیشترین نتایج عجیب را به دست آورده اند و در بخش به آنها پرداخته ایم.

1. ماساژ :

ماساژ آروماتراپی نوعی ماساژ برای کاهش وزن است که باعث کاهش میل شما برای خوردن می شود . در این ماساژ از نوع ویژه ای از روغن ها برای این منظور استفاده می شود و ادویه جات , میوه ها, برگ ها و دانه ها برخی از مواد اولیه مورد استفاده برای این ماساژ هستند . افرادی که از این ماساژ استفاده می کنند اغلب می گویند که بهتر می خوابند و درد ماهیچه ای آن ها بعد از گرفتن این ماساژ , از بین می رود .

این ماساژ به شما کمک می کند تا احساس راحتی کنید, از هر نوع استرس و اضطراب آزاد شوید و زمانی که رژیم غذایی خود را شروع می کنید , انرژی زیادی داشته باشید .

2. ماساژ لنفاوی :

درست همانطور که نامش نشان می دهد، ماساژ لنفاوی به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند و همچنین به رت ایمنی و خلاص شدن از شر همه سموم کمک خواهد کرد و باعث می شود تا از استرس و اضطراب نیز خلاص شوید .

پرخوری و خوردن غذا های ناسالم برای همیشه از سبک زندگی شما حذف خواهد شد و زمانی که این ماساژ را به طور منظم انجام می دهید, به طور خودکار متوجه تغییر عادت های غذایی خود خواهید شد . افرادی که ورزش می کنند این ماساژ را اغلب به منظور التیام زخم هایی که به آن مبتلا هستند, به کار می برند . اگر در حال حاضر از جراحتی رنج می برید, سعی کنید ماساژ لنفاوی انجام دهید که این به شما کمک می کند سریعاً بهبود پیدا کنید تا بتوانید ریتم ورزشی و روزانه خود را ازسر بگیرید .

3. ماساژ شکمی :

ماساژ شکمی به شما کمک می کند تا از شر همه خود خلاص شوید و سوخت و ساز شما را بالا می برد و سیستم گوارشی تان را نرم تر از قبل به کار می اندازد . وقتی همه این اتفاقات می افتد , متوجه تغییر سبک زندگی خود خواهید شد که نه تنها کالری کمتری مصرف خواهید کرد بلکه یک سبک زندگی سالم و فعال نیزخواهید داشت .

معروف است که ماساژ شکمی باعث می شود شما احساس بی حالی کمتری داشته باشید و این کار بدن شما را شارژ خواهد کرد و به شما کمک می کند تا در هنگام کار کمتر به خودتان فشار وارد کنید . با این حال به یاد داشته باشید که وقتی این ماساژ را می گیرید, نفس عمیق بکشید و اگر می خواهید بهترین نتیجه را ه دست آورید می توانید دو بار در روز این کار را تکرار کنید .

فواید ماساژ برای لاغری :

بنابراین دقیقا چگونه ماساژ به شما کمک می کند تا وزن کم کنید ؟ در این قسمت از سایت نمناک برخی فواید ماساژ کاهش وزن آورده شده که به این سوال پاسخ می دهد :

ماساژ کامل بدن به طور خاص برای کمک به کاهش وزن طراحی شده است و خون بیشتری را به بافت ها منتقل می کند و از تمام مواد زائد متابولیسم خلاص می شوید .

نرم کردن ماهیچه ها :

ماساژ کاهش وزن قطعاً به نرم کردن بدن شما به خصوص ناحیه ماهیچه ای کمک خواهد کرد و همچنین ظاهر ها را کاهش می دهد.

رهایی از استرس :

افراد زیادی وزن زیاد می کنند چون استرس دارند . استرس اغلب منجر به پرخوری می شود که در نهایت منجر به خواهد شد و بنابراین بهتر است این ماساژ را انجام دهید تا عادت خوردن آنی را از بین ببرید .

ماساژ, التیام می دهد، جوان سازی می کند و به شما کمک می کند تا وزن کم کنید ! با یک متخصص آموزش دیده تماس بگیرید و به سمت داشتن یک بدن سالم پیش بروید !

خطرات جدی ماساژ درمانی

انجام ماساژ روی نواحی سرطانی، سلولیت و عروق لنفاوی (لنفانژیت) ممنوع است زیرا باعث می شود سرطان و عفونت به سایر بافت ها و خون گسترش یابد .

از انجام ماساژ روی نواحی که به آنها ضربه وارد شده و خونریزی کرده اند نیزخودداری نمایید.

بهترین روش برای لاغری

یکی از بهترین روش ها برای کاهش وزن ، بهره گیری از رژیم غذایی اصولی وانجام ورزش منظم و سبک است اما ماساژدرمانی نیز اثرات قابل توجهی در افزایش قد و کاهش وزن دارد، بنابراین این روش اگر همراه با رعایت اصول صحیح تغذیه و ورزش مناسب باشد به لاغری موضعی کمک می کند.

ماساژدرمانی را در در مراکز غیرمجاز انجام ندهید

در مراکز غیر معتبر ، ماساژ درمانی انجام ندهید زیرا ماساژدهنده باید به کاربرد صحیح، موارد ممنوعیت ماساژ، احتیاط های لازم و تکنیک مناسب آگاه باشد ، در غیر اینصورت ماساژ در مراکز غیرمجاز موجب افزایش درد، تشدید بیماری و … می شود.

ماساژور شکم

امروزه بسیاری افراد به علت تغییرات ایجاد شده در سبک زندگی و همچنین با توجه به موقعیت شغلی‌ خود، مجبورند مدت زمان زیادی را در حالت نشسته به سر ببرند یا کم تحرک باشند.چاقی یکی از بزرگترین معضلات ماشینی شدن زندگی می‌باشد که تقریبا بیش از نیمی از افراد جهان بدان دچار هستند.دارا بودن اضافه وزن علاوه بر ایجاد مشکلات روحی موجب ایجاد مشکلات سلامتی زیادی از جمله دردهای مفصلی، افزایش چربی و فشارخون، افزایش احتمال بروز بیماری‌های قلبی عروقی می‌گردد.

در واقع اگر میزان کالری دریافتی در بدن یک فرد بیشتر از کالری مورد نیاز باشد، این کالری به صورت توده‌ چربی در اکثر نقاط مختلف بدن به صورت ناموزون تجمع می‌یابد.نواحی شکمی یکی از رایج‌ترین نقاط، برای ذخیره توده چربی می‌باشد.امروزه بسیاری از دانشمندان برای کاهش و جلوگیری از انجام جراحی‌های لاغری، دستگاه‌هایی کم خطر و بدون درد تولید نموده اند که موجب کاهش توده چربی می‌شود.این دستگاه‌ ماساژور شکم نام دارد که یک نوع محرک الکتریکی عضلات به شمار می‌آید.ماساژور شکم یک دستگاه هوشمند برپایه استفاده از روش‌های نوین لاغری می‌باشد.

آیا با ماساژور می توان لاغر شد؟

اگر نگاهی به سالن های ماساژ بیندازید با حجم زیادی از تبلیغاتی رو به رو می شوید که وعده ی لاغری سریع با ماساژ را داده اند. اما آیا به راحتی این امر امکان پذیر است؟طبق اخرین تحقیقات انجام شده در این امر ماساژ و استفاده از ماساژور ها به شکل تسریع کننده می توانند به کاهش وزن و لاغری موضعی در افراد کمک کنند.استفاده از ماساژور در کنار فعالیت های بدنی و رژیم غذایی مناسب عاملی است که می تواند باعث کاهش وزن سریع تر در بیماران شود.

همچنین در برخی از افراد که به علل مختلف مانند روماتیسم، مشکلات اندام تحتانی و کمر توانایی ورزش کردن به شکل متعارف وجود ندارد استفاده از بهره گیری از ماساژ و ماساژور ها می تواند باعث کمک به کاهش وزن در این افراد شود.البته گفتنی است که دستگاه های ماساژور قابلیت جا به جایی بافت چربی انباشته شده در اندام را ندارند، بلکه با افزایش خون رسانی با موضوع مورد نظر باعث افزایش سوخت و ساز در اندام شده و این فرایند باعث مصرف کردن بافت چربی و همچنین دور کردن مواد زاید سلولی می شود.

همچنین نوعی از ماساژ که با نام آرماتراپی شناخته می شود باعث کاهش میل افراد به خوردن می شود و این عامل در کنار دو عامل ورزش و رژیم غذایی مناسب ایجاد کننده ی سلامت بیشتر برای فرد خواهد بود.البته از تاثیر روانی ماساژ نباید غافل شویم، چرا که این عامل باعث افزایش سطح شادی فرد شده و باعث دوری اضطراب و استرس از فرد می شود. در افرادی که استرس و اضطراب باعث افزایش میل به پرخووری در آنها می شود، کاهش استرس عامل مهم برای کاهش وزن و دستیابی به سلامت بیشتر است.

آیا ماساژورهای برقی باعث کاهش وزن می شوند؟

همانطور که شرح داده شد، استفاده از ماساژ در افرادی که دچار اضافه وزن هستند در کنار دو عامل فعالیت و رژیم می تواند باعث تسریع کاهش وزن شود.نکته ای که در این مورد باید مورد توجه قرار گیرد، لزوم ماساژ درست و علمی است.ماساژ های سنتی که از قدیم با نام مشت و مال بین مردم مرسوم بوده اند گاهی برای افراد عوارضی را به بار می آوردند که جدی تر و خطرناک تر از مشکلی بود که پیش از دریافت ماساژ داشته اند.

اما با پیشرفت علم و تکنولوژی شرکت های معتبر تجهیزات پزشکی همچون بریسک و امسیگ و منولی و… اقدام به طراحی و تولید انواع ماساژور هایی نمودند که دارای ویژگی های مختلفی بوده و امکان ماساژ دادن عضو توسط خود فرد را برای کاربر فراهم کرده اند.

انواع ماساژورهای برقی با دارا بودن برنامه های متنوع ماساژ، قابلیت زمان بندی، امکان ایجاد ماساژهای ترکیبی و الارم های مختلف باعث می شوند تسلط فرد ماساژ دهنده بر اندام بسیار بیشتر شده امکان ایجاد خطر برای فراد ماساژ گیرنده را از بین می برند.

همچنین قابلیت بهره گیری از ماساژهای مختلف باعث شده عضو ماساژ گیرنده حداکثر امادگی را پیدا کرده و همراه با بهره گیری از انرژی مادون قرمز، فشار خون در عضو مورد نظر بالا رفته و امکان تنفس سلولی و سوخت ساز به بیشترین حد ممکن برای عضو فراهم شود. همین امر باعث آمادگی حداکثر عضو برای بهره گیری از ذخایر چربی (چربی سوزی ) شده و فرایند لاغری موضعی با سرعت بیشتری برای اندام مورد نظر اتفاق می افتد.

ماساژور مخصوص برای لاغری شکم

لاغری شکم با ماساژور برقی ممکن است ؟ افزایش وزن گاهی به طور نا موزون در بدن توزیع می شود به طوری که در برخی از اندام ها باعث  دفرمه شدن می شود. اندام های تحتانی مانند شکم و پهلو از عمده قسمت های بدن  می باشند که می توانند بافت چربی زیادی را در خود انباشه کرده و فرد را از نظر سلامت و زیبایی تهدید کنند.

با توجه به انواع چربی های ذخیره شده در بدن ( سفید و قهوه ای) روش های مختلفی برای لاغری توسط متخصصین توصیه می شود. چربی های عمقی که متراکم هستند و دیر تر مورد استفاده ی سوخت و ساز قرار می گیرند و چربی های زیر پوستی که نرم تر بوده و زودتر قابلیت مورد استفاده قرار گرفتن را دارا می باشند.

انواع مختلفی از دستگاه ماساژور لاغری وجود دارد که همه این دستگاه ها به دو نوع ماساژور برقی لاغری شکم و ماساژور دستی تقسیم بندی می‌شوند.ماساژور برقی لاغری شکم به علت سهولت در امر استفاده، از رایج ترین انواع ماساژور به شمار می‌آید.همه انواع ماساژور شکم که به نام ماساژور لاغری نیز شناخته می‌شوند با افزایش متابولیسم بدن، زمینه کاهش وزن به همراه کاهش سایز را فراهم می‌آورند.ماساژور برقی لاغری شکم به صورت ضربه‌ای، لرزشی، مالشی و یا حرارتی کار می‌کنند.

یکی از محبوب ترین انواع ماساژور لاغری، آن دسته از ماساژور شکم است که علاوه بر استفاده ار هریک از روش‌های ماساژ به صورت ترکیبی با حرارت کار می‌کند.ترکیب روش‌های ماساژ به همراه حرارت با بهبود و تسهیل جریان گردش خون در بافت عضلانی در نواحی شکمی موجب افزایش کالری مصرفی توسط عضلات شده و از این طریق نقش بسزایی در امر لاغری ایفا می‌کند.بسیاری از افراد به خصوص آن دسته از افرادی که به علت ناتوانی‌های جسمی قادر به انجام تمارین ورزشی نمی‌باشند، از بزرگترین مصرف کنندگان دستگاه ماساژور شکم می‌باشند.

بسیاری از فیزیوتراپ‌ها استفاده از ماساژور شکم لاغری را برای کاهش فشار وارده بر ستون فقرات توصیه می‌نمایند.لاغری شکم با ماساژور برقی به تنهایی تاثیر کمتری بر کاهش توده چربی دارد.اگر اصلاح عادات غذایی به همراه استفاده از دستگاه ماساژور شکم صورت گیرد، تاثیر بیشتری در کاهش سایز در نواحی کمر و شکم می‌گذارد.همانطور که گفته شد هریک از انواع ماساژور شکم لاغری از روش‌های مختلف برای کاهش وزن استفاده می‌نمایند.

برای دیدن قیمت های انواع ماساژور برقی میتوانید به صفحه مراجعه نمایید و با دیدن قیمت ها خرید خود را ثبت نمایید.

روش تکانه الکتریکی

در این روش سیگنال‌های الکتریکی به صورت ملایم و مداوم به صورت سیگنال‌‌هایی مشابه به سیگنال‌های مغز به عضلات شکمی وارد شده و موجب چربی سوزی توسط عضله و سپس تقویت عضله می‌شود.

روش مالشی

در این روش طی یک تکنیک خاص متابولیسم و سیستم لنفاوی تحریک می‌شود. افزایش متابولیسم بدن موجب افزایش سوخت کالری و در نتیجه لاغری می‌گردد.

روش ضربه‌ای

این روش به ماساژ گردش خون معروف است. با استفاده از ماساژور شکم لاغری ضربه‌ای، جریان خون افزایش می‌یابد و باعث آرامش، سلامت کلی و کاهش استرس می‌شود. افزایش گردش خون موجب افزایش اکسیژن رسانی به عضلات و در نتیجه چربی سوزی می‌شود.

روش لرزشی

این روش باعث حذف سلولیت در بدن می‌شود. سلولیت همان تو رفتگی‌های بدن است که بر اثر تجمع زیاد از حد چربی در یک ناحیه از بدن ایجاد می‌شود. لاغری شکم با ماساژور برقی لرزشی موجب حذف سموم، کمک به بازگشت وریدی، ارائه سطوح بالاتر اکسیژن به سلول‌های بدن به خصوص عضلات شده و با چربی سوزی همراه می‌باشد.

روش گرما یا مادون قرمز

امروزه بسیاری از افراد به لاغری شکم با ماساژور برقی دارای مادون قرمز روی آورده‌اند. لاغری شکم با ماساژور برقی دارای مادون قرمز یک روش بدون خطر و بدون درد می‌باشد.در این روش نور قرمز توسط دستگاه به صورت حرارت به روی پوست بدن ساطع می‌شود.نور قرمز می‌تواند تا عمق حدود 1 تا 2 اینچ به پوست جذب شود و در این مرحله تأثیرات مثبتی بر انرژی سلولی، سیستم عصبی و فرآیندهای متابولیک بگذارد.

برخلاف بسیاری از راه‌حل‌هایی که برای کاهش وزن مانند داروها و جراحی‌ها تبلیغ می‌شوند، درمان با نور قرمز و مادون قرمز گزینه‌ای ایمن، طبیعی و غیرتهاجمی برای کاهش وزن و کاهش توده چربی است.مادون قرمز در این نوع ماساژور شکم به صورت حرارت بر سلول‌های چربی و سلول‌هایی که چربی را ذخیره می‌کنند، تأثیر می‌گذارد و باعث پراکنده شدن لیپیدها می‌شود. به عبارت ساده‌تر، نور درمانی به بدن کمک می‌کند تا سلول‌های چربی و توده‌های چربی را حذف نماید و در نهایت منجر به لاغری می‌شود.

خروج از نسخه موبایل