شرایط ویزای یونان برای ایرانیان و اخذ ویزا با آدونیس

یونان، یکی از کشورهای عضو منطقه شینگن است. منطقه شینگن به  ۲۶ کشور اروپایی گفته می‌شود که شهروندانشان برای ورود به سرزمین یک دیگر، ملزم به ارائه گذرنامه نیستند. از سوی دیگر شهروندان ۱۵۰ کشور جهان از جمله ایران، می‌بایست پیش از سفر به یونان، از طریق سفارت یونان در خاک کشور خود، اقدام به گرفتن ویزای توریستی شینگن کنند تا مجوز ورود به یونان و دیگر کشورهای این منطقه را داشته‌ باشند.

شرایط اخذ ویزای یونان بسته به ملیت مسافر، هدف از اقامت و مدت اقامت متفاوت است.  متقاضی پس از انتخاب نوع ویزای خود اعم از توریستی، کاری، تحصیلی و … باید دسته خاصی از مدارک را برای اخذ گذرنامه به سفارت تحویل دهد. در حال حاضر قوانین یونان، هیچ گونه ممنوعیتی برای ورود ملیت‌های خارجی به خاک این کشور،‌ قائل نیست. این مقاله از آدونیس به شما کمک می‌کند، تا همه اطلاعات لازم درباره ویزای توریستی یونان و شرایط گرفتن ویزای یونان با آدونیس را به دست آورید.

شرایط ویزای توریستی یونان

اتحادیه اروپا می‌تواند با صدور ویزای توریستی شینگن از طریق سفارت یونان، مجوز سفر به این کشور و سایر کشورهای منطقه شینگن را به شما بدهد. شما با در دست داشتن این ویزا احتمالا می‌توانید بین ۹۰ تا ۱۸۰ روز در خاک یونان اقامت کنید. ویزای توریستی یونان در دسته ویزاهای کوتاه مدت است و در گروه ‌C  قرار دارد. ویزای گروه ‌C  به ویزایی گفته می‌شود که متقاضی با هدف سفر به یک کشورِ عضو حوزه شینگن یا بازدید از اقوام خود در این کشور، آن را دریافت می‌کند. برای درخواست ویزای گردشگری یونان، باید برنامه سفر خود را از پیش معین کرده باشید و یک بازه زمانی سه ماهه را بر گذراندن مراحل اخذ ویزا، در نظر بگیرید.

مدارک ویزای توریستی یونان

ممکن است سفارت یونان حین بررسی مدارکتان از شما درخواست کند تا اطلاعات یا اسناد دیگری نیز در اختیار آن ها قرار دهید. مدارک لازم برای سفارت یونان، در میان تمام کشورهای منطقه شینگن مشترک است. اما این اسناد اولیه ضمانتی برای دریافت ویزای گردشگری یونان نیست. بنابراین حتما تمام مدارکی که از شما درخواست می‌شود را در زمان مصاحبه یا دیگر زمان‌های تعیین شده به سفارت تحویل دهید.

مراحل دریافت ویزای توریستی یونان

برای دریافت ویزای گردشگری یونان، پس از آماده‌سازی مدارک خود باید تمام مراحل زیر را دنبال کنید.

تکمیل فرم درخواست ویزای شینگن

پس از این که از زمان و محل اقامت خود در یونان مطمئن شدید، باید درخواست خود را ارسال کنید. در ابتدا به سایت سفارت یونان مراجعه کنید و دستورالعمل‌ ها را به دقت بخوانید. پس از تکمیل فرم مورد نظر به صورت آنلاین وارد مرحله بعدی شوید.

تعیین وقت مصاحبه ویزا

برای دریافت ویزای گردشگری یونان، نیاز به یک مصاحبه حضوری دارید. تعیین وقت قرار برای مصاحبه در همان وب‌ سایتی که فرم را تکمیل کردید، انجام می‌گیرد. پس از اتمام درخواست، تاریخ مصاحبه را دریافت خواهید کرد.

اسناد پشتیبانی برای درخواست ویزای یونان

مهم‌ترین قسمت درخواست شما برای دریافت ویزای گردشگری یونان، تکمیل پرونده‌ای است که باید حاوی اسناد پشتیبان باشد. مدارک مورد نیاز را طبق جدولی که در عنوان قبل به آن اشاره شد جمع‌آوری کنید. اگر در حین تکمیل مدارک به مشکل یا پرسشی برخورد کردید، تلاش کنید که در ابتدا با خود سفارت ارتباط برقرار کنید و سوالاتتان را بپرسید.

شرکت در مصاحبه ویزا

در جلسه مصاحبه طبق تاریخ مشخص‌ شده شرکت کنید. این مصاحبه جلسه‌ای میان شما و افسر سفارت است. در این گفتگو شما باید به سوالاتی درباره سفر خود به یونان پاسخ بدهید. سعی کنید پاسخی که می‌دهید کاملا صحیح و صادقانه باشد. در روز مصاحبه، شما مدارک خود را به سفارت تحویل می‌دهید. ممکن است درباره مدارکتان نیز سوالاتی از شما بپرسند.

احراز هویت

اگر در ۵ سال گذشته وارد کشورهای حوزه شینگن نشده باشید، می‌بایست در روز مصاحبه خود در سفارت، احراز هویت شوید. احراز هویت بر اساس تصویر صورت شما و دریافت اثر انگشتتان انجام می‌شود.

هزینه‌ ویزای توریستی یونان

به عنوان بخشی از فرآیند درخواست ویزای یونان، باید هزینه مشخصی را به سفارت بپردازید. در عنوان بعدی درباره هزینه ویزای گردشگری یونان توضیحاتی به شما داده خواهد شد. بر اساس تصمیم سفارت، شما در نهایت می‌بایست پرداخت خود را به یکی از این سه شیوه انجام دهید:‌ پرداخت آنلاین، پرداخت بانکی، پرداخت نقدی درسفارت.

هنگام درخواست ویزای یونان، بدون توجه به نوع ویزا باید مبلغ مشخصی را به سفارت پرداخت کنید. این مبلغ برای تامین هزینه های رسیدگی به درخواست شما در سفارت یونان است. هزینه ویزا غیرقابل استرداد است. حتی اگر درخواست شما رد شود یا در حین رسیدگی به آن، از تصمیم خود پشیمان شوید.

مبلغی که برای ویزای یونان پرداخت می‌کنید بسته به نوع ویزای درخواستی، سن، ملیت و مدت اقامت شما در یونان متفاوت است. اگر متقاضی ویزای اقامت کوتاه مدت هستید، می‌بایست قیمت ویزای توریستی یونان را به شرح زیر بپردازید:

در این مقاله تلاش کردیم تا تمام اطلاعات مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی یونان را در اختیار شما قرار دهیم. به خاطر داشته باشید که سفر به کشورهای اروپایی نیازمند برنامه دقیق و مشخصی است. از این رو با در نظر گرفتن برنامه سفر خود، بهترین زمان ممکن را برای آغاز روند اخذ ویزا انتخاب کنید…

اگر قصد دارید که فقط به یونان سفر کنید، کافی است تا درخواست خود را در سامانه آنلاین سفارت این کشور ثبت کنید.

اما اگر قصد دارید که به غیر از یونان، به دیگر کشورهای منطقه شینگن نیز سفر کنید، باید درخواست خود را از سفارت کشوری پیگیری نمایید که قصد دارید بیشترین مدت زمان سفر خود را در آن کشور بگذرانید.

همچنین درصورتی که برنامه سفر شما به گونه‌ای است که مدت زمان مساوی را در کشورهای مختلف خواهید گذراند، می‌بایست در ابتدا درخواست خود را در سفارت کشوری ثبت کنید که اول از همه وارد خاک آن خواهید. مثلا اگر ۵ روز در یونان، ۵ روز در فرانسه و ۵ روز در سوییس اقامت خواهید داشت، باید ویزای توریستی خود را از سفارت یونان دریافت کنید.

معمولا ظرف مدت ۱۵ تا ۳۰ روز پس از ارائه مدارک، به شما اطلاع داده خواهده شد که برای شما ویزا صادر شده است یا خیر. ممکن است در طی روند بررسی مدارکتان، از شما خواسته شود تا مدارک دیگری نیز تحویل دهید. در این صورت ممکن است صدور ویزا حتی تا ۶۰ روز نیز طول بکشد.

توصیه می‌کنیم که سه ماه پیش از زمانی که قصد سفر به یونان دارید، برای اخذ ویزای توریستی شینگن اقدام کرده و مراحل آن را آغاز کنید.

شما پس از اخذ ویزای توریستی شینگن از سفارت یونان، به مدت ۹۰ روز فرصت دارید تا در خاک این کشور اقامت کنید. اگر ویزای شما مجوز ورود به چند کشور را به شما بدهد، مجموعا ۱۸۰ روز برای حضور در منطقه شینگن زمان خواهید داشت و در هرکشور مورد نظر، حداکثر به مدت ۹۰ روز مجوز اقامت دارید.

در این بین ممکن است سفارت یونان فرصتی کم تر از ۹۰ روز در اختیار شما قرار بدهد. برای تمدید ویزای خود می‌بایست پس از ارائه تمام مدارک مورد نیاز به سفارت مورد نظر، منتظر بررسی مجدد درخواستتان ود باشید.

برچسب DURATION OF STAY تعداد روزهایی است که می‌توانید در منطقه شینگن اقامت داشته باشید . برچسب FROM – UNTIL  نیز، اولین تاریخی را  که می‌توانید به منطقه شینگن وارد شوید و آخرین تاریخی را که می‌توانید از آن خارج شوید، بر روی گذرنامه‌تان قید خواهد کرد.

مثال:‌

DURATION OF STAY: 7

FROM – UNTIL: 1 September to 30 September

این بدان معناست که از تاریخ اول تا سی‌ام سپتامبر، شما به مدت ۷ روز مجوز اقامت در حوزه شینگن را خواهید داشت.

اطلاعیه ویزای یونان

ویزای یونان، در حال حاضر جزو سخت ترین ویزای کشور‌های حوزه شینگن است و بیشترین درصد ریجکتی ویزای شینگن در ایران، در اختیار ویزای این کشور است. جواب ویزای یونان، ۲۱ روز کاری بعد از مراجعه به دفتر وی اف اس گلوبال صادر می‌شود. توجه داشته باشید که مدارک مورد نیاز ویزای یونان نیاز به تائیدیه دادگستری و وزارت امور خارجه دارد.

نکته مهم: کادر کنسولی سفارت یونان در تهران، در سال ۹۷ تغییر کرد که کادر جدید روند صدور ویزا را با جدیت و سخت‌گیری زیاد پیگیری می‌کنند. لازم است که برای درخواست ویزای یونان، شرایط ویزای این کشور را داشته باشید.

مراحل اخذ ویزای شینگن

با توجه به تغییر کادر کنسولی سفارت یونان، سخت‌گیری ها برای اعطای ویزای این کشور افزایش یافت. جهت اخذ ویزای یونان حتما با شرایط زیر اقدام کنید.

تمکن مالی ویزای یونان، برای هر نفر مبلغی حدودا بین 250 تا 3۰۰ میلیون تومان می‌باشد. در صورتی که مبلغ تمکن مالی شما کمتر از این حد باشد، شانس کمتری برای اخذ ویزای یونان دارید.

 منظور از گردش حساب در ویزا، مبالغ ورودی و خروجی به حساب نیست بلکه، تعداد تراکنشات در طول ۳ ماه اخیر می‌باشد. هرچه تعداد تراکنشات ۳ ماهه آخر حساب متقاضی بالا باشد، شانس بیشتری برای اخذ ویزای یونان خواهد داشت.

 تعداد ویزاها و مهر‌های ورود و خروج پاسپورت هر متقاضی هر چه بیشتر باشد، شانس بالاتری برای اخذ ویزای شینگن یونان خواهد داشت. ویزای کشور‌های شینگن، کشور انگلیس و کشور‌های آسیایی در بالا بردن شانس متقاضی ویزای یونان تاثیر گذار هستند.

 با توجه به تجربیات مشاوران گروه مسافرتی ویزالند، در صورتی که در مدارک ویزای یونان خود رزرو قطعی بلیط هواپیما و واچر هتل ارائه کنید، شانس بیشتری برای اخذ ویزای یونان خواهید داشت.

 لزومی به ارائه دعوت نامه برای ویزای یونان نیست اما اگر دعوتنامه داشته باشید، شانس بیشتری برای اخذ ویزای این کشور خواهید داشت. دعوت نامه ویزای یونان می‌تواند از سوی اعضای خانواده، یک دوست و یا یک آشنا برای شما ارسال شود.

ویزای یونان تضمینی

ویزای یونان تضمینی به هیچ عنوان وجود ندارد. کشور یونان به علت دارا بودن شرایط پناهندگی و همچنین تعداد زیاد پناهنده‌های ایرانی در این کشور، سخت گیری زیادی در اعطای ویزا به ایرانیان دارد. تضمین ویزای یونان، فقط در پرداخت هزینه ویزای این کشور است. به این صورت که در هنگام درخواست ویزای این کشور، شما ۵۰ درصد مبلغ را پرداخت کنید و زمانی که ویزا برای شما صادر شد، مابقی پول را پرداخت کنید.

مدارک ویزای یونان

مدارک ویزای یونان، باید توسط دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شود. مدارک مورد نیاز ویزای یونان حتما باید توسط دادگستری و وزارت امور خارجه به تائیدیه برسد. چک لیست مدارک ویزای یونان به شرح زیر می‌باشد:

هزینه ویزای یونان

هزینه درخواست ویزای یونان در گروه مسافرتی ویزالند، برای هر نفر 1000 یورو (در صورت ریجکتی کل مبلغ عودت داده می‌شود) می‌باشد. این هزینه فقط برای درخواست ویزای یونان و خدمات مربوط به آن (تکمیل فرم درخواست ویزا، واچر هتل، بیمه مسافرتی و رزرو بلیط هوپیما) می‌باشد و پرداخت کلیه هزینه‌های داخل سفارت به عهده متقاضی می‌باشد.

وقت سفارت یونان

تعیین وقت سفارت یونان در ایران، به عهده شرکت VFSGlobal می‌باشد. وقت سفارت یونان مصاحبه ندارد و شما فقط برای تحویل مدارک و انگشت نگاری به دفتر این کارگزاری مراجعه می‌کنید. پس از ارسال درخواست وقت سفارت یونان، برای ۲ هفته کاری بعد زمان مراجعه شما تعیین می‌شود. در صورتی که دعوتنامه پزشکی برای ویزای یونان ارائه کنید، وقت سفارت شما حداکثر برای ۲ روز آینده در دسترس خواهد بود. دفتر VFSGlobal یونان در آدرس تهران، میدان هروی، خیابان شهید موسوی، مجتمع تجاری هروی، طبقه چهارم واقع شده است که در روز‌های یکشنبه تا پنجشنبه ساعات ۸ تا ۱۷ می‌توانید به این دفتر مراجعه کنید.

ریجکت ویزای یونان

رایج ترین دلیل ریجکت ویزای یونان، عدم اعتماد افسران ویزای یونان به بازگشت متقاضیان به کشور مادری خود می‌باشد. این مشکل را می‌توانید با ارائه وابستگی خانوادگی خود و مدارک شغلی‌تان برطرف کنید. دیگر دلایل رد شدن ویزای یونان به شرح زیر می‌باشد:

رفع ریجکت ویزای یونان و اعتراض به رد شدن ویزا

رفع ریجکتی برای ویزای یونان وجود ندارد و شما باید پس از ۹ ماه، با رفع کردن نواقص پرونده‌تان، درخواست خود را دوباره ارسال کنید. برای اعتراض به ریجکت ویزای یونان می‌توانید نامه ای به زبان انگلیسی بنویسید و با ارائه دلایل افسران ویزای این کشور را متقاعد کنید که در تصمیم گیری ویزای شما اشتباه کرده اند و این نامه را حضوری به سفارت یونان تحویل دهید. با توجه به تجربیات مشاوران گروه مسافرتی ویزالند به شما می‌گوئیم که جوابی به نامه‌های اعتراض ویزای یونان داده نمی‌شود.

مدت زمان جواب دهی ویزای یونان

۲۱ روز کاری بعد از حضور در کارگزاری ویزای یونان و تحویل مدارک و انگشت نگاری جواب ویزا برای شما صادر می‌شود که باید با کارت شناسایی و رسید درخواست ویزا حضورا به این دفتر مراجعه کنید

سفارت یونان در ایران

سفارت یونان در ایران در آدرس تهران، خیابان آفریقا، بلوار اسفندیار، پلاک ۴۳ واقع شده است. اما شما باید برای تحویل مدارک و انگشت نگاری به دفتر وی اف اس گلوبال به آدرس تهران، میدان هروی، خیابان شهید موسوی، مجتمع تجاری هروی، طبقه چهارم مراجعه کنید.

منبع: سایت خرید ملک در یونان

خروج از نسخه موبایل