با ویزای ایران به ایران سفر کنید

برای سفر به ایران باید ویزای ایران داشته باشید. برای دریافت ویزای ایران باید به یکی از نمایندگی های دیپلماتیک ایران مراجعه کنید. البته شهروندان برخی کشورها می توانند بدون ویزا به ایران سفر کنند یا در بدو ورود از ویزای ایران استفاده کنند. داشتن گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار برای سفر به ایران الزامی است.

در آینده ای نزدیک شهروندان 60 کشور جهان می توانند بدون ویزا به ایران سفر کنند. دلیل این تصمیم دولت ایران توسعه صنعت گردشگری ایران است.

سفر به ایران

پدر و مادرش ایرانی هستند و در خارج از کشور به دنیا آمده اند. تابعیت مضاعف دارند این افراد می توانند با پاسپورت ایرانی وارد کشور شوند. این افراد پس از ورود به ایران شهروند ایرانی محسوب می شوند.

نگران تحریم های آمریکا و سفر به ایران نباشید

بعضی ها از گرفتن ویزای ایران می ترسند. زیرا در سال 2011، ایالات متحده اعلام کرد که مردم می توانند بدون ویزا به ایالات متحده سفر کنند. اگر به ایران بروند دیگر این حق را ندارند. برای مقابله با تحریم‌های آمریکا، ایران گذرنامه‌های خود را به پاسپورت مسافران مهر نمی‌زند یا ضمیمه نمی‌کند.

این خبر توسط رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران (ICHTO) در آبان ماه ۱۳۹۷ اعلام شد تا گردشگران با خیالی آسوده از ایران دیدن کنند.

چشم انداز ایران

همچنین در ژوئن 2019، رئیس جمهور با درخواست برای اجرای دستور عدم مهر گذرنامه اتباع خارجی به وزارت امور داخله مراجعه کرد.

بازدید از منطقه آزاد تجاری ایران

تمامی گردشگران می توانند بدون ویزای ایران ( iran visa ) به مدت دو هفته در مراکز تجارت آزاد ایران از جمله جزایر کیش و قشم اقامت کنند. برای شهروندان آمریکایی، بریتانیایی و کانادایی، یک اسکورت معتبر در بدو ورود الزامی است. در این بین مسافران هنگام ورود باید فرم رزرو هتل را به همراه داشته باشند.

مناطق آزاد تجاری ایران عبارتند از:

بازدید از جزایر کیش و قشم بدون ویزای ایران

شهروندان کشورهای مختلف اقامت در جزایر زیبای کیش و قشم به مدت دو هفته بدون ویزای ایران امکان پذیر است. شهروندان ایالات متحده انگلستان و کانادا به یک اسکورت تایید شده در بدو ورود نیاز دارد. این راهنما باید مدارکی را برای رزرو هتل برای گردشگران ارائه کند، همچنین مسافران باید 48 ساعت قبل از ورود خود به اداره مهاجرت فرودگاه اطلاع دهند.

گذرنامه های دیپلماتیک و رسمی

اتباع برخی کشورها تنها با گذرنامه و بدون اخذ ویزای ایران می توانند به ایران سفر کنند.

علاوه بر داشتن پاسپورت، داشتن ویزای ایران برای اتباع آمریکایی لیگا و همچنین اتباع کشورهای انگلستان، کانادا و کلمبیا که قصد سفر به ایران را دارند الزامی است.

پروسه ویزای ایران برای شهروندان بریتانیا، آمریکا، کانادا و کلمبیا حدود 8 هفته طول می کشد. اتباع این چهار کشور برای ورود به ایران باید از طریق آژانس های مسافرتی معتبر برای دریافت ویزا اقدام کنند. شرکت مسافرتی باید اطلاعات سفر روزانه این مسافران را برای تایید به وزارت امور خارجه ارائه کند. در صورت دریافت تاییدیه در این مرحله، ویزا صادر خواهد شد. البته شهروندان آمریکایی و کانادایی با همسر ایرانی می توانند برای ویزای خانوادگی (بدون نیاز به آژانس) اقدام کنند. با این ویزا این افراد می توانند سه ماه در ایران بمانند.

با ویزای ایران و نحوه دریافت آن آشنا شوید

با استفاده از ویزای توریستی ایران می توانید تا 30 روز در ایران اقامت داشته باشید. خوشبختانه این نوع ویزای ایران برای دو فاز دیگر قابل تمدید است که هر فاز یک ماه به طول می انجامد. ویزای توریستی اجازه اقامت در کل 90 روز در ایران را می دهد.

اگر می خواهید قبل از ورود به ایران ویزای ایران خود را دریافت کنید، باید از طریق سایت الکترونیکی ویزای وزارت امور خارجه ایران و یا از طریق آژانس مسافرتی ایرانی درخواست ویزا دهید. هزینه صدور ویزا برای اتباع کشورهای مختلف متفاوت است. این هزینه باید قبل از اخذ ویزا یا در زمان اخذ ویزا در بدو ورود پرداخت شود.

شما می توانید با سپردن تمامی مراحل صدور ویزا به آژانس های مسافرتی هزینه اضافی پرداخت کنید و از تور ایرانگردی خود لذت ببرید.

ویزا توسط سفارتخانه ها و کنسولگری های ایران در سرتاسر جهان صادر می شود که شماره تاییدیه آن در سایت وزارت امور خارجه موجود است. به مسافران تحویل می دهند. ویزا هنگام ورود نیز در فرودگاه صادر می شود.

اتباع اروپایی و اتباع چندین کشور (به جز اتباع آمریکا، انگلیس و کانادا) در بدو ورود به فرودگاه و بدون درخواست می توانند ویزای ایران صادر کنند. این روش اخذ ویزای توریستی برای مسافرانی مناسب است که به طور ناگهانی تصمیم به سفر به ایران می گیرند اما احتمال رد درخواست آنها وجود دارد و زمان صدور این نوع ویزا طولانی است.

شرایط اخذ ویزای ایران در بدو ورود

اگر پاسپورت دارید، می توانید در بدو ورود به یکی از فرودگاه های زیر برای ویزای ایران اقدام کنید.

از ژانویه 2018 در صورت داشتن پاسپورت می توانید در بدو ورود برای ویزای ایران اقدام کنید. با این ویزا می توانید یک ماه در ایران بمانید. این نوع ویزا قابل تمدید است. فرودگاه های بین المللی که می توان برای ویزا درخواست کرد عبارتند از:

ویزا در بدو ورود به ایران

همچنین می توانید در بدو ورود به فرودگاه های کرمان و ارومیه ویزا دریافت کنید. در آینده این نوع ویزا در فرودگاه شهید صدوقی ارائه خواهد شد. همچنین امکان صدور این نوع ویزا برای مسافرانی که از بندر شهید رجایی وارد ایران می شوند پس از سفر دریایی (این بندر در جنوب استان هرمزگان واقع شده است) نیز وجود دارد.

مسافرانی که قصد دریافت ویزای ایران را در بدو ورود دارند باید دو روز قبل از ورود به ایران در سایت وزارت امور خارجه اقدام کنند. تأییدیه درخواست باید هنگام ورود به فرودگاه ارائه شود. ایران می خواهد مدت اقامت با این نوع ویزا را به 90 روز افزایش دهد.

هزینه: اخذ ویزا در بدو ورود به تهران فرآیندی ساده است. هزینه این ویزا 75 یورو می باشد. 3 دلار کارمزد کمیسیون وجود دارد. البته بسته به ویزا، این هزینه ممکن است متفاوت باشد.

شهروندانی که در بدو ورود نمی توانند ویزای ایران دریافت کنند

ویزا هنگام ورود برای شهروندان کشورهای زیر قابل صدور نیست:

اتباع این کشورها باید قبل از ورود به ایران از طریق سفارت یا کنسولگری ایران برای دریافت ویزا اقدام کنند.

خروج از نسخه موبایل