عمومیمدیریت کسب و کار

راهنمای خرید کیسه خواب زمستانی

برای لذت بردن از یک خواب شبانه در طبیعت، به وسایل مناسبی نیاز دارید. کیسه خواب و مهم‌ترین وسایل برای این کار می‌باشد. البته به گفته بیشتر کوهنوردان، الویت با خرید کیسه خواب است. پیش از خرید کیسه خواب، ابتدا باید درنظر بگیرید که در چه جایی قصد استفاده از آن را دارید. وزن، شکل و ویژگی های کیسه خواب اغلب برای نوع مصرف آن مشخص می شود، بنابراین مهم است که مدلی را بر اساس آنچه که بیشتر از آن استفاده می کنید، انتخاب کنید. با این حال انتخاب بهترین کیسه خواب باید به‌گونه‌ای باشد که وزن سنگینی نداشته باشد تا حمل آن راحت‌تر صورت گیرد. علاوه بر این، زیبا و جادار بودن آن باید در الویت‌های بعدی قرار بگیرد. یک کیسه خواب باکیفیت باید فضای داخل کیسه را به خوبی گرم نگه دارد. در اینجا می‌خواهیم بهترین و پرفروش‌ترین کیسه‌خواب های باکیفیت را مورد بررسی قرار دهیم.

1- ست کیسه خواب و زیرانداز کنتال مدل gldn bear به همراه بالشت

9.8 ⭐⭐⭐⭐⭐

2- کیسه خواب فوروارد مدل PROFESSIONAL CAMP -FCLT3014

9.7 ⭐⭐⭐⭐⭐

3- کیسه خواب پکینیو مدل 700N

9.6 ⭐⭐⭐⭐⭐

4- کیسه خواب مدل KANTAL

9.4 ⭐⭐⭐⭐

5- کیسه خواب آذر کنتال ارس مدل W600

9.3 ⭐⭐⭐⭐

6- کیسه خواب صخره مدل dena 300

9 ⭐⭐⭐⭐

7- کیسه خواب آرتا سبلان مدل Mw01

8.8 ⭐⭐⭐

8- کیسه خواب گرانیت اکوییپمنت مدل K2 300

8.7 ⭐⭐⭐

9- کیسه خواب ردکمپ مدل G300

8.6 ⭐⭐⭐

10- کیسه خواب نیچرهایک مدل NH20MSD02

8.5 ⭐⭐⭐

راهنمای خرید کیسه خواب

در این مقاله هر آنچه درباره راهنمای انتخاب بهترین کیسه خواب باید بدانید به شما عزیزان می گوییم.

درجه بندی گرما برای کیسه خواب ها در 2 نوع مختلف ارائه می شود: رتبه بندی فصل و درجه راحتی. قابل درک است که همه ما سرما را متفاوت احساس می کنیم، اگر سرما را بیش از حد معمول احساس می کنید، کیسه خواب گرم تری تهیه کنید تا نیازهایتان را برآورده کند.

در ابتدا به سراغ دما بر اساس فصل خواهیم رفت. دمای کیسه خواب باتوجه به فصلی که قرار است در آن استراحت کنید، بستگی دارد معمولا بهترین کیسه خواب دارای زیپ هستند و می‌توانید در صورت گرم شدن فضای داخل، آن را باز کنید از این رو بهتر است کیسه خوابی تهیه کنید که دمای مطلوبی داشته باشد. در جدول زیر انواع کیسه خواب ها بر اساس فصل و دمای آن آورده شده است.

انواع کیسه خواب

گردشگران و کسانی که سفرهای طولانی را در دل طبیعت دارند، به دنبال بهترین کیسه خواب هایی هستند که فضای کافی را داشته باشد. از این رو تولیدکنندگان، مدل‌های مختلفی را در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید و عرضه می‌کنند. در این بخش به معرفی نمونه‌‌های پرفروش کیسه خواب می‌پردازیم. کیسه خواب ها به چهار شکل اصلی تولید می‌شوند:

خرید کیسه خواب

1- ست کیسه خواب و زیرانداز کنتال مدل gldn bear به همراه بالشت

برای داشتن یک سفر لذت بخش و هیجان انگیز در طبیعت، لازم است تا از کیسه خواب مناسبی استفاده کنید. کیسه خواب به شما کمک می‌کند تا شرایطی خوبی را برای خواب و استراحت فراهم کنید. بهترین کیسه خواب کنتال یک مجموعه کامل و باکیفیت است که برای سفرهای طولانی پیشنهاد می‌شود. این محصول تقریبا دو کیلوگرم وزن دارد. از این رو می‌توانید به راحتی آن را جابه‌جا کنید.

نوع پوشش این کیسه خواب از الیاف بوده و جنس رویه آن از پلی استر می‌باشد. ظرفیت این محصول یک نفر است. همچنین فضای داخلی آن به اندازه‌ای است که بتوانید به راحتی در آن استراحت کنید. این ست بهترین کیسه خواب ضد آب بوده و در شرایط بد آب و هوایی نیز گزینه مناسبی می باشد. پیشنهاد می‌کنیم این محصول را از دست ندهید.

2- کیسه خواب فوروارد مدل PROFESSIONAL CAMP -FCLT3014

با استفاده از این محصول، دیگر نگرانی از بابت خواب یا استراحت در طبیعت نداشته باشید. بهترین کیسه خواب فوروارد مدل FCLT3014 به دلیل کیفیت بالایی که دارد، گزینه مناسبی برای شرایط مختلف آب و هوایی و فصول مختلف سال می‌باشد. این کیسه خواب تنها یک و نیم کیلوگرم وزن دارد.

از همین رو می‌توانید به راحتی آن را در کوله خود قرار داده و جابه‌جا شوید. برای تولید این محصول از پلی استر استفاده می‌شود. نوع پوشش به کار رفته در آن الیاف بوده و ظرفیت آن نیز برای یک نفر مناسب است. این کیسه خواب دارای زیپ است.

یعنی در صورت گرم شدن فضای داخل، می‌توانید زیپ را باز کرده و دمای داخل را خنک تر کنید. این محصول در دو رنگ زیتونی و سرمه‌ای، طراحی و تولید می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم این محصول زیبا را از دست ندهید.

3- کیسه خواب پکینیو مدل 700N

برند Pekynew یکی از بهترین و معتبرترین تولیدکننده تجهیزات و لوازم کوهنوردی و سفر در دنیا می‌باشد. این کیسه خواب به وسیله همین شرکت تولید شده است. از همین رو کیفیت بسیار بالایی دارد. برای تولید این محصول از نایلون بسیار سبک وزن استفاده می‌شود. به طوری که هیچگونه وزن اضافی را هنگام جایه‌جایی آن تحمل نمی‌کنید.

وزن این محصول تاییدکننده این موضوع است. کیسه خواب پکینیو تنها 1300 گرم وزن دارد. نوع پوشش این محصول از پر غاز است. یعنی علاوه بر کیفیت بسیار بالا، زیبایی منحصر به فردی نیز دارد. برای باز و بسته کردن این محصول می‌توانید از زیپ آن استفاده کنید.

به همراه این کیسه خواب یک کیف بزرگ نیز درنظر گرفته شده تا بتوانید آن را درون این کیف قرار دهید. بهتر است برای جمع کردن بهترین کیسه خواب دقت زیادی کنید. چراکه ممکن است الیاف آن آسیب ببینند. در مجموع پیشهاد می‌کنیم این محصول را از دست ندهید.

4- کیسه خواب مدل KANTAL

یکی از محبوب‌ترین تجهیزات در بین کوهنوردان و گردشگران، کیسه خواب است. محصولی که می‌تواند به تجدید قوای شما برای ادامه مسیر کمک زیادی کند. از این رو بهتر است به سراغ محصولی بروید که کیفیت و کارایی بسیار بالایی داشته باشد و وزن آن برای حمل و نقل نیز مناسب باشد. اگر به دنبال چنین محصولی هستید، پیشنهاد ما به شما بهترین کیسه خواب مدل Kantal است.

این محصول حجم بسیار کمی دارد، ضد آب است و در شرایط مختلف آب و هوایی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر این از جنس بسیار ضخیمی و مقاومی تولید شده که دوام آن را در برابر خطرات و آسیب‌های احتمالی افزایش می دهد. برای استفاده از این بهترین کیسه خواب می‌توانید زیپ آن را باز و بسته کنید. پیشنهاد می‌کنیم این محصول زیبا را از دست ندهید.

5- کیسه خواب آذر کنتال ارس مدل W600

اگر به دنبال یک کیسه خواب حرفه‌ای و باکیفیت هستید، پیشنهاد می‌کنیم این محصول را از دست ندهید. برای تولید این کیسه خواب از مواد باکیفیت استفاده شده که گرمای مناسبی را در فصل سرما برای افراد حاضر در آن ایجاد می‌کند. فضای داخلی آن به اندازه‌ای است که می‌توانید به راحتی درون آن قرار بگیرید. ظرفیت این بهترین کیسه خواب یک نفر است و تقریبا 2.5 کیلوگرم وزن دارد.

در قسمت بالایی این کیسه خواب یک زیپ قرار گرفته که می‌توانید به راحتی آن را باز و بسته کنید. علاوه بر این به همراه این کیسه خواب یک زیر انداز و بالش نیز قرار گرفته تا برای پیک نیک و کوهنودی نیز از آن استفاده کنید. در مجموع می‌توان که یک ست حرفه‌ای را در اختیار خواهید داشت.

6- کیسه خواب صخره مدل dena 300

بهترین کیسه خواب عالی با قابلیت‌ها و ویژگی های منحصر به فرد و طراحی جذاب، کیسه خواب صخره مدل dena 300 است. برای تولید پوسته این محصول از پلی‌استر استفاده شده تا در برابر ورود هوای سرد و باران به داخل آن مقاومت کند.

همچنین بخش داخلی آن نیز از پلی استر و الیاف بسیار گرم تشکیل شده تا در سفرهای خود، در برابر شرایط بد آب و هوایی بتوانید استراحتگاه مناسبی داشته باشید. وزن این محصول تقریبا 1600 گرم است. با کمک زیپی که در قسمت بالایی آن قرار گرفته می‌توانید به راحتی این کیسه خواب را باز و بسته کنید. پیشنهاد می‌کنیم این محصول زیبا را از دست ندهید.

7- کیسه خواب آرتا سبلان مدل Mw01

بدون شک می‌توان گفت بهترین محصولی که به عنوان بهترین کیسه خواب در بازار وجود دارد، کیسه خواب آرتا سبلان مدل Mw01 است. این محصول با استفاده از جدیدترین متد روز دنیا طراحی و تولید شده است. کیفیت ساخت آن و مقاومتی که دارد بسیار شگفت انگیز است. این بهترین کیسه خواب به عنوان یک مدل چهارفصل شناخته می‌شود. به عبارتی بهتر شما می‌توانید در تمام طول سال و در سفرهای خود، از این محصول استفاده کنید.

بخش داخلی این محصول از نایلون شکل گرفته تا گرمای مناسبی را در فصل زمستان برای شما ایجاد کند. کیسه خواب آرتا سبلان مدل Mw01 تنها یک کیلوگرم وزن دارد. یعنی هنگام حمل آن، هیچگونه وزن اضافی را تحمل نمی‌کنید. این محصول یک نفره را از دست ندهید.

8- کیسه خواب گرانیت اکوییپمنت مدل K2 300

طراحی این کیسه خواب به‌گونه‌ای است که قابلیت استفاده برای یکم نفر درشرایط مختلف جوی را دارد. برای تولید این محصول از پلی‌استر و الیاف نرم در قسمت داخلی و خارجی آن استفاده شده است. موادی که علاوه بر ایجاد گرمای لازم در فصول سرد سال، در برابر رطوبت و آب نیز مقاومت بسیار خوبی دارند. وزن این محصول یک کیلوگرم است و می‌توانید در مواقع لزوم آن را به طور کلی باز کرده و به عنوان یک زیر انداز هم استفاده کنید. همچنین ارتفاع آن نیز بسیار بلند است و برای افرادی با قد بلند هم مناسب می‌باشد. این بهترین کیسه خواب جذاب را از دست ندهید.

9- کیسه خواب ردکمپ مدل G300

کیسه خواب ردکمپ به عنوان یک مدل چهارفصل شناخته می‌شود. محصولی که کیفیت بسیار داشته و ضد آب نیز است. همچنین برای جنس رویه و مواد داخل آن نیز از الیاف بسیار باکیفیت استفاده می شود. وزن آن حدود 1500 گرم و ظرفیت آن یک  نفر است. همچنین طراحان این محصول، به گونه‌ای آن را تولید کرده‌اند که برای افرادی با قد دو متر نیز مناسب باشذ. اگر سفرهای زیادی در دل طبیعت دارید و تعطیلات آخر هفته خود را در کوه می‌گذرانید، این بهترین کیسه خواب می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

10- کیسه خواب نیچرهایک مدل NH20MSD02

کیسه خواب نیچرهایک مدل NH20MSD02 با طراحی خاصی که دارد، جزء پرفروش‌ترین مدل‌های بهترین کیسه خواب شناخته می‌شود. این محصول تنها یک کیلوگرم وزن دارد و برای تولید بخش داخلی آن از الیاف و پلی استر استفاده می‌شود. این کیسه خواب یک نفره است و برای استفاده در سفرهایی که در طبیعت دارید، می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. این محصول دارای یک زیپ است که برای باز و بسته کردن آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنیم این کیسه خواب جذاب را از دست ندهید.

تمامی مدل‌‌های کیسه خواب دارای عایق مناسبی در برابر سرما دارند. چراکه دمای هوا در هنگام شب کاهش می‌یابد. این کاهش دما در طبیعت و کوه بیشتر از سایر نقاط است. به همین دلیل به منظور جلوگیری از اتلاف گرما، کیسه خواب ها را با عایق دمایی طراحی و تولید می‌کنند. در اینجا به بررسی مهم‌ترین کیسه‌های خواب می‌پردازیم.

: عایق مصنوعی رایج ترین نوع عایق در کیسه خواب است. همچنین این مدل قیمت ارزانی هم دارد. از ویژگی‌های عایق مصنوعی این است که می تواند حدود 50 درصد از خواص عایق خود را در صورت مرطوب شدن هم نگه دارد. یعنی در هوای بارانی هم می‌تواند گرمای مناسبی برای شما فراهم کند. عملکرد عایق مصنوعی به این صورت است که حدالامکان گرما را به دام می‌اندازد و مانع از خارج شدن آن می‌شود. این کیسه خواب ها مقاومت زیادی در برابر سایش و پارگی دارند، علاوه بر این وزن سبکی دارند و به راحتی می‌توانید آن را جابه‌جا کنید.

عایق پایین مدل دیگری است که برای تولید کیسه خواب استفاده می‌شود. این مدل گرما زیادی را نسبت به وزن کیسه خواب تولید می‌کند. به عبارتی بهتر گرمای چشمگیری را در حجم کم ارائه می دهد. در اینصورت برای سفرهای زمستانی که گرما مهم ترین ویژگی برای کیسه خواب است، عایق پایین بهترین نوع در نظر گرفته می‌شود.

کیسه خواب ها ویژگی ها و قابلیت‌های هوشمندانه زیادی دارند که گرم شدن و کاربردی بودن کیسه خواب ها را بهبود می بخشد.

شستن و مراقبت از کیسه خواب می تواند کاری دلهره آور به نظر برسد، اما این کار ساده تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. برای داشتن شروعی خوب بهتر است که هنگام بسته بندی، کیسه خواب را به طور کامل پهن کرده و وسایل خود را از آن خارج کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که آن را به آرامی در جای خود قرار دهید و از تا کردن آن خودداری کنید. زیرا تا کردن و چرخاندن کیسه خواب ها به الیاف و حفره ها آسیب می رساند که باعث کوتاه شدن طول عمر آن می‌شود. وقتی در خانه هستید کیسه خواب خود را در یک کیسه بزرگتر نگهداری کنید، هر چه فضای بیشتری داشته باشد ماندگاری بیشتری برای شما خواهد داشت.

علاوه بر این سعی کنید کیسه خواب خود را تا حد امکان کمتر بشویید. می‌توانید با پوشیدن لباس های بلند هنگام خواب آن را تمیز نگه دارید و میزان عرق و کثیفی وارد کیسه خواب را کاهش دهید.

در اینجا ویدئویی از قرار دادیم تا با دیدن بتوانید به راحتی آن را جمع کنید و از آسیب احتمالی جلوگیری کنید.

 

بهترین کیسه خواب از نگاه کاربران

بهترین انتخاب

مزایا

نوع پوشش این کیسه خواب از الیاف بوده و جنس رویه آن از پلی استر می‌باشد. ظرفیت این محصول یک نفر است. همچنین فضای داخلی آن به اندازه‌ای است که بتوانید به راحتی در آن استراحت کنید. این ست کیسه خواب ضد آب بوده و در شرایط بد آب و هوایی نیز گزینه مناسبی می باشد.

جمع بندی

در این مطلب به نقد و بررسی کامل کیسه خواب پرداختیم. استفاده از کیسه خواب جزء مهم‌ترین تجهیزات سفر است. اگر قصد دارید در دل طبیعت سفرهای ماجراجویانه‌ای داشته باشید، بهتر است از یک کیسه خواب حرفه‌ای و باکیفیت استفاده کنید. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

کدام مدل کیسه خواب طراحی مناسب تری دارد؟

محبوب ترین شکل، مدل مومیایی است زیرا دارای تناسب خوبی است که به سمت پاها کشیده می شود و آن را به گرم ترین گزینه تبدیل می کند. این مدل کمترین میزان هوا را بین شما و دیواره عایق کیف می دهد. در اینصورت فضای داخل به خوبی گرم می شود.

بهترین رنگ برای کیسه خواب کدام است؟

کیسه های تیره رنگ گرما را جذب کرده و سریعتر از رنگ های روشن خشک می شوند.

طبیعت‌گردی و کمپینگ یکی از تفریحات سالم و لذت‌بخش در فضای باز است که طرفداران زیادی در جهان دارد. کمپینگ شامل اقامت شبانه (معمولا بیش از یک شب) در یک پناهگاه حفاظتی در طبیعت است که راهی برای دور شدن از استرس، افسردگی و اضطراب زندگی شهری برای مدت زمان محدود به شمار می‌رود.

اولین و مهم‌ترین وسیله برای کمپینگ، کیسه خواب است که بدون آن خواب کافی و راحت و در نتیجه توان و انرژی لازم برای ادامه سفر و لذت‌بردن از آن را نخواهید داشت. کیسه خواب از لحاظ شکل ظاهری، جنس عایق، تراکم عایق، جنس روکش، وزن، حجم، میزان گرما و غیره دارای انواع مختلفی است.

آنچه باید هنگام خرید مورد کیسه خواب بدانید:

کیسه خواب چیست؟

کیسه خواب از ضروری‌ترین لوازم کمپینگ است که برای داشتن یک خواب راحت در طبیعت به آن نیاز دارید؛ در واقع کیسه خواب همانند عایقی دور بدن است تا گرمای بدن شما را حفظ کند و خوابی عمیق و آرام به شما هدیه دهد؛ در غیر این صورت، ادامه مسیر سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود. کیسه خواب علاوه بر احساس آرامش و امنیت خواب، شما را از سرما، رطوبت، حشرات و حیوانات محافظت می‌کند.

انواع کیسه خواب بر اساس جنس

کیسه خواب‌ها از نظر جنس عایق به سه دسته پر طبیعی (اردک، غاز و قو) و الیاف مصنوعی و عایق ترکیبی تقسیم می‌شوند.

انواع کیسه خواب بر اساس جنس روکش

از نظر جنس روکش کیسه خواب، دو ویژگی ضدآبی و تنفس‌پذیری پارچه مورد اهمیت است که در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. کیسه خواب‌ها بسته به نوع کاربری، روکش‌های مختلفی دارند که بیشتر از جنس نایلون مقاوم و پلی‌استر است.

انواع کیسه خواب بر اساس شکل

کیسه‌خواب‌ها از نظر برش‌ و شکل‌ ظاهری به سه دسته اصلی مومیایی، مستطیلی و نیمه مستطیلی تولید می‌شوند تا پاسخگوی نیاز و سلیقه تمام کوهنوردان و طبیعت‌‌گردان باشند.

انواع کیسه خواب بر اساس وزن

وزن و حجم کیسه خواب از معیارهای مهم در خرید این محصول است و باید بر اساس مسیر و نوع سفر انتخاب شود. وزن کل به عوامل مختلفی مانند جنس عایق، تراکم عایق، نوع روکش، شکل و سایز کیسه خواب بستگی دارد. اگر با کوله سفر می‌کنید و پیاده‌روی، کوهپیمایی و کوهنوردی طولانی پیش رو دارید وزن زیاد کیسه خواب، سختی سفر شما را دوچندان خواهد کرد و باید کیسه خواب‌های سبک‌تر را انتخاب کنید؛ اما اگر با خودرو یا موتور سفر می‌کنید، وزن کیسه خواب معیار مهمی در انتخاب شما نخواهد بود.

انواع کیسه خواب بر اساس شرایط آب و هوایی

کیسه خواب‌ها بر اساس شرایط آب و هوایی به سه دسته تابستانی، سه فصله و زمستانی تقسیم می‌شوند. البته شما باید راهنمای خرید کیسه خواب زمستانی را کاملا مطالعه کنید تا کیسه خواب مطلوب تهیه کنید.

لوازم جانبی کیسه‌خواب

زیرانداز کیسه خواب

بهترین کیسه‌خواب‌ها بدون یک زیرانداز مناسب، کارایی چندانی نخواهند داشت. زیرانداز کیسه خواب (مت کیسه خواب) باید ناهموار‌ی‌های سطح زمین مانند پوشش گیاهی، سنگ، کلوخ و… را بپوشاند و سطحی هموار برای خواب و استراحت ایجاد کند؛ ضمن اینکه با پیشگیری از تبادل دما با سطح زمین، گرمای مطلوب و خواب راحت‌تری را فراهم می‌کند. داشتن یک زیرانداز نرم، ضدآب، ضخیم، عایق و مقاوم از ضروری‌ترین لوازم جانبی کیسه خواب است. همچنین وزن سبک، کم‌حجمی و قابلیت شست‌وشوی آسان از ویژگی‌های زیرانداز خوب به شمار می‌رود. زیراندازهای کیسه خواب به سه نوع مختلف تقسیم می‌شوند:

زیراندازهای کیسه خواب در دو شکل عرضه می‌شوند:

آستر کیسه خواب

آستر (لاینر) کیسه خواب به‌صورت جداگانه به فروش می‌رسد و سبب افزایش دمای کیسه خواب و همچنین تمیز ماندن آن می‌شود. در جایی که هوا گرم است می‌توانید کیسه خواب را کنار بگذارید و از این آستر همانند ملافه برای خوابیدن استفاده کنید.

کیف‌ نگهداری

کیسه‌خواب‌ها (خصوصا با عایق پر) نباید برای مدت طولانی در حالت فشرده باقی بمانند؛ ازاین‌رو، برای نگهداری می‌توانید آن را در کیف محافظ توری یا نخی در گوشه‌ای از اتاق یا انبار قرار دهید. کیف نگهداری کیسه خواب از فشار دائمی بر عایق کیسه خواب جلوگیری می‎‌کنند، امکان تنفس دارد، مانع از بین رفتن خواص عایق و در نهایت موجب افزایش طول عمر کیسه خواب می‌شود.

در سفرهای طبیعت‌گردی می‌توانید از بالش‌های بادی سفری استفاده کنید که بسیار سبک است و در صورت تخلیه باد آن‌ها فضای بسیار کمی اشغال می‌کند. این بالش‌‌ها معمولا دارای روکش پلی‌استری نرم و لطیف است. در صورتی که سفر طبیعت‌گردی خود را با خودرو انجام می‌دهید می‌توانید از بالش‌های سفری راحت‌تر و ضد‌تعریق استفاده کنید.

راهنمای خرید کیسه خواب زمستانی

کیف حمل

بیشتر کیسه خواب‌ها دارای یک کیف حمل است که با نگهداشتن کیسه خواب در حالت فشرده سبب کم‌حجم‌شدن آن می‌شود و فضای کمتری را اشغال می‌کند. کیف حمل گاهی به‌صورت جداگانه نیز فروخته می‌شود.

نکات مهم استفاده از کیسه خواب

نگهداری از کیسه خواب

نکات مهم در نگهداری کیسه خواب

برای نگهداری کیسه خواب نکات زیر را رعایت کنید:

نکات مهم در شست‌وشوی کیسه خواب

برای شست‌وشوی کیسه خواب نکات زیر را رعایت کنید:

چرا به کیسه خواب نیاز دارید؟

خوابیدن در دل طبیعت یکی از لذت‌بخش‌ترین تجارب سفر است؛ البته سرما، رطوبت یا دمای نامناسب می‌تواند لذت یک خواب آرام را برهم بزند. اگر کوهنورد حرفه‌ای، طبیعت‌گرد آماتور یا کوله‌گرد هستید، باید شرایط دمایی مناسبی را برای خواب خود فراهم کنید؛ بهترین وسیله برای تحقق این امر، داشتن یک کیسه خواب استاندارد است که از به شمار می‌رود.

کیسه خواب همانند عایقی بین زمین و بدن عمل می‌کند تا گرمای بدن را حفظ کند. زمانی که دمای محیط برای شما مناسب باشد، به خوابی عمیق و آرام فرو می‌روید و در نتیجه سفر خود را با انرژی و توان کافی ادامه می‌دهید؛ در صورت خواب ناکافی ادامه مسیر برای شما سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود. کیسه خواب علاوه بر سرما و رطوبت، شما را از گزند حشرات و حیوانات نیز محافظت می‌کند.

 چادر کوهنوردی

از آنجایی که چادری که به عنوان سرپناه خود در مناطق بکر از آن استفاده می‌کنید، بر بودجه و وزن کوله‌ی شما تاثیر بالایی دارد؛ راهنمای خرید چادر کوهنوردی آن یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که باید اتخاذ کنید. همچنین چادر کوهنوردی در طراحی‌های متنوعی از مدل‌های بسیار ساده گرفته تا مدل‌های لوکس ارائه می‌شوند که این موضوع کار را پیچیده‌تر می‌کند.

نکاتی که در زمان خرید کیسه خواب باید بدانید

برای خرید یک کیسه خواب خوب، نکات زیر را در نظر بگیرید:

اگر اهل طبیعت‌گردی و کمپینگ هستید و از کیسه خواب استفاده می‌کنید، تجربیات خود را در بخش دیدگاه‌های مقاله با ما و دیگر کاربران  به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

کیسه خواب چیست؟

کیسه خواب از ضروری‌ترین لوازم کمپینگ است که گردشگران برای داشتن یک خواب راحت و امن در دل طبیعت و حفاظت از سرما، رطوبت و گزند حشرات و حیوانات از آن استفاده می‌کنند.

کیسه خواب از نظر جنس عایق به چند دسته تقسیم می‌شود؟

سه دسته؛ عایق پر طبیعی، عایق الیاف مصنوعی و عایق ترکیبی.

کیسه خواب از نظر شکل ظاهری به چند نوع تقسیم می‌شود؟

سه نوع؛ مومیایی، مستطیلی و نیمه مستطیلی.

انواع کیسه خواب از نظر شرایط آب و هوایی به چند دسته تقسیم می‌شود؟

سه دسته؛ تابستانی، سه فصله و زمستانی.

دکمه بازگشت به بالا