ورزشیمدیریت کسب و کار

راهنمای خرید کفش مناسب برای دویدن + ویژگی های کفش مخصوص دویدن مردانه

کفش اصلی دویدن، 10 برند برتر و پرفروش کفش مخصوص دویدن و پیاده روی مدل زنانه و مردانه

تیترهای محتوای این خبر نمایش تیترها

زمین فنی تریل دویدن Trail runing نیاز به کفش های مخصوص دویدن تریل Trail دارد که برای چنگ زدن به خاک و محافظت از پاهای شما در برابر سنگ یا سیستم ریشه اجتناب ناپذیر طراحی شده اند. اگر قصد دارید از مسیر فعلی دویدن خود فرار کنید و به سمت خارج از جاده بروید، مطمئن شوید که یک جفت کفش دویدن عالی برای مقابله با هر چیزی که مادر طبیعت می تواند در راه شما ایجاد کند، داشته باشید.  کفش طبیعت گردی مردانه پویان یکی از این نمونه هاست.

راهنمای خرید کفش مناسب برای دویدن + ویژگی های کفش مخصوص دویدن مردانه

لیستی از بهترین و با کیفیت ترین مدل و برند کفش های کتانی تریل رانینگ:

1. کفش اورجینال هوکا وان وان اسپید گوت تریل رانینگ Hoka One One Speedgoat 4 Trail Running Shoe

اگر به دنبال کفشی برای دویدن در مسیرهای پشتیبان هستید که هم راحتی و هم ثبات را ارائه دهد، به هوکا وان وان اسپید گوت Hoka One One Speedgoat 4 نگاه کنید. این یک کفش دویدن با حداکثر بالشتک است که کشش عالی، پایداری بیشتر و تناسب راحت را ارائه می‌دهد. در زیر پا، یک دسته چربی خوب از فوم حمایتی ایی وی ای EVA پیدا خواهید کرد. با زیره ویبرام مگا گریپ Vibram Megagrip، این یک کفش دویدن تریل است که بسیار چسبنده است.

2. کفش اصلی ساکونی پره گرین تریل رانینگ Saucony Peregrine 10 Trail Running Shoe

اگر شما دونده‌ای هستید که هوس کفش‌های کم ارتفاع برای سواری سریع با کشش مطلوب را دارید، این بهترین انتخاب است.

3. کتانی اورجینال هوکا وان وان چالنجر ای تی آر تریل رانینگ Hoka One One Challenger ATR 5 Trail Running Shoe

وان چالنجر ای تی آر One Challenger ATR 5 یک کفش فوق‌العاده متعادل است، با جذب ضربه‌ای که بدن را طولانی‌تر می‌کند و با بالش بهینه به حداکثر می‌رسد. موانع زیر پا نیز به لطف کفی وسط فوم محکم تر و طیف متنوعی از عرض ها کاهش می یابد.

4. کفش اورجنیال نایک وایلد تریل رانینگ Nike Wildhorse 6 Trail Running Shoe

هر کسی که به دنبال مقابله با زمین های متنوع و ناهموار است، نباید نایک وایلد Nike Wildhorse 6 را نادیده بگیرد. همین فوم زیر پا همچنین محافظت کافی را در برابر خطرات دنباله دار ارائه می دهد و در عین حال فنری منحصر به فرد را که با شما حرکت می کند، به رخ می کشد.

5. کفش کتانی اصلی بروکس کالدرا تریل رانینگ Brooks Caldera 4 Trail Running Shoe

کالدرا Caldera 4 با روکش فوم راحتی، زبانه ای با بند توری الاستیک و ضمائم گتر بالایی ارائه می دهد. از نظر کشش، بروکس کالدرا Brooks Caldera 4 لاستیک چسبناک تریل تاک TrailTack را ارائه می دهد که در شرایط سنگی لغزنده کافی است.

6. کفش تریل رانینگ لسپورتیوا بوشیدو La Sportiva Bushido II Trail Running Shoe

لسپورتیوا بوشیدو La Sportiva Bushido II به دلیل چابکی و پایداری در زمین های سخت شناخته شده است. این کفش با حساسیت بالا و پایداری شگفت‌انگیز، یکی از بهترین کفش‌های دویدن در مسیر است. این یک کفش فنی است که راحتی، حساسیت، ثبات و کشش مناسب را ارائه می دهد.

7. کفش اورجینال تریل رانینگ نایک ایر زوم پگاسوس Nike Air Zoom Pegasus 36 Trail Running Shoe

این به جذب ضربه کافی و انعطاف پذیری در برابر ضربه های پاشنه پا می افزاید تا استرس های تکراری کمتری بر بدن وارد شود. این مدل برای مسیرهای متوسط با زمین های کم تهاجمی مناسب هستند. همچنین اگر در مکانی زندگی می کنید که به شما امکان می دهد دویدن خود را بین مسیر و خیابان ترکیب کنید، بسیار مفید هستند.

8. کفش اورجینال سالومون سنس راید تریل رانینگ Salomon Sense Ride 3 Trail Running Shoe

برای برخی از دوندگان، یک کفش دویدن دنباله دار عالی به تطبیق پذیری خلاصه می شود. آنها چیزی می خواهند که آنها را در مسیرهای مختلف و انواع زمین حمل کند. کفش‌های دویدن تریل سالامون سنس راید Salomon Sense Ride 3 به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کفش‌های تریل همه‌کاره ارائه می‌دهند.

9. کفش اورجینال دویدن تریل رانینگ بروکس کاسکادیا Brooks Cascadia 14 Trail Running Shoe

از نظر کشش، کاسکادیا Cascadia 14 دارای گیره های کوتاه با فواصل محکم و زیره لاستیکی فوق العاده چسبنده است. این مدل کار شگفت انگیزی را در برخورد با سطوح خشک یا در زمین های پیاده روی استاندارد انجام می دهند.

10. کفش کتانی تریل رانینگ اینو راکلایت Inov-8 Roclite 290 Trail Running Shoe

دوندگان تریل برند اینو Inov-8 را به خاطر تعهدشان به کفش هایی می شناسند که در واقع در زمین های سخت کار می کنند. این کفشی است که با زیره‌های لاستیکی تقویت‌شده با گرافن جی گریپ G-Grip و فاصله دهی انقلابی، کشش عالی را ارائه می‌کند.

کفش مردانه مناسب برای دویدن

شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که تصمیم به خرید کفش مردانه مناسب برای دویدن باشید. اما نمی دانید که یک کفش مناسب دویدن دارای چه ویژگی هایی است. و زمانی که برای خرید یک کفش مناسب دویدن به فروشگاه می روید مدل های متنوعی می بینید و گیج و سردرگم می شوید. در هنگام خرید کفش مناسب دویدن این سوالات برای شما پیش می آید که کفش ارزان بخرم یا قیمت بالا؟ و یا اینکه اصلا یک کفش مناسب برای دویدن طولانی مدت باید چه ویژگی هایی داشته باشد. در ادامه به شما خواهیم گفت برای داشتن یک کفش مناسب و استاندارد باید به چه نکاتی توجه کنید. با کارشناسان اسپرت لند در این مطلب همراه باشید.

اگر بخواهیم یک تعریف کلی برای یک کفش مناسب دویدن مانند کفش پویان داشته باشیم باید بگوییم :

1- جنس کفش باید به گونه‌ای باشد که سبک وزن، با دوام و انعطاف پذیری لازم را داشته باشد، به طوری که انگشتان پا در حین دویدن بتوانند به راحتی خم شوند و نیازی به فعالیت و کار بیش از حد عضلات ساق پا نباشد.

2- بخش محافظ پاشنه باید به اندازه‌ای سفت باشد که به پایداری پا کمک کند.

3- نرمی لایه داخلی کفش نیز باید در حدی باشد که از اصطکاک بیش از حد پا جلوگیری کند.

4- عرض کفش به اندازه طول آن برای اندازه و مناسب بودن از اهمیت زیادی برخوردار است. همیشه پاهای افراد در اندازه های کامل نیست، اغلب اوقات پاهای باریک تر و پهن تری به نسبت نورم دارند.

5- وزن کفش به دو چیز مربوط می شود: 1- وزن دونده: اگر شما یک دونده سنگین وزن یا بزرگ پا هستید، به کفشی با حمایت کننده های زیادی نیازمندید. مثلا” حمایت از مچ پا. 2- وزن کفش: بطور کلی، از آنجا که برای مسافت های طولانی از کفش های خود استفاده می کنید، کفش های سبک تر، بهتر هستند.

راهنمای خرید کفش مناسب برای دویدن + ویژگی های کفش مخصوص دویدن مردانه

نکات کاربردی برای داشتن یک کفش مردانه مناسب برای دویدن

کفش ورزشی باید پس از پیمودن مسافت تقریبی 800 کیلومتر و یا هر شش ماه تعویض شود. همچنین افرادی که دچار صافی کف پا هستند باید از کفی‌های طبی مناسب استفاده نمایند.

بعضی ورزشکاران شاید بیش از حد به فشن و ظاهر کفش توجه می‌کنند، اما بهتر است کمی از ظواهر فاصله بگیرید. بسیاری اوقات وقتی یک کفش کتانی یا ورزشی را تنها به خاطر ظاهر آن خریداری می‌کنید تا چند ماه بعد، آن را دیگر نمی‌توانید بپوشید، چراکه یک کفش نامناسب باعث ناراحتی پا و کمر می‌شود. پس پیش از مد روز به احساس و اندازه کفش توجه کنید.

در این مطلب ما به معرفی یک کفش استاندارد برای دویدن پرداختیم. انتخاب یک کفش مناسب در سلامتی شما بسیار حائز اهمیت است. پس سعی کنید قبل از اقدام به خرید یک کفش استاندارد حتما به نکات مطرح شده در این مطلب دقت داشته باشید.

کفش مخصوص دویدن چه کفشی است و چه ویژگی هایی دارد

چیزی به نام کفش مخصوص دویدن وجود ندارد. وقتی نوبت به دویدن می رسد ، همه چیز از جمله بیومکانیک شما ، وزن شما ، سطحی که روی آن می دوید و شکل پاهایتان مطرح می شود ، یعنی هیچ کفشی مناسب هر دونده ای نیست. یکی از مواردی که ما در طول دهه ها در زمینه بررسی کفش در RW به آن توجه کرده ایم ، نحوه بیان خودمان از دوندگان در هنگام ارائه بازخورد خود در مورد کفش هایی است که آزمایش کرده اند.

اغلب ، آنها در مورد کارهایی که کفش انجام می دهد صحبت نمی کنند ، اما در عوض روی کارهایی که انجام نمی دهد تمرکز می کنند. مانند: نیشگون نمی گیرد ، احساس سنگینی نمی کند ، باعث تعریق پای آنها نمی شود . و غیره. این نشان می دهد که برای بسیاری از دوندگان ، هدف از انتخاب کفش این است که کفش هایی را پیدا کنید. که از شما دور می شوند ، در دویدن شما دخالت نمی کنند. و فقط به شما اجازه می دهند با آن کار کنید. هرچه بیشتر تجربه کنید ، ممکن است به دنبال ویژگی خاصی در یک کفش باشید . به همین دلیل است که ما به هر مدل چنین بازرسی کاملی می کنیم – اما لازم به یادآوری است که در سطح اولیه ، راحتی کلید است.

ویژگی های کفش مخصوص دویدن

یک : از جنس باکیفیت تولید شده باشد.

دو : ظاهر خوبی داشته باشد همچنین سر سنگین باشد.

سه: کفی کفش نرم باشد و دور دوخت شده باشد.

چهار: وزن کمی داشته باشد.

پنچ: جریان هوا را نیز به خوبی عبوردهد .

مراحل خرید کفش

یک: اول از همه رشته دوندگی را که میخواهید بروید در نظر بگیرید.

دو : به نوع پاهای خود نگاه کنید.

سه: به پاشنه ها و وزن کفش دقت کنید.

چهار: به مغازه بروید یا انلاین از اسپورت پوش کفش موردنظر خود را تهیه کنید.

پنچ : به طول عمر کفش دوندگی دقت کنید.

بهترین کفش مخصوص دویدن کدام کفش است؟

جواب دادن به این سوال بسیار سخت است. هیچ کسی نمی تواند جواب این سوال را بدهد چرا که هر ورزشکاری ( دونده ای) از کفشی استفاده می کند که مورد رضایت خودش باشد. هر دونده ای انتظار خاصی ازکفش دارد. پس کفش را میخرد که مناسب مکان هایی که می رود از ان استفاده کند.

اگر شما نیز میخواهید کفش دویدن دیجی کالا را بخرید اول از همه به نوع پا های خود نگاه کنید و بعد به خرید کفش بروید. برای مثال ارادی که پاهای که زائده استخوانی دارند از کفش های بسیار نرم استفاده کنند.

·         وزن کفش مخصوص دویدن

کفش های سبک تر معمولاً دارای بالشتک کمتری هستند که می تواند احساس سریع تری در آنها ایجاد کند. با این وجود ، اگر مسافت های طولانی را طی می کنید ، بالشتک اضافی یک کفش سنگین تر می تواند گزینه بهتری باشد.

ولی وزن کفش مخصوص دوندن باید بسیار کم باشد چرا؟ زیرا اگر هنگام دوندگی کفش سنگین باشد باعث می شود که سرعت دونده بسیار پایین بیاید و پاهایش نیز اذیت شود. به همین دلیل کفش ورزشکاران از کفش ها سبک استفاده می کنند. وزن کفش دوندگی چیزی بین 100 تا 300 گرم باید باشد.

·         بالشتک قطره کفش

بالشتک: بالشتک جذب ضربه را فراهم می کند. در آزمایشگاه ، اندازه گیری های بالابرنده در پاشنه و جلو را بررسی کردیم تا تصویری از بالشتک گذاری کلی در هر ساحل به شما ارائه دهیم.

قطره: افتادن کفش تفاوت بین اندازه گیری های پاشنه و پای جلو است ، یا به زبان ساده ، میزان انگشتان پای شما در زیر پاشنه شما پایین می آید. افت بیشتر می تواند منجر به ضربه پاشنه بیشتر شود. بیشتر کفش ها بین 8 تا 12 میلی متر افت می کنند ، برخی از آنها کمتر از 6 میلی متر و برخی از طرح های مینیمالیستی هیچ افتی ندارند

·         پاشنه کفش

در خرید کفش دوندگی به پاشنه ان نیز دقت کنید. کفش هایی که به خوبی پاشنه گذاری شده اند کمی سنگین تر از کفش ها دیگر هستند. برای تمرین می توانید از کفش هایی که به خوبی پاشنه گذاری شده اند استفاده کنید. ولی دقت داشته باشید که برای مسابقات حتما باید از کفش های سبک استفاده کنید.

برای مثال دونده ای با قد 185 سانتی متر ده کیلو متر را در سی دقیقه می دود این کار باعث فشار زیاد بر روی کفش می شو د .و به همین خاطر باید از کفش های سبک با پاشنه های کمتری استفاده شود. به فرض مثال می تواند از کفش های ماراتن استفاده کند.

·         طول عمر کفش های دوندگی

معمولا کفش های دوندگی حدود 500 تا600 کیلومتر که معادل یک فصل است عمر می کنند. حواستان باشد که قبل از از بین رفتن کفش تان ان کفش را تعویض کنید تا به پاهایتان اسیب نرساند.

ایا کفش های جاده مناسب دوندگی اند؟

شاید این سوال نیز برای شما نیز پیش امده باشد که بپرسند ایا کفش های جاده مناسب دوندگی اند؟ باید برای جواب به این سوال بگویم که اگر فقط برای دویدن روی جاده از این کفش استفاده می کنید بله . ولی اگر از جاده با این کفش خارج بشید به احتمال 90درصد به زمین میخورید زیرا من خودم دوبار از با این دسته از کفش ها جاده خارج شده ام و هر دو با با کله به زمین خورده ام.

انواع کفش مخصوص دویدن

کفش های دوندگی در طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود در ادامه این مقاله می خواهیم شما را با چند نوع از کفش ها مخصوص دویدن اشنا کنیم . پس تا اخر این مقاله با ما باشید.

کفش رانینگ

این کفش ها در جنس ها و رنگ های مختلف تولید می شوند کفش های رانیگ یکی از بهترین کفش ها برای دوندگی است. در تولید بسیاری از کفش های رانینگ تمام مشخصات یک کفش مخوص دویدن به کار رفته است. کفش ها رانینگ بسیار نرم و زیبا است و از طول عمر بالایی برخوردارند.

پاشنه کفش های رانینگ طوری طراحی شده است که باعث تقویت پا هنگام راه رفتن و دویدن می شود و جلوی اسیب رساندن به ستون مهرها را می گیرد. علاوه بر این کفش های رانینگ بسیار سبک هستند. و جریان هوا را نیز به خوبی عبور می دهند.

کفش نایک

کفش های نایک بسیار زیبا و نرم هستند. امروزه استفاده از کفش های نایک بین جوانان بسیار رایج است. علاوه بر این کفش نایک در طرح ها ورزشی از جمله دوندگی نیز تولید می شود.

کفش ها نایک بسیار سبک هستند . پاشنه کفش های نایک به گونه ای طراحی شده است که باعث حمایت پا می شود و در برابر فشار هایی که به بدن انسان وارد می شود مقاومت می کند. علاوه بر این کفش های نایک جریان هوا را نیز عبور می دهند.

از کفش های نایک افراد زیادی استفاده می کنند. پیشنهاد ما به شما خرید کفش نایک مناسب دوندگی است که باعث شیک پوشی شما می شود. و شما را فردی امروزی نشان می دهد.

کفش فارماتن

این مدل کفش نیز بسیار زیبا هستند. کفش های فارماتن در طرح های سه خط و در رنگ های متنوعی تولید می شوند. پاشنه کفش های فارماتن نیز باعث تقویت پاها میشود.

زیره بیشتر کفش های فاماتن از جنس ژله است که این باعث نرمی بسیار زیادی کفش های فارماتن می شود. کفش های فارماتن شب رنگ هستند و این نکته باعث زیبایی این کفش ها می شود.

جنس رویه کفش های فاماتن به گونه ای است که جریان هوا را عبور می دهد و این ویژگی باعث کمتر عرق کردن پاهایتان می شود.

دکمه بازگشت به بالا