اجتماعیعمومی

چگونه در کافی شاپ با کلاس باشیم؟

هرکسی در زندگی خود به مکانی نیاز دارد تا از دنیای واقعی دور شود و به تنهایی برود. یکی از سرگرم کننده ترین مکان ها برای افراد می تواند کافی شاپ ها باشد. از آنجایی که این فضای عمومی مکانی برای انواع افراد است، دارای آداب و رسومی است که برای هر فرد ضروری تلقی می شود. آداب و رسوم زیادی در کافی شاپ ها وجود دارد که معنی و پاسخ آنها نیز بسیار مهم است.

بنابراین، در این مقاله از بهترین کافی شاپ شیراز می‌خواهیم 14 مورد از آداب مهم کافی‌شاپ را بررسی کنیم و به این موضوع بپردازیم که چرا باید از آنها پیروی کنیم. پس با ما همراه باشید.

آداب خوبی برای رفتن به کافی شاپ

شاید نام آن را نشنیده باشید، اما جالب است بدانید که کافه‌ها نیز مانند سایر مکان‌های عمومی قوانین آداب معاشرت خاصی دارند و رعایت آن‌ها تعامل خوبی بین شما و باریستا برقرار می‌کند. رعایت این اصول باعث می شود که اطرافیان به شما احترام بگذارند و همچنین به خودتان احترام بگذارند و دیگران را در کافه راضی کنند. بنابراین، اگر رفتار خوبی داشته باشید، مطمئنا باریستا تمام تلاش خود را می کند تا خوشمزه ترین نوشیدنی را برای شما سرو کند. در زیر شما را با این سنت ها آشنا می کنیم.

آداب معاشرت وقتی به کافه می روید

در اینجا شما را با روش های صحیح رفتن به کافی شاپ آشنا می کنیم

سبک کافه

همانطور که قبلا ذکر شد رعایت آداب کافی شاپ برای هر انسانی ضروری است. زیرا می تواند فضای مناسبی را ایجاد کند که نه تنها خود، بلکه دیگران نیز از طریق این برخوردها احساس راحتی بیشتری کنند. البته آداب و رسوم زیادی وجود دارد که به مهم ترین آنها پرداخته ایم.

نوع 1 نوع آداب کافه: هنگام سفارش به باریستا توجه کنید.

سعی کنید به باریستای خود توجه کنید تا او بداند که کار مهمی برای شما انجام می دهد. همچنین نوشیدنی های عالی به شما می دهد. گاهی اوقات به دلیل سرگرمی کافه ممکن است فراموش کنند سفارش شما را به موقع تحویل دهند و نوشیدنی گرم شما سرد شود. وقتی این اتفاق می‌افتد، باریستا را مقصر می‌دانید و روز آنها و شما را خراب می‌کنید.

معنی رفتن به کافی شاپ

باریستاها افرادی هستند که پشت پیشخوان کافی شاپ هستند و سفارشات شما را قبول می کنند.

شماره 2 انواع آداب سفره خانه: صبور باشید.

وقتی نوشیدنی سفارش می دهید، به اندازه کافی صبور باشید، ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا نوشیدنی درست شود یا باریستا مجبور شود برای تهیه چیزهای مهم مانند نوع شیر مورد نظر شما به آشپزخانه برود. بر خلاف تصور رایج، پشت پیشخوان چیزهای زیادی در جریان است. و مواقعی وجود دارد که حتی ساده ترین دستورالعمل ها آماده نیستند.

به طور کلی، بسته به آنچه که سفارش می دهید، کمی بیشتر طول می کشد تا نوشیدنی های دستی آماده شود. پس باید در تمام سفارشات خود صبور باشیم، مگر زمانی که قهوه آماده و آماده روی میز باشد.

آداب به کافی شاپ می رود

اگر قهوه خوب می خواهید، باید صبر کنید.

شماره 3 انواع راه برای رفتن به کافی شاپ: صندلی ها را نبندید.

برخی افراد گذاشتن کیف یا کیف لپ‌تاپ خود را روی صندلی خالی در مکانی شلوغ و با تعداد صندلی‌های بسیار بی‌ادب می‌دانند. در عوض، کیف خود را پشت صندلی که روی آن نشسته اید یا روی زمین قرار دهید. همیشه سعی کنید اگر تنها هستید به سراغ یک میز کوچک بروید یا آن را مرتب بچینید تا دیگران بتوانند کنار شما بنشینند.

شماره 4 انواع آداب رستوران داری: مردم را با تلفن همراه خود آزار ندهید.

اگر می خواهید لپ تاپ یا گوشی خود را شارژ کنید، جایی نزدیک پریز برق بنشینید تا بتوانید شارژر را به پریز وصل کنید، در غیر این صورت صدای شارژر برای دیگران آزاردهنده خواهد بود. فقط به این دلیل که شارژر شما کابل بلندی دارد، به این معنی نیست که می توانید آن را به هر مکانی که مردم از آنجا عبور می کنند وصل کنید. علاوه بر این، اگر پایین بیایید و لپ تاپ یا گوشی هوشمند گران قیمت خود را گم کنید، حافظه بدتری خواهید داشت.

آداب بازدید از کافه

افراد زیادی هر روز در کافی شاپ ها کار می کنند

قانون شماره 5 برای رفتن به کافه: سر و صدا نکنید.

اگر می‌خواهید به موسیقی گوش دهید یا ویدیوهای اینستاگرام را تماشا کنید، یک جفت هدفون را امتحان کنید. زمانی که همه در کافه می خواهند به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهند، آلودگی صوتی را تصور کنید.

آداب کافی شاپ شماره 6: سرعت اینترنت خود را کم نکنید.

برخی از افراد به دلیل اینکه اینترنت خانه آنها قطع است یا به اندازه کافی سریع نیست، کار در کافه ها را انتخاب می کنند. وقتی فایل های بزرگ دانلود می کنید یا فیلم پخش می کنید، سرعت آن را برای دیگران کاهش می دهید. سعی کنید مراقب باشید. بنابراین، اگر متوجه شدید که بسیاری از بازدیدکنندگان از لپ‌تاپ‌های خود استفاده می‌کنند، تمام استریم یا دانلود را متوقف کنید.

آداب شماره 7 برای رفتن به کافی شاپ: میز خود را کمی تمیز کنید.

پیشخدمت ها برای تمیز کردن میز شما پولی دریافت نمی کنند. پس اگر از قبل از میز استفاده می کنید، سعی کنید بعد از بیدار شدن از خواب آن را تمیز کنید، زیرا علاوه بر اینکه شخصیت شما را نشان می دهد، گارسون ها را نیز کمتر مشغول می کند.

نکته شماره 8 برای رفتن به کافی شاپ: مکان را اشغال نکنید.

اگر در یک کافی شاپ شلوغ هستید، سعی کنید برخی از کارهای وقت گیر خود را به خانه منتقل کنید تا فردی که به کافی شاپ می آید منتظر شما نباشد. در این مواقع باریستاها و مهمانداران کافه نمی توانند به شما چیزی بگویند زیرا شما مشتری همیشگی آنها هستید، اما بهتر است خودتان این موضوع را درک کنید و فضای مشتریان را اشغال نکنید.

شماره 9 آداب کافی شاپ: حیوانات خانگی را از غذا و نوشیدنی دور نگه دارید.

برخی از کافه ها حیوانات خانگی هستند و به شما امکان می دهند حیوانات خانگی خود را بیاورید. من که خودم عاشق حیوانات هستم، به شدت از این ایده حمایت می کنم. با این حال، ما باید حیوانات خانگی خود را بشناسیم و بدانیم که آیا آوردن آنها به کافه های معمولی مناسب است یا خیر. هنگام سرو غذا حتما حیوانات خانگی خود را از میز دور نگه دارید.

چگونه در کافی شاپ با کلاس باشیم؟

شماره 10 آداب کافی شاپ: ارزان نباشید و چیزهای فانتزی نخرید.

یکی دیگر از آداب کافی شاپ رفتن – وقتی وارد کافی شاپ می شوید، سعی کنید نه تنها اقلام ارزان قیمت را پیدا کنید، بلکه لیستی از ارزان ترین نوشیدنی ها را نیز پیدا کنید. می توانید هر از گاهی خود را قضاوت کنید و بهترین نوشیدنی قهوه را بچشید. در چنین مواقعی کافی شاپ ها از داشتن مشتریانی مثل شما خوشحال می شوند.

آداب شماره 11 راه های متعدد برای رفتن به یک کافی شاپ: وقتی در کافی شاپ هستید بیشتر بخرید

وقتی کافه‌ها استفاده از وای‌فای و پریز برق را ممنوع می‌کنند، تقریباً می‌توانید دلیل آن را بگویید. این ممکن است به دلیل استفاده بی رویه از وای فای و فضای کافی نت باشد. در اینجا قوانین سخت و سریعی وجود ندارد، اما اگر می خواهید بیشتر از دو ساعت بمانید، خرید چیز اضافی گزینه خوبی است. فقط یک فنجان قهوه یا یک تکه کیک خوب است.

به عنوان مثال، من معمولا ترجیح می دهم ساعت 10:30 به صبحانه بروم، سپس یک فنجان قهوه یا کیک اضافی سفارش دهم و تا ساعت 12:30 به کار ادامه دهم. و قبل از اینکه مردم برای ناهار بیایند می روم. اگر قصد دارم بیشتر بمانم، ناهار را هم آنجا خواهم خورد.

حتی اگر تلفن همراه شما به بخشی از بدن شما تبدیل شده و مانع از معاشرت شما می شود، هنگام سفارش گوشی خود را زمین بگذارید. تماس چشمی واقعی انسان و شاید یک لبخند و یک مکالمه کوچک روند سفارش را برای شما و ساقی لذت بخش تر کند.

شماره 12 رفتار در کافه: بی ادبانه نیست

درست است که برخی از صبح ها برای بیدار شدن از خواب و ادامه کار مانند یک فرد عادی به یک فنجان قهوه نیاز دارید. اما مهم نیست که صبح شما چقدر بد است یا چقدر تنبل هستید، نباید استرس خود را برای انرژی منفی بیشتر به باریستا منتقل کنید. همیشه مهربان و محترم باشید، حتی اگر فقط برای چند دقیقه باشد. از این گذشته، هرگز نمی دانید که آن شخص قرار است چه روزی برای شما قهوه درست کند.

شماره 13 روش های مختلف برای رفتن به کافی شاپ: با صدای بلند صحبت کنید

وقتی در یک کافی شاپ هستید و می خواهید با دوستان نزدیک خود صحبت کنید یا تلفنی صحبت کنید، ممکن است صدای شما مزاحم دیگران شود، بنابراین سعی کنید همیشه با لحن آهسته و محترمانه صحبت کنید. بسیاری از مردم برای تمرین خلاقیت، خواندن کتاب، گوش دادن به موسیقی و همچنین فرار از “دنیای واقعی” به کافی شاپ ها می آیند، فقط قهوه داغ می نوشند و آرزوی استراحت و آرامش دارند. . باریستاها نمی خواهند از شما بخواهند که صدای خود را پایین بیاورید.

شماره 14 روش های مختلف برای رفتن به کافی شاپ: در پیشخوان بلاتکلیف بودن

طبیعی است که اگر برای اولین بار به یک کافی شاپ سر بزنید تا حدی احساس راحتی نخواهید کرد و به چیزی که می خواهید بخرید فکر نمی کنید. همچنین بد نیست قبل از اینکه به پیشخوان نزدیک شوید و سفارش خود را ثبت کنید، چند دقیقه اضافی را به یک منوی ناآشنا نگاه کنید. لازم نیست نگران انتظار یا تعلل باریستا باشید. اما به طور کلی سعی کنید زمان زیادی را صرف فکر کردن به انتخاب خود نکنید. اگر سوالی دارید یا می خواهید توصیه ای از یک باریستا بشنوید، سوال خود را بپرسید. در این مواقع یک نوشیدنی عالی برای شما آماده می کنند.

دکمه بازگشت به بالا