فرهنگ و هنر

حمید منوچهری سرمشق اخلاق و تعهد بود

حمید منوچهری سرمشق اخلاق و تعهد بود

در پی درگذشت حمید منوچهری، هنرمند پیشکسوت رادیو رئیس صداوسیما و معاون سیما در پیام هایی جداگانه فقدان این هنرمند را تسلیت گفتند.

به گزارش ایواره، به نقل از روابط عمومی صداوسیما متن پیام تسلیت پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در پی درگذشت حمید منوچهری بدین شرح است:

«خبر تاسف بار درگذشت همکار عزیز و پیشکسوت استاد حمید منوچهری را با اندوه فراوان دریافت کردم. آن مرحوم با صدایی پرطنین و ماندگار، سالها برای مخاطبان رادیویی رسانه ملی خاطره ساخت. استاد منوچهری همواره الگویی موفق برای نسل جوان و سرمشق اخلاق و تعهد و بزرگ منشی برای همکارانش بود. فقدان ایشان را که بی شک از وزنه‌های هویت رادیو بود به نزدیکان، دوستان و همکاران رادیو و خانواده بزرگ رسانه ملی تسلیت می‌گویم و از خداوند منان رحمت واسعه الهی را برای آن عزیز سفر کرده مسئلت می نمایم.»

محسن برمهانی، معاون سیما هم در پیامی درگذشت این هنرمند پیشکسوت را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت معاون سیما به شرح زیر است: 

«هنرمند پیشکسوت جناب آقای حمید منوچهری یکی از طلایه داران نسل طلایی دوبله در ایران بود که صدای گرمش با خاطرات و لحظات شیرین مردم در رسانه عجین شده است. البته آن مرحوم علاوه بر همکاری با دوبلاژ سیما در زمینه های دیگری هم ازجمله گویندگی رادیو و بازیگری صاحب هنر بود، یکی از نقش آفرینی‌های ماندگار وی بازی در مجموعه «معمای شاه» در نقش آیت الله کاشانی بود که از یادها نخواهد رفت.

اینجانب با عرض تسلیت به خانواده مرحوم منوچهری و جامعه هنری و رسانه‌ای کشورمان، از خداوند منان برای آن عزیز از دست رفته آمرزش و آرامش و برای بازماندگان صبر جزیل خواهانم.»

به گزارش ایواره، حمید منوچهری از پیشکسوتان و صداهای ماندگار رادیو، شامگاه ۱۱ مرداد ماه در سن ۸۲ سالگی درگذشت‌. وی طی سالها فعالیت در عرصه رادیو، دوبله و بازیگری آثار ماندگار فراوانی از خود برجای گذاشت و در سریال هایی‌ مانند «معمای شاه» بازی کرده بود.

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا