فرهنگ و هنر

هدف مهم انقلاب اسلامی حاکمیت قرآن در تمام ابعاد فردی و اجتماعی است

هدف مهم انقلاب اسلامی حاکمیت قرآن در تمام ابعاد فردی و اجتماعی است

اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور رییس جمهور و تقدیر از نفرات برتر این دوره از مسابقات در بخش خواهران، برادران و همچنین هشتمین دوره مسابقات دانش‌آموزی و رونمایی از تمبر مسابقات قرآن برگزار شد.

به گزارش ایواره، محمدمهدی اسماعیلی- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- عصر چهارشنبه (۲اسفندماه) در مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و هشتمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی جهان اسلام که با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار  شد با بیان اینکه بیش از ۴۰ کشور در آیین اختتامیه میهمان ما هستند، اظهار کرد: شاکر خداوند هستیم که در جامعه قرآنی زندگی می‌کنیم. امام خمینی(ره) بنیان‌گذار نهضت قرآنی در کشور و مقام معظم رهبری نیز پرچم‌دار و ترویج دهنده نور قرآن و فعالیت های قرآنی در کشور هستند.

وی ادامه داد: سیاستگذاری جمهوری اسلامی در حوزه قرآن روخوانی توسط تمام اقشار و تربیت ۱۰ میلیون حافظ در کشور است. برای رسیدن به این قله لازم است مسیری را طی کنیم. امروز اعداد نشان دهنده یک عزم جدی در  تمام بخش‌ها برای رسیدن به این هدف را نشان می‌دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: آماده همکاری در زمینه تشکیل قرارگاه حفظ قرآن با همکاری نهادهای مرتبط هستیم تا مطالبه دقیق و حکیمانه رهبر انقلاب را جلو ببریم. امروز شمیم قرآن در شهرها و روستاها به مشام می‌رسد و این زمینه را برای انجام فعالیت‌های قرآنی تسهیل می‌کند.

در حوزه بانوان و جوانان اتفاقات مبارکی در حال رخ دادن است

وی تاکید کرد: در قدم اول ۴ هزار مسجد به عنوان کانون قرآنی افتتاح شده است. طرح «خیرات حسان» توسط بانوان فرهیخته در کشور آغاز شده است و به طور کلی در حوزه زنان و جوانان اتفاقات مبارکی در حال رخ دادن است. تمام مجموعه‌ها پای کار هستند تا این هدف مهم انقلاب اسلامی در حاکمیت قرآن در تمام ابعاد فردی و اجتماعی تحقق پیدا کند.

تجلیل از بانوان و دانش‌آموزان برگزیده چهلمین دوره مسابقات قرآن توسط رییس جمهور

آیین تجلیل از برگزیدگان چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران و هشتمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی جهان اسلام با حضور رئیس‌جمهور، وزیر فرهنگ، وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان کشوری در سالن اجلاس سران برگزار شد.

همچنین در این مراسم از تمبر یاد بود چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نیز رونمایی شد.

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا