شهاب حسینی درباره چه چیزی صحبت کرد؟

شهاب حسینی درباره چه چیزی صحبت کرد؟

درخواست اخیر شهاب حسینی و سوالاتی درباره وضعیت سینما دغدغه جدی بسیاری از فعالان این حوزه است که نگران ادامه وضعیت فعلی و آینده سینما هستند.

به گزارش ما، «سینما» از ابتدای تابستان امسال و پس از رکود شدید پس از شیوع ویروس کرونا، گیشه قدرتمندی را تجربه کرد و پیش‌بینی می‌شود در فصل پاییز وضعیت بهتر شود، اما ناآرامی. که در پایان شهریور ماه در کیشور به وجود آمد، برا را را کرند و هلا در کیمه این فیکنا شده است، سینما و سینماداری اینده و بیشترین سینماگران است و کیمی کیروز آن را می بیند.

در پاییز امسال قرار بود فیلم های جدیدی اکران شود و حتی قرار شد همزمان با جام جهانی اکران برخی فیلم ها ادامه پیدا کند تا استقبال مخاطبان در سینما کم نشود اما فروش فیلم های روی پرده به قدری کاهش یافته که به گفته برخی کارشناسان حدود 50 درصد مواقع. همین موضوع باعث شد تا سازندگان فیلم هایی که امسال برای پاییز اکران شده اند، فعلا انصراف دهند. زیرا آنها به دلیل هزینه های زیادی که برای سازه خرج شده است، شکست را در پیشخوان نمی بینند. در این میان برخی از سالن های سینما تاکید می کنند که در زمان شیوع ویروس کرونا از سینما حمایت ویژه شود.

بیشتر بخوانید:

تقديم يك سينامدار بر زوائد دولت سبحانه بري دمير از فيراشني سيناماها

حمایون اسعدیان: باید بری حفظ سینما کارد کرد

در کنار این موضوع، یکی از دغدغه های برخی سینماگران این است که آیا در فضای کنونی جامعه از نظر روحی شرایط اکران مهم است؟ در این بین عده ای برای بهبود وضعیت خود تصمیم گرفتند فیلم های خود را اکران کنند اما برخی دیگر وضعیت را مبهم می دانند. به همین ترتیب سالن های سینما تاکید می کنند که برای تشویق صاحبان فیلم ها به اکران، حمایت های مالی خوبی از سوی سازمان سینمایی صورت گیرد، اما تاکنون با اعلام رسمی سازمان سینمایی و همچنین خانه سینما، که به عنوان یک ارگان حرفه ای باید درخواست شود تنها تصمیمی که اخیراً از سوی شورای صنفی نمایشی اعلام شده این است که هر دو هفته یکبار فیلم هایی که همزمان با جام جهانی اکران می شوند به مدت یک هفته و هر فیلم جدیدی که اکران می شود به مدت یک هفته نمایش داده شود. اکران در صورت پذیرش مخاطب می تواند کود را تا پیاین سال بدون رامین آیینـنامه‌ای رضید دهد. همچنین اعلام می شود که فیلم های جدید از حمایت مالی سازمان سینمایی برخوردار خواهند شد اما این موضوع بسیار کلی است و حتی سینماگران و تهیه کنندگان در پیگیری ما اعلام می کنند که اطلاعات دقیقی از این رویداد ندارند تا آنها می خواهند برای اکران فیلم هایشان تصمیم بگیرند. سوال انها این است که چه حمایت مالی و به چه شکلی بود؟ ایا بلاعواد است ایا به روست وام بروگ شد؟

بیشتر بخوانید:

عاشرة درجاز فيلمي با بازي محدي هاشمي احرة اكران

وضعیت کلی سینما و فعالان آن باعث نگرانی شد که شهاب حسینی در سکوت مسئولان صنف نوشت: شاید بیشتر از هر قشر دیگری باید دغدغه صنف سینماگر را داشت که در شرایط فعلی می توان انتظار داشت باز هم از آثار سینمایی استقبال کند؟ أيا روح جميعي دير مجازی و اشتياقي براي تعريف به ايکيںهاي ما و اير دادت؟ מגר נעון הווזר מא רא גוש ו קשמ ו זאן و דל מרדום היאת מיבקשד؟ مجر نه آن جانمان به جانشان دهو است؟ מגר נעות הפיטילים החיקים מא סטרטן؟ מגר נה עשוד מא קוד، המין מרדונים؟ حال با روح ازرده جميعة و جان و دل غسته مدرون چ كانيم؟ ایا باز ابر آنلاین و محبتشان بر دشت اندیشه ما برید بارید؟ به عنوان یکی از اعضای کوچک خانه سینما نظر رسمی قشر محترم را نسبت به شرایط موجود جامعه اعلام می کنم. سینمای خانواده باید نظرات آنها را به گوش جامعه ای برساند که همیشه در کنار آنها باشد. لذا خواهشمندم در کوتاه ترین زمان ممکن به اجماع برسیم تا به وحدت سینماگران برسیم و به جامعه اعلام کنم.

آنچه شهاب حسین بازیگر، کارگر و تهیه کننده سینما گفت در گفتگو با بسیاری از اهالی سینما شنیده می شود. برخی معتقدند در زمان تغییر فناوری و بسترهای نمایش باید در نحوه مدیریت سینما و قوانین تولید فیلم نیز تغییراتی ایجاد شود تا سینما بتواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل