فرهنگ و هنر

آغاز درس‌گفتارهایی درباره‌ بوعلی سینا

آغاز درس‌گفتارهایی درباره‌ بوعلی سینا

مرکز فرهنگی شهر کتاب از چهارشنبه 29 فوریه ساعت 11:00 سخنرانی درباره ابن سینا را آغاز می کند که هر چهارشنبه ادامه دارد.

به گزارش ایواره ، اولین جلسه از سلسله سخنرانی های گفتمان درباره بوعلی سینا عملاً با حضور رضا داوری اردکانی ، حسین معصومی همدانی و محمدجواد اسماعیلی برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند این درس را از سخنرانی اینستاگرامی فرهنگسرای شهر کتاب در کتابوفارنگ و تلگرام این مرکز در bookcitycc دنبال کنند.

ابن سینا فیلسوف ، پزشک ، ریاضیدان و دانشمند مشهور ایرانی در جهان است. وی به فلسفه و پزشکی مشهور است و فلسفه مشا per ، تحت تأثیر فلسفه و اسلام نوافلاطونی است.

وی اولین کسی بود که در ایران پس از اسلام پیرامون آموزش و پرورش و صدور احکام اظهارنظر کرد. بیشتر آثار وی به زبان عربی است و برخی شعرها به عربی و فارسی نسبت داده شده است.

زندگی متلاطم و توانایی های شگفت انگیز ون اسلیپ افسانه های زیادی در مورد شخصیت وی ارائه کرده است. از آثار مشهور وی می توان به رستگاری ، قانون ، شفا ، اشارات ، دائرlopالمعارف علائی ، تکه های طبیعت ، مبدا و معاد اشاره کرد.

همچنین ، Haybniqizan ، Salaman and Absal ، معراج نامه یکی از داستانهای تمثیلی-فلسفی وی است. حدود 240 اثر به او نسبت داده شده است. نام ، آثار و اندیشه های ابن سینا در بیشتر آثار شاعران به زبان فارسی منعکس شده و از مضامین استفاده کرده اند. بسیاری از آثار ابن سینا هنوز از نظر علمی تصحیح ، تبیین و منتشر نشده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا