شلف چیست؟

ایده های جذاب تزئین شلف چوبی

در زمان گذشته بیشتر خانه ها دارای طاقچه بودند، این طاقچه ها مکانی مناسب برای جای گذاری انواع وسایل اعم از؛ قاب عکس، تابلوها، آینه و حتی ظروف دکوری بودند. با تغییر زمان این طاقچه ها دیگر از خانه ها حذف شدند، اما به جای ساخت طاقچه از انواع قفسه یا شلف برای طراحی دکوراسیون منزل استفاده می شود.

شلف ها از وسایل بسیار پر کاربرد برای تزئین و طراحی دکوراسیون محیط می باشد. شلف ها را می توان در بیشتر فضاها استفاده کرد. از شلف می توان در اتاق خواب، نشیمن، آشپزخانه و حتی راهرو و سرویس های بهداشتی نیز استفاده کرد. در واقع شلف ها فضایی برای شما به وجود می آورند که به وسیله آن می توانید وسایلی که برای شما ارزشمند هستند را همیشه در معرض دید خود و دیگران قرار دهید. این مزیت شلف باعث ایجاد حس بسیار خوبی در شما خواهد شد.

امروزه شلف ها از متریال مختلفی ساخته می شوند. این امر سبب تنوع رنگ شلف ها و همچنین تنوع قیمت این قفسه ها شده است. رنگ های گوناگون شلف باعث می شود شما به راحتی و طبق سلیقه خود اقدام به خرید شلف مورد نظر خود نمایید. نصب شلف کار بسیار آسانی می باشد و نیاز به داشتن تخصص ندارد، برای نصب شما به رول پلاک و همچنین پیچ نیاز دارید. اما جنس های مختلف شلف به شرح زیر می باشد.

انواع شلف

  1. شلف چوبی: این شلف ها یکی از پرطرفدارترین ها می باشند. از شلف چوبی بیشتر در دکوراسیون های کلاسیک استفاده می شود.
  2. شلف فلزی: این شلف ها نسبت به دیگر شلف ها مقاوم تر و همچنین سنگین تر می باشند. از شلف های فلزی بیشتر برای نگهداری از وسایل سنگین استفاده می شود.
  3. شلف MDF: شلف ام دی اف یکی از متنوع ترین شلف ها در طرح و رنگبندی می باشد. قیمت این شلف بسیار مناسب می باشد و به همین خاطر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
  4. شلف پلاستیکی: این شلف بسیار وزن کمی دارد و بیشتر برای نگهداری وسایل سبک استفاده می شود.
  5. شلف شیشه ای: یکی از شلف های شیک و مدرن شلف شیشه ای می باشد. این شلف ها را می توان به راحتی با هر سبک و هارمونی ترکیب کرد. تنها معایب شلف شیشه ای به شکنندگی آن می توان اشاره کرد.

شلف ها قابلیت نصب روی سطوح عمودی را دارند. شلف ها را می توان هم بصورت تک و هم بصورت چندتایی در کنار هم استفاده کرد. اما نکته مهم برای طراحی دکوراسیون، تزئین این شلف ها می باشد. در ادامه چند مورد از تزوین شلف ها را بای شما بازگو کردیم، تا با رعایت و ایده گرفتن از آنها بتوانید فضایی زیبا برای خود بسازید، پس همراه ما تا انتهای این مقاله باشید.

تزئین شلف

  1. تزیین شلف با کتاب

یکی از متداول ترین طراحی شلف ها، استفاده از انواع کتاب ها می باشد. شما می توانید کتاب های مورد علاقه خود را در این شلف ها بچینید. یکی از اصول چیدمان کتاب ها این است که کتاب ها را بصورت فرد روی شلف بگذارید، زیرا این اعداد باعث ایجاد تعادل می شوند. در کنار کتاب نیز می توانید از انواع آثار هنری کوچک نیز استفاده نمایید.

  1. تزئین شلف با قاب عکس

یکی از متداول ترین وسیله برای تزئین شلف استفاده از انواع قاب عکس چوبی می باشد. شما می توانید عکس مورد نظر خود را قاب بگیرید و آن را بر روی شلف قرار دهید. توجه کنید که تعداد قاب عکس بستگی به ابعاد شلف شما دارد. پس در شلف های بزرگتر می توان از تعداد بیشتری قاب عکس استفاده کرد. قاب عکس ها را نیز می توانید در ابعاد مختلف انتخاب کنید تا زیبایی شلف و فضای شما دو چندان شود.

  1. تزئین شلف با گلدان

یکی از بهترین انتخاب ها برای شلف، استفاده از انواع گلدان و گیاه می باشد. گیاهان حس زنده بودن را به محیط می بخشند و باعث شادابی و نشاط برای شما و مخاطبان شما می شوند. اگر دچار کمبود فضا برای گذاشتن گلدان های کوچک خود هستید، این روش بهترین راه می باشد. با این کار می توانید محیط خود را زنده تر کنید.

  1. استفاده از ظروف دکوری

یکی دیگر از موارد استفاده ازز شلف برای به نمایش گذاشتن انواع وسایل دکوری و قیمتی می باشد. شلف ها مورد مناسبی جهت این کار می باشند. ظروف دکوری و با ارزش خود را با توجه به ابعاد شلف و فضای مورد نظر خود انتخاب کنید تا زیبایی آن از بین نرود. سعی کنید اگر از تعدادی ظروف برای تزئین استفاده می کنید، رنگبندی آنها در یک طیف رنگی باشد. ابعاد ظروف را نیز می توانید در هر اندازه به دلخواه انتخاب نمایید. سعی کنید در هنگام چیدمان همه ی ظروف را یک اندازه انتخاب نکنید، زیرا ابعاد مختلف سبب زیبایی بیشتر طراحی و محیط می شود.

خرید شلف چوبی

اگر قصد خرید شلف دارید، می توانید آنرا از فروشگاه اینترنتی قاب نقاشی تهیه نمایید. این فروشگاه سازنده انواع شلف دیواری، شلف آویز و شلف پایه دار می باشد. شما می توانید انواع شلف را با ابعاد دلخواه و با بالاترین کیفیت سفارش دهید. فروشگاه قاب نقاشی به شما این اطمینان را می دهد که قاب درخواستی شما با بهترین متریال و همچنین بهترین قیمت برای شما آماده کند. با مراجعه به وب سایت ما می توانید از انواع قاب عکس و شلف های ما دیدن نمایید.

خروج از نسخه موبایل