کولر گازی دیواری کوروت ساخت کجاست؟

بررسی مزایا و معایب کولر گازی (اسپلیت)

مزایا و معایب انواع کولر گازی دیواری یکی از موضوعات مهم برای کسانی است که قصد خرید کولر گازی را دارند. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از استفاده از کولرهای گازی و اسپلیت‌ها با ویژگی‌ها و خصوصیات مربوط به آن آشنا شوید. از همین رو در این مطلب قصد داریم که در مورد مزایا و معایب اسپلیت با شما صحبت کنیم. اگر شما قصد خرید هر نوعی از کولر گازی دارید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. در واقع در این مطلب تمایل داریم که بخشی از راهنمای خرید کولر گازی را در اختیار شما قرار بدهیم.

مزایا و معایب کولرهای گازی (اسپیلت)

در سال‌های قبل کولر گازی بیشتر یک وسیله بسیار مدرن و گران قیمت برای خانه‌ها و آپارتمان‌های لوکس و تجملاتی بود. اما امروزه این کولرهای گازی توانسته‌اند به اکثریت خانه‌ها با هر سطح و طبقه‌ای راه پیدا کنند. در واقع بعد از ساخت و تولید کولرهای گازی با توجه به ویژگی‌ها و مزایای کولر گازی، این سیستم‌های سرمایشی، توانسته‌اند جایگزین بسیار مناسبی برای دیگر دستگاه‌های سرمایشی مثل کولرهای آبی، پنکه‌ها و … باشند.

به دلیل استقبال بسیار زیاد از این نوع کولرهای گازی امروزه انواع مختلفی از این کولرهای گازی ساخته و تولید می‌شوند. هر کدام از این کولرهای گازی ویژگی‌ها و مشخصات مخصوص به خود را دارند. شما می‌توانید با توجه به نیازها و انتظاراتی که از یک کولر گازی دارید هر مدل از این کولرها را برای ساختمان و یا منزل خود انتخاب کنید. در ادامه این مطلب مزایا و معایب کولر گازی و اسپلیت‌ها را با جزئیات زیاد با هم بررسی خواهیم کرد.

مزایای کولر گازی(اسپیلت)

واضح است که کولرهای گازی به دلیل داشتن مزایا و ویژگی‌های بسیار زیاد توانسته‌اند بخش بزرگی از بازار دستگاه‌های سرمایشی را از آن خود کنند. در ادامه این مطلب مهمترین این مزایا را برای شما بیان کرده‎ایم.

·         استفاده نکردن از آب به عنوان خنک کننده

یکی از معایب و مشکلات مهم کولرهای آبی استفاده از آب به عنوان خنک کننده اصلی است. این موضوع باعث می‌شود که رطوبت محیط تا حد زیادی افزایش پیدا کند. به همین دلیل است که در مناطق و شهرهای رطوبتی و ساحلی مثل شهرهای شمال و جنوب کشور، به هیچ عنوان از کولرهای آبی به عنوان خنک کننده استفاده نمی‌شود. زیرا این کولرها باعث می‌شوند که رطوبت هوا به حد بسیار زیاد و غیر قابل تحملی برسد. اما در کولرهای گازی که با استفاده از گاز کولر و کمپرسور،  هوای محیط خنک و سرد می‌شود و از آب به عنوان یک خنک کننده استفاده نمی‌شود. از طرفی این موضوع باعث صرفه‌جویی در مصرف آب در فصول گرم سال می‌شود.

·         سرعت زیاد در خنک کنندگی

یکی دیگر از مزایا و ویژگی‌های بسیار خوب کولرهای گازی این است که می‌تواند در مدت زمان کوتاهی، بخش بزرگی از فضا را خنک کند. اما این موضوع در مورد دیگر دستگاه‌های سرمایشی مثل پنکه و کولرهای آبی صادق نیست. در واقع اگر می‌خواهید بلافاصله بعد از روشن شدن کولر محیط مورد نظر خنک شود حتماً از کولرهای گازی استفاده کنید.

·         بی صدا بودن

اما یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوب کولرهای گازی در مقایسه با سایر دستگاه‌های سرمایشی، بی صدا و یا کم صدا بودن آن است. در واقع شما در زمان استفاده از این کولر گازی‌ها، هیچ صدایی را نمی‌شنوید. این موضوع در حالی است که کولرهای آبی،  معمولاً در در حین انجام کار از خود صداهای مختلف تولید می‌کنند و مخل آسایش و آرامش شما می‌شوند.

·         تصفیه هوا با استفاده از فیلترهای مخصوص

اما یکی دیگر از مهمترین مزایای اسپلیت، تصفیه هوا با استفاده از فیلترهایی که برای این موضوع بر روی آن تعبیه شده‌اند،  می‌باشد. در صورت استفاده از هر نوع کولر گازی به خصوص انواع بروز و جدید آن، شما یک هوای سالم و تصفیه شده را استنشاق می‌کنید.

·         نصب آسان و راحت

یکی از معایب کولرهای قدیمی یا همان کولرهای آبی وجود دریچه است. اگر ساختمانی دریچه‌های کولر آبی نداشته باشد نمی‌تواند به راحتی از کولر آبی به عنوان یک دستگاه سرمایشی استفاده کند. این در حالی است که هر زمانی که بخواهید می‌توانید نصب کولر گازی را در هر قسمتی از آپارتمان و ساختمان خود انجام بدهید. درست است که نصب کولر گازی هم بی‌دردسر نیست، اما آماده کردن محل نصب آن برای همیشه یک کار ممکن و شدنی است.

·         کاهش تعداد حشرات

خنک کردن هوای محیط بدون مرطوب کردن آن باعث می‌شود که تا حد قابل توجهی تعداد حشرات و انگل‌ها که در فصول گرم سال زیاد هستند، کاهش پیدا کند. این موضوع یکی دیگر از مزایای اسپلیت محسوب می‌شود. پیشنهاد می‌شود که اگر دارای فرزند کوچک هستید حتما برای رهایی از شر این حشرات و انگل‌ها حتما از کولرهای گازی استفاده کنید.

·         خنک کردن بخش های مختلف ساختمان

شما می‌توانید قبل از نصب کولرهای گازی در مورد مکان نصب آن تصمیم گیری کنید و با این کار می‌توانید هر بخشی از منزل و یا ساختمان را که بخواهید خنک‌تر کنید را انتخاب کرده و کولر گازی را در آن منطقه نصب کنید. البته بهتر است که برای هر بخش از ساختمان متناسب با ظرفیت آن اقدام به خرید اسپلیت کنید.

معایب کولر گازی (اسپیلت)

درست است که کولر گازی یا همان اسپلیت مزایا و ویژگی‌های خوب بسیار زیادی دارد اما این موضوع باعث نمی‌شود که از معایب مربوط به این کولر و اسپلیت چشم پوشی کنیم. به همین دلیل در ادامه بدون هیچ اغماض و کوتاهی معایب کولر گازی را نیز با هم بررسی خواهیم کرد. اگر شما قصد خرید و استفاده از این اسپلیت‌ها را دارید حتما بعد از مطالعه این مطلب و با آگاهی کامل اقدام به خرید آن کنید. همچنین می توانید لیست قیمت خرید کولر گازی 30000 را نیز از کارشناسان ما درخواست کنید.

·         قیمت بالای کولرهای گازی

یکی از معایب بزرگ و اساسی کولرهای گازی قیمت بالای آن‌ها در مقایسه با دیگر سیستم‌های سرمایشی مثل پنکه و کولرهای آبی است. در واقع بسیاری از افراد قصد خرید کولرهای گازی را دارند اما محدودیت بودجه باعث می‌شود که نتواند این کولرهای گازی را خریداری کنند. در ادامه به شما می‌گوییم چرا با وجود قیمت بالای کولر گازی بهینه‌تر است که از کولرهای گازی و اسپلیت‌ها استفاده کنیم.

·         بالا بودن مصرف برق

یکی دیگر از معایب اسپلیت استفاده زیاد از انرژی برق است. البته این موضوع در کولرهای گازی مدل قدیمی بیشتر شایع بوده است و در مدل‌ها و برندهای جدید کولر گازی تلاش شده تا حد زیادی این مصرف بالای انرژی برق کاهش پیدا کند. به همین دلیل پیشنهاد ما به شما خرید کولرهای گازی از برندهای معروف و معتبر و از مدل‌های جدید و به‌روز آن است.

 همچنین پیشنهاد ما به شما این است که در زمان خرید هر نوع کولر گازی به نمودار انرژی آن دقت کنید. مثلاً یکی از کولر گازی‌هایی که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن استفاده کنید کولر گازی دایکین است. از آنجایی که این کولر گازی با توجه به تکنولوژی و فناوری‌های جدید و به روز تولید شده است نمودار انرژی آن بسیار بهینه است و شما می‌توانید با خیال راحت و بدون نگرانی در مورد مصرف انرژی برق این اسپلیت را خریداری کنید.

داکت اسپلیت دایکین دارای سه ظرفیت 24000، 30000 و 40000 است که باید هر کدام از آن‌ها را با توجه به محیط و فضای مورد نظر انتخاب کنید. به این موضوع توجه کنید که اگر بدون توجه به ظرفیت کولر گازی اقدام به خرید کنید محیط مورد نظر شما یا به اندازه کافی سرد نمی‌شود یا بیش از اندازه مورد نیاز سرد می‌شود، که هر دوی این موضوعات انتخاب اشتباه شما را نشان می‌دهد.

·         افزایش آلودگی هوا

یکی دیگر از معایب کولرهای گازی تولید گازهای مضر است. بعضی از این کولرهای گازی مثلاً کولرهای گازی پنجره‌ای، آلاینده‌های مضر را به هوا می‌افزایند.

خرید و قیمت کولر گازی یا اسپلیت 24000

در بالا گفتیم که کولر گازی 24000 به عنوان پرچمدار کولر گازی دیواری شناخته می شود و هر ساله برخی از مدل های آن به عنوان پرفروش ترین کولر گازی به حساب می آیند . پوشش عالی برای آپارتمانی به مساحت 50 متر باعث شده ضعف کولر گازی 18000 هم پوشانده شود و خیلی از کاربرها با فضای آپارتمانی 50 تا 60 متر فقط از یک کولر گازی بیست و چهار هزار استفاده کنند. قیمت کولر گازی 24000 بنا به مشخصات و مدلی که شما مد نظر دارید مشخص می شود.

اولین مولفه در تعیین قیمت کولر گازی 24000 مشخص کردن برند کولر گازی با ظرفیت 24 هزار می باشد . دومین مولفه بعد از انتخاب برند این هست که شما مشخص کنید کولر گازی را برای چه مصرفی مد نظر دارید برای مصرف خانگی می خواهید یا نه برای امکان تجاری یا مکان هایی مانند مساجد و … که این مورد باعض می شود که شما نوع کولر گازی 24000 به صورت ایستاده باشد یا خیر و به صورت دیواری نیاز به استفاده دارید و مشخص می کند موتور روی این کولر گازی از چه کمپرسوری استفاده می کند .

مورد دیگر در تعیین کنندگی قیمت کولر گازی با ظرفیت بیست و چهار هزار این هست که کولر گازی دارای چه امکاناتی باشد یا تا چه حد هوشمند باشد که باعث تغییر در هزینه می شود یا اینکه کیت اینورتر داشته باشد یا خیر، بنابراین برای مشخص شدن قیمت کولر گازی بیست و چهار هزار به دلیل تنوع محصولات بالا در این ظرفیت کولر گازی بهتر هست با مشاوران این حوزه صحبت کنید سپس قیمت کولر گازی مشخص می شود. قیمت کولر گازی با ظرفیت 24000 در سال 1402 بنا به شرایط و ویژگی ها از 25 میلیون تومان هست تا 50 میلیون تومان که این تفاوت بنا به برند ، نوع استفاده و سایر ویژگی ها هست .

برای خرید کولر گازی 24000 می توانید به صورت حضوری به نمایندگی های مد نظر مراجعه کنید و پس از بررسی قیمت و مشخصات فنی خرید مد نظر را انجام دهید یا می توانید از فروشگاه آنلاین ونداد کولر به صورت آنلاین سفارش بدهید و یا اینکه به صورت تلفنی تمامی مشخصات فنی به صورت کاملا مشخص را بپرسید و با قیمت بانه کولر گازی را بخرید و درب منزل قیمت کولر گازی 24000 را پرداخت کنید شایان ذکر هست که تمامی کولرهای گازی ونداد کولر به ضمانت و پس از تایید کارشناس شما می باشد.

خروج از نسخه موبایل