فرهنگ و هنر

از اجرای ویژه برنامه “یاس کبود” تا ماجرای “اسیر هندی” در ایام فاطمیه

از اجرای ویژه برنامه "یاس کبود" تا ماجرای "اسیر هندی" در ایام فاطمیه

اجرای ویژه برنامه سوگواره یاس کبود در محوطه تئاتر شهر و اجرای نمایش اسیر هندی در سینما بهاران از جمله برنامه های مناسبتی برای ایام فاطمیه است.

مجلس شبیه‌خوانی حضرت زهرا(س) و اجرای خیابانی «بشنو از فاطمه (س)» در قالب ویژه‌برنامه «سوگواره یاس کبود» اداره کل هنرهای نمایشی در روزهای شنبه ۲۵، یکشنبه ۲۶ و دوشنبه ۲۷ آذر، همزمان با ایام فاطمیه در محوطه باز تئاتر شهر برگزار می‌شود.

به گزارش ایواره به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، «سوگواره یاس کبود» به همت کانون تئاتر دینی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد.

در این سوگواره نمایشی هنرمندان تئاتر با مدیریت محمود فرهنگ، مدیر کانون تئاتر دینی برنامه‌ای تدارک دیده‌اند که در قالب آن در روزهای شنبه ۲۵، یکشنبه ۲۶ و دوشنبه ۲۷ آذر، مجلس شبیه‌خوانی حضرت زهرا(س) با معین‌البکایی ابوالفضل میرزااحمدی و همچنین اجرای خیابانی «بشنو از فاطمه (س)» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی وکیلیان در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر از ساعت ۱۵ الی ۱۷ اجرا خواهد شد.

نـمایـش«اسیـر هنـدی» روی صـحنه می رود

نمایش آیینی «اسیر هندی» به نویسندگی و کارگردانی علی یاری و جمعی از نوجوانان در سالن همایش های بهاران منطقه ۱۷ روی صحنه می رود.

این نمایش روایتی است از اسارت فضه نوبیه تا خادمی حضرت فاطمه زهرا(س) که روزهای ۲۳ تا ۲۵ و ۲۷ آذرماه از ساعت ۱۸ تا۱۹:۳۰ سالن همایش های سینما بهاران اجرا می شود.

کارگردانی این برعهده نمایش علی یاری است و لیدااختیاری دستیاری کارگردان را برعهده دارد. نازنین زهرا حسن‌نیا، محمدرضا نفری، مهدی بنفشه، ارسلان زارع، حسین قبادی، محمد ایمان نصیرزاده، مهران نظری، سجاد سلحشور، ابولفضل فاتحی، محمد طه دهقان، محمد امین ملکی، ملیکا قاسمی،کوثرکمالی، مبینا رفیعی، فاطمه داداشی، ضحی جمال، فاطمه سلطانی، فاطمه زهرا احمدی در کنار بازیگران خردسال امیر علی حسینی، مهدیار اسدی، سالار زارع، روشا ترکمن و زینب سلطانی در این نمایش ایفای نقش می کنند.

داستان این نمایش مربوط است به سرنوشت دختر اسیر اشراف زاده ی هندی بنام «فضه نوبیه» که شهرت او به دلیل خدمتگزاری به حضرت فاطمه زهرا (س) بانوی بزرگ اسلام و نقل روایاتی منتسب به ایشان است.

علاقه مندان برای تهیه بلیت رایگان و هماهنگی بیشتر برای تماشای این نمایش می توانند با  شماره ۰۹۳۵۹۶۷۸۶۶۷ تماس بگیرند یا برای کسب اطلاع  بیشتر به فضای مجازی«ایتا» به نشانیasirehendi@ مراجعه کنند. سینما بهاران در بزرگراه آیت الله سعیدی، میدان بهاران، بوستان بهاران واقع شده است.

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا