علمی و پزشکی

آمار کرونا در ایران، ۷ آذر ۹۹/ شناسایی ۱۴۰۵۱ بیمار و ۴۰۶ فوتی جدید

آمار کرونا در ایران، ۷ آذر ۹۹/ شناسایی ۱۴۰۵۱ بیمار و ۴۰۶ فوتی جدید

تعداد قربانیان خاص Covid 19 در ایران به 47،095 نفر رسید

رایگان:

سیما سادات لاری روز جمعه با اعلام آخرین آمار بیماران دارای تاج و قربانیان در ایران ، افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (27 دسامبر 2014) براساس معیارهای تشخیصی نهایی ، 14 هزار و 51 بیمار جوانان مبتلا به کوید 19 در محل شناسایی و 2245 نفر در بیمارستان بستری شدند. با این حساب ، تعداد کل 19 بیمار کوویید در کشور به 922397 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون 640،065 بیمار بهبود یافته یا از بیمارستان ها مرخص شده اند. همچنین ، 5860 بیمار مبتلا به Covid 19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار می گیرند.

ویروس کرونا ویروس کرونا ، از اواخر سال 2019 در ووهان چین مشاهده شده و اخیراً در سراسر جهان گسترش یافته است ، سازمان بهداشت جهانی در مارس 2020 بیماری همه گیر را تایید کرد.

طبق آمار رسمی ، بیماری کوید 19 تاکنون بیش از 60 میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داده و بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در نتیجه این بیماری جان خود را از دست داده اند. ایران از نظر تعداد مرگ ناشی از زنا و بدون توجه به نسبت جمعیت در رتبه نهم جهان است. تعداد مرگ تاج در ایالات متحده ، برزیل ، هند ، مکزیک ، انگلیس ، ایتالیا ، فرانسه و اسپانیا بیشتر از ایران بود.

ویروس کرونا از طریق دست آلوده ، عطسه ، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان ، بینی و چشم به افراد آلوده منتقل می شود. تنگی نفس ، خستگی و بدن درد ، اختلالات بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از علائم کووید 19 است. بیش از 80٪ افراد آلوده به ویروس به بیماری خفیف مبتلا می شوند.

محدودیت های جدید تاج گذاری برای 44 هفته از شنبه 44 تا 448 شهر اعمال می شود ، از جمله 160 شهر با رنگ قرمز ، 208 شهر با نارنجی و 80 شهر با زرد.

تحت این محدودیت ها ، کار غیرضروری در شهرهای قرمز و نارنجی بسته خواهد شد ، دفاتر دولتی با حداکثر یک سوم کارمندان کار می کنند ، ترافیک بین شهری با پلاک غیربومی ممنوع است و هرگونه تردد وسایل نقلیه از ساعت 9 صبح تا 4 بعد از ظهر ایشته در شهرهای قرمز ممنوع است.

جمشید انصاری ، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ، شب گذشته – پنجشنبه – از تعطیلی دفاتر در هفته آینده خبر داد و افزود: دولت این بخشنامه را ابلاغ کرده و شامل کلیه کارمندان دولت اعم از مقامات ، پیمانکاران و پیمانکاران و همچنین و قراردادهای شرکت کاهش نیروی انسانی باید در همه زمینه ها انجام شود و هیچ تفاوتی بین کارکنان بخش وجود ندارد.

دکمه بازگشت به بالا