فرهنگ و هنر

از عدم تمدید مهلت ارسال فیلم به جشنواره کودک تا خبرهایی از «افرا»، «سنگلج»

تعطیلی یک روزه تالار سنگج، «بزپاش» روی صحنه تماشاخانه انتظامی، تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره افرا، مهلت حضور در جشنواره فیلم کودک تمدید نمی شود و.. از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، نمایش های “شب روی سنگفرش خیس” و “پرده در پرده” در روز چهارشنبه اول شهریور روی صحنه نمی روند.

به گزارش ایواره به نقل از روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، نمایش های در حال اجرای تماشاخانه سنگلج روز چهارشنبه اول شهریور ماه و همزمان با شب شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) روی صحنه نخواهند رفت و در روز پنجشنبه اجرای خود را با نیم ساعت تاخیر آغاز می کنند.

نمایش “پرده در پرده” به کارگردانی رویا اسدی اجرای روز پنجشنبه دوم شهریور ماه را در ساعت ۱۹ و نمایش “شب روی سنگفرش خیس” به کارگردانی میکائیل شهرستانی اجرای خود را در ساعت ۲۰.۴۵ آغاز خواهند کرد.

این دو نمایش تا ۱۰ شهریور روی صحنه خواهند بود و علاقه مندان می توانند از طریق سایت تیوال نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.

«بزباش» روی صحنه تماشاخانه استاد انتظامی

نمایش «بزباش» به کارگردانی صدرا صباحی و مسعود کاروری در تماشاخانه استاد انتظامی روی صحنه می‌رود.

/از عدم تمدید مهلت ارسال فیلم به جشنواره کودک تا خبرهایی از «افرا»، «سنگلج»/

نمایش «بزباش» به نویسندگی یاسمن اسمعیل‌زادگان و کارگردانی صدرا صباحی و مسعود کاروری از دوشنبه ۶ شهریور تا هفتم آنلاین هر شب (به جز شنبه‌ها) ساعت ۱۹ به مدت ۷۰ دقیقه در تماشاخانه استاد انتظامی اجرا می‌شود.

امیربهادر قرقانی، زینب عوض‌پور، آرمین لواسانی و مسعود کاروری بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه داستان نمایش «بزباش» آمده است: «بزباش نوعی آبگوشت است که دستور پخت آن به شرح ذیل است: مقدار کافی آب در قابلمه بریزید و یک و نیم تا دو ساعت روی حرارت متوسط بگذارید تا بپزد. کمی از چربی یا دنبه گوشت را جدا کرده، در ظرفی بکوبید و به ظرف آبگوشت برگردانید. یک ساعت قبل از اضافه کردن لیمو عمانی به آبگوشت، آن را در آب ولرم خیس کنید. سبزی‌ها را درشت خرد کرده و در تابه کمی تفت دهید.»

نمایش هیدن به روزهای پایانی اجرا رسید

اجرای نمایش «هیدن» ( HIDDEN) به کارگردانی کوروش شاهونه به روزهای پایانی اجرا در تالار قشقایی تئاتر شهر رسید.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، نمایش «هیدن» (HIDDEN) به نویسندگی ریحانه رضی و کوروش شاهونه، طراحی و کارگردانی کوروش شاهونه و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، که از ۲۷ تیر در تالار قشقایی تئاتر شهر روی صحنه رفته است، به اجراهای پایانی رسید و تا روز جمعه ۳ شهریور  میزبان مخاطبان خواهد بود.

حمید ‌رحیمی، ریحانه ‌رضی، عطا عمرانی، آیت ‌بی ‌غم، فرناز ‌حسینمردی، مبینا هَداوندخانی بازیگران این اثر نمایشی هستند که هرشب در دو ساعت ۱۸:۱۵ و ۲۰:۱۵ روی صحنه می‌رود.

در توضیح نمایش «هیدن» (HIDDEN) آمده است: «انسان‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند، نابینا هستند.»

«هیدن» (HIDDEN ) بعد از نمایش  «مانستر» دومین تجربه همکاری مشترک سجاد افشاریان و کوروش شاهونه در تئاتر است.

 علاقه‌مندان برای تهیه بلیت روزهای پایانی می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

تمدید مهلت ارسال اثر به چهارمین جشنواره تئاتر افرا

 دبیر چهارمین جشنواره تئاتر افراد از تمدید ۱۰ روزه مهلت ارسال آثار به این رویداد از سوی علاقه مندان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره، عباس غفاری با اشاره به استقبال اهالی تئاتر از این رویداد توضیح داد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه چهارمین جشنواره تئاتر افرا که با عنوان گفت‌وگو برگزار می‌شود تا ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ تمدید شد.

وی یادآور شد: پیش از این قرار بود شرکت‌کنندگان تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ روند ثبت‌نام را تکمیل و آثار خود را به دبیرخانه تحویل دهند.

عمارت نوفل‌لوشاتو، چهارمین دوره جشنواره افرا را با شعار «مونولوگ کافی است، بیایید گفت‌وگو کنیم» و با هدف گفتمان و دیالوگ برای گذر از فضای تنهایی که در جامعه حاکم شده برگزار می‌کند.

بخش «سینمای دیگر» در فیلم‌نت راه‌اندازی شد/ فرصتی برای فیلمسازان

با راه‌اندازی بخش «سینمای دیگر» در فیلم‌نت، فیلم‌های کوتاه، انیمیشن، مستند و سینمای هنری-تجربی در این پلتفرم عرضه می‌شوند.

فیلم‌های کوتاه، انیمیشن، مستند و فیلم‌های بلند داستانی از سینمای هنری و تجربی فیلمسازان ایرانی در بخشی با نام «سینمای دیگر» در پلتفرم فیلم‌نت عرضه می‌شوند.

تاکنون فیلم سینمایی «تا فردا» به کارگردانی علی عسگری و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی، مستند «سرپتی‌ها» ساخته کیوان مهرگان، مستند «سینه‌مارکس» ساخته میترا مهتریان و صادق دهقان، مستند انیمیشن «کاغذ پاره‌ها» ساخته بهزاد نعلبندی، مستند «زائر شب‌های بارانی» ساخته هامون شیرازی، فیلم سینمایی «تا ده بشمار» به کارگردانی فرید ولی‌زاده، فیلم های کوتاه «آخرین زنگ» و «هاله» و «ایلدا» به کارگردانی جعفر مهیاری، فیلم کوتاه «آنجلو» ساخته علی کیان‌ارثی و دو فیلم کوتاه «درد خفیف» و «خواب گردها» ساخته پویا نبی در این بخش عرضه شده‌اند.

مهلت ثبت نام متقاضیان حضور در جشنواره فیلم کودک تمدید نمی‌شود

دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تأکید کرد مهلت ثبت نام و ارسال نسخه بازبینی آثار متقاضیان شرکت در جشنواره که پیش از این تا پایان وقت اداری روز سه شنبه ۳۱ مرداد ماه اعلام شده بود تمدید نمی‌شود.

به گزارش امور ارتباطات رسانه‌ای و اطلاع رسانی جشنواره، دبیرخانه این رویداد هنری در جریان جلسه اعضای ستاد اجرایی با ابراز خرسندی از مشارکت متقاضیان شرکت در جشنواره اعلام کرد: با توجه به استقبال چشمگیر هنرمندان، پایان وقت اداری سه شنبه ۳۱ مرداد ماه سال جاری آخرین زمان ثبت نام و ارسال نسخه بازبینی فیلم‌ها به دبیرخانه جشنواره بوده و به دلیل لزوم توجه به جدول زمان‌بندی بازبینی فیلم‌ها و سایر مراحل جشنواره، سامانه ثبت آثار امکان پذیرش را ندارد. از این رو تقاضا می شود فرآیند ثبت نام متقاضیان و ارسال نسخه بازبینی در اندک فرصت باقیمانده انجام و فیلم‌ها به آدرس: تهران خیابان ولی‌عصر (عج) نرسیده به ایستگاه توانیر، نبش خیابان لنکران، پلاک ۲۴۵۴ طبقه پنجم ساختمان شماره ۳ بنیاد سینمایی فارابی کد پستی ۱۴۳۴۸۴۳۶۳۱ ارسال شود. همچنین شماره تلفن‌های: ۰۲۱۸۸۱۹۴۲۳۵ و ۰۲۱۸۸۱۹۴۲۴۸ آماده پاسخگویی سئوالات متقاضیان در این زمینه است.

سی و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان  با دبیری مجید زین العابدین از پانزدهم تا بیستم مهرماه سال جاری ( ۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) در اصفهان برگزار می شود.

فیلم کوتاه «فوران» آماده نمایش شد

فیلم کوتاه «فوران» با تهیه‌کنندگی و کارگردانی مشترک سینا رفیعی و محمد ذوالفقاری آماده نمایش شد.

/از عدم تمدید مهلت ارسال فیلم به جشنواره کودک تا خبرهایی از «افرا»، «سنگلج»/

فیلم کوتاه «فوران» به نویسندگی محمد ذوالفقاری و با تهیه‌کنندگی و کارگردانی مشترک سینا رفیعی و محمد ذوالفقاری با سپری کردن مراحل فنی، آماده نمایش شد.

همچنین پوستر این فیلم کوتاه که کاری از استودیو «کوالیا ویژن» و «کلاژ» است نیز طراحی و رونمایی شده است.

«فوران» داستان دختری است که پس از آسیب‌های شدید روحی به دلیل فوران احساسات ناشی از گذشته به سوی انتقام می‌رود و…

سانای امیرآبادی، محمد ذوالفقاری، مهدی سلطانی در این فیلم کوتاه نقش آفرینی کرده‌ند.

مدیر فیلمبرداری: پویان اسداله‌پور، تدوین و صداگذاری: سینا رفیعی، طراح صدا و آهنگساز: فربد رفیعی، اصلاح رنگ و نور: پویان اسداله‌پور، مدیر تولید: امین برون، مدیر تدارکات: شهداد مبصر، مشاور کارگردان: زهرا خسروشاهی، مشاور رسانه: علی کیهانی، طراح صحنه: محمدحسین ثابت، طراح لباس: رومینا علیشاهی، گریمور: پارمیس سپهره، منشی صحنه: رها آویژه، دستیار اول کارگردان: محمدحسین محمدزاده، برنامه ریز: پارسا فارسی، گروه کارگردانی: محسن عطار، آرمین جبار اصل، دستیار اول فیلمبردار: سجاد عرب، گروه نورپردازی: علی جاور ، سجاد عرب، دستیار طراح صحنه: پرهام شاهسون، سارا خوش آب، پانیذ فرازمند، دستیار برنامه ریز: رضا خزائی، گروه تولید: آرمین میرباقری، آرمین پارسامهر، امیر راد، رادمهر جواهری، مجری طرح: کارگاه سینمایی آوا، طراح تیزر و پوستر: استودیو کلاژ،کاری از استودیو کوالیا ویژن، دیگر عوامل هستند که در این فیلم کوتاه کارگردان را همراهی کرده‌اند.

چکیده مقالات راه یافته به بخش سمینار جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی معرفی شدند

چکیده مقالات پذیرفته شده و مشروط در بخش سمینار بین المللی جشنواره به شرح زیر اعلام شده‏اند:

“جلوه‏های صلح و دوستی در تعزیه حر ابن یزید ریاحی” نوشته علی اکبر خلعتبری از تهران

“نمایش‏های سنتی توره” نوشته شایان آدینه‏زاده از خراسان شمالی (بجنورد)

“تاثیر عملکرد هوش مصنوعی بر سیر تکامل نمایش سیاه بازی در ایران” نوشته هادی ولی پور از آذربایجان شرقی ( تبریز)

“واکاوی نشانه‏های نمایش ایرانی در دو گونه نمایش سنتی مالزی (بانگساوان) و “دعبوس” نوشته محمود دهقان هراتی از  البرز- مشروط

“بررسی تعزیه “امیر تیمور گورکانی”  به عنوان سندی برای نقطه آغازین تعزیه” نوشته  صابر رضایی از گیلان (رشت)- مشروط

“واکاوی قابلیت‏های نمایشی در مراسم روستای توت” نوشته مهدیه امامی از یزد

“نسبت انسان معاصر با آیین شرقی در تئاتر پرفورمنس (مطالعه موردی ظرفیت‏های اجرای پرفورمنس در آیین نی مه خوانی بوشهر ) نوشته نیلوفر سلطانی کرد شولی از فارس (اقلید)

” تحلیل ارتباط آب و باران با آیین‏های ایرانی و تعزیه” نوشته داریوش نصیری از تهران

“جایگاه انسان مدرن در پیشبرد آیین‏ها در دوران معاصر: انسان آیینی یا آیین انسانی؟ ” نوشته محمد رضا رسولی از تهران

” ساختار شناسی جنبه‏های نمایشی اسطوره شاماران با رویکرد تطبیقی ریشه‏یابی سرچشمه مشترک با اسطوره‏های مشابه نوشته علیرضا داوری از هرمزگان

” نظریه کلامی امربین الامرین در جبر و اختیار و تاثیر آن بر شکل‏گیری تعزیه” نوشته میر محمد رضا حیدری از تهران

“پدیدارشناسی مکان نمایشی، زمان نمایشی و حضور شبیه‏خوان بر صحنه تعزیه با تعمیم دیدگاه پدیدارشناسانه استیت  به حوزه شبیه خوانی ” نوشته میر محمد رضا حیدری از تهران

” بررسی تاثیر نمایش بومی محلی در زنده نگه‏داشتن زبان مادری و گویش محلی” نوشته شاهد پیوند از تهران

“بررسی چگونگی روایتگری در آیین‏ها و ارتباط آن با خشونت فرمی در آثار دراماتیک سارا کین” نوشته نجمه بهاری از تهران- مشروط

“کاوشی در قابلیت‏های بازی‏های بومی و محلی منطقه آذربایجان با توجه به تولید آثار نمایشی ویژه نوجوانان نوشته مهدی صالحیار از آذربایجان شرقی ( تبریز) – مشروط

” نمادهای میترائیسم در آیین باران‏خواهی چمچه خاتون” نوشته مهدی صالحیار  از آذربایجان شرقی (تبریز)- مشروط

“جلوه‏های گاو اسطوره‏ای در اساطیر، آیین ها و نمایش‏های ایرانی” نوشته رسول نظرزاده از تهران – مشروط

“بررسی مقایسه حضرت فاطمه زهرا  و آناهیتا ملکه آب با تاکید بر کلید واژه آب” نوشته امیر شهباز نژند از آذربایجان شرقی(بناب) -مشروط

“رویکردها و تکنیک‏های حفظ و توسعه نمایش‏های بومی و آیینی” نوشته حمید رضا اسماعیلی رستاقی از تهران- مشروط

“آینده پژوهی نمایش تعزیه در ایران” نوشته رضا نادری از خراسان رضوی (مشهد)- مشروط

“بررسی بینامتنی پرسکتیو  در آیین‏ها و سنت‏های نمایشی ایران از عهد باستان تا دهکده جهانی” نوشته مریم منصوری از تهران

“بررسی داستان سرایی در نسخه‏های تعزیه با تطبیقی بر ادبیات داستانی ایران در دوره قاجار با نگاهی به قصه‏های امیر ارسلان نامدار و ملک جمشید” نوشته اسماعیل مجللی از اراک

– “واکاوی بینارشته‏ای نظریه بوم شناسی فرهنگی و نمایش‏گری‏های آیینی سور کاروانی گیلان، مطالعه موردی یاوری برنج و ایل جار” نوشته رضا عاشوری فر از گیلان (لنگرود) – مشروط

“بازخوانی ساختمایه‏های نمایش ساز نه- روالی در نمایش گری آیینی سنتی سور کاروانی گیلان، بر مبنای نظریه چند صدایی و گفتگومندی باختین” نوشته رضا عاشوری فر از گیلان ( لنگرود)

” بروز وضعیت اجتماعی ایرانیان در ادبیات نمایشی مذهبی و نسخه‏های تعزیه” نوشته اسماعیل مجللی از اراک

 “نقش مهاجرت و مراودات بین المللی در شکل‏گیری و توسعه آیین تعزیه خوانی جنوب ایران (مطالعه موردی، بوشهر

  و هرمزگان” نوشته علیرضا میرشکاری از بوشهر – مشروط

نویسندگان چکیده‏‏ های پذیرفته ‏شده تا دهم شهریور مهلت دارند تا مقالات کامل خود را به آدرس ایمیل سمینار irtf.seminar@theater.ir برای ارزیابی نهایی ارسال نمایند.

لازم به ذکر است مقالات کاملِ پذیرفته‌شده در مرحله ارزیابی نهایی در نهمین سمینار بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی به صورت ارائه‌های حضوری و مجازی و پنل‌های بحث و گفت‌وگو ارائه خواهند شد و پژوهشگران گواهی شرکت در این رویداد علمی- هنری را دریافت خواهند کرد.

مقالات برگزیده علاوه بر دریافت مبلغ ۴۰ میلیون ریال کمک‌هزینه (حق تالیف) در کتاب مجموعه مقالات سمینار به چاپ خواهند رسید.
نهمین سمینار بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در روزهای هشتم و نهم مهرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام 

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا