اقتصادی

با پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان صاحب این فراری شوید / عکس

امیرمسعود عابدین: خودرویی که می‌بینید، شبیه به یک ماشین مسابقه‌ای فراری ۲۹۶ GT۳ است. باله‌های آن در گوشه‌های قسمت جلویی قرار دارند و کل خودرو روی مجموعه‌ای از لاستیک‌های مسابقه‌ای پیرلی می‌ایستد. اما این یک ماشین واقعی نیست. وقتی صحبت از مدل‌های ماکت در مقیاس بزرگ می‌شود، نام آمالگام بسیار خوب می‌درخشد.

بیشتر بخوانید:

با پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان صاحب این فراری شوید / عکس

آمالگام کالکشن مستقر در بریستول بوده و در سال ۱۹۸۵ تأسیس شد. این شرکت در ابتدا بر ایجاد مدل‌های معماری برای معماران برجسته بریتانیایی و آلمانی آن روز متمرکز بود. همچنین خدمات نمونه‌سازی محصول، به ویژه ساخت قطعات برای اولین جاروبرقی Dyson را ارائه داد.

مجموعه آمالگام در سال ۱۹۹۵ شروع به ساخت ماکت خودروها کرد و با فراری در سال ۱۹۹۸ شریک شد. این شرکت به دلیل ایجاد مدل‌های بسیار دقیق از ماشین‌های معروف، مانند استون مارتین DB۵ Vantage و بوگاتی ویرون و غیره شناخته شده است.

با پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان صاحب این فراری شوید / عکس

این فراری ۲۹۶ GT۳ در مقیاس ۱:۸، جدیدترین ساخته این شرکت است. طول آن ۲۲ اینچ بوده و نسبت‌های واقعی را نشان می‌دهد چرا که با استفاده از داده‌های CAD واقعی فراری برای خودرو ساخته شده است. به عنوان نقطه شروع، هنرمندان و طراحان آمالگام قالب‌های مختلفی را برای تولید قطعات ساختند. روند کلی توسعه مدل حدود ۳۰۰۰ ساعت طول کشید و با تمام قطعات تولید شده، مونتاژ هر مدل ۳۰۰ ساعت طول می‌کشد.

با پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان صاحب این فراری شوید / عکس

آمالگام بیان می‌کند که تمام جنبه‌های بصری ۲۹۶ GT۳ واقعی در این مدل وجود داشته و در نظر گرفته شده است. این شامل یک فضای داخلی بسیار دقیق و مجهز به کمربند، تسمه، سوئیچ، دستگیره و فرمان مناسب فراری با دکمه‌ها و سوئیچ‌ها است. متأسفانه، درپوش موتور باز نمی‌شود تا موتور V۶ توربوشارژ دوقلو را ببینید.

با پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان صاحب این فراری شوید / عکس

آمالگام ۱۹۹ عدد از این مدل را خواهد ساخت و این شرکت می‌تواند هر کدام را با توجه به درخواست مشتری طراحی کند. علاوه بر این، آمالگام به مواردی مانند رنگ‌های خاص فراری دسترسی دارد، بنابراین سایه‌هایی که مشاهده می‌کنید صرفاً نزدیک نیستند، بلکه کاملاً مطابقت دارند. قیمت چنین محصولی بسیار زیاد بوده و در وب سایت آمالگام برچسب قیمتی ۱۸۰۹۰ دلار (حدود ۹۰۰ میلیون تومان) دارد. این قیمت حدود ۸۴۵ دلار از یک نیسان ورسا ۲۰۲۳ بیشتر است!

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در ایواره مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

۵۸۵۸

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا