علمی و پزشکی

عرق کاکوتی چیست؟ (آشنایی با خواص عرق کاکوتی)

کاکوتی یک گیاه چند دارویی است و در طب سنتی بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. این گیاه در پاکسازی مجاری تنفسی و تقویت معده بسیار مثر است. این گیاه از خانواده نعناع ها و مربوط به آویشن است. رایحه آن نزدیک به آویشن و تا حدودی شبیه نعناع است و برای چشیدن ماست و کره استفاده می شود.

عرق کاکوتی چیست؟

اجزای مورد استفاده در این گیاه از قسمتهای هوایی (برگها و گلها) تشکیل شده و روغنهای اساسی این گیاه حاوی چند ضلعی ، منتون ، ایزومنتون ، منتول ، تانن و فالونوئیدها هستند. است. طبیعت گیاهان کاکوتی گرم و خشک است. اثرات و خواص کاکوتی و خواص دارویی آویشن بسیار شبیه است ، با این تفاوت که از خواص آویشن در درمان بیماری های تنفسی استفاده می شود ، اما کاکوتی اغلب استفاده می شود. در درمان اختلالات گوارشی مانند اسهال و سردرد. به طور خلاصه ، خواص کاکوتی عبارتند از: کنترل کننده ، خلط آور ، صفراوی ، تنفس ، تقویت کننده بدن و قدرت بدنی ، تقویت کننده معده و مواد مغذی و ضد سرماخوردگی را جذب می کند.

عرق کاکوتی را بعد از هر وعده غذایی با نصف لیوان آب بنوشید. همچنین ، اگر می توانید گیاهان تازه تهیه کنید ، می توانید مانند چای خشک و دفن کنید. برای تهیه چای کوکاتی ، 2 قاشق چایخوری پودر گیاه را سه بار در روز در 1 فنجان آب جوش بریزید ، بعد از 10 دقیقه صاف کرده و بعد از غذا بنوشید.

رژیم غذایی عرق کاکوتی نباید مداوم و زیاد باشد و بهتر است یک روز بعد از 6 روز تغذیه منظم و یک هفته بعد از 3 هفته تغذیه مصرف نشود. همچنین ، خوردن عرق کاکوتی در دوران بارداری هیچ تأثیر سوئی بر جذب آهن بدن ندارد.

در طب سنتی ، کاکوتی یک آرام بخش طبیعی است و به دلیل خاصیت ضد درد برای درمان کمر درد و درد شدید در دوران قاعدگی و یین استفاده می شود.

برگ های این گیاه علاوه بر طعم دلپذیر و عالی که دارند ، از خواص درمانی بسیاری برخوردار هستند و متداول ترین نوع غذا حتی بدون چای نیز از چای تهیه می شود و تنها یک روش تولید مشابه است.

البته در محصولات لبنی نیز برای تقویت ماست و دوغ استفاده می شود تا اثرات هضم دوغ را کاهش دهد. این گیاه همچنین از خانواده گیاهان آویشن است و از خانواده نعناع است.

آنخ در بسیاری از کوههای شمال خراسان به وفور یافت می شود و افراد زیادی را در فصل بهار برای جمع آوری آنخ به کوهستان جذب می کند. این گیاه هم دارویی است و هم مقوی.

کاکوتی غالباً برای درمان بیماری های دستگاه گوارش مانند اسهال و بیماری های قلبی استفاده می شود. همچنین بسیار استقبال می شود. و آب جوش سبز و معطر می شود.

خرید عرق کاکوتی

برای خرید عرق کاکوتی می توانید به صفحه خرید عرق کاکوتی ناب شمال مراجعه نمائید و مرغوب ترین محصول عرقیجات را تهیه نمایید.

دکمه بازگشت به بالا