اقتصادی

چرا افزایش قیمت سکه و طلا متوقف شد؟ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

چرا افزایش قیمت سکه و طلا متوقف شد؟ - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با آنلاین اظهار کرد: از اواسط هفته گذشته شاهد افزایش قیمت طلا بوده‌ایم به طوری که سکه حدود ۳.۵ میلیون تومان گران شد و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۹۲ هزار تومان افزایش یافت؛ اما با اعلام بانک مرکزی مبنی بر عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران و عرضه سکه جدید با طرحی نو، قیمت طلا کاهشی شد.

وی افزود: با رویکرد جدید بانک مرکزی قیمت طلا و سکه کاهشی شد به طوری که طی یک روز قیمت سکه ۲.۵ میلیون تومان کاهش یافت؛ بنابراین از اوایل هفته شاهد کاهش قیمت‌ها و ایجاد روند نزولی در بازار طلا بوده‌ایم که خوشبختانه عرضه طلا در مرکز مبادله نیز از روز چهارشنبه کلید خورد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: دولت طی یک سال گذشته رویکرد مثبتی را دنبال کرده که در آن شرکت‌ها در قبال صادرات کالای خود طلا وارد می‌کنند که این رویکرد باعث حل مشکلات تولید شده و ضعف کشور در حوزه شمش را نیز حل کرده است.

وی افزود: بانک مرکزی برای افزایش نظارت، کنترل و شناسایی مصرف کنندگان واقعی، عرضه طلا در مرکز مبادله را از امروز عملیاتی کرد، همچنین اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز به عنوان مرجع این صنعت بر حوزه طلا کنترل‌هایی خواهد داشت.

بذرافشان درباره پیش بینی قیمت طلا در آینده تاکید کرد: با سیاست و اقدامات جدید بانک مرکزی قیمت طلا از اوج خود کاهش پیدا کرد؛ اما هنوز به قیمت‌های ابتدایی اوج نرسیده و نسبت به قیمت‌های قبلی بالاتر است. برای پیش بینی روند قیمت‌ها در آینده باید به بازار جهانی، عرضه طلا در مرکز مبادله و رویکرد بانک مرکزی توجه داشت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: هم‌اکنون التهابی در بازار طلا وجود ندارد و بازار روند عادی خود را طی می‌کند بنابراین؛ امیدواریم ثبات در این بازار ادامه دار باشد و شرایط عرضه نیز به گونه‌ای شکل بگیرد تا متقاضیان بتوانند به راحتی نیاز خود را مرکز مبادله ایران تأمین کنند.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا