اقتصادی

تداوم کاهش قیمت طلا/ قیمت نیم سکه و ربع سکه ثابت ماند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

تداوم کاهش قیمت طلا/ قیمت نیم سکه و ربع سکه ثابت ماند - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، بازار طلا و سکه از ابتدای سال در یک ثبات نسبی به سر می‌برد و اگرچه حباب قیمت‌ها همچنان بالاست اما نوساناتی که سال گذشته در این بازار رخ داده بود در سال جاری کمتر بروز کرده است.

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در این رابطه گفت: طی هفته‌ای که گذشت، با وجود رشد ۹ دلاری انس جهانی طلا، روند قیمت‌ها در بازار داخل کاهشی بود که بر همین اساس نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۹ هزار تومان کاهش ۲ میلیون و ۳۷۳ هزار تومان معامله شد.

وی افزود: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی) با ۱۵۰ هزار تومان کاهش ۲۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح جدی با ۲۰۰ هزار تومان کاهش ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

بذرافشان تصریح کرد: همچنین نیم سکه با قیمت ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ربع سکه با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد که بیانگر عدم تغییر و ثبات قیمت این دو سکه طی این هفته است. سکه یک گرمی بانک مرکزی هم مانند نیم سکه و ربع سکه بدون تغییر قیمت، با نرخ ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد.

این مقام صنفی ادامه داد: هم‌اکنون حباب سکه در بازارهای داخلی ۵ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران تاکید کرد: هیچ گونه التهابی در بازار طلا و سکه وجود ندارد و قیمت‌ها در این بازار به یک ثبات کلی رسیده است.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا