فرهنگ و هنر

حضور امام رضا (ع) در ایران زمینه‌ساز ظهور منجی و جریان تمدن‌ساز بشری است

حضور امام رضا (ع) در ایران زمینه‌ساز ظهور منجی و جریان تمدن‌ساز بشری است

یک کارشناس و واعظ دینی با اشاره به بحث در مورد حدیث سلسله طلایی که از آن امام رضا (ع) می گوید: حضور امام رضا (ع) در ایران برای جریان تمدن که اصلی ترین دغدغه اهل بیت بود ( ع) ، در نظر گرفته شده است.

در گفت و گو با ایواره ، حجت الاسلام والمسلمین امیر عبدالمالکی با تبریک تولد امام رضا (ع) و با اشاره به بحث در مورد مهاجرت امام هشتم (ع) به ایران ، اظهار داشت: با توجه به موضوع مهاجرت از امام رضا (ع) ، ظاهراً مامون مسئولیت آوردن امام از مدینه به مرو را بر عهده داشت. در حقیقت ، مهاجرت امام رضا (ع) به ایران مبنای ظهور ناجی دوران اخیر است؛ ناجی که مورد تأیید همه مذاهب و فرقه ها باشد.

وی گفت: در سال 200 هجری ، مکه و مدینه با افکار شیوخ انحصار پیدا کردند. شام به دست امویان و کوفه که باعث احیای جغرافیای حضرت علی (ع) شد ، به دلیل اتفاقاتی که پس از شهادت امام علی (ع) و سایر ائمه اطهار رخ داد ، ظرفیت خود را از دست داد و فقط در جغرافیا. نقطه شرقی که از طرف ایران است ، باقی مانده است.

این کارشناس مسائل مذهبی تأکید کرد: در ذهن مردم هم فکر می شود که امام رضا فقط یک بار به ایران آمده است در حالی که حضرت دو بار به ایران آمده است. در اولین مهاجرت آنها از بیابان به ایران می آیند و در مهاجرت دوم در همان جابجایی امام به شهادت می رسند ، آنها از بصره ، بغداد ، کرمانشاه ، قم ، قزوین و سپس خراسان و مرو به ایران می آیند. امام معصومه (ع) و حضرت شاهچراغ که پس از امام رضا به ایران می آیند نیز وارد کویر ایران می شوند.

عبدالمالکی تأکید کرد: در اولین مهاجرتی که امام رضا (ع) در ایران داشت ، وی برادران و نوه های موسی ابن خفر (ع) را به همراه خود به ایران آورد و از امامزاده می توان به عنوان ارتش خاموش در این مهاجرت نام برد. از این طریق است که ایران با تشیع و سلسله امام موسی بن جعفر (ع) آشنا می شود. می توان گفت این جنبش بیشتر به توحید و امامت در ایران توجه می کرد. طبق گفته های نبوی و روایات کارگران ، وارث واقعی اسلام قرآن و خانواده است. “افسران آنی راس Fykm Khztm مطمئنا خداوند متعال برای ما لن Tzlva- کتاب ها و آیه ها از Nas Asmva کمی عترتی و ارتفاع Blght عنکم Strdvn علی Alhvz Fasalkm ما Fltm في الثقيتي آل لي بله ذله والثقلان كان. کافی ، دارالکتب الاسلامیه ، ج 1 ، ص 294) »

وی ادامه داد: وقتی امام رضا (ع) وارد نیشابور می شوند و در آنجا حدیث سلسله طلایی را ارائه می دهند که شرایط را برای دفن فراهم می کند ، در آن زمان نیشابور عمدتا اهل تسنن بودند و از طریق امام رضا (ع) مراسم تشییع جنازه در ایران برگزار می شود. حضور امامزادگان در کشور ، پیدا کردن مسیر تشیع حقیقی و ناب و اسلام را برای ما آسان تر کرده است و دلیل این مسیر را می توان امام رضا (ع) و امام معصومه (ع) معرفی کرد. امام رضا (ع) در حدیث سلسله طلایی در دو شرط توجه به سرپرستی را بیان می کند؛ یکی پذیرش توحید و دیگری مسئله سرپرستی است.

وی با اشاره به وجود یک مثلث استراتژیک در کشور ، گفت: یکی امام رضا (ع) در مرو و دیگری حضرت معصومه (ع) در قم و حضرت شاهچراغ (ع) در فارس است. روایت شده که قم کوفه دوم است و همه ما می دانیم که پس از ظهور منجی جهان ، بشریت وی در کوفه حاکم است و قم به عنوان کوفه دوم شناخته می شود؛ این بدان معنی است که این مثلث استراتژیک در مسئله عملکرد نیز تأثیرگذار است.

وی در ادامه با بیان اینکه حضور امام رضا (ع) در ایران برای جریان تمدن که مهمترین دغدغه اهل بیت (ع) است ، ادامه داد: در مرحله دوم انقلاب ، این موضوع استراتژیک در نظر گرفته شده و باید حرکاتی انجام شود. بدین ترتیب. گرفتن. مامون با خود فکر کرد که با بیرون راندن امام رضا (ع) از مدینه به مرو ، مانع پیشرفت اسلام می شود ، در حالی که با حضور امام رضا (ع) ، اسلام و اسلام واقعی در شرقی ترین نقطه جهان ظاهر شد. . ما ایرانی ها اعتقاد داریم که می توانیم در زمینه عملکرد مؤثر باشیم. با حضور امام رضا (ع) در ایران ، می توانیم تمدن و پیشینه نمایش را اخیراً برعهده بگیریم و باید با یک برنامه از این پتانسیل استفاده کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا