کولرهای آبی کم مصرف چه ویژگی هایی دارند؟

در کشورهای گرمی چون ایران، سیستم های سرمایشی مختلف برای خنک نگه داشتن محیط سکونت مورد استفاده قرار می گیرد. بیش از 60 درصد ایرانیان از کولرآبی به عنوان سیستم سرمایشی بهره می برند؛ پس این دستگاه ارزش بالایی در نزد آن ها دارد.  اما کولرهای آبی قدیمی با مصرف بالای برق و آب کم کم کنار گذاشته شده اند؛ چراکه باوجود بحران کمبود انرژی های های طبیعی در سراسر جهان، استفاده از آن ها دیگر به صرفه نبوده است. مهندسین و متخصصین تصمیم گرفتند تا با تولید مدل های مختلفی از کولر آبی با مصرف انرژی کم، در صرفه جویی منابع طبیعی نقشی داشته باشند. این کولرهای آبی کم مصرف چه ویژگی هایی دارند؟ در ادامه مطالب، بهترین و کم مصرف ترین مدل کولر آبی کم مصرف را به شما معرفی خواهیم کرد.

ویژگی بهترین کولرهای آبی کم مصرف

مهم ترین ویژگی بهترین کولرهای آبی کم مصرف، صرفه جویی در استفاده از منابعی چون برق و آب می باشد. در حال حاضر کولرآبی کم مصرف با برخوداری از تکنولوژی اینورتر و موتور BLDC توانسته است تا با حداقل انرژی برق یعنی گرید A+++ بیشترین بازدهی را داشته باشد. از طرفی با استفاده از این کولر آبی کم مصرف، علاوه بر پایین آمدن هزینه های مصرف انرژی، هزینه های نگهداری از آن نیز به طرز چشمگیری کاهش یافته است؛ چون با حذف قطعات اضافی، در طول سال نیازی به روغن کاری و تعمیر یا حتی یاتاقان ندارد. همچنین پدهای سلولزی نیز با جذب آب و تبدیل آن به بخار، در مدت زمان بیشتری با کمترین حد از آب، محیط را خنک می کنند.

ظرفیت خنک کنندگی محیط

طبیعتا هرچه یک کولر آبی بتواند با کمترین میزان مصرف انرژی، بیشترین حجم از محیط را را خنک کند، بازدهی بالاتری خواهد داشت. تکنولوژی اینورتر در کولرهای آبی جدید، باعث شده اند تا با حفظ گشتاور دور موتور سرمای یکنواختی را ایجاد کنند. یکی از بهترین ویژگی های این کولر آبی کم مصرف، ظرفیت خنک کنندگی محیط در کمترین زمان ممکن است. همچنین با قابلیت ترموستات هوشمند تنظیمات دور موتور به طور پیوسته در اختیار خودتان خواهد بود. 

موتور BLDC

قلب تپنده یک کولر، موتور آن است. هرچه موتور به روزتر باشد، قطعا با تکنولوژهای جدیدتری تولید شده است و عیوب و نواقص موتورهای قبلی و قدیمی را برطرف کرده اند. در بهترین کولر آبی کم مصرف از موتور BLDC استفاده کرده اند تا افراد بتوانند به طور مستقیم و پیوسته دور موتور را کنترل کنند. همچنین این موتورها هیچ سر و صدایی ندارند و در نتیجه نویزی نیز ایجاد نمی کنند. استفاده از این نوع موتور در مرکز اصلی یک کولر آبی، باعث می شود تا شما نگران خرابی و از کار افتادن آن نباشید؛ چراکه طول عمر مفید زیادی خواهند داشت. پس از لحاظ هزینه های نگهداری نیز برایتان به صرفه تر خواهد بود.

فیلتر هوا

بزرگترین ویژگی یک کولر آبی کم مصرف که شاید به نظر افراد زیادی مهم نباشد، قابلیت تصفیه و فیلتر هوای آلوده می باشد. یک سیستم سرمایشی خوب علاوه بر مصرف انرژی کم باید قابلیت های بیشتری را به مصرف کنندگان ارائه دهد. کولر کم مصرف با قرار دادن فیلتر هوا در سیستم های خود، باعث شده است تا هیچگونه آلودگی یا ذرات ریز معلق در هوا وارد محل زندگی انسان ها نشود. در کلان شهرهای بزرگی چون تهران، اصفهان یا … که دغدغه ذرات ریز و آلودگی بسیار پررنگ تر می باشد، استفاده از این مدل کولر برای خنک کردن محیط توصیه می شود.  

استفاده از پدهای سلولزی

یکی از ویژگی های کولر آبی کم مصرف، استفاده از پدهای سلولزی به جای پوشال های قدیمی می باشد. این پدها با حفظ و جذب آب در خود، نیازی به مصرف حجم زیادی از آب را ندارند و با کمترین میزان ممکن مشغول به خنک کردن محیط می شوند. پدهای سلولزی پس از جذب آب به خود آن را تبدیل به بخار می کند، ذرات بخار آب در طول مدت زمان بیشتری استفاده می شود و از این طریق سیستم نیاز کمتری به آب را پیدا می کند.

جمع بندی

برای خرید یک کولر آبی کم مصرف بهتر است تا ویژگی های آن را به طور دقیق بررسی کنید؛ چون بعضی از آن ها از قابلیت های هوشمند نیز بهره می برند که استفاده از آن را برایتان راحت تر می کند. همچنین اگر تمایل به تهیه این سیستم سرمایشی با جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا را دارید، به سراغ مدل های مختلف کولر آبی کم مصرف  بروید.
برای اطلاع بیشتر درباره کولر آبی کم مصرف به  https://delta.ir/blog/569236/what-is-the-best-air-cooler-features

مراجعه نمایید.

دکمه بازگشت به بالا